Klienci są ciągle zdziwieni, jak szeroka jest gama Opel w automacie. Które modele warto kupić ze skrzynią automatyczną, niuanse automatów w Oplu, przypadki z życia naszego salonu.
I te procenty ciągle rosną na rzecz automatów. Z popularnych modeli jeszcze Astra i Corsa.
Pierwsze miejsce tak naprawdę zajmował duży SUV Antara, ponad 50% sprzedaży z automatem. Czekamy na nową Antarę B.
Komfort i bezpieczeństwo - silnik nie gaśnie, gdy "pomylimy się z biegami i sprzęgłem" - częste przy skrzyni ręcznej, gdy ruszamy spod świateł. Automat zawsze w takiej sytuacji zachowuje się bezbłędnie, ew. możemy go "pogonić" pedałem gazu.
Drugi powód - nie każdy lubi wachlować lewarkiem zmiany biegów, szczególnie gdy ma w perspektywie godzinny dojazd do domu w korku.
Trzeci - sytuacje szczególne - wyjeżdżamy z garażu podziemnego, albo na rampie w galerii handlowej - spory spadek - przy manualu stres, automat znów reaguje bezbłędnie.
Badanie brytyjskie: z automatem mniej stresu
mówi szef sprzedaży w Dixi-Car
W Wlk. Brytanii posadzono grupę kierowców do samochodów z manualami i drugą grupę - do automatów. Obie grupy opięto czujnikami mierzącymi stres za kierownicą. Domyślacie się, jakie były wyniki... Ci jadący automatem, doświadczali mniej stresu!
Mamy liczne relacje klientów, którzy przesiedli się do automatów i nie przewidują powrotu do manuala.
Jak zaczęliśmy sprzedawać automaty?
mówi szef sprzedaży w Dixi-Car
Automat zachwycił mnie w latach 90., gdy znajomy sprowadził z USA Hyundaia Elantrę. Sam wtedy jeździłem pf 126p ze skrzynią manualną. Dziś Insignię, Mokkę do jazd testowych staramy się mieć ze skrzynią automatyczną. Nasi handlowcy, biorąc taki samochód na wieczór do domu, "zarażają się" automatami, łatwiej im potem przekazać swoje własne "Wow" klientom.
Z zaletami tempomatu (utrzymuje zadaną prędkość samochodu, np. na autostradzie) zapoznaje się coraz więcej klientów, ale nie wszyscy znają możliwości tempomatu aktywnego, szczególnie w tandemie z automatyczną skrzynią biegów. Otóż tempomat aktywny "jedzie za nas" w kolumnie samochodów, czyli jeśli kolumna zwalnia do 50 km/h, a na tempomacie mamy ustawione 90 km/h, to nasz samochód sam zwalnia, a potem sam przyspiesza. Tego nie potrafi zwykły tempomat.
Ale... o ile w skrzyni manualnej, jeśli jechaliśmy na "piątce", musimy zredukować bieg sami, tempomat tego nie zrobi za nas, to już przy skrzyni automatycznej i tempomacie aktywnym biegi się zmieniają same z piątki na czwórkę, trójkę i z powrotem na piątkę.
Jeszcze bardziej na korzyść automatu sprawa się ma, gdy poprzedzający nas samochód zatrzyma się, np. na światłach. Wtedy samochód ze skrzynią automatyczną sam zwolni do 0 km/h (zatrzyma się), a żeby ruszyć bądź muskamy stopą pedał gazu, bądź ręką dźwigienkę tempomatu na kierownicy. Samochód z automatem sam rozpędzi się do zadanej prędkości, np. 90 km/h.
Tempomaty aktywne były dostępne w Oplach od pewnego czasu, ale funkcja "pełnego stopu" pojawiła się np. w Insigni po face liftingu, czyli w 2013 r.
Z życia: Powrót z Mazur Insignią Automat + tempomat aktywny
mówi szef sprzedaży w Dixi-Car
"Luźny korek", kolumna samochodów z prędkością zmienną 40 - 90 km/h. Zadaję na tempomacie aktywnym 110 km/h. Mogę zdjąć buty i słuchać audiobooka, bo samochód jedzie sam za poprzedzającym autem. Jeśli tamten zwalnia do 40 km/h, moja Insignia sama zwalnia, a potem przyspiesza, utrzymując bezpieczny dystans.
Szczególnie ciężkiej, kempingowej. Będziemy często zmieniać biegi, szczególnie w Czechach, na Słowacji, w terenie górzystym. Z automatem holuje się przyczepę łatwiej, odpada nam wahlowanie lewarkiem.
Jaka kategoria prawa jazdy z przyczepą?
Opel ma w ofercie tradycyjne automaty, czyli hydrokinetyczne, 6-biegowe. Inaczej niż niektórzy konkurenci, którzy przeszli na tzw. skrzynie automatyczne DSG. Obydwa rodzaje skrzyni automatycznych mają wady i zalety, ale... koło dwumasowe występuje w DSG, a nie występuje w automatach hydrokinetycznych. Koło dwumasowe jest w zasadzie częścią eksploatacyjną - do wymiany średnio co 100 tys. km. Wymiana jest kosztowna.
Śmiemy bronić tezy, że automat Opla jest statystycznie mniej awaryjny niż skrzynia manualna wraz z jej elementami eksploatacyjnymi: ciernym sprzęgłem i kołem dwumasowym.
W automacie tradycyjnym nie "spalimy" sprzęgła, jak w manualu.
Tak twierdzimy - do osobowych. I skrzynie automatyczne są dostępne od poręcznej Corsy do Insigni. W mniejszych modelach jest to tzw. skrzynia zautomatyzowana Easytronic, w cennikach oznaczona kodem "MTA", w odróżnieniu od "AT" - pełnego automatu. Prostsza budowa Easytonica i wymaga mniejszej dopłaty.
Z życia: Wielki uśmiech klientki
mówi szef sprzedaży w Dixi-Car
Pewna pani przyjechała do nas zastanawiając się nad kupnem Mokki. Zawsze jeździła manualem, więc chciała Mokkę z takąż skrzynią. Podczas jazdy testowej spytałem się, czy rozważa skrzynię automatyczną, której jestem od kilkunastu lat zwolennikiem i jednocześnie użytkownikiem. Pani na początku twierdziła, że nie, ale po namowach z mojej strony w stylu, że być może ma jedyną okazję przetestować jazdę samochodem ze skrzynią automatyczną, zgodziła się. Zabrałem ją na jazdę próbną większą Antarą z automatem. Klientka wróciła z wielkim uśmiechem na twarzy, tego samego dnia podpisała umowę na Mokkę z automatem, mówiąc, że właśnie z tego, w swoim przyszłym samochodzie, najbardziej się cieszy. Kilka miesięcy później, w czasie wizyty w naszym salonie, dziękowała mi, że ją namówiłem na automat i wspomniała o wielkim uśmiechu własnej siostry, której pożyczyła swojego SUVa, i która stwierdziła, że następny jej samochód też będzie ze skrzynią automatyczną
Zobacz też:
Jak wybrać skrzynię biegów: ręczna czy automatyczna?
Dzieje się
Streszczenie: opel, automat, skrzynia biegów automatyczna, insignia, zafira, mokka, aktywny tempomat
Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!
03.2024
Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.
A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!