W których modelach SsangYong ma napęd na Przód, a w których na Tył? Gdzie 4x4?

Napęd na tył, SsangYong Rexton w lesie sosnowym

 

Która oś jest napędzana w SsangYongach - przednia czy tylna? Modele Tivoli, Korando, Torres, Musso, Rexton. Dodatkowo prawie zawsze jest opcjonalnie napęd 4x4. Zalety i wady napędu na tył i na przód.

Pół na pół gama modelowa SsangYonga ma napęd na przód i tył. Jak w mało której marce, jest możliwość dopasowania samochodu do preferencji w kwestii napędzanej osi. Jeśli cenisz "radość z jazdy" - rozważ model z napędem na tył. Jeśli użyteczność, łatwe prowadzenie, niskie spalanie - lepszy będzie napęd na przód.

 

 
Na którą oś jest napęd
Napęd 4x4
Tivoli przód tak
Tivoli Grand przód  
Korando przód tak
Torres przód tak
Musso Grand tył tak
Musso tył tak
Rexton tył tak

 

W Musso napęd 4x4 jest w każdej wersji samochodu. Pozostałe modele SsangYonga mają albo napęd tylko na jedną oś, albo dołączany 4x4.

W modelach SsangYonga z napędzaną osią przednią (Tivoli, Korando, Torres) jest zautomatyzowany napęd 4wd (z manualnym "lockiem").

Do modi z napędem na tył (Rexton, Musso) jest oferowany dołączany napęd 4x4 z reduktorem i blokadą tylnego mostu.

 

Zalety i wady napędu na tył

Silnik współcześnie mamy z przodu, a napęd tylny lub przedni oznacza, że zespół napędowy wprawia w ruch koła osi tylnej lub przedniej ;)

Przedni napęd jest jak łóżko-kanapa w jednym - obydwie funkcje spełnia, i tyle. Kierowca może odczuwać szarpanie kierownicy przy ruszaniu ze skręconymi kołami; przeguby napędowe miewają usterki. Napęd na tylną oś można z kolei porównać do dedykowanego podwójnego łóżka z lateksowym materacem i dedykowanej, ergonomicznej sofy z długim siedziskiem.

Napęd na tył w pickupie SsangYong

W ssangyongowych pick-upach mamy napęd na tył, a w Musso dodatkowo zawsze dołączany 4x4.

Napęd na tył jest cięższy. Ma dodatkowo wał napędowy po długości pojazdu, a czasem jeszcze tylny most. Dodatkowe elementy są i wadą, i zaletą. Wadą, bo jeśli samochód ma mało palić, to ciężar i dodatkowe opory toczenia/tarcia w tylnym napędzie zwiększą (nieznacznie) zużycie paliwa. Zaletą, bo samochód jest bliższy rozkładowi masy 50%/50% na osie (skuteczniejsze hamowanie, lepsza sterowność). Przy napędzie na przód, gdzie mechanizm różnicowy i półosie napędowe mamy pod maską, tył bywa za lekki.

Samochód z tylnym napędem może mieć na tylnej osi i zawieszenie wielowahaczowe + sprężyny + półosie napędowe (komfort), jak rónież sztywny tylny most + resory piórowe (obciążalność, możliwości przewozowe). W przypadku SsangYonga Musso Grand, dostępne są obydwa typy tylnej osi - do wyboru przez klienta.

Poślizgi i utraty kontroli przy tylnym napędzie. Wada i zaleta. Rzecz odczuwalna w przypadku mocnych silników. Jednak to samochody wyścigowe często wykorzystują napęd na tył. Dla bezpieczeństwa podłużnie umieszczony silnik (typowe przy napędzie tylnym, a prawie niespotykane przy przednim) umożliwia korzystne ukształtowanie przedniej strefy zgniotu.

Jak wychodzić z poślizgu z tylnym napędem (zima)?

Na śniegu, lodzie napęd na tylną oś może przyspieszyć uślizg kół. Daje jednak kierowcy pole do działania. Co ten powinien zrobić? Gdy czujemy, że tylna oś ucieka, początkowo kontrujemy kierownicą (przy uślizgu w prawo skręca się kołami w prawo, a przy uślizgu w lewo - kierownicą również w lewo). Jeżeli to za mało - bo nawierzchnia oblodzona, warto lekko odjąć gazu. Przy niższej prędkości prawie zawsze ustabilizujemy tor jazdy auta. Nieraz pomocne może być również dodanie gazu - gdy poślizg wynikł z raptownego zdjęcia nogi z pedału przyspieszenia w zakręcie.

 

Zalety i wady napędu na przód

Przy napędzanej osi przedniej ze skrzyni biegów wychodzą półosie do kół przednich i to wszystko. Oszczędność na masie, oporach toczenia, miejscu w samochodzie. Brak tu tunelu centralnego (jest w szczątkowej formie dla usztywnienia karoserii i poprowadzenia niektórych przewodów), a bagażnik może mieć podłogę niżej. Natomiast 60% masy samochodu jest z przodu. Trochę jakby jechać rowerem z obciążoną bagażem kierownicą i przednim widelcem, za to z pustym bagażnikiem.

Po stronie zalet: mniejszy silnik i skrzynia biegów, co prowadzi do oszczędności na wadze, spalaniu, cenie zakupu samochodu. Napęd na przód jest częściej stosowany w małych i średnich samochodach, a nie w autach sportowych. Radość z jazdy: większa - jeśli traktujemy samochód jako użyteczny środek transportu, rodzinny prom; mniejsza - jeśli samochód ma być hobby, miejscem relaksu, przeżyć. System bezpieczeństwa Traction Control występuje i przy napędzie przednim, i tylnym.

Dzięki kompaktowym wymiarom i poprzecznemu umieszczeniu zespołu silnik+skrzynia możliwe jest uzyskanie większej przestrzeni dla pasażerów i większego bagażnika w porównaniu z klasycznym układem napędowym na tył. Krótsza część przednia to też większy rozstaw osi pojazdu bez zwiększania całkowitej długości karoserii - rośnie komfort jazdy.

 

Który napęd jest lepszy dla kierowcy?

Wybór zależy od celu, do którego zamierzasz wykorzystywać auto. Jeśli potrzebujesz ekonomicznego i wydajnego samochodu do codziennej jazdy po mieście, polecamy samochód z napędem na oś przednią. Jeżeli jeździsz w trasy i potrzebujesz mocniejszego pojazdu, dającego satysfakcję, lepszym rozwiązaniem może być samochód z napędem na tylne koła.

 

 

 

Nowe od ręki w Dixi‑Car

SsangYong Tivoli 1.5 T-GDI 163KM 6AT Adventure

SsangYong Tivoli 1.5 T-GDI 163KM 6AT Adventure

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Iron Metal, '2023

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 105300  zł cena brutto

Zobacz

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163KM 6MT Crystal + Comfort + Connect

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163KM 6MT Crystal + Comfort + Connect

benzyna, skrzynia manualna 6-bieg., kolor Grand White, '2024

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 112900  zł cena brutto

Zobacz

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163KM 6AT Crystal + Comfort + Connect

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163KM 6AT Crystal + Comfort + Connect

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Iron Metal, '2024

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 115900  zł cena brutto

Zobacz

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163KM 6MT Crystal + Comfort + Connect

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163KM 6MT Crystal + Comfort + Connect

benzyna, skrzynia manualna 6-bieg., kolor Iron Metal, '2024

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 115900  zł cena brutto

Zobacz

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163KM 6AT Crystal + Comfort + Connect

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163KM 6AT Crystal + Comfort + Connect

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Grand White, '2024

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 120690  zł cena brutto

Zobacz

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163KM 6AT Crystal + Comfort + Connect

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163KM 6AT Crystal + Comfort + Connect

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Grand White, '2024

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 120900  zł cena brutto

Zobacz

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163KM 6AT Crystal + Comfort + Connect

Ssangyong Korando 1.5 T-GDI 163KM 6AT Crystal + Comfort + Connect

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Iron Metal, '2024

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 123900  zł cena brutto

Zobacz

SsangYong Torres Joy 1.5 163KM MT6 2x4

SsangYong Torres Joy 1.5 163KM MT6 2x4

benzyna, skrzynia manualna, kolor Dandy Blue, '2023

Fabryczne LPG za 0 PLN!

Cena 129 900  zł

Rata od  1473 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Quartz + Winter

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Quartz + Winter

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Platinum Grey, '2023

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 131390  zł

Zobacz

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Quartz + Winter

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Quartz + Winter

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Space Black, '2023

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 131390  zł

Zobacz

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Quartz + Winter

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Quartz + Winter

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Space Black, '2023

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 131390  zł

Zobacz

SsangYong Musso Grand Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

SsangYong Musso Grand Adventure 2.2 202KM AT6 4x4

Diesel, skrzynia automat 6-bieg., kolor Sand Beige, '2023

147050  zł   167100 zł cena netto

Zobacz

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 2x4

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 2x4

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Grand White, '2023

w cenie pakiet ubezpieczenie za 0 zł Generali

Cena 149 900  zł

Zobacz

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Sapphire

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Sapphire

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Space Black, '2024

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 151900  zł

Zobacz

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Sapphire

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Sapphire

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Dandy Blue, '2024

Mam skórzaną jasną tapicerkę!

Cena 151900  zł

Zobacz

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 2x4

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 2x4

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Platinum Grey, '2023

Fabryczne LPG za 0 PLN!

Cena 152300  zł   170800 zł

Zobacz

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 2x4

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 2x4

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Iron Metal, '2023

Fabryczne LPG za 0 PLN!

Cena 153 800  zł

Rata od  509 zł/mc   rata w kwocie netto od 509zł

Zobacz

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 2x4

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 2x4

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Iron Metal, '2023

w cenie pakiet ubezpieczenie za 0 zł Generali

Cena 157800  zł

Rata od  509 zł/mc   rata w kwocie netto od 509zł

Zobacz

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 2x4

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 2x4

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Platinum Grey, '2023

Fabryczne LPG za 0 PLN!

Cena 157 800  zł

Zobacz

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Sapphire

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Sapphire

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Platinum Grey, '2024

Mam skórzaną tapicerkę!

Cena 160500  zł

Zobacz

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Sapphire

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Sapphire

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Dandy Blue, '2024

Mam skórzaną jasną tapicerkę!

Cena 160500  zł

Zobacz

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Sapphire

SsangYong Korando 1.5 Turbo 163KM AT6 Sapphire

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Space Black, '2024

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 162900  zł

Zobacz

SsangYong Musso Joy 2.2 202KM MT6 4x4  cena netto 132 400

SsangYong Musso Joy 2.2 202KM MT6 4x4 cena netto 132 400

Diesel, skrzynia manualna 6-bieg., kolor Indian Red, '2023

Cena 162 900  zł

Rata od  1896 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

SsangYong Torres Adventure Plus 1.5 Turbo 163KM AT6 2WD

SsangYong Torres Adventure Plus 1.5 Turbo 163KM AT6 2WD

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Grand White, '2023

Fabryczne LPG za 0 PLN!

Cena 166400  zł

Zobacz

SsangYong Torres Wild AT6 2x4 1.5 163KM

SsangYong Torres Wild AT6 2x4 1.5 163KM

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Platinum Grey, '2023

w cenie pakiet ubezpieczenie za 0 zł Generali

Cena 176900  zł   186800 zł

Zobacz

SsangYong Torres Wild AT6 4x4 1.5 163KM

SsangYong Torres Wild AT6 4x4 1.5 163KM

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Cherry Red, '2023

w cenie pakiet ubezpieczenie za 0 zł Generali

Cena 196800  zł

Zobacz

SsangYong Musso Adventure 2.2 202KM AT6 4x4 cena netto 164 900

SsangYong Musso Adventure 2.2 202KM AT6 4x4 cena netto 164 900

Diesel, skrzynia automat 6-bieg., kolor Space Black, '2023

Wyjątkowa specyfikacja!

Cena 202 900  zł cena brutto

Zobacz

Ssangyong Rexton 2.2D 202KM AT8 4x4 WILD Biała perła

Ssangyong Rexton 2.2D 202KM AT8 4x4 WILD Biała perła

Diesel, skrzynia automat 8-bieg., kolor Biała perła, '2023

Cena 276 900 zł w leasingu dla firm lub dla wybranych grup zawodowych

Cena 276900  zł   297800 zł

Zobacz

Ssangyong Rexton 2.2D 202KM AT8 4x4 WILD

Ssangyong Rexton 2.2D 202KM AT8 4x4 WILD

Diesel, skrzynia automat 8-bieg., kolor Space Black, '2023 WKRÓTCE

Cena 277 900 zł w leasingu dla firm lub dla wybranych grup zawodowych

Cena 276900  zł   298900 zł

Zobacz

SsangYong Tivoli Joy 1.5 163KM MT6 2WD

SsangYong Tivoli Joy 1.5 163KM MT6 2WD

benzyna, skrzynia manualna, kolor Grand White, '2023

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 87400  zł

Rata od  933 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 4x4

SsangYong Torres Adventure 1.5 163KM AT6 4x4

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Space Black, '2023

w cenie pakiet ubezpieczenie za 0 zł Generali

Cena 171 900  zł

Rata od  1882 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

SsangYong Torres Wild AT6 2WD 1.5 Turbo 163KM

SsangYong Torres Wild AT6 2WD 1.5 Turbo 163KM

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Forest Green, '2023

w cenie pakiet ubezpieczenie za 0 zł Generali

Cena 181 800  zł

Zobacz

SsangYong Tivoli 1.5 T-GDI 163KM 6MT Adventure

SsangYong Tivoli 1.5 T-GDI 163KM 6MT Adventure

benzyna, skrzynia automat 6-bieg., kolor Platinum Grey 2Tone, '2023

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 100600  zł cena brutto

Zobacz

SsangYong Torres Joy 1.5 163KM MT6 2WD

SsangYong Torres Joy 1.5 163KM MT6 2WD

benzyna, skrzynia manualna, kolor Iron Metal, '2023

w cenie pakiet ubezpieczenie za 0 zł Generali

Cena 129 900  zł

Zobacz

Musso Grand Quartz 2.2 202KM AT6 4x4

Musso Grand Quartz 2.2 202KM AT6 4x4

Diesel, skrzynia automat 6-bieg., kolor Marble Grey, '2023

Cena 187 900  zł

Rata od  1901 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

 

Zobacz też:

Nowe samochody SsangYong z napędem 4wd

Używane SsangYongi

 

 

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!

Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, nauczyciel, taksówkarz - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie

08.2023

Opinia liczba zamówień SsangYong Torres, tablica rejestracyjna WN

Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali

– pisze na:Temat, 24.07.2023.

 

Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.

– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.

 

Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.

– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.

 

Zobacz opinie



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Premiery SsangYonga