Warszawa (22) 716 30 20
Radom (48) 360 98 26
Astra i Corsa - hatchbacki - wieczne przeboje. Jakie inne hatchbacki Opel ma w ofercie, dlaczego nadwozie typu hatchback zrobiło w Europie furorę i dlaczego czeka je świetlana przyszłość?
Hatchback czyli ścięty tył; do tego tylna klapa podnoszona razem z szybą, w formie włazu (ang. hatch). W Europie jest to nadwozie tak popularne, bo przy kompaktowych rozmiarach daje przyzwoite możliwości przewozowe (zdejmowalna tylna półka + składane siedzenia). Hatchbackiem łatwo zaparkować w ciasnych europejskich miastach. Do tego skojarzenia ze sportem - nadwoziem coupe.
Hatchback Opel Astra - połączenie przestronnej kabiny, stabilnego zawieszenia, umiarkowanych kosztów zakupu i eksploatacji. Najpopularniejszy hatchback Opla.
Wieczny przebój w gamie Opla. Zdaniem wielu najlepszy kompromis między wygodą, ceną zakupu, praktycznością w różnych życiowych sytuacjach, jak dojazdy do pracy, zakupy, 5-osobowa rodzina, weekendy za miastem, wakacje...
Chociaż suv Mokka w ostatnich latach nadgryza pozycję kompaktowego bestsellera, pierwsze miejsce Astry w rankingach sprzedaży wydaje się niezagrożone. Tradycyjne, niskie nadwozie, a więc przewaga w ekonomii spalania; przestronność wnętrza, stabilność przy szybkiej jeździe autostradowej; duże wolumeny sprzedaży - więc niższa cena zakupu i potem serwisowania, części.
Astra jest dostępna również jako sedan, kombi, coupe. Pomimo że wersja 4-drzwiowa limuzyna jest teraz bardzo popularna - doskonała cena - to nadwozie 5-drzwiowy hatchback w dłuższym okresie było i będzie najczęściej wybierane przez klientów salonów Dixi-Car.
Hatchback Opel Corsa. Przód jest taki sam w wersji 3- i 5-drzwiowej, za to tył bardziej sportowo wygląda w 3-drzw. hatchbacku.
W Corsie mamy do czynienia tylko z nadwoziem hatchback - 3- lub 5-drzwiowym. W sprzedaży salonowej w Polsce dominuje to drugie.
Pomimo że Corsa urosła w ostatnich latach i stanowi realną alternatywę dla Astry - ma i przestronną kabinę, i jej zawieszenie sprawdza się na drogach ekspresowych - wciąż uchodzi za hatchbacka do miasta (= jako drugi samochód w rodzinie). Stoi za tym pewnie mniejszy postrzegany prestiż tego modelu.
3-drzw. Corsa ma bardziej pochyloną do poziomu tylną szybę niż 5-drzwiowa, inną klapę, inne lampy. Wygląda bardziej sportowo, co symbolicznie odbija się na pojemności bagażnika, który w 5-drzwiowym hatchbacku jest o 5 l większy (285 l zamiast, jak w 3-drzw., 280 l), a przy położonym oparciu tylnej kanapy, przy załadunku po dach - o 30 l większy (1120 l zamiast, jak w 3-drzw., 1090 l). Zobacz dane techniczne.
Liftback Opel Insignia. Szyba tylna podnoszona razem z klapą. W generacji B Insigni dostępne tylko to nadwozie lub kombi.
Nawet we flagowej Insigni mamy do czynienia z hatchbackiem-liftbackiem. Nazwa handlowa tego nadwozia: Grand Sport. W przeciwieństwie do Insigni A, w Insigni B nie ma typowego 4-drzwiowego sedana...
W liftbacku mamy do czynienia tylko z niektórymi zaletami hatchbacka, tzn. z ogromnym, wysokim otworem ładunkowym, demontowalną półką tylną. Ale już parkowanie tyłem trudniej wykonać niż w typowym, "ściętym" hatchbacku; wysokością ładowania "po dach" dysponujemy na części powierzchni bagażnika, i to tej trudniej dostępnej. Niemniej przy flagowcu priorytetem był prestiż - zachowanie wyglądu limuzyny.
Ceny Insigni hatchback-liftback
Hatchback Opel KARL. 5 drzwi w podstawowej wersji. Ale będąc tylko trochę tańszym niż większa Corsa, nie wytrzymuje z nią konkurencji.
Premium hatchback ADAM. Na fot. z ostrym kołem na bagażniku FlexFix. Samochód made in Germany. Styl ma swoją cenę. Dla koneserów.
Bagażnik hatchbacka Insignia. Po położeniu oparcia tylnej kanapy - przepastny. Zobacz dane.
Pomimo, że ma z reguły mniejszy bagażnik, wielu uważa hatchbacka za wyższą formę sedana. Dlaczego?
Jeśli samochód przetrwa w obecnym kształcie najbliższe 20 lat, hatchbacki będą wygranymi.
Wystarczająco pojemne, łatwe do manewrowania, o dobrej aerodynamice, podatne na dalsze redukcje masy. Praktyczne i o ponadczasowym wyglądzie.
SUV-y, pomimo swoich pięciu minut dzisiaj - ale cięższe i o gorszej aerodynamice - mogą być wtedy dokładnym przeciwieństwem tego, czym są obecnie.
OPEL Tychy i Gliwice: miękka hybryda i produkcja dostawczych 2021-2022
11.2020
Polskie fabryki Opla w Tychach i Gliwicach odpowiadają za trzon oferty Opla - produkują najpopularnieszy model w gamie - Opla Astrę V. Od września 2020 r. Tychy pracują na trzecią zmianę, ale naprawdę ciekawie dla polskiego klienta zapowiadają się lata 2021-2022.
Fabryka Opla w Gliwicach.
Fabryka w Tychach przygotowuje produkcję miękkiej hybrydy. W popularnych modelach osobowych Opla będzie dostępne wspomaganie jazdy prądem. Układ składa się z maszyny elektrycznej 48V (zastępującej alternator) i dodatkowego akumulatora 48V. Zaletą jest atrakcyjna cena takiego "elektryka". Miękka hybryda będzie opcją dostępną do popularnych silników benzynowych. Obecnie napęd elektryczny miękkiej hybrydy wspomaga przyspieszanie oraz pozwala "żeglować" na silniku elektrycznym (gdy zdejmujemy nogę z gazu). Docelowo miękkimi hybrydami będzie można jeździć w trybie zeroemisyjnym na określonym dystansie. Miękka hybryda nie wymaga ładowania - jest to więc rozwiązanie dla właścicieli mieszkań w budynkach wielorodzinnych.
Fabryka w Gliwicach - trwają przygotowania do produkcji dużych samochodów dostawczych OPEL w Polsce. Prace budowlane są na zaawansowanym, końcowym, etapie. Rozpoczął się montaż technologii, maszyn i urządzeń. Dzięki temu od połowy 2022 r. poprawi się dostępność Opli Movano w polskich salonach. Skróci się czas oczekiwania, gdy zamawiasz Movano do produkcji.