Zmiany w Oplach w rocznikach modelowych
Między Astrą IV a Astrą V jest face lifting. A między liftingami są jeszcze roczniki modelowe. I niemal zawsze oznacza to drobne zmiany w modelu. Jakie?
W Oplu może być rok modelowy 2016A, 2016B, a nawet 2016C. Albo 2016 i 2016.5. Teoretycznie któryś model może się lekko zmieniać co... 4 albo 6 miesięcy. Niemal zawsze model się zmienia ok. czerwca-lipca, gdy przezbrajają się fabryki i następuje zmiana np. z roku modelowego 2015 na 2016.
(GEV), (H05), itp. to kody opcji.
Różnice między rokiem modelowym 2020 a 2020.5
Rok modelowy 2020.5 zaczyna się w Oplu ok. stycznia 2020 r.
Corsa F
Corsa-e GS Line czerpie z Corsy-e Rally (fot.). Produkcja tej drugiej wyniesie w sezonie 2020/21 tylko ok. 20 szt. Pierwszą możesz zamówić. Moc silników elektrycznych taka sama w obydwu.
- Usportowiona wersja GS Line zostaje wprowadzona dla elektrycznej Corsy-e (produkcja od maja 2020)
- nowy Diesel 100KM spełniający normę Euro 6.3 zastąpi od maja 2020 obecnego Diesla 1.5 102KM
- kolorowy ekran wskaźników kierowcy 7” jako standard w wersjach Elegance i GS Line od stycznia
- nowe lakiery - granatowy Navy (G4B) oraz niebieski Voltaic (G6L) - od stycznia
Astra V
- model specjalny "2020", zbudowany na bazie wersji GS Line -- lakierowane na szary Technical felgi 16” (SK8) w standardzie zamiast felg srebrnych 16” (QO3), listwy progowe (B9K), dywaniki welurowe z przodu i z tyłu (B34 i B35), czarne nakładki na lusterka, model dostępny z trzema nowymi pakietami oraz dwoma rodzajami naklejek (CQA i CQD)
- nowy rodzaj aktywnych przesłon do grilla przy silniku 1.4 Turbo 145KM ze skrzynią CVT (automat tzw. bezstopniowy) przy zakupie tempomatu adaptacyjnego (KSA)
Insignia B
Poliftingowa Insignia B, tzw. MCM, od maja 2020 r.
- produkcja przedliftingowej Insigni B kończy się ok. 3 kwietnia 2020. Po trzech tygodniach przerwy na przestawienie taśm rozpoczyna się produkcja Insigni B FL
- przy liftingu wymiana całego portfolio silników
- zharmonizowana oferta europejska w Insigni poliftingowej - bez lokalnych standardów i pakietów. Oferta dla Polski taka sama, jak dla Niemiec, Francji
Używane
benzyna ,
2011 , skrzynia
manualna , kolor
czarny metallic
od
19900 zł
cena brutto (faktura vat-marża)
Zobacz
benzyna ,
2014 , skrzynia
manualna , kolor
biały
od
21900 zł
22900 zł
cena brutto (faktura vat-marża)
Zobacz
Więcej samochodów używanych
Różnice między rokiem modelowym 2019 a 2020
Czyli różnice między samochodami wyprodukowanymi do ok. czerwca 2019 (rok modelowy 2019) i od lipca 2019 (rok modelowy 2020).
Crossland X
- dodano silnik benzynowy 130KM ze skrzynią automatyczną 6-biegową (silnik EGF1 -F1.2XHT AT6 130KM Start&Stop). Wcześniej silnik 130KM występował tylko z 6-biegową skrzynią ręczną
- reflektory przednie Eco LED (TLL) stają się standardem przy poziomach wyposażenia Elite i 120 Lat
- Opel Connect, staje się standardem z nawigacją (produkcja od października 2019)
- bazowym, bezpłatnym kolorem od roku modelowego 2020 jest w Crosslandzie X lakier METALIK! (granatowy Darkmoon, GDX)
- nowa paleta kolorów: czarny Perla Nera (G7O), pomarańczowy Fizz (GPQ), srebrny Gris Artense (G4I), ciemnoczerwony Pepperoncino (G1R), granatowy Nautic Blue (G4B). Ponadto dach w kolorze czarnym Perla Nera (22T). Znikają z oferty kolory nadwozia: czarny Meet Kettle (GB9), czerwony Red (G0Y), pomarańczowy Burning Hot (GL6), niebieski Aegean Blue (G7I), srebrny Switchblade (GAN), czerwony Pull me over (GG7), oraz dach w kolorze Black Meet Kettle (93T).
- schowek przedni po stronie pasażera nie będzie już chłodzony ani oświetlony, zmieni się też uszczelnienie/pianka amortyzująca klapę
- fotel AGR (SR1) (na długie trasy, ortopedyczny) kierowcy staje się standardem dla Elite
- srebrne wewnętrzne listwy progowe (B9K/B9L) stają się opcją przy poziomie wyposażenia Elite - usunięto ze standardu
- zbiornik AdBlue w Dieslach zmniejszony z 17 l do 14,8 l
- obrotomierz w Dieslach od RM2020 jest wyskalowany do 8 tys. obr./min. Do roku modelowego 2019 był wyskalowany do 6 tys. obrotów. W benzynach bez zmian - obrotomierz do 8 tys. obrotów.
Używane
benzyna ,
2017 , skrzynia
manualna , kolor
biały
od
56900 zł
cena brutto (faktura vat-marża)
Zobacz
benzyna ,
2017 , skrzynia
manualna , kolor
niebieski metalic
od
56900 zł
cena brutto (faktura vat-marża)
Zobacz
Więcej samochodów używanych
Grandland X
- reflektory LED wchodzą do STANDARDU wszystkich poziomów wyposażenia (produkcja od grudnia 2019). W Grandlandzie Ultimate są to LEDy z systemem AFL. W pozostałych poziomach wyposażenia - Enjoy, Design Line, Elite - są to reflektory tzw. Eco LED, czyli bez AFL. Zmiana ta pociąga też za sobą zmiany w cenach opcji zawierających AFLe, ich cena od grudnia ulega obniżeniu. Oprócz swoich funkcjonalności (trybów świecenia) AFL świeci o 30% jaśniej niż Eco LED.
- wraca Diesel 1.5 130KM w parze z 8-biegową skrzynią automatyczną (przez pewien czas silnik 1.5 CDTi 130KM był dostępny z automatem 6-bieg.; natomiast Diesel 2.0 177KM był i pozostaje z automatem 8-biegowym)
- wprowadzenie systemu Opel Connect, jako standard z zestawem audio Mulitmedia Navi (iO6). Zmienia się też nazewnictwo systemów multimedialnych, funkcjonalność jak dawniej.
- ponadto drobne zmiany "techniczne":
- słupki A od wewnętrznej strony kabiny teraz wykończone matowym tworzywem zamiast tkaniną
- zamiast podgrzewanej kierownicy okrągłej (N34), od rm 2020 jest ścięta u dołu (N35)
- zmienia się wygląd zaczepów Isofix pod foteliki dziecięce na tylnej kanapie (nie mają teraz plastikowych zaślepek)
- wskazówki obrotomierza, prędkościomierza, wskaźników poziomu paliwa i temperatury cieczy chłodzącej: czarne "kółeczka" - podstawy do których mocowane są wskazówki - zmieniają się z lakierowanych na matowe
- przycisk uruchamiający silnik z w pełni chromowanego zmienia się na czarny, jedynie obwódka zostaje chromowana
- usunięcie z większości silników oznaczeń ECO TEC, bo teraz wszystkie silniki będą miały na pokładzie panele i przesłony obniżające emisje CO2. Oznaczenie ECO TEC będzie jednak nadal widoczne na podstawowym silniku benzynowym i Diesla ze skrzynią manualną.
Używane
benzyna ,
2018 , skrzynia
automat 6-bieg. , kolor
czarny metallic
od
69900 zł
72900 zł
cena brutto (faktura vat-marża)
Zobacz
Diesel ,
2019 , skrzynia
automat 6-bieg. , kolor
bordowy metallic
od
79900 zł
cena brutto
Zobacz
Więcej samochodów używanych
Insignia
- Zmiana systemu dostępu do auta i zapłonu. Klienci Insignii, od premiery drugiej generacji, przyzwyczajeni są do zapłonu na klawisz. Historycznie zapłon na klawisz był w standardzie od wersji Enjoy wzwyż. W RM2018 towarzyszył mu także w standardzie bezkluczykowy dostęp, a od RM2019 do niższych wersji bezkluczykowy dostęp był za dopłatą. W RM2020 w standardzie niższych wersji mamy zarówno dostęp jak i zapłon na kluczyk (ATG) z mechaniczną blokadą kierownicy. W wyższych wersjach, lub w niższych za dopłatą, występuje dostęp i zapłon bezkluczykowy (ATH) z elektryczną blokadą. Zmiana ta oznacza, że trzeba mieć świadomość trzech rzeczy: (1) pojęcie kodu opcji ATH dla Klienta nie jest jednoznaczne (bo różne w czasie), (2) za zapłon na klawisz w niższych wersjach trzeba zapłacić. (3) nie da się zapłacić za sam zapłon na klawisz, trzeba go kupić wraz z bezkluczykowym dostępem (Grand Sport) lub wraz z bezkluczykowym dostępem i elektryczną klapą bagażnika (Sports Tourer).
- W RM2019 od Innovation wzwyż w autach znajdowało się podwójne gniazdo (USS) z tyłu podłokietnika, a w wersjach kombi gniazdo 12V w bagażniku (KC8). Od roku modelowego 2020 jeśli masz dzieci używające sprzętu elektronicznego lub przyzwyczaiłeś się do używania kompresora, proponujemy opcjonalny Pakiet Ładowania (PS0).
Używane
Diesel ,
2016 , skrzynia
automat , kolor
BIAŁY
od
35900 zł
cena brutto (faktura vat-marża)
Zobacz
Diesel ,
2017 , skrzynia
automat 6-bieg. , kolor
czarny metallic
od
49900 zł
cena brutto (faktura vat-marża)
Zobacz
Więcej samochodów używanych
Różnice między rokiem modelowym 2015 a 2016
Czyli różnice między samochodami wyprodukowanymi do ok. czerwca 2015 (rok modelowy 2015) i od lipca 2015 (rok modelowy 2016).
Insignia
Silniki:
- Dodane:
2.0 DTH 170KM AT6 AWD/FWD Euro6 => selektywna redukcja katalityczna (AdBlue),
1.6 DTJ 120KM MT FWD & DTH 136KM MT/AT FWD Euro6 => pułapka tlenków azotu (NOx trap),
1.8 XER (140KM) Euro6,
2.8 NER (325KM) MT Euro6,
2.8 NER (325KM) AT Euro6
- Usunięte:
2.0 DTR (195KM), 2.0 DTE (120&140KM), 2.0 DT (130KM), 2.0 DTL (110KM) Euro5,
1.8 XER (140KM) Euro5,
2.8 NER (325KM) Euro5 MT/AT
Zmiana w multimediach:
- Wprowadzenie Apple CarPlay, szczegóły
- Wprowadzenie Android Auto, od roku modelowego 2016.5, szczegóły
- Ulepszenia w systemie nawigacji
- Mocniejszy hardware (3 do 4 razy szybsze procesowanie danych)
Lakiery:
- Usunięcie srebrnego Silver Lake (GEV)
- Wprowadzenie szarego Shiny (H05)
- Usunięcie niebieskiego Arden (GBM)
- Usunięcie czerwonego Power (GBH), w zamian wprowadzenie czerwonego Pull Me Over (GG7)
Corsa
- Wprowadzenie OnStar (standard w wersjach Cosmo i OPC)
- Dodanie silnika 1.4 XEL 90KM z możliwością zasilania LPG
- wprowadzenie wersji OPC 1.6 Turbo 207KM (od roku modelowego 2015.75)
Mokka
- Wprowadzenie OnStar (standard w wersji Cosmo, opcja w Enjoy)
- Silniki:
- dodany Diesel 1.6 CDTi 110KM
- silnik 1.4 140KM LPG - produkcja przeniesiona do Saragossy. Krótszy czas dostawy, dostępny z innymi kolorami, niż pozostałe wersje. Szczegóły w specyfikacjach.
- usunięcie z oferty silnika 1.4 140KM MT6 bez Start&Stop (pozostałe wersje 1.4 bez zmian)
- Modyfikacja skrzyni automatycznej AT6 w silniku 1.4 140KM: generacja 3, modyfikacje mające na celu zmniejszenie wewnętrznych oporów
- Zmiana algorytmu aktywacji czujników parkowania: aktywowane poniżej 11km/h, wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia o przeszkodzie zostaną rozdzielone (wizualnie < 1,2 m, dźwiękowo < 0,8 m), zwiększone pole widzenia czujników, modyfikacja wyświetlacza
- Opcja Ki7 oznaczająca gniazdko 230V zastąpiona gniazdkiem 12V (od ok. RM 2016.5, produkcja styczeń 2016)
- Lakiery: usunięcie szarego Satin Steel, dodanie szarego Quantum (GK2) i brązowego Country (GD7)
Zafira Tourer
- Wprowadzenie OnStar (UE1) – standard w Cosmo, opcja w Enjoy
- Nowe silniki spełniające normę Euro 6 w miejsce usuniętych z oferty jednostek Euro5 (A18XEL/XER (2H0), 115KM & 140KM MT5, A20DT (LBR), 130KM MT6, A20DTH, 165KM MT6/AT6
- Nowy lakier szary Shiny (H05) zastępuje srebrny Silver Lake (GEV)
Vivaro
- Od MY2016A furgony z podwójną kabiną będą występowały jako oddzielny model ze swoim kodem modelu: 0VCC5 – Furgon Essentia z podwójną kabiną,
0VDC5 – furgon Edition z podwójną kabiną,
0VEC5 – Furgon Elegance z podwójną kabiną
- w Vivaro Kombi 9-os z homologacją M1: silniki zmianiają się z Euro5 na Euro 6, więcej
- nowe opcje:
- moduł umożliwiający podłączenie się do CAN (KC6) – (wcześniej nazywany u nas "adapter sygnału analogowego do szyny CAN")
- dodatkowe okablowanie do konwersji (złącze pod fotelem kierowcy) (KPD)
- przystawka odbiorumocy z silnika (V66)
Movano
- w Kombi i busach: zostają silniki Diesla BiTurbo spełniające Euro 6, więcej, silniki Euro 5 wycofane z oferty
- w busach: wejście do standardu ostrzeżenia o opuszczeniu pasa ruchu
Dzieje się
Różnice między rokiem modelowym 2014 a 2015
Czyli różnice między samochodami wyprodukowanymi do ok. czerwca 2014 (rok modelowy 2014) i od lipca 2014 (rok modelowy 2015).
Insignia
- Grill (od roku produkcji 2015) - zastąpienie chromowanych listew, pod belką z logo, listwami czarnymi. Od teraz będą 3 rodzaje grilla:
- dla aut (z wyłączeniem OPC) bez tempomatu adaptacyjnego ACC
- dla OPC (bez tempomatu ACC)
- dla wszystkich aut bez wyjątku z tempomatem ACC (specjalna powierzchnia grilla)
- Multimedia:
- polecenia głosowe w języku polskim (wydawane "do auta") dostępne fabrycznie od RM2015, nie ma możliwości wgrania takiej aktualizacji do aut wyprodukowanych
wcześniej ze względu na równoczesną zmianę systemu a nie tylko samego oprogramowania.
- Aktywacja obsługi głosowej w smartfonie (uzależniona od możliwości telefonu i obecności
w nich systemów Siri, S Voice, etc.)
- dłuższe przyciśnięcie klawisza będzie aktywowało obsługę głosową telefonu
- nowsza mapa w nawigacji, zarówno fabryczna jak i wydanie akcesoryjne
- poruszanie się po ekranach - drugie naciśnięcie przycisku HOME będzie przenosiło do pierwszego ekranu podmenu, w którym się
ostatnio przebywało
- Zawieszenie: zmiana tłumików drgań w kolumnach McPhersona - dalsza zmiana jakościowa ulepszająca zawieszenie
Używane
benzyna ,
2010 , skrzynia
manualna , kolor
brązowy metallic
od
23900 zł
Zobacz
benzyna ,
2013 , skrzynia
manualna 6-bieg. , kolor
szary metallic
od
29900 zł
cena brutto (faktura vat-marża)
Zobacz
benzyna ,
2018 , skrzynia
manualna , kolor
biały
od
34500 zł
cena netto
Zobacz
Więcej samochodów używanych
Różnice między rokiem modelowym 2013 a 2014
Czyli różnice między samochodami wyprodukowanymi do ok. czerwca 2013 (rok modelowy 2013) i od lipca 2013 (rok modelowy 2014).
Insignia
Głęboki face-lifting
Streszczenie: rok modelowy, różnice między modelami, zmiany w gamie modelowej
78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka Automatu. Mamy to!
02.2023
78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka auta z automatyczną skrzynią biegów. Mamy to! SsangYong to producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Każdy z modeli jest dostępny z automatem. Na Wyprzedaży rocznika 2024 upust do 40 000 zł.
I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.
Duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w samochodach z automatycznymi skrzyniami biegów. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.
SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Musso i Torresa eVX - 7 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).
Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl