W których modelach SsangYong ma napęd na Przód, a w których na Tył? Gdzie 4x4?

Napęd na tył, SsangYong Rexton w lesie sosnowym

 

Która oś jest napędzana w SsangYongach - przednia czy tylna? Modele Tivoli, Korando, Torres, Actyon, Musso, Rexton. Dodatkowo prawie zawsze jest opcjonalnie napęd 4x4. Zalety i wady napędu na tył i na przód.

Pół na pół gama modelowa SsangYonga ma napęd na przód i tył. Jak w mało której marce, jest możliwość dopasowania samochodu do preferencji w kwestii napędzanej osi. Jeśli cenisz "radość z jazdy" - rozważ model z napędem na tył. Jeśli użyteczność, łatwe prowadzenie, niskie spalanie - lepszy będzie napęd na przód.

 

 
Na którą oś jest napęd
Napęd 4x4
Tivoli przód tak
Tivoli Grand przód  
Korando przód tak
Torres przód tak
Actyon przód tak
Musso Grand tył tak
Musso tył tak
Rexton tył tak

 

W Musso napęd 4x4 jest w każdej wersji samochodu. Pozostałe modele SsangYonga mają albo napęd tylko na jedną oś, albo dołączany 4x4.

W modelach SsangYonga z napędzaną osią przednią (Tivoli, Korando, Torres, Actyon) jest zautomatyzowany napęd 4wd (z manualnym "lockiem").

Do modeli z napędem na tył (Rexton, Musso) jest oferowany dołączany napęd 4x4 z reduktorem i blokadą tylnego mostu.

 

Zalety i wady napędu na tył

Silnik współcześnie mamy z przodu, a napęd tylny lub przedni oznacza, że zespół napędowy wprawia w ruch koła osi tylnej lub przedniej ;)

Przedni napęd jest jak łóżko-kanapa w jednym - obydwie funkcje spełnia, i tyle. Kierowca może odczuwać szarpanie kierownicy przy ruszaniu ze skręconymi kołami; przeguby napędowe miewają usterki. Napęd na tylną oś można z kolei porównać do dedykowanego podwójnego łóżka z lateksowym materacem i dedykowanej, ergonomicznej sofy z długim siedziskiem.

Napęd na tył w pickupie SsangYong

W ssangyongowych pick-upach mamy napęd na tył, a w Musso dodatkowo zawsze dołączany 4x4.

Napęd na tył jest cięższy. Ma dodatkowo wał napędowy po długości pojazdu, a czasem jeszcze tylny most. Dodatkowe elementy są i wadą, i zaletą. Wadą, bo jeśli samochód ma mało palić, to ciężar i dodatkowe opory toczenia/tarcia w tylnym napędzie zwiększą (nieznacznie) zużycie paliwa. Zaletą, bo samochód jest bliższy rozkładowi masy 50%/50% na osie (skuteczniejsze hamowanie, lepsza sterowność). Przy napędzie na przód, gdzie mechanizm różnicowy i półosie napędowe mamy pod maską, tył bywa za lekki.

Samochód z tylnym napędem może mieć na tylnej osi i zawieszenie wielowahaczowe + sprężyny + półosie napędowe (komfort), jak rónież sztywny tylny most + resory piórowe (obciążalność, możliwości przewozowe). W przypadku SsangYonga Musso Grand, dostępne są obydwa typy tylnej osi - do wyboru przez klienta.

Poślizgi i utraty kontroli przy tylnym napędzie. Wada i zaleta. Rzecz odczuwalna w przypadku mocnych silników. Jednak to samochody wyścigowe często wykorzystują napęd na tył. Dla bezpieczeństwa podłużnie umieszczony silnik (typowe przy napędzie tylnym, a prawie niespotykane przy przednim) umożliwia korzystne ukształtowanie przedniej strefy zgniotu.

Jak wychodzić z poślizgu z tylnym napędem (zima)?

Na śniegu, lodzie napęd na tylną oś może przyspieszyć uślizg kół. Daje jednak kierowcy pole do działania. Co ten powinien zrobić? Gdy czujemy, że tylna oś ucieka, początkowo kontrujemy kierownicą (przy uślizgu w prawo skręca się kołami w prawo, a przy uślizgu w lewo - kierownicą również w lewo). Jeżeli to za mało - bo nawierzchnia oblodzona, warto lekko odjąć gazu. Przy niższej prędkości prawie zawsze ustabilizujemy tor jazdy auta. Nieraz pomocne może być również dodanie gazu - gdy poślizg wynikł z raptownego zdjęcia nogi z pedału przyspieszenia w zakręcie.

 

Zalety i wady napędu na przód

Przy napędzanej osi przedniej ze skrzyni biegów wychodzą półosie do kół przednich i to wszystko. Oszczędność na masie, oporach toczenia, miejscu w samochodzie. Brak tu tunelu centralnego (jest w szczątkowej formie dla usztywnienia karoserii i poprowadzenia niektórych przewodów), a bagażnik może mieć podłogę niżej. Natomiast 60% masy samochodu jest z przodu. Trochę jakby jechać rowerem z obciążoną bagażem kierownicą i przednim widelcem, za to z pustym bagażnikiem.

Po stronie zalet: mniejszy silnik i skrzynia biegów, co prowadzi do oszczędności na wadze, spalaniu, cenie zakupu samochodu. Napęd na przód jest częściej stosowany w małych i średnich samochodach, a nie w autach sportowych. Radość z jazdy: większa - jeśli traktujemy samochód jako użyteczny środek transportu, rodzinny prom; mniejsza - jeśli samochód ma być hobby, miejscem relaksu, przeżyć. System bezpieczeństwa Traction Control występuje i przy napędzie przednim, i tylnym.

Dzięki kompaktowym wymiarom i poprzecznemu umieszczeniu zespołu silnik+skrzynia możliwe jest uzyskanie większej przestrzeni dla pasażerów i większego bagażnika w porównaniu z klasycznym układem napędowym na tył. Krótsza część przednia to też większy rozstaw osi pojazdu bez zwiększania całkowitej długości karoserii - rośnie komfort jazdy.

 

Który napęd jest lepszy dla kierowcy?

Wybór zależy od celu, do którego zamierzasz wykorzystywać auto. Jeśli potrzebujesz ekonomicznego i wydajnego samochodu do codziennej jazdy po mieście, polecamy samochód z napędem na oś przednią. Jeżeli jeździsz w trasy i potrzebujesz mocniejszego pojazdu, dającego satysfakcję, lepszym rozwiązaniem może być samochód z napędem na tylne koła.

 

 

 

Nowe od ręki w Dixi‑Car

SsangYong Tivoli Joy + Comfort 1.5 Turbo 163KM MT6 2WD

SsangYong Tivoli Joy + Comfort 1.5 Turbo 163KM MT6 2WD

benzyna, skrzynia manualna, kolor Grand White, '2024

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 89900  zł cena brutto

Rata od  933 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

SsangYong Tivoli Grand JOY 1.5 Turbo 163KM 6MT

SsangYong Tivoli Grand JOY 1.5 Turbo 163KM 6MT

benzyna, skrzynia manualna, kolor Grand White, '2024

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 97900  zł cena brutto

Zobacz

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163KM 6MT Crystal + Connect

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163KM 6MT Crystal + Connect

benzyna, skrzynia manualna 6-bieg., kolor Grand White, '2024

Limitowana oferta specjalna!

Cena 98900  zł   113990 zł cena brutto

Zobacz

SsangYong Tivoli Joy + Comfort 1.5 Turbo 163KM AT6 2WD

SsangYong Tivoli Joy + Comfort 1.5 Turbo 163KM AT6 2WD

benzyna, skrzynia manualna, kolor Iron Metal, '2024

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 99900  zł cena brutto

Rata od  959 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

SsangYong Tivoli 1.5 Turbo 163KM 6AT Adventure + LED

SsangYong Tivoli 1.5 Turbo 163KM 6AT Adventure + LED

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Iron Metal, '2023

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 107900  zł cena brutto

Zobacz

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163KM 6MT Joy + Comfort

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163KM 6MT Joy + Comfort

benzyna, skrzynia manualna 6-bieg., kolor Grand White, '2024

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 109900  zł cena brutto

Zobacz

SsangYong Tivoli 1.5 Turbo 163KM 6AT Adventure + LED

SsangYong Tivoli 1.5 Turbo 163KM 6AT Adventure + LED

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Iron Metal 2Tone, '2024

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 112900  zł cena brutto

Zobacz

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163KM 6MT Crystal + Comfort + Connect

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163KM 6MT Crystal + Comfort + Connect

benzyna, skrzynia manualna 6-bieg., kolor Iron Metal, '2024

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 115900  zł cena brutto

Zobacz

Ssangyong Korando WILD 1.5 Turbo 163 KM 6MT 4WD

Ssangyong Korando WILD 1.5 Turbo 163 KM 6MT 4WD

benzyna, skrzynia manualna 6-bieg., kolor Grand White, '2024

Limitowana oferta specjalna!

Cena 121900  zł   141490 zł cena brutto

Zobacz

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Quartz + Winter

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Quartz + Winter

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Space Black, '2023

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 131900  zł

Zobacz

Ssangyong Musso Grand JOY 2.2 D 202 KM 4WD AT6

Ssangyong Musso Grand JOY 2.2 D 202 KM 4WD AT6

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Grand White, '2023

Cena netto w ofercie dla Firm i Grup Zawodowych

135900  zł   152400 zł cena netto

Zobacz

SsangYong Musso Grand Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

SsangYong Musso Grand Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

Diesel, skrzynia automat 6-bieg., kolor Sand Beige, '2023

Cena netto w ofercie dla Firm i Grup Zawodowych

145900  zł   167100 zł cena netto

Zobacz

SsangYong Musso Grand Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

SsangYong Musso Grand Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

Diesel, skrzynia automat 6-bieg., kolor Amazonia Green, '2024

Cena netto w ofercie dla Firm i Grup Zawodowych

145900  zł   167100 zł cena netto

Zobacz

SsangYong Torres Adventure 1.5 Turbo 163KM AT6 2WD

SsangYong Torres Adventure 1.5 Turbo 163KM AT6 2WD

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Iron Metal, '2023

Cena dla zakupu na Firmę bądź Grupę Zawodową

Cena 149900  zł

Rata od  509 zł/mc   rata w kwocie netto od 509zł

Zobacz

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Sapphire

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Sapphire

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Space Black, '2024

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 151900  zł

Zobacz

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Sapphire

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Sapphire

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Platinum Grey, '2024

Mam skórzaną tapicerkę!

Cena 159900  zł

Zobacz

SsangYong Musso Joy 2.2 202KM MT6 4x4  cena netto 132 400

SsangYong Musso Joy 2.2 202KM MT6 4x4 cena netto 132 400

Diesel, skrzynia manualna 6-bieg., kolor Indian Red, '2023

Cena 161900  zł cena brutto

Rata od  1896 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

Ssangyong Rexton 2.2D 202KM AT8 4x4 WILD Biała perła

Ssangyong Rexton 2.2D 202KM AT8 4x4 WILD Biała perła

Diesel, skrzynia automat 8-bieg., kolor Biała perła, '2023

Cena 276 900 zł w leasingu dla firm lub dla wybranych grup zawodowych

Cena 276900  zł   297800 zł

Zobacz

Ssangyong Rexton 2.2D 202KM AT8 4x4 WILD

Ssangyong Rexton 2.2D 202KM AT8 4x4 WILD

Diesel, skrzynia automat 8-bieg., kolor Space Black, '2023

Cena 277 900 zł w leasingu dla firm lub dla wybranych grup zawodowych

Cena 276900  zł   298900 zł

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

 

Zobacz też:

Nowe samochody SsangYong z napędem 4wd

Używane SsangYongi

 

 

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!

Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, nauczyciel, taksówkarz - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!

07.2024

Torres eVX tył, jazda próbna

SsangYong Torres eVX przód, jazda próbna

Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.

Bateria o pojemności 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów - górna strefa tego, co oferuje rynek.

SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu Mój elektryk.

Umów jazdę

Cena Torresa EVX



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Wyprzedaż Last Minute SsangYong