Między Astrą IV a Astrą V jest face lifting. A między liftingami są jeszcze roczniki modelowe. I niemal zawsze oznacza to drobne zmiany w modelu. Jakie?
W Oplu może być rok modelowy 2016A, 2016B, a nawet 2016C. Albo 2016 i 2016.5. Teoretycznie któryś model może się lekko zmieniać co... 4 albo 6 miesięcy. Niemal zawsze model się zmienia ok. czerwca-lipca, gdy przezbrajają się fabryki i następuje zmiana np. z roku modelowego 2015 na 2016.
(GEV), (H05), itp. to kody opcji.
Różnice między rokiem modelowym 2020 a 2020.5
Rok modelowy 2020.5 zaczyna się w Oplu ok. stycznia 2020 r.
Corsa F
Corsa-e GS Line czerpie z Corsy-e Rally (fot.). Produkcja tej drugiej wyniesie w sezonie 2020/21 tylko ok. 20 szt. Pierwszą możesz zamówić. Moc silników elektrycznych taka sama w obydwu.
Usportowiona wersja GS Line zostaje wprowadzona dla elektrycznej Corsy-e (produkcja od maja 2020)
nowy Diesel 100KM spełniający normę Euro 6.3 zastąpi od maja 2020 obecnego Diesla 1.5 102KM
kolorowy ekran wskaźników kierowcy 7” jako standard w wersjach Elegance i GS Line od stycznia
nowe lakiery - granatowy Navy (G4B) oraz niebieski Voltaic (G6L) - od stycznia
Astra V
model specjalny "2020", zbudowany na bazie wersji GS Line -- lakierowane na szary Technical felgi 16” (SK8) w standardzie zamiast felg srebrnych 16” (QO3), listwy progowe (B9K), dywaniki welurowe z przodu i z tyłu (B34 i B35), czarne nakładki na lusterka, model dostępny z trzema nowymi pakietami oraz dwoma rodzajami naklejek (CQA i CQD)
nowy rodzaj aktywnych przesłon do grilla przy silniku 1.4 Turbo 145KM ze skrzynią CVT (automat tzw. bezstopniowy) przy zakupie tempomatu adaptacyjnego (KSA)
Insignia B
Poliftingowa Insignia B, tzw. MCM, od maja 2020 r.
produkcja przedliftingowej Insigni B kończy się ok. 3 kwietnia 2020. Po trzech tygodniach przerwy na przestawienie taśm rozpoczyna się produkcja Insigni B FL
przy liftingu wymiana całego portfolio silników
zharmonizowana oferta europejska w Insigni poliftingowej - bez lokalnych standardów i pakietów. Oferta dla Polski taka sama, jak dla Niemiec, Francji
Czyli różnice między samochodami wyprodukowanymi do ok. czerwca 2019 (rok modelowy 2019) i od lipca 2019 (rok modelowy 2020).
Crossland X
dodano silnik benzynowy 130KM ze skrzynią automatyczną 6-biegową (silnik EGF1 -F1.2XHT AT6 130KM Start&Stop). Wcześniej silnik 130KM występował tylko z 6-biegową skrzynią ręczną
reflektory przednie Eco LED (TLL) stają się standardem przy poziomach wyposażenia Elite i 120 Lat
Opel Connect, staje się standardem z nawigacją (produkcja od października 2019)
bazowym, bezpłatnym kolorem od roku modelowego 2020 jest w Crosslandzie X lakier METALIK! (granatowy Darkmoon, GDX)
nowa paleta kolorów: czarny Perla Nera (G7O), pomarańczowy Fizz (GPQ), srebrny Gris Artense (G4I), ciemnoczerwony Pepperoncino (G1R), granatowy Nautic Blue (G4B). Ponadto dach w kolorze czarnym Perla Nera (22T). Znikają z oferty kolory nadwozia: czarny Meet Kettle (GB9), czerwony Red (G0Y), pomarańczowy Burning Hot (GL6), niebieski Aegean Blue (G7I), srebrny Switchblade (GAN), czerwony Pull me over (GG7), oraz dach w kolorze Black Meet Kettle (93T).
schowek przedni po stronie pasażera nie będzie już chłodzony ani oświetlony, zmieni się też uszczelnienie/pianka amortyzująca klapę
fotel AGR (SR1) (na długie trasy, ortopedyczny) kierowcy staje się standardem dla Elite
srebrne wewnętrzne listwy progowe (B9K/B9L) stają się opcją przy poziomie wyposażenia Elite - usunięto ze standardu
zbiornik AdBlue w Dieslach zmniejszony z 17 l do 14,8 l
obrotomierz w Dieslach od RM2020 jest wyskalowany do 8 tys. obr./min. Do roku modelowego 2019 był wyskalowany do 6 tys. obrotów. W benzynach bez zmian - obrotomierz do 8 tys. obrotów.
reflektory LED wchodzą do STANDARDU wszystkich poziomów wyposażenia (produkcja od grudnia 2019). W Grandlandzie Ultimate są to LEDy z systemem AFL. W pozostałych poziomach wyposażenia - Enjoy, Design Line, Elite - są to reflektory tzw. Eco LED, czyli bez AFL. Zmiana ta pociąga też za sobą zmiany w cenach opcji zawierających AFLe, ich cena od grudnia ulega obniżeniu. Oprócz swoich funkcjonalności (trybów świecenia) AFL świeci o 30% jaśniej niż Eco LED.
wraca Diesel 1.5 130KM w parze z 8-biegową skrzynią automatyczną(przez pewien czas silnik 1.5 CDTi 130KM był dostępny z automatem 6-bieg.; natomiast Diesel 2.0 177KM był i pozostaje z automatem 8-biegowym)
wprowadzenie systemu Opel Connect, jako standard z zestawem audio Mulitmedia Navi (iO6). Zmienia się też nazewnictwo systemów multimedialnych, funkcjonalność jak dawniej.
ponadto drobne zmiany "techniczne":
słupki A od wewnętrznej strony kabiny teraz wykończone matowym tworzywem zamiast tkaniną
zamiast podgrzewanej kierownicy okrągłej (N34), od rm 2020 jest ścięta u dołu (N35)
zmienia się wygląd zaczepów Isofix pod foteliki dziecięce na tylnej kanapie (nie mają teraz plastikowych zaślepek)
wskazówki obrotomierza, prędkościomierza, wskaźników poziomu paliwa i temperatury cieczy chłodzącej: czarne "kółeczka" - podstawy do których mocowane są wskazówki - zmieniają się z lakierowanych na matowe
przycisk uruchamiający silnik z w pełni chromowanego zmienia się na czarny, jedynie obwódka zostaje chromowana
usunięcie z większości silników oznaczeń ECO TEC, bo teraz wszystkie silniki będą miały na pokładzie panele i przesłony obniżające emisje CO2. Oznaczenie ECO TEC będzie jednak nadal widoczne na podstawowym silniku benzynowym i Diesla ze skrzynią manualną.
Zmiana systemu dostępu do auta i zapłonu. Klienci Insignii, od premiery drugiej generacji, przyzwyczajeni są do zapłonu na klawisz. Historycznie zapłon na klawisz był w standardzie od wersji Enjoy wzwyż. W RM2018 towarzyszył mu także w standardzie bezkluczykowy dostęp, a od RM2019 do niższych wersji bezkluczykowy dostęp był za dopłatą. W RM2020 w standardzie niższych wersji mamy zarówno dostęp jak i zapłon na kluczyk (ATG) z mechaniczną blokadą kierownicy. W wyższych wersjach, lub w niższych za dopłatą, występuje dostęp i zapłon bezkluczykowy (ATH) z elektryczną blokadą. Zmiana ta oznacza, że trzeba mieć świadomość trzech rzeczy: (1) pojęcie kodu opcji ATH dla Klienta nie jest jednoznaczne (bo różne w czasie), (2) za zapłon na klawisz w niższych wersjach trzeba zapłacić. (3) nie da się zapłacić za sam zapłon na klawisz, trzeba go kupić wraz z bezkluczykowym dostępem (Grand Sport) lub wraz z bezkluczykowym dostępem i elektryczną klapą bagażnika (Sports Tourer).
W RM2019 od Innovation wzwyż w autach znajdowało się podwójne gniazdo (USS) z tyłu podłokietnika, a w wersjach kombi gniazdo 12V w bagażniku (KC8). Od roku modelowego 2020 jeśli masz dzieci używające sprzętu elektronicznego lub przyzwyczaiłeś się do używania kompresora, proponujemy opcjonalny Pakiet Ładowania (PS0).
Wprowadzenie Android Auto, od roku modelowego 2016.5, szczegóły
Ulepszenia w systemie nawigacji
Mocniejszy hardware (3 do 4 razy szybsze procesowanie danych)
Lakiery:
Usunięcie srebrnego Silver Lake (GEV)
Wprowadzenie szarego Shiny (H05)
Usunięcie niebieskiego Arden (GBM)
Usunięcie czerwonego Power (GBH), w zamian wprowadzenie czerwonego Pull Me Over (GG7)
Corsa
Wprowadzenie OnStar (standard w wersjach Cosmo i OPC)
Dodanie silnika 1.4 XEL 90KM z możliwością zasilania LPG
wprowadzenie wersji OPC 1.6 Turbo 207KM (od roku modelowego 2015.75)
Mokka
Wprowadzenie OnStar (standard w wersji Cosmo, opcja w Enjoy)
Silniki:
dodany Diesel 1.6 CDTi 110KM
silnik 1.4 140KM LPG - produkcja przeniesiona do Saragossy. Krótszy czas dostawy, dostępny z innymi kolorami, niż pozostałe wersje. Szczegóły w specyfikacjach.
usunięcie z oferty silnika 1.4 140KM MT6 bez Start&Stop (pozostałe wersje 1.4 bez zmian)
Modyfikacja skrzyni automatycznej AT6 w silniku 1.4 140KM: generacja 3, modyfikacje mające na celu zmniejszenie wewnętrznych oporów
Zmiana algorytmu aktywacji czujników parkowania: aktywowane poniżej 11km/h, wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia o przeszkodzie zostaną rozdzielone (wizualnie < 1,2 m, dźwiękowo < 0,8 m), zwiększone pole widzenia czujników, modyfikacja wyświetlacza
Opcja Ki7 oznaczająca gniazdko 230V zastąpiona gniazdkiem 12V (od ok. RM 2016.5, produkcja styczeń 2016)
Lakiery: usunięcie szarego Satin Steel, dodanie szarego Quantum (GK2) i brązowego Country (GD7)
Zafira Tourer
Wprowadzenie OnStar (UE1) – standard w Cosmo, opcja w Enjoy
Nowe silniki spełniające normę Euro 6 w miejsce usuniętych z oferty jednostek Euro5 (A18XEL/XER (2H0), 115KM & 140KM MT5, A20DT (LBR), 130KM MT6, A20DTH, 165KM MT6/AT6
Nowy lakier szary Shiny (H05) zastępuje srebrny Silver Lake (GEV)
Vivaro
Od MY2016A furgony z podwójną kabiną będą występowały jako oddzielny model ze swoim kodem modelu: 0VCC5 – Furgon Essentia z podwójną kabiną,
0VDC5 – furgon Edition z podwójną kabiną,
0VEC5 – Furgon Elegance z podwójną kabiną
w Vivaro Kombi 9-os z homologacją M1: silniki zmianiają się z Euro5 na Euro 6, więcej
nowe opcje:
moduł umożliwiający podłączenie się do CAN (KC6) – (wcześniej nazywany u nas "adapter sygnału analogowego do szyny CAN")
dodatkowe okablowanie do konwersji (złącze pod fotelem kierowcy) (KPD)
przystawka odbiorumocy z silnika (V66)
Movano
w Kombi i busach: zostają silniki Diesla BiTurbo spełniające Euro 6, więcej, silniki Euro 5 wycofane z oferty
w busach: wejście do standardu ostrzeżenia o opuszczeniu pasa ruchu
Czyli różnice między samochodami wyprodukowanymi do ok. czerwca 2014 (rok modelowy 2014) i od lipca 2014 (rok modelowy 2015).
Insignia
Grill (od roku produkcji 2015) - zastąpienie chromowanych listew, pod belką z logo, listwami czarnymi. Od teraz będą 3 rodzaje grilla:
dla aut (z wyłączeniem OPC) bez tempomatu adaptacyjnego ACC
dla OPC (bez tempomatu ACC)
dla wszystkich aut bez wyjątku z tempomatem ACC (specjalna powierzchnia grilla)
Multimedia:
polecenia głosowe w języku polskim (wydawane "do auta") dostępne fabrycznie od RM2015, nie ma możliwości wgrania takiej aktualizacji do aut wyprodukowanych
wcześniej ze względu na równoczesną zmianę systemu a nie tylko samego oprogramowania.
Aktywacja obsługi głosowej w smartfonie (uzależniona od możliwości telefonu i obecności
w nich systemów Siri, S Voice, etc.)
dłuższe przyciśnięcie klawisza będzie aktywowało obsługę głosową telefonu
nowsza mapa w nawigacji, zarówno fabryczna jak i wydanie akcesoryjne
poruszanie się po ekranach - drugie naciśnięcie przycisku HOME będzie przenosiło do pierwszego ekranu podmenu, w którym się
ostatnio przebywało
Zawieszenie: zmiana tłumików drgań w kolumnach McPhersona - dalsza zmiana jakościowa ulepszająca zawieszenie
Streszczenie: rok modelowy, różnice między modelami, zmiany w gamie modelowej
Dixi‑Car pierwszym dealerem Opla w Warszawie!
W 2021 Dixi‑Car urósł do roli czołowego dealera Opla w Warszawie. Wcześniej byliśmy kojarzeni z przedmieściami stolicy, kupowali samochody u nas właściciele podmiejskich willi i przedsiębiorcy. Sytuacja się zmienia - w marcu 2021 jesteśmy już pierwszym dealerem w Warszawie, pod względem sprzedaży nowych samochodów.
Nowa Insignia z Dixi-Car pod Narodową Galerią Sztuki Zachęta i pod Warszawską Nike ma nie tylko symbolizować związki Dixi‑Car z Warszawą. To przede wszystkim symbol otwarcia marki Opel zarówno na prących do przodu innowatorów, jak i czerpiących siłę z chlubnej przeszłości.
Opel ma propozycje dla obydwu grup - choćby nową Mokkę i Crosslanda. Zapraszamy!
Salon Warszawa / Raszyn
(22) 716 30 20 wew. 4
Salon Radom
(48) 360 98 26 wew. 2
Demonstracyjny Opel Insignia Sports Tourer z Dixi-Car pod Pomnikiem Bohaterów Warszawy. Nike - bogini zwycięstwa.