Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Felgi Strukturalne, Stalowe, Aluminiowe - Różnice

Felgi strukturalne - felgi stalowe, ale (po założeniu dedykowanego do danej felgi kołpaka) wyglądające jak aluminiowe.

Felga strukturalna na Oplu Vectra C

Felga strukturalna wraz z dedykowanym kapslem na Oplu Vectra C

 

Felgi strukturalne - za i przeciw

 

Wygląd

Felgi strukturalne są zazwyczaj wykonywane jako pięcioramienne z dość grubymi ramionami. Czyli nie da się za pomocą stali oddać wyglądu dowolnej felgi aluminiowej, np. 12 ramiennej. No, ale i tak mamy duże dziury (a dokładnie pięć) przez które widać tarcze hamulcowe i zacisk, czyli namiastkę jakąś alufelgi mamy...

 

Felga strukturalna bez kołpaka

Felga strukturalna, nr kat. 1002187, m.in. do Astry III, Zafiry B, Vectry C

Kołpak do felgi strukturalnej, Vectra C, Zafira B, Astra III

Kołpak do felgi strukturalnej, nr kat. 6006077, dedykowany do felgi pokaznej obok

A na zdjęciu poniżej ten sam zestaw, ale już zmontowany. Otwory w kołpaku dokładnie pokrywają się z otworami w feldze. Zestaw przypomina felgę aluminiową.

Felga strukturalna z nałożonym kołpakiem

 

 

Niesamowity kołpak do Insigni B

Kołpak do felgi strukturalnej, 13472459

Każda nowa Insignia B ma aluminiowe felgi w standardzie. Ale koła zimowe z reguły są już kupowane na felgach stalowych, najczęściej strukturalnych. Proponujemy genialny kołpak do felg stalowych-strukturalnych do Insigni B. Polecamy!

Kołpak ma nr katalogowy 13472459. Cena - jak za kołpak, czyli przystępna. Oryginał Opel:

 

 

Wytrzymałość

Felgi strukturalne są wykonane ze stali, a więc w wielu sytuacjach trwalszego materiału niż aluminium. Np. "struktury" są bardziej odporne na obciążenia dynamiczne (typu najazd na kamień lub krawężnik), bo stal trudniej pęka niż aluminium. Również sól rozsypywana zimą na drogi wyrządzi prawdopodbnie mniej szkód felgom strukturalnym niż aluminiowym.

 

Odporność na kradzież

Struktura do Vectry, Zafiry i Astry zmontowana z kapslemFelgi strukturalne są dość odporne na kradzież. Ich "drogocenny" kołpak trzyma się bowiem samochodu za pomocą śrub kół, a więc musimy odkręcić wszystkie pięć śrub, aby kołpak usunąć bez niszczenia go. Są tu wszak dwa "ale":

  • kołpak można wyrwać "na chama" bez odkręcania śrub
  • kołpak jest atrakcyjny wizualnie i tudno o zamienniki, co podnosi jego atrakcyjność dla złodzieja

Ale powyższe to raczej teoria. Chyba że złodziejaszek połaszczy się na kołpaki plus felgi. Na takie przypadki polecamy zestawy śrub zabezpieczających do kół.

 

Koszt zakupu, koszt eksploatacji

Stalowe felgi strukturalne bywają lekko droższe w zakupie niż tradycyjne felgi stalowe, ale dużo tańsze niż felgi aluminiowe. Kołpaki do felg strukturalnych mają podobne ceny, jak kołpaki do felg zwykłych stalowych. Oczywiście mowa tu o naszych cenach, w sklepie Dixi-Car...

 

Porównaj ceny sam:

Ceny felg strukturalnych w sklepie Dixi-Car

Kołpaki do felg strukturalnych - ceny

Felgi stalowe w sklepie Dixi-Car

Kołpaki do felg stalowych - ceny

Felgi aluminiowe w sklepie Dixi-Car

 

Z kolei koszt eksploatacji (montaż nowych opon, wyważanie kół) jest w przypadku felg strukturalnych taki sam jak w przypadku zwykłych felg stalowych, a więc niższy niż dla alusów, choć nie są to różnice powalające na kolana. Oczywiście mowa tu o cenach w serwisach Dixi-Car.

 

 

Zakup felg strukturalnych do Nowego Opla - "jak za darmo"

Obecnie Opel oferuje do nowych samochodów felgi strukturalne w pakietach doposażenia, np. razem z klimatyzacją i radiem. I cena takiego pakietu jest taka, jak byś kupował samą kilkmatyzację i dopłacał np. tylko 500 zł do reszty. Sprawia to, że felgi strukturalne do nowego Opla możesz mieć "jak za darmo".

W chwili gdy piszemy ten artykuł zakup felg strukturalnych jest szczególnie opłacalny dla Astry Classic III. Ale to się zmienia. Również do modeli Astra IV, Insignia, Vectra i innych znajdziesz w cennikach samochodów nowych zestawy zawierające felgi strukturalne.

Najlepiej przejrzyj nasze cenniki PDF, bo tam jest aktualna oferta pakietów zawierających felgi strukturalne.

 

 

 

Stalowe strukturalne a zwykłe stalowe

Dla osób przedkładających względy praktyczne nad wygląd auta, tradycyjne felgi stalowe pobiją wszystkie inne felgi pod niemal każdym względem. Zwykłe felgi stalowe są bowiem najbardziej odporne na obciążenia statyczne (obciążenie samochodu ładunkiem), jak i dynamiczne (najechanie kołem na przeszkodę, krawężnik). Felgi stalowe są najtańsze w zakupie i pasuje do nich każdy niemal kołpak (oczywiście do danej średnicy felgi, czyli 13, 14, 15-calowy, itd). Pasują do felg stalowych również kołpaki nieoryginalne.

 

Felga stalowa na Vectrze C

Tradycyjna felga stalowa na Oplu Vectra C - idealna na zimę

 

Stalowe felgi tradycyjne są wreszcie bardziej odporne na sól (przynajmniej w porównaniu z aluminiowymi). Są tańsze w obsłudze (wyważenie, przekładka opon) niż aluminiowe.

Rozważ też co będzie w przypadku utraty kołpaka do felgi strukturalnej. Samochód z samą strukturą, a bez kołpaka wygląda mało atrakcyjnie.

W konkursie na praktyczność "struktura" a "zwykła stal", struktura wygrywa jedynie wtedy, gdy zwykła felga stalowa miała by być wyposażona w oryginalny kołpak wciskany (nie przykręcany na śruby). Oczywiście chodzi tu o odporność antykradzieżową takiego dekla.

 

Kołpak wciskany do Zafiry B, 16-calowy, nr kat. 6006086

Kołpak wciskany 16-calowy, pasujący m.in. do Zafiry B

Kołpak na śruby, oryginalny Opla

Kołpak do felgi stalowej mocowany na śruby. Lepiej zabezpieczony przed kradzieżą. Antara, 16-calowy, nr kat. 48 06 755

 

 

Kiedy felgi aluminiowe?

Po lekturze powyższego możnaby odnieść mylne wrażenie, że felgi aluminiowe nie mają żadnych zalet, bo są droższe, mniej odporne na rekacje chemiczne z udziałem soli, itd.

Żaden inny niż aluminiowa typ felgi nie da nam prawdziwie szlachetnego wyglądu felgi aluminiowej. Zadrapany kołpak felgi strukturalnej od razu obnaża prawdę (atrapa). Nawet nowy, czy w idealnym stanie kołpak strukturalny od razu zostanie rozpoznany przez osobę znającą temat, bowiem niektórych designów "aluminiowych" felga strukturalna nam po prostu nie odda. Poniżej przykład takiej unikalnej felgi aluminiowej.

 

Felga aluminowa 11-ramienna

Felga aluminiowa 11-ramienna. Tak cienkich ramion nie spotkamy w obręczach strukturalnych.

 

Podsumowanie

Felgi strukturalne wydają się dobrą propozycją dla osób ceniących zarówno wygląd samochodu jak i optymalizujących swoje wydatki. Felgi strukturalne są stosunkowo tanie w zakupie, w utrzymaniu są odpornie mechanicznie i nadają samochodowi lekki i sportowy wygląd.

Felgi aluminiowe są niezastąpione dla osób, które... nie mogą sobie pozwolić na atrapy. Alufelgi są trochę droższe w utrzymaniu, za to znacznie droższe w zakupie niż pozostałe rodzaje obręczy. W niektórych wersjach Opli oferowanych w naszym salonie, felgi aluminiowe są standardem (zazwyczaj w wersjach wyposażeniowych Sport i Cosmo).

Tradycyjne felgi stalowe są idealne dla osób liczących się z wydatkami. Odporne na zużycie, dla optymalizacji kosztów można wyposażyć je w opony wielosezonowe, wtedy możliwe jest jeżdżenie na tym samym komplecie kół przez cały rok.

 

Felga aluminiowa, strukturalna, stalowa z kołpakiem - Astra IV

Od lewej: felga aluminiowa, strukturalna, stalowa z kołpakiem - Astra IV

 

Ceny felg strukturalnych w sklepie Dixi-Car

Kołpaki do felg strukturalnych - ceny

Felgi stalowe w sklepie Dixi-Car

Kołpaki do felg stalowych - ceny

Felgi aluminiowe w sklepie Dixi-Car

 

 

 

Poradnik Kupującego

Zakup nowego samochodu

Jaki SUV dla Kobiety?

SUV dla Seniora

Na którą oś wybrać napęd - przednią czy tylną (gama SsangYong)?

Który napęd wybrać: PHEV, elektryk, diesel, czy benzyna?

Czy Opel jest dobrą marką dla klienta indywidualnego?

Praktyka eksploatacji auta na prąd

Gama elektrycznych Opli

Ile się czeka na nowy samochód?

Czy samochody zdrożeją [taniej nie będzie]?

Trzy cylindry. Dobrze czy źle?

Jak wybrać kolor samochodu?

Czy doposażyć samochód w pakiet?

Który silnik wybrać?

Czy mały samochód jest tańszy w eksploatacji niż duży? Jaka klimatyzacja - ręczna czy climatronic? Jaka skrzynia biegów: automat, manual?
Nowy czy używany samochód - odwieczne pytanie Jaki samochód dla profesjonalisty? Dlaczego lekki samochód do miasta (o spalaniu)?
Felgi kół - jakie wybrać? Ubezpieczenie od dealera - czy warto? Które nadwozie? 3d, 4d, 5d, kombi, suv, a może minivan?
Samochody naszych klientów Rok produkcji, modelowy, data pierwszej rejestracji - czym się kierować? Samochód po powodzi: jak rozpoznać i czy warto?
AdBlue - czyli co oznacza Euro6?,
Euro6 a dostawcze
eCall, OpelConnect Czy polować na samochód podemonstracyjny?
ABS, ESP, tempomat, czujniki parkowania - czy warto? Sekrety wyprzedaży rocznika Jak popularny jest Opel w Polsce? Garść statystyk
Trendy na polskim rynku. Jaki będzie za kilka lat? Android Auto, Apple CarPlay a Opel Gniazdko 230V w samochodzie
Czy samochody zdrożeją? SUVy Opla Automaty w Oplach
Napęd 4x4 w Oplach Kombiaki Opla
Fabryki Opla Ople produkowane w Polsce Najtańszy nowy Opel
Sportowe Ople Nowy Opel na raty Ile kosztuje Opel?
Różnice między latami modelowymi Nowe auto na abonament Busy i minivany Opla

Czy Opel jest niemiecki?

A może francuski?

Modele dla rodzin

Rodziny 2+2, 2+3

Hatchbacki Opla - porównanie
Katalogi Opel - kopalnia wiedzy

Jak kupować samochód [Komiks]?

Wszystkie odcinki poradnika

 

 

 

 

Dixi-Car drugim dealerem w Polsce!

01.2025

Duży dealer samochodowy w Polska, laureat konkursu

Dixi-Car drugim największym dealerem KGM - SsangYong - BAIC w Polsce. Mieszkańcy Warszawy i Mazowsza kupują nasze samochody. Ile? W 2024 roku tylko z naszego salonu wyjeżdżało po 20-50 sztuk miesięcznie. Marki motoryzacyjne nowe w Polsce. Ale czy tyle osób mogłoby się mylić?

Gwarancja 5 lat na auta z Chin i Korei to jedno. Jednak wybór człowiek podejmuje po dotknięciu samochodu w salonie i po jeździe próbnej. Były to w 2024 roku decyzje na 'Tak'.

W Warszawie jest już cztrech dealerów BAIC. W 2024 roku byliśmy Top 1 dealerem w stolicy. Jako pierwsi wchodziliśmy na Mazowszu w nasze marki. Słyszeliśmy od klientów, że "z wami przynajmniej jest o czym porozmawiać".

Stoimy na pudle - z wymagającym (bariera językowa), nowym w Polsce produktem. Który jednak możemy z czystym sumieniem polecić.

Więcej statystyk

Warszawa

Radom



Poradnik Kupującego

SUV‑y dla seniorów

SUV dla kobiety

Na przód czy na tył? Gama SsangYong a oś napędzana

Który napęd wybrać: PHEV, elektryk, diesel, czy benzyna?

Czy Opel jest marką klienta indywidualnego?

Jak kupować nowy samochód w 2020 [Komiks]?

Ile się czeka na nowy samochód?

Czy samochody zdrożeją [taniej nie będzie]?

Czy Opel jest niemiecki?

Czy Opel jest francuski?

SUVy Opla

Kombiaki Opla

Hatchbacki Opla

Modele dla rodzin

Auto dla rodziny 2+2

Auto dla rodziny 2+3

Statystyki sprzedaży Opla w PL

Dokąd zmierza polski auto rynek?

Sekrety wyprzedaży

ABS, ESP, tempomat - czy warto?

Czy polować na po-demo?

eCall, OpelConnect

CarPlay, Android Auto w Oplu

AdBlue - co oznacza?

Ople na prąd

Euro6 a dostawcze

Auta po powodzi - czy warto?

Rok produkcji, modelowy, data rejestracji - co się liczy?

Różnice między latami modelowymi

Katalogi Opel, kopalnia wiedzy

Dlaczego lekki samochód do miasta?

Samochody naszych klientów

Wybieramy wersję nadwoziową

Jak wybrać kolor?

Czy warto kupić pakiet?

Jak wybrać silnik?

Automaty w Oplach

4x4 w Oplach

Jak wybrać skrzynię biegów?

Klimatyzacja elektroniczna czy manualna?

Czy mały samochód jest tańszy w eksploatacji?

Jaki samochód dla profesjonalisty?

Nowy czy używany samochód

Jakie felgi?

Gniazdko 230V w aucie

Fabryki Opla

Najtańszy Opel

Co produkują Gliwice?

Sportowe Ople

Busy, minivany Opla

Opel na raty

Opel na abonament

Ile kosztuje Opel?

Ubezpieczenie od dealera - za i przeciw

Wszystkie odcinki poradnika



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Raty leasingowe BAIC Beijing 3, 5 i 7