Nowy samochód z napędem 4x4? SsangYong, jak mało która marka, specjalizuje się w napędzie na wszystkie koła. W Korei dostarcza pojazdy użytkowe, dla firm, organizacji. Mamy na stanie 7 sztuk z napędem AWD. Odbierz nowy samochód tego samego dnia. Czym różni się napęd 4wd w benzynowym Torresie, Korando, Tivoli, od napędu 4x4 w dieslowskich Rextonie i Musso? Obydwa mają zalety. Zapraszamy na jazdę próbną!
Na liście brakuje któregoś modelu w wariancie 4x4, szczególnie Korando, Tivoli? Po pierwsze zadzwoń, mamy więcej aut 4x4 do wyboru na placu. Po drugie - możemy zamówić do produkcji. Szybko przypłynie statkiem z Korei. Ważne przy offroadowym wykorzystaniu - jest 5 lub 7 lat gwarancji, zależnie od modelu. Sprzedajemy SsangYongi 4wd klientom z całej Polski - osobom prywatnym i działalnościom gospodarczym.
Cena netto w ofercie dla Firm i Grup Zawodowych
Oferta specjalna!
Cena netto w ofercie dla Firm i Grup Zawodowych
Cena netto w ofercie dla Firm i Grup Zawodowych
Cena netto w ofercie dla Firm oraz Grup Specjalnych określonych w treści ogłoszenia
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Cena 249 900 zł w leasingu dla firm lub dla wybranych grup zawodowych
Są to nazwy umowne - zarówno 4wd jak i 4x4 to napędy na wszystkie koła i obydwa rodzaje napędu mamy w gamie SsangYonga (pół na pół).
4wd ma tryb Auto, czyli druga (tylna) oś dołącza nam się automatycznie przy nawierzchni o obniżonej przyczepności - w deszczu, śniegu, na lodzie - gdy wymaga tego sytuacja (poślizg); również może się dołączyć na asfalcie. Normalnie napędzana jest oś przednia. Jak widać, w 4wd chodzi przede wszystkim o bezpieczeństwo, stabilność pojazdu w warunkach codziennej eksploatacji. Dzielność w terenie jest tu na drugim miejscu, choć tryb 4WD LOCK mamy. Inna nazwa tego rodzaju napędu: AWD.
Modele: Torres, Korando, Tivoli (bez Tivoli Grand). 4-cylindrowa benzyna 1.5 Turbo. Modele wymieniamy w tej kolejności nieprzypadkowo. Torres jest z trójki najczęściej kupowany w wersji z napędem na wszystkie koła.
4x4 - profesjonalny, klasyczny napęd 4x4 dołączany. Kierowca musi tu podjąć świadomą decyzję - jadę po śniegu - włączam napęd 4x4 dedykowanym pokrętłem (notabene w 4wd też jest pokrętło do załączania 4wd Lock - tu rysunki z instrukcji). Napędzana w jeździe autostradowej jest oś tylna, a dołączana - oś przednia. Bardziej chodzi o dzielność w terenie, choć bezpieczeństwo też jest "ogarnięte". W ssangyongowych 4x4 są trzy rzeczy, których nie ma w 4wd:
Modele: Musso, Musso Grand, Rexton. Wydajny 4-cylindrowy diesel 202KM.
Jak w praktyce działają napędy 4wd i 4x4 w SsangYongach
Czy musimy wybierać? Nie, bo to, który napęd dostajemy, determinuje wielkość samochodu, i to ją wybieramy przede wszystkim. Również która oś jest napędzana (tylna w dużych modelach SsangYonga z silnikiem Diesla; przednia w mniejszych modelach z silnikami benzynowymi - więcej na ten temat) jest sprawą wtórną wobec rozmiaru nadwozia, kabiny.
I 4wd, i 4x4 znajdą swoich nabywców. Bardziej chodzi o bezpieczeństwo (4wd), czy też o płynną jazdę po leśnych duktach, starorzeczach, hobbystyczy off-road, zawodowo poza utartymi szlakami (wtedy 4x4)?
Hak, holowanie przyczepy - delikatne wskazanie na napęd na wszystkie koła.
Napęd 4wd jest tańszy w zakupie i sam zadba o odłączenie drugiej osi, dla niższego spalania. Presja na zużycie paliwa może być jednak mniejsza przy samochodzie za 150+ tys. zł (4x4), z drugiej strony są to auta ze z natury bardziej oszczędnymi jednostkami wysokoprężnymi.
A najtańsze 4x4? W SsangYongach nie ma jak na razie jednostek 3-cylindrowych. Czyli najtańsze Tivoli możemy doposażyć w 4x4 i mamy nową terenówkę z silnikiem R4 Turbo 163KM za circa 100 k.
Wśród modeli benzynowych, większość sprzedaży w salonie SsangYong Warszawa Dixi-Car, to napęd 2wd. W dużych modelach z silnikami wysokoprężnymi 4x4 dominuje; Musso wręcz jest tylko z napędem na obie osie.
Decydując się warto pamietać o specjalizacji koreańskiej marki w modelach terenowych, gwarancji na samochód co najmniej 5 lat, czasem 7 lat (zależnie od modelu). To są argumenty za napędem na wszystkie koła od SsangYonga. Dopłata do 4x4 w Korando, czy Torresie, czyli modelach, gdzie ten rodzaj napędu ma już sporo sensu, nie przekracza 10k (niewiele na tle konkurencji).
Z drugiej strony coraz lepiej rozwinięta sieć drogowa w Polsce to argument za tańszym, prostszym napędem na jedną oś. Jednak możemy chcieć się wybrać na wakacje na Bałkany, Ukrainę. Marginalnie wyższe zużycie paliwa przy 4wd można zniwelować instalując fabryczne LPG. Tak, w SsangYongu napęd 4wd i fabryczne LPG jak najbardziej można połączyć w jedym samochodzie. Są to decyzyjne niuanse - w rękach klienta znającego najlepiej swój sposób eksploatacji samochodu.
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży - Samochody nowe SsangYong
Filip Hombek
Menedżer ds. sprzedaży - Samochody nowe SsangYong
Piotr Orłowski
Menedżer ds. sprzedaży - Samochody nowe SsangYong
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.