Hatchbacki Opel. Przegląd modeli

 

Astra i Corsa - hatchbacki - wieczne przeboje. Jakie inne hatchbacki Opel ma w ofercie, dlaczego nadwozie typu hatchback zrobiło w Europie furorę i dlaczego czeka je świetlana przyszłość?

Hatchback czyli ścięty tył; do tego tylna klapa podnoszona razem z szybą, w formie włazu (ang. hatch). W Europie jest to nadwozie tak popularne, bo przy kompaktowych rozmiarach daje przyzwoite możliwości przewozowe (zdejmowalna tylna półka + składane siedzenia). Hatchbackiem łatwo zaparkować w ciasnych europejskich miastach. Do tego skojarzenia ze sportem - nadwoziem coupe.

 

Astra hatchback

Hatchback Opel Astra

Hatchback Opel Astra - połączenie przestronnej kabiny, stabilnego zawieszenia, umiarkowanych kosztów zakupu i eksploatacji. Najpopularniejszy hatchback Opla.

Wieczny przebój w gamie Opla. Zdaniem wielu najlepszy kompromis między wygodą, ceną zakupu, praktycznością w różnych życiowych sytuacjach, jak dojazdy do pracy, zakupy, 5-osobowa rodzina, weekendy za miastem, wakacje...

 

Chociaż suv MOKKA X w ostatnich latach nadgryza pozycję kompaktowego bestsellera, pierwsze miejsce Astry w rankingach sprzedaży wydaje się niezagrożone. Tradycyjne, niskie nadwozie, a więc przewaga w ekonomii spalania; przestronność wnętrza, stabilność przy szybkiej jeździe autostradowej; duże wolumeny sprzedaży - więc niższa cena zakupu i potem serwisowania, części.

Astra jest dostępna również jako sedan, kombi, coupe. Pomimo że wersja 4-drzwiowa limuzyna jest teraz bardzo popularna - doskonała cena - to nadwozie 5-drzwiowy hatchback w dłuższym okresie było i będzie najczęściej wybierane przez klientów salonów Dixi-Car.

Pojemność bagażnika

Ceny Astry hatchback

 

 

Hatchback Corsa

Hatchback Opel Corsa

Hatchback Opel Corsa. Przód jest taki sam w wersji 3- i 5-drzwiowej, za to tył bardziej sportowo wygląda w 3-drzw. hatchbacku.

W Corsie mamy do czynienia tylko z nadwoziem hatchback - 3- lub 5-drzwiowym. W sprzedaży salonowej w Polsce dominuje to drugie.

Pomimo że Corsa urosła w ostatnich latach i stanowi realną alternatywę dla Astry - ma i przestronną kabinę, i jej zawieszenie sprawdza się na drogach ekspresowych - wciąż uchodzi za hatchbacka do miasta (= jako drugi samochód w rodzinie). Stoi za tym pewnie mniejszy postrzegany prestiż tego modelu.

3-drzw. Corsa ma bardziej pochyloną do poziomu tylną szybę niż 5-drzwiowa, inną klapę, inne lampy. Wygląda bardziej sportowo, co symbolicznie odbija się na pojemności bagażnika, który w 5-drzwiowym hatchbacku jest o 5 l większy (285 l zamiast, jak w 3-drzw., 280 l), a przy położonym oparciu tylnej kanapy, przy załadunku po dach - o 30 l większy (1120 l zamiast, jak w 3-drzw., 1090 l). Zobacz dane techniczne.

 

 

Liftback Insignia

Liftback Opel Insignia

Liftback Opel Insignia. Szyba tylna podnoszona razem z klapą. W generacji B Insigni dostępne tylko to nadwozie lub kombi.

Nawet we flagowej Insigni mamy do czynienia z hatchbackiem-liftbackiem. Nazwa handlowa tego nadwozia: Grand Sport. W przeciwieństwie do Insigni A, w Insigni B nie ma typowego 4-drzwiowego sedana...

W liftbacku mamy do czynienia tylko z niektórymi zaletami hatchbacka, tzn. z ogromnym, wysokim otworem ładunkowym, demontowalną półką tylną. Ale już parkowanie tyłem trudniej wykonać niż w typowym, "ściętym" hatchbacku; wysokością ładowania "po dach" dysponujemy na części powierzchni bagażnika, i to tej trudniej dostępnej. Niemniej przy flagowcu priorytetem był prestiż - zachowanie wyglądu limuzyny.

Ceny Insigni hatchback-liftback

 

 

Hatchbacki Opla kupowane rzadziej

5-drzw. hatchback Opel KARL

Hatchback Opel KARL. 5 drzwi w podstawowej wersji. Ale będąc tylko trochę tańszym niż większa Corsa, nie wytrzymuje z nią konkurencji.

Hatchback Opel ADAM, rower ostre koło, bagażnik FlexFix

Premium hatchback ADAM. Na fot. z ostrym kołem na bagażniku FlexFix. Samochód made in Germany. Styl ma swoją cenę. Dla koneserów.

 

 

Hatchback kontra sedan

Bagażnik hatchback Insignia

Bagażnik hatchbacka Insignia. Po położeniu oparcia tylnej kanapy - przepastny. Zobacz dane.

Pomimo, że ma z reguły mniejszy bagażnik, wielu uważa hatchbacka za wyższą formę sedana. Dlaczego?

  • wysoka klapa tylna - do hatchbacka wstawi się donice z kwiatami; klapa i kufer sedana mogą być za niskie
  • łatwo sięgnąć do bagażnika po przekąskę w czasie jazdy - w hatchbacku prosimy pasażera na tylnej kanapie, w sedanie może nie dosięgnąć
  • klapa hatchbacka może tworzyć daszek - hatchbacki zwykle lepiej sprawdzają się przy pikniku w czasie deszczu
  • monitorowanie zwierzaka z zewnątrz samochodu - w hatchbacku wyjmujemy półkę. W sedanie - niemożliwe.
  • bardziej sportowy wygląd hatchbacka - subiektywne
  • łatwiej utrzymać porządek w hatchbacku - bagażnik sedana jest za duży na to, co w nim z reguły wozimy, rzeczy "fruwają"
  • łatwiej parkować tyłem hatchbackiem
  • łatwiej filmować przez tylną szybę - w hatchbacku
  • po położeniu oparcia tylnej kanapy hatchback jest z reguły praktyczniejszy - brak stałej półki tylnej, jak w sedanie; większa szansa, że w hatchbacku będziemy mieć równą podłogę.
 

 

Podsumowanie

Jeśli samochód przetrwa w obecnym kształcie najbliższe 20 lat, hatchbacki będą wygranymi.

Wystarczająco pojemne, łatwe do manewrowania, o dobrej aerodynamice, podatne na dalsze redukcje masy. Praktyczne i o ponadczasowym wyglądzie.

SUV-y, pomimo swoich pięciu minut dzisiaj - ale cięższe i o gorszej aerodynamice - mogą być wtedy dokładnym przeciwieństwem tego, czym są obecnie.

 

 

 

Wypełnij formularz, a dostaniesz ofertę na nowy samochód z dobrą ceną! Lub zadzwoń!

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Mam już Opla (lub ma ktoś z rodziny, lub ma moja firma)
Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, taksówkarz, niepełnosprawny - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfra lub słownie. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

 

OKAZJA!

Zarejestrowane auta bez przebiegu: 120 SZTUK w Dixi‑Car

Zarejestrowane samochody bez przebiegu

Update czerwiec 2020: w Dixi‑Car mamy 120 zarejestrowanych samochodów BEZ PRZEBIEGU od ręki. Gratka dla oszczędnych. Skąd się wzięła?

Tak naprawdę są to fabrycznie nowe samochody - Ople Corsa, Astra, Crossland X, Grandland X, Insignia i inne modele - ale w cenie używanego - czytaj dalej.

Zrobiliśmy w Dixi‑Car zapasy aut w "starych" cenach i z silnikami spełniającymi łagodniesze normy. Bo w 2020 roku nowe samochody muszą zdrożeć - tu wyjaśnienie. Musieliśmy te auta zarejestrować na naszą firmę, bo był deadline - niektóre modele/wersje można było zarejestrować tylko do końca 2019.

Dzięki temu korzystasz!

  • kupujesz samochód w Super Cenie - cena jak w używanym, a faktycznie pojazd nowy
  • samochody te kilka miesięcy stały u nas na placu - są bez przebiegu - nawet im nie założyliśmy tablic rejestracyjnych
  • mają czyste silniki Euro 6d-Temp (poprzednia norma), dzięki czemu auto będzie tańsze w serwisie. W roczniku 2020 już takiego nie kupisz.
  • nie płacisz podatku PCC, jak przy aucie używanym, bo kupujesz na fakturę od dealera
  • kredyt, leasing, wynajem Opel Free2Move u nas na miejscu w jeden dzień

Jak kupić?

Zadzwoń po listę samochodów z ceną: Salon Warszawa/Raszyn (22) 716 30 20 -- Salon Radom (48) 360 98 26

 

Zobacz Nowoczesne finansowanie.

Możemy taki samochód wydać od ręki, a Ty go będziesz mógł przerejestrować za miesiąc.



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowoczesne finansowanie
Salony i serwisy Dixi-Car są czynne. Dostosowaliśmy pracę do wytycznych. Kup samochód/umów wizytę telefonicznie lub online.