Opel ma w sprzedaży salonowej dwa Kombi: Astrę i Insignię. Porównujemy ich użyteczność, wyjaśniamy termin "SportsTourer", a nawet przypominamy o innych modelach Opla, które mają w nazwie "Kombi", ale kombiakami nie są...
To samo. "SportsTourer" to nazwa handlowa oplowych kombi, poczynając od Insigni, czyli rocznika 2008. Wcześniej kombi było nazywane "Kombi" (np. Vectra C Kombi nie była sportstourerem). SportsTourer najpierw pisało się razem, ale gdzieś od 2015 r. nawet Opel zaczął pisać rozdzielnie - Sports Tourer. Cel takiej nazwy - podkreślić rekreacyjny, z osiągami charakter pojazdu, zamiast skojarzeń z samochodem do pracy. Za nazwą podążają kształty nadwozia sportsturerów-kombi, tzn. udają hatchbacki (bez nawisu za tylną osią; linia dachu opadająca ku tyłowi; szyba tylnej klapy pochylona a'la hatchback).
Rata od 504 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 60 miesięcy
Top pod względem pojemności bagażnika, to dziś nowa Astra V kombi. Od 540 do 1630 litrów to więcej niż w Insigni. Maksymalna wartość przy położonym oparciu tylnej kanapy i załadunek po linię dachu. Dla porównania hatchback: 370-1210 litrów.
W Astrze IV SportsTourer bagażnik ma 500-1550 l. Dla porównania w Astrze Sedan, pojemność bagażnika wynosi 460-1010 l, a w hatchbacku (Astra J 5-drzw.) - 370-1235 l. Astr IV szukaj wśród używanych.
Test Astry IV Kombi
Pojemność bagażnika od 540 do 1530 litrów, ta ostatnia wartość przy położonym oparciu tylnej kanapy i załadunek po linię dachu. Dla porównania sedan: 500-1015 litrów, 5-drzw. liftback: 530-1470 l. Mowa o Insigni A Kombi (produkowana od 2008 r., face lifting w 2013 r., sprzedaż nowych zakończy się w połowie 2017 r., używane w ciągłej ofercie). Od 2017 r. w sprzedaży jest nowa Insignia B Kombi.
Insignia kombi jest dostępna również w wersji uterenowionej, napęd 4x4, podniesione zawieszenie, trudne do zarysowania plastiki na burtach - pod nazwą Country Tourer (tu już pisowania oddzielnie od początku). Edycja "Country" nie zdobyła jednak wielkiej popularności - po co ją kupować skoro "zwykła" Insignia kombi też może mieć napęd 4WD, a sporo tańsza - może myślą klienci?
Na naszym teście Insigni Sports Tourer, film poniżej, od minuty 1:55 pokazujemy zagadanienia stricte dot. kombi, tzn. tylną kanapę, bagażnik.
Model | pojemność bagażnika | pojemność bagażnika przy położonym oparciu kanapy i załadunek po linię dachu |
---|---|---|
Astra V kombi | 540 litrów | 1630 litrów |
Astra IV kombi |
500 l | 1550 l |
Insignia B kombi | 560 l | 1665 l |
Insignia A kombi | 540 l | 1530 l |
Alternatywy wobec kombi | ||
Zafira C minivan | 710 l | 1860 l |
Crossland crossover | 410-520 l | 1255 l |
Meriva minivan | 400 l | 1500 l |
Mokka suv | 356 l | 1372 l |
W salonie Dixi - firmy, również właściciele jednoosobowych działalności gospodarczych. Klienci detaliczni - rzadko. Klient detaliczny chce samochód modny, czyli suv-a. A Mokka (z bagażnikiem 356 - 1372 l, czyli dużo mniejszym niż w Astrze V Kombi) wygrywa z Astrą Kombi wyglądem.
Dopłata do kombi versus hatchback to ok. 4 tys. zł przy Astrze V i ok. 5 tys. zł przy Insigni.
Minivan albo suv.
Np. minivan Zafira C ma bagażnik 710-1860 l, czyli większy nawet niż kombi. Niestety minivany są w Polsce Anno Domini 2015-16... niezbyt modne. Ludzie wolą suv-y.
Więc drugą propozycją będzie SUV Mokka. Bagażnik się nie umywa ani do kombi, ani do van-ów, ale ma niepodważalną zaletę - modny wygląd. My tego nie rozumiemy, szczególnie jeśli klient kupuje "suv-a" z napędem na przednią oś... Warto rozważyć choćby Merivę - bagażnik 400-1500 l, extra korzystna cena. Warto dodać, że zarówno Mokka, jak i Meriva to w rzucie z góry taka sama "skala" samochodu, podobne rozmiary, a cena Merivy wyraźnie korzystniejsza.
Jednak producent zdaje się iść klientom na rękę, i Crossland X (następca Merivy), w sprzedaży od 2017 r., będzie przypominać SUVa.
Wspomnieć wypada o jeszcze innych "kombi" w gamie Opla, czyli Vivaro Kombi i większym Movano Kombi, gdzie "Kombi" to nazwa handlowa, a nie kształt nadwozia, bo to busiki.
Zobacz też:
Jakie nadwozie wybrać: 3d, 4d, 5d, a może minivan?
BAIC 7 - już umawiamy jazdy testowe. Zapraszamy!
03.2024
Jest samochód demonstracyjny! Zarejestrowaliśmy BAIC Beijing 7 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG. Gotowy do jazdy testowej.
A dlaczego warto odbyć jazdę próbną przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baików i szybszą automatyczną skrzynię dwusprzegłową, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!