Felgi strukturalne - felgi stalowe, ale (po założeniu dedykowanego do danej felgi kołpaka) wyglądające jak aluminiowe.
Felga strukturalna wraz z dedykowanym kapslem na Oplu Vectra C
Felgi strukturalne są zazwyczaj wykonywane jako pięcioramienne z dość grubymi ramionami. Czyli nie da się za pomocą stali oddać wyglądu dowolnej felgi aluminiowej, np. 12 ramiennej. No, ale i tak mamy duże dziury (a dokładnie pięć) przez które widać tarcze hamulcowe i zacisk, czyli namiastkę jakąś alufelgi mamy...
Felga strukturalna, nr kat. 1002187, m.in. do Astry III, Zafiry B, Vectry C |
Kołpak do felgi strukturalnej, nr kat. 6006077, dedykowany do felgi pokaznej obok |
A na zdjęciu poniżej ten sam zestaw, ale już zmontowany. Otwory w kołpaku dokładnie pokrywają się z otworami w feldze. Zestaw przypomina felgę aluminiową.
Każda nowa Insignia B ma aluminiowe felgi w standardzie. Ale koła zimowe z reguły są już kupowane na felgach stalowych, najczęściej strukturalnych. Proponujemy genialny kołpak do felg stalowych-strukturalnych do Insigni B. Polecamy!
Kołpak ma nr katalogowy 13472459. Cena - jak za kołpak, czyli przystępna. Oryginał Opel:
Felgi strukturalne są wykonane ze stali, a więc w wielu sytuacjach trwalszego materiału niż aluminium. Np. "struktury" są bardziej odporne na obciążenia dynamiczne (typu najazd na kamień lub krawężnik), bo stal trudniej pęka niż aluminium. Również sól rozsypywana zimą na drogi wyrządzi prawdopodbnie mniej szkód felgom strukturalnym niż aluminiowym.
Felgi strukturalne są dość odporne na kradzież. Ich "drogocenny" kołpak trzyma się bowiem samochodu za pomocą śrub kół, a więc musimy odkręcić wszystkie pięć śrub, aby kołpak usunąć bez niszczenia go. Są tu wszak dwa "ale":
Ale powyższe to raczej teoria. Chyba że złodziejaszek połaszczy się na kołpaki plus felgi. Na takie przypadki polecamy zestawy śrub zabezpieczających do kół.
Stalowe felgi strukturalne bywają lekko droższe w zakupie niż tradycyjne felgi stalowe, ale dużo tańsze niż felgi aluminiowe. Kołpaki do felg strukturalnych mają podobne ceny, jak kołpaki do felg zwykłych stalowych. Oczywiście mowa tu o naszych cenach, w sklepie Dixi-Car...
Porównaj ceny sam:
Ceny felg strukturalnych w sklepie Dixi-Car
Kołpaki do felg strukturalnych - ceny
Felgi stalowe w sklepie Dixi-Car
Kołpaki do felg stalowych - ceny
Felgi aluminiowe w sklepie Dixi-Car
Z kolei koszt eksploatacji (montaż nowych opon, wyważanie kół) jest w przypadku felg strukturalnych taki sam jak w przypadku zwykłych felg stalowych, a więc niższy niż dla alusów, choć nie są to różnice powalające na kolana. Oczywiście mowa tu o cenach w serwisach Dixi-Car.
Zakup felg strukturalnych do Nowego Opla - "jak za darmo"
Obecnie Opel oferuje do nowych samochodów felgi strukturalne w pakietach doposażenia, np. razem z klimatyzacją i radiem. I cena takiego pakietu jest taka, jak byś kupował samą kilkmatyzację i dopłacał np. tylko 500 zł do reszty. Sprawia to, że felgi strukturalne do nowego Opla możesz mieć "jak za darmo".
W chwili gdy piszemy ten artykuł zakup felg strukturalnych jest szczególnie opłacalny dla Astry Classic III. Ale to się zmienia. Również do modeli Astra IV, Insignia, Vectra i innych znajdziesz w cennikach samochodów nowych zestawy zawierające felgi strukturalne.
Najlepiej przejrzyj nasze cenniki PDF, bo tam jest aktualna oferta pakietów zawierających felgi strukturalne.
Dla osób przedkładających względy praktyczne nad wygląd auta, tradycyjne felgi stalowe pobiją wszystkie inne felgi pod niemal każdym względem. Zwykłe felgi stalowe są bowiem najbardziej odporne na obciążenia statyczne (obciążenie samochodu ładunkiem), jak i dynamiczne (najechanie kołem na przeszkodę, krawężnik). Felgi stalowe są najtańsze w zakupie i pasuje do nich każdy niemal kołpak (oczywiście do danej średnicy felgi, czyli 13, 14, 15-calowy, itd). Pasują do felg stalowych również kołpaki nieoryginalne.
Tradycyjna felga stalowa na Oplu Vectra C - idealna na zimę
Stalowe felgi tradycyjne są wreszcie bardziej odporne na sól (przynajmniej w porównaniu z aluminiowymi). Są tańsze w obsłudze (wyważenie, przekładka opon) niż aluminiowe.
Rozważ też co będzie w przypadku utraty kołpaka do felgi strukturalnej. Samochód z samą strukturą, a bez kołpaka wygląda mało atrakcyjnie.
W konkursie na praktyczność "struktura" a "zwykła stal", struktura wygrywa jedynie wtedy, gdy zwykła felga stalowa miała by być wyposażona w oryginalny kołpak wciskany (nie przykręcany na śruby). Oczywiście chodzi tu o odporność antykradzieżową takiego dekla.
Kołpak wciskany 16-calowy, pasujący m.in. do Zafiry B |
Kołpak do felgi stalowej mocowany na śruby. Lepiej zabezpieczony przed kradzieżą. Antara, 16-calowy, nr kat. 48 06 755 |
Po lekturze powyższego możnaby odnieść mylne wrażenie, że felgi aluminiowe nie mają żadnych zalet, bo są droższe, mniej odporne na rekacje chemiczne z udziałem soli, itd.
Żaden inny niż aluminiowa typ felgi nie da nam prawdziwie szlachetnego wyglądu felgi aluminiowej. Zadrapany kołpak felgi strukturalnej od razu obnaża prawdę (atrapa). Nawet nowy, czy w idealnym stanie kołpak strukturalny od razu zostanie rozpoznany przez osobę znającą temat, bowiem niektórych designów "aluminiowych" felga strukturalna nam po prostu nie odda. Poniżej przykład takiej unikalnej felgi aluminiowej.
Felga aluminiowa 11-ramienna. Tak cienkich ramion nie spotkamy w obręczach strukturalnych.
Felgi strukturalne wydają się dobrą propozycją dla osób ceniących zarówno wygląd samochodu jak i optymalizujących swoje wydatki. Felgi strukturalne są stosunkowo tanie w zakupie, w utrzymaniu są odpornie mechanicznie i nadają samochodowi lekki i sportowy wygląd.
Felgi aluminiowe są niezastąpione dla osób, które... nie mogą sobie pozwolić na atrapy. Alufelgi są trochę droższe w utrzymaniu, za to znacznie droższe w zakupie niż pozostałe rodzaje obręczy. W niektórych wersjach Opli oferowanych w naszym salonie, felgi aluminiowe są standardem (zazwyczaj w wersjach wyposażeniowych Sport i Cosmo).
Tradycyjne felgi stalowe są idealne dla osób liczących się z wydatkami. Odporne na zużycie, dla optymalizacji kosztów można wyposażyć je w opony wielosezonowe, wtedy możliwe jest jeżdżenie na tym samym komplecie kół przez cały rok.
Od lewej: felga aluminiowa, strukturalna, stalowa z kołpakiem - Astra IV
Ceny felg strukturalnych w sklepie Dixi-Car
Kołpaki do felg strukturalnych - ceny
Felgi stalowe w sklepie Dixi-Car
Kołpaki do felg stalowych - ceny
Felgi aluminiowe w sklepie Dixi-Car
78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka Automatu. Mamy to!
02.2023
78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka auta z automatyczną skrzynią biegów. Mamy to! SsangYong to producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Każdy z modeli jest dostępny z automatem. Na wyprzedaży rocznika 2023 korzyść do 33 000 zł.
I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.
Duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w samochodach z automatycznymi skrzyniami biegów. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.
SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Musso i Torresa eVX - 7 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).
Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl
Warszawa
Radom