Astra i Corsa - hatchbacki - wieczne przeboje. Jakie inne hatchbacki Opel ma w ofercie, dlaczego nadwozie typu hatchback zrobiło w Europie furorę i dlaczego czeka je świetlana przyszłość?
Hatchback czyli ścięty tył; do tego tylna klapa podnoszona razem z szybą, w formie włazu (ang. hatch). W Europie jest to nadwozie tak popularne, bo przy kompaktowych rozmiarach daje przyzwoite możliwości przewozowe (zdejmowalna tylna półka + składane siedzenia). Hatchbackiem łatwo zaparkować w ciasnych europejskich miastach. Do tego skojarzenia ze sportem - nadwoziem coupe.
Hatchback Opel Astra - połączenie przestronnej kabiny, stabilnego zawieszenia, umiarkowanych kosztów zakupu i eksploatacji. Najpopularniejszy hatchback Opla.
Wieczny przebój w gamie Opla. Zdaniem wielu najlepszy kompromis między wygodą, ceną zakupu, praktycznością w różnych życiowych sytuacjach, jak dojazdy do pracy, zakupy, 5-osobowa rodzina, weekendy za miastem, wakacje...
Chociaż suv Mokka w ostatnich latach nadgryza pozycję kompaktowego bestsellera, pierwsze miejsce Astry w rankingach sprzedaży wydaje się niezagrożone. Tradycyjne, niskie nadwozie, a więc przewaga w ekonomii spalania; przestronność wnętrza, stabilność przy szybkiej jeździe autostradowej; duże wolumeny sprzedaży - więc niższa cena zakupu i potem serwisowania, części.
Astra jest dostępna również jako sedan, kombi, coupe. Pomimo że wersja 4-drzwiowa limuzyna jest teraz bardzo popularna - doskonała cena - to nadwozie 5-drzwiowy hatchback w dłuższym okresie było i będzie najczęściej wybierane przez klientów salonów Dixi-Car.
Hatchback Opel Corsa. Przód jest taki sam w wersji 3- i 5-drzwiowej, za to tył bardziej sportowo wygląda w 3-drzw. hatchbacku.
W Corsie mamy do czynienia tylko z nadwoziem hatchback - 3- lub 5-drzwiowym. W sprzedaży salonowej w Polsce dominuje to drugie.
Pomimo że Corsa urosła w ostatnich latach i stanowi realną alternatywę dla Astry - ma i przestronną kabinę, i jej zawieszenie sprawdza się na drogach ekspresowych - wciąż uchodzi za hatchbacka do miasta (= jako drugi samochód w rodzinie). Stoi za tym pewnie mniejszy postrzegany prestiż tego modelu.
3-drzw. Corsa ma bardziej pochyloną do poziomu tylną szybę niż 5-drzwiowa, inną klapę, inne lampy. Wygląda bardziej sportowo, co symbolicznie odbija się na pojemności bagażnika, który w 5-drzwiowym hatchbacku jest o 5 l większy (285 l zamiast, jak w 3-drzw., 280 l), a przy położonym oparciu tylnej kanapy, przy załadunku po dach - o 30 l większy (1120 l zamiast, jak w 3-drzw., 1090 l). Zobacz dane techniczne.
Liftback Opel Insignia. Szyba tylna podnoszona razem z klapą. W generacji B Insigni dostępne tylko to nadwozie lub kombi.
Nawet we flagowej Insigni mamy do czynienia z hatchbackiem-liftbackiem. Nazwa handlowa tego nadwozia: Grand Sport. W przeciwieństwie do Insigni A, w Insigni B nie ma typowego 4-drzwiowego sedana...
W liftbacku mamy do czynienia tylko z niektórymi zaletami hatchbacka, tzn. z ogromnym, wysokim otworem ładunkowym, demontowalną półką tylną. Ale już parkowanie tyłem trudniej wykonać niż w typowym, "ściętym" hatchbacku; wysokością ładowania "po dach" dysponujemy na części powierzchni bagażnika, i to tej trudniej dostępnej. Niemniej przy flagowcu priorytetem był prestiż - zachowanie wyglądu limuzyny.
Ceny Insigni hatchback-liftback
Hatchback Opel KARL. 5 drzwi w podstawowej wersji. Ale będąc tylko trochę tańszym niż większa Corsa, nie wytrzymuje z nią konkurencji.
Premium hatchback ADAM. Na fot. z ostrym kołem na bagażniku FlexFix. Samochód made in Germany. Styl ma swoją cenę. Dla koneserów.
Bagażnik hatchbacka Insignia. Po położeniu oparcia tylnej kanapy - przepastny. Zobacz dane.
Pomimo, że ma z reguły mniejszy bagażnik, wielu uważa hatchbacka za wyższą formę sedana. Dlaczego?
Jeśli samochód przetrwa w obecnym kształcie najbliższe 20 lat, hatchbacki będą wygranymi.
Wystarczająco pojemne, łatwe do manewrowania, o dobrej aerodynamice, podatne na dalsze redukcje masy. Praktyczne i o ponadczasowym wyglądzie.
SUV-y, pomimo swoich pięciu minut dzisiaj - ale cięższe i o gorszej aerodynamice - mogą być wtedy dokładnym przeciwieństwem tego, czym są obecnie.
Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!
03.2024
Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.
A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!