Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Hatchbacki Opel. Przegląd modeli

 

Astra i Corsa - hatchbacki - wieczne przeboje. Jakie inne hatchbacki Opel ma w ofercie, dlaczego nadwozie typu hatchback zrobiło w Europie furorę i dlaczego czeka je świetlana przyszłość?

Hatchback czyli ścięty tył; do tego tylna klapa podnoszona razem z szybą, w formie włazu (ang. hatch). W Europie jest to nadwozie tak popularne, bo przy kompaktowych rozmiarach daje przyzwoite możliwości przewozowe (zdejmowalna tylna półka + składane siedzenia). Hatchbackiem łatwo zaparkować w ciasnych europejskich miastach. Do tego skojarzenia ze sportem - nadwoziem coupe.

 

Astra hatchback

Hatchback Opel Astra

Hatchback Opel Astra - połączenie przestronnej kabiny, stabilnego zawieszenia, umiarkowanych kosztów zakupu i eksploatacji. Najpopularniejszy hatchback Opla.

Wieczny przebój w gamie Opla. Zdaniem wielu najlepszy kompromis między wygodą, ceną zakupu, praktycznością w różnych życiowych sytuacjach, jak dojazdy do pracy, zakupy, 5-osobowa rodzina, weekendy za miastem, wakacje...

 

Chociaż suv Mokka w ostatnich latach nadgryza pozycję kompaktowego bestsellera, pierwsze miejsce Astry w rankingach sprzedaży wydaje się niezagrożone. Tradycyjne, niskie nadwozie, a więc przewaga w ekonomii spalania; przestronność wnętrza, stabilność przy szybkiej jeździe autostradowej; duże wolumeny sprzedaży - więc niższa cena zakupu i potem serwisowania, części.

Astra jest dostępna również jako sedan, kombi, coupe. Pomimo że wersja 4-drzwiowa limuzyna jest teraz bardzo popularna - doskonała cena - to nadwozie 5-drzwiowy hatchback w dłuższym okresie było i będzie najczęściej wybierane przez klientów salonów Dixi-Car.

Pojemność bagażnika

Ceny Astry hatchback

 

 

Hatchback Corsa

Hatchback Opel Corsa

Hatchback Opel Corsa. Przód jest taki sam w wersji 3- i 5-drzwiowej, za to tył bardziej sportowo wygląda w 3-drzw. hatchbacku.

W Corsie mamy do czynienia tylko z nadwoziem hatchback - 3- lub 5-drzwiowym. W sprzedaży salonowej w Polsce dominuje to drugie.

Pomimo że Corsa urosła w ostatnich latach i stanowi realną alternatywę dla Astry - ma i przestronną kabinę, i jej zawieszenie sprawdza się na drogach ekspresowych - wciąż uchodzi za hatchbacka do miasta (= jako drugi samochód w rodzinie). Stoi za tym pewnie mniejszy postrzegany prestiż tego modelu.

3-drzw. Corsa ma bardziej pochyloną do poziomu tylną szybę niż 5-drzwiowa, inną klapę, inne lampy. Wygląda bardziej sportowo, co symbolicznie odbija się na pojemności bagażnika, który w 5-drzwiowym hatchbacku jest o 5 l większy (285 l zamiast, jak w 3-drzw., 280 l), a przy położonym oparciu tylnej kanapy, przy załadunku po dach - o 30 l większy (1120 l zamiast, jak w 3-drzw., 1090 l). Zobacz dane techniczne.

 

 

Liftback Insignia

Liftback Opel Insignia

Liftback Opel Insignia. Szyba tylna podnoszona razem z klapą. W generacji B Insigni dostępne tylko to nadwozie lub kombi.

Nawet we flagowej Insigni mamy do czynienia z hatchbackiem-liftbackiem. Nazwa handlowa tego nadwozia: Grand Sport. W przeciwieństwie do Insigni A, w Insigni B nie ma typowego 4-drzwiowego sedana...

W liftbacku mamy do czynienia tylko z niektórymi zaletami hatchbacka, tzn. z ogromnym, wysokim otworem ładunkowym, demontowalną półką tylną. Ale już parkowanie tyłem trudniej wykonać niż w typowym, "ściętym" hatchbacku; wysokością ładowania "po dach" dysponujemy na części powierzchni bagażnika, i to tej trudniej dostępnej. Niemniej przy flagowcu priorytetem był prestiż - zachowanie wyglądu limuzyny.

Ceny Insigni hatchback-liftback

 

 

Hatchbacki Opla kupowane rzadziej

5-drzw. hatchback Opel KARL

Hatchback Opel KARL. 5 drzwi w podstawowej wersji. Ale będąc tylko trochę tańszym niż większa Corsa, nie wytrzymuje z nią konkurencji.

Hatchback Opel ADAM, rower ostre koło, bagażnik FlexFix

Premium hatchback ADAM. Na fot. z ostrym kołem na bagażniku FlexFix. Samochód made in Germany. Styl ma swoją cenę. Dla koneserów.

 

 

Hatchback kontra sedan

Bagażnik hatchback Insignia

Bagażnik hatchbacka Insignia. Po położeniu oparcia tylnej kanapy - przepastny. Zobacz dane.

Pomimo, że ma z reguły mniejszy bagażnik, wielu uważa hatchbacka za wyższą formę sedana. Dlaczego?

  • wysoka klapa tylna - do hatchbacka wstawi się donice z kwiatami; klapa i kufer sedana mogą być za niskie
  • łatwo sięgnąć do bagażnika po przekąskę w czasie jazdy - w hatchbacku prosimy pasażera na tylnej kanapie, w sedanie może nie dosięgnąć
  • klapa hatchbacka może tworzyć daszek - hatchbacki zwykle lepiej sprawdzają się przy pikniku w czasie deszczu
  • monitorowanie zwierzaka z zewnątrz samochodu - w hatchbacku wyjmujemy półkę. W sedanie - niemożliwe.
  • bardziej sportowy wygląd hatchbacka - subiektywne
  • łatwiej utrzymać porządek w hatchbacku - bagażnik sedana jest za duży na to, co w nim z reguły wozimy, rzeczy "fruwają"
  • łatwiej parkować tyłem hatchbackiem
  • łatwiej filmować przez tylną szybę - w hatchbacku
  • po położeniu oparcia tylnej kanapy hatchback jest z reguły praktyczniejszy - brak stałej półki tylnej, jak w sedanie; większa szansa, że w hatchbacku będziemy mieć równą podłogę.
 

 

Podsumowanie

Jeśli samochód przetrwa w obecnym kształcie najbliższe 20 lat, hatchbacki będą wygranymi.

Wystarczająco pojemne, łatwe do manewrowania, o dobrej aerodynamice, podatne na dalsze redukcje masy. Praktyczne i o ponadczasowym wyglądzie.

SUV-y, pomimo swoich pięciu minut dzisiaj - ale cięższe i o gorszej aerodynamice - mogą być wtedy dokładnym przeciwieństwem tego, czym są obecnie.

 

 

 

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, nauczyciel, taksówkarz - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

 

Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!

06.2024

Torres eVX tył, jazda próbna

SsangYong Torres eVX przód, jazda próbna

Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.

Duża bateria 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów.

SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu Mój elektryk.

Umów jazdę

Cena Torresa EVX



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Kredyt promocja SsangYong Tivoli. Rata od 539 zł +vat/mc