Jak mieć hak holowniczy w nowym / używanym SsangYongu? Co wybrać: hak z kulą odpinaną i blokowaną kluczykiem czy też odkręcaną śrubami - kwestie praktyczne. Oferta haków w Dixi‑Car - Autoryzowanym Serwisie SsangYong. Przepisy przy montażu i posiadaniu haka holowniczego.
Szybka ścieżka - montujemy haki holownicze w SsangYongach Korando, Rexton, Musso/Musso Grand, Tivoli, Tivoli Grand, Torres. Do nowych i używanych samochodów. Zachowujesz gwarancję SsangYonga na samochód - jesteśmy autoryzowanym serwisem. Atrakcyjna ceny haku [wysokiej jakości zestaw + usługa montażu]. Sprzedajemy na całą Polskę. Zapraszamy!
MODELE POD HAK HOLOWNICZY
SsangYong Korando / Korando e‑Motion
SsangYong Tivoli / Tivoli Grand
SsangYong Torres
SsangYong Rexton
SsangYong Musso / Musso Grand
Koszt, cena haka
Hak odpinany (automatyczny) - polecany - czytaj poniżej:.
do TIVOLI / Tivoli Grand – 2620 zł
KORANDO – 2650 zł
MUSSO / Musso Grand – 3350 zł brutto
REXTON – 2845 zł
Hak przykręcany: od 1800 zł.
Ceny haków obejmują kompletny zestaw montażowy z wiązką elektryczną.
Do powyższych cen trzeba doliczyć koszt montażu (usługi) w serwisie Dixi-Car. Czas montażu z reguły około 5-6 godzin.
Hak automatyczny (odpinany) czy przykręcany na śruby?
Mówi doradca serwisu Dixi-Car:
—Polskie przepisy nie regulują jednoznacznie, czy można jeździć z zamontowaną kulą haka holowniczego. Mowa w nich, że należy zdemontować kulę w przypadku, gdy zasłania tablicę rejestracyjną lub światła przeciwmgielne, czyli prawie we wszystkich samochodach,
gdzie tablica jest montowana w zderzaku a nie na pokrywie bagażnika.
—Obecnie nie ma haków z kulą montowaną na stałe. W ofercie są haki z kulą odpinaną automatycznie pionowo lub poziomo (na kluczyk), lub z kulą przykręcaną, najczęściej na dwie śruby.
—Zapewne sugerując się jedynie ceną, klient wybierze hak przykręcany. Haki odpinane automatycznie mają przewagę nad montowanymi na śruby chociażby w wygodzie i czasie ich montażu/demontażu - z reguły trwa to kilkanaście sekund. Estetycznie wyglądają dużo lepiej ponieważ otwór montażowy jest praktycznie niewidoczny, gdzie w montowanych na śruby wystaje część belki nośnej pod zderzakiem. W kuli przykręcanej najczęściej należy wyciąć sporą część zderzaka, podczas gdy przy automatycznej wcale lub bardzo mało i to, wydaje mi się, powinien być główny argument. Po wypięciu haka czujniki parkowania nie będą go widziały. Częsty demontaż kuli haka zapobiega również jego korozji. Nowe auto z wystającym żelastwem pod tylnym zderzakiem vs estetyka, wygoda, luksus.
Serwis Warszawa / Raszyn
(22) 716 30 20 wew. 1
pon-pt 7.30-18.30
Torres z Dixi-Car na Międzynarodowych Targach Caravaningowych w Nadarzynie.
Wystawiliśmy Rextona na Camper & Caravan Show w Ptak Warsaw Expo. Dmc przyczepy do 3,5 tony - naszym zdaniem najlepszy samochód z gamy do ciągnięcia kempingu, lawety, przyczepy do przewozu koni, jachtu.
Jakie jest dmc przyczepy?
Dmc przyczepy
bez hamulca
Dmc przyczepy
z hamulcem
Rexton
750 kg
3500 kg
- napęd 4x4 i wielowahaczowe zawieszenie 5-link ze sztywnym mostem
3000 kg - napęd 4x4 i zawieszenie wielowahaczowe Multilink 2700 kg - napęd na tył
Musso Grand
750 kg
3000 kg
- napęd 4x4 i skrzynia automatyczna
2600 kg - napęd 4x4 i skrzynia manualna
2600 kg - napęd na tył, skrzynia automatyczna
Musso
750 kg
3000 kg - skrzynia biegów automatyczna
2800 kg - skrzynia biegów manualna
Torres
750 kg - skrzynia manualna
500 kg - skrzynia automatyczna
1500 kg - skrzynia manualna i automatyczna
Korando,
Korando e‑Motion
750 kg - skrzynia manualna
500 kg - skrzynia automatyczna i ev
1500 kg - skrzynia manualna i automatyczna
Tivoli, Tivoli Grand
500 kg
1000 kg
SsangYong a ciąganie przyczep
Obserwacje z Camper & Caravan Show w Nadarzynie k. Warszawy:
Duże zainteresowanie w Polsce tematami caravaningowymi, ciąganiem przyczep - 28 000 ludzi przewinęło się przez targi w ciągu trzech dni (29.09-01.10.2023, Ptak Warsaw Expo). W sobotę rozmawialiśmy cały czas. Rozdaliśmy 200 wizytówek.
Na polskim rynku jest deficyt prawdziwych "ciągników" do przyczep – słyszeli od klientów sąsiedzi ze stoiska z przyczepami kempingowymi.
SsangYong zdobywa pierwsze miejsca na rynku brytyjskim jako ciągnik do przyczep.
Polecamy Rextona i Musso do ciężkich przyczep (przede wszystkim duże jachty) - dopuszczalna masa całkowita przyczepy w Rextonie do 3.5 tony, w Musso dmc do 3 ton.
Do holowania typowych, lżejszych przyczep (kempingi, bukmanki) - polecamy Torresa i Korando.