Combo Cargo XL, czyli nadwozie wydłużone. Czym się różni od standardowej długości nadwozia? Czy mieści więcej europalet? Czy ma większy rozstaw osi, czy tylko zwis, czy obie rzeczy na raz? Którą wersję wybrać: Standard czy XL?
Wydłużone Combo Cargo, czyli XL - poznajemy po dużej przerwie między boczną listwą odbojową a tylnym nadkolem, ale też po wydłużonym zwisie tylnym.
Ekran dotykowy 8-calowy w Cargo. Większość Combo Cargo kupowanych w polskich salnach wyjedzie z tym systemem, bo cena nadzwyczaj przystępna. Oczywiście integracja Apple CarPlay / Android Auto.
Jeśli mają wejść dwie europalety, wkładamy je w poprzek. Nadkola są nadzwyczaj "slim". Niżej w artykule dyskutujemy temat dwóch europalet w nadwoziu Standard vs. XL. Na fot. mamy długie nadwozie XL, ze znacznym zapasem długości ładowni przy dwóch europaletach. Po prawej stronie ściany grodziowej widać otwieraną klapę (FlexCargo) do przewożenia długich przedmiotów. Drzwi tylne dwuskrzydłowe otwierane na bok, mogą być z szybami, ale też może być klapa otwierana do góry.
Który warto wybrać?
W nadwoziu XL mamy zarówno większy rozstaw osi (o 19 cm więcej niż w nadwoziu Standard), jak i wydłużony zwis tylny (o 16 cm). W naszej ocenie takie podejście do wydłużenia nadwozia jest optymalne, bo:
Wymiary i dane techniczne Combo Cargo
Wchodzą dwie europalety - zarówno do Combo Cargo o standardowej długości, jak i do wydłużonego XL.
Ale... jeśli masz zamiar stale wozić dwie europalety i załadowane wysoko, to nawet się nie zastanawiaj nad Standard, kupuj XL, bo przegroda tylna jest pochylona (tak samo jak oparcia foteli), w związku z tym w nadwoziu standardowym miałbyś problem z zamknięciem drzwi tylnych. Dwie europalety, załadowane wysoko, mieszczą się za to "na luz" w nadwoziu XL.
Ile europalet mieści się w dostawczych Oplach?
Tylko XL może mieć kabinę załogową - 5‑osobową. Kabinę 2- lub 3-osobową może mieć zarówno nadwozie Standard, jak i XL. 3-osobowa jest o tyle ciekawa, że środkowe siedzenie jest równocześnie rozkładanym stolikiem i hamulec postojowy jest wtedy elektryczny.
Jeśli zależy Ci na maksymalnym "udźwigu", wybierz krótkie Combo Cargo Standard z opcją "podwyższona ładowność", które przyjmie nawet i 975 kg. Długie Cargo XL ma ładowność 895 kg, za to ma ją w standardzie - bez dokupywania opcji "podwyższonej ładowności". Zobacz dane techniczne.
Do nadwozia XL trzeba dopłacić od 3,3k do 4,5 k pln, w zależności od wersji. Mówimy o kabinie 2- lub 3-osobowej, nie o 5-osobowej.
wydłużony
wydłużony
standardowa długość nadwozia
Paleta EUR ma 80 x 120 cm. Dwie europalety zajmą więc tyle głębokości bagażnika (2 x 80 cm) + 2 cm przestrzeni między nimi = 162 cm. Wniosek: nadwozie XL z długością ładowni po podłodze 213 cm, a po suficie 188 cm spokojnie pomieści załadowane wysoko europalety. Natomiast nadwozie Standard, chociaż po podłodze ma 178 cm, to już po suficie ma 153 cm, czyli może zabraknąć kilku centymetrów. Aczkolwiek palety załadowane "na stożek" albo niezbyt wysoko się zmieszczą.
Combo Cargo wybrane Van-em Roku.
Nowe Combo w salonie Dixi-Car Radom: dwa Cargo (w tym jeden XL) i jeden osobowy Life.
Z przodu XL nie do odróżnienia od Standard.
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Przemysław Zimnicki
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Piotr Orłowski
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Agnieszka Rospędowska
Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych
Oto kilka zdjęć, które zrobiliśmy wydłużonemu Combo Cargo XL przed wydaniem klientowi salonu Warszawa/Raszyn. Samochód o tyle specjalny, że ma nieprzeszklone drzwi tylne i kamery Surround Rear Vision - tylną i pod lusterkiem pasażera, które działają również w czasie jazdy do przodu. Więcej zdjęć tego egzemplarza.
Nadwozie wydłużone jest też dostępne jako osobowe - Combo Life.
Tylne drzwi nieprzeszklone, nad nimi kamera Surround.
Renault Master L3H2 2,3 DCI 136KM, Salon PL, Kamera, tempomat Vat23%, rok prod. 2021
od 80500 zł
cena netto
Fiat Talento L2H1 2,0 Multijet 120KM, Keyless, Klima auto, Nawigacja, VAT23%, rok prod. 2021
od 78900 zł
cena netto
FIAT DUCATO L2H2 2,3 130 KM Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23% Fabryczynie bez AdBlue , rok prod. 2019
od 70900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 73900 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021
od 64250 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 75900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 76300 zł
cena netto
Gotowy? Poproś o ofertę
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Przemysław Zimnicki
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Piotr Orłowski
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Agnieszka Rospędowska
Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych
Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!
03.2024
Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.
A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!