Najprawdziwsze sportowe Ople z silnikami z najwyższej półki to modele OPC. Warto, ale kosztują. Jakie patenty na nowy samochód ma Opel dla kogoś, kto chce mieć sportowy wózek, ale w przystępnej cenie?
Od najtańszego, do najdroższego przedstawiamy sposoby, jak mieć nowego sportowego Opla.
Pakiet OPC na Zafirze Tourer. W skład wchodzą: dolne nakładki zderzaków, nakładki progów, spojler tylny, antena typu "płetwa rekina". Sportowe felgi kupujemy oddzielnie.
Wybierz zwykły model Opla, mocniejszy silnik, dodaj do niego pakiet stylizacyjny OPC (Opel Performance Center) i ciesz się sportowym samochodem w bardzo przystępnej cenie. Do wyboru:
Skład różny w zależności od modelu. Pakiety OPC dostępne są w chwili, gdy pisany jest artykuł, do Astry V (foto pakietu), Insigni, Zafiry. Pakiet OPC był też w Vectrze. Ale Opel dodaje tę opcję do nowych modeli, więc warto wejść do danego cennika PDF i funkcją "Szukaj" (CTRL+F) wyszukać wyraz "opc", żeby sprawdzić, czy do danego modelu jest sportowy pakiet. Znalazłeś?
W ogóle warto sobie przeskanować cenniki PDF, pod kątem słów "sport", "recaro", itp. Np. w Corsie sportowy pakiet stylizacyjny nadwozia kryje się pod nazwami "Black Line", "White Line" i te nazwy mogą się zmieniać z czasem.
Koszt sportowych pakietów stylizacyjnych nadwozia od kilkuset złotych za wnętrze sportowe. Zewnętrzny pakiet - kilka tysięcy.
Aluminiowe nakładki na zderzaki do Astry V. Dostępne jako akcesoria. Okolice reflektorów przeciwmgielnych.
Zapomnieliśmy o sportowym pakiecie i mamy już Opla kupionego...
Wtedy warto zajrzeć do sklepu, np. aluminiowe, sportowe nakładki na pedały i akcesoria w ogólności (progi, końcówki wydechu, spojlery) - oryginalne Opla, dobrze dopasowane.
W Astrze V - "Dynamic", w Astrze IV - "Sport". Nazewnictwo się zmienia z kolejnymi modelami, ale te wersje miewają skumulowane sportowe zawieszenie, lepsze fotele, alufelgi, czarne słupki dachowe, czy czarną podsufitkę. W sumie wygląd samochodu sportowego.
Ponadto są dostępne z mocniejszymi silnikami; najsłabszy silnik zazwyczaj jest niedostępny ze sportowym poziomem wyposażenia.
Cena? Zazwyczaj dopłata kilka tysięcy złotych do popularnej wersji Enjoy. Czyli niewiele, patrząc co dodstajemy.
Znów zaglądamy do cenników PDF i odnajdujemy sportowo brzmiący poziom wyposażenia.
Astra V, poziom wyposażenia Enjoy.
Sportowy poziom wyposażenia Dynamic: ciekawsze aluflegi 17-calowe z oponami o niższym profilu, reflektory przeciwmgielne, fotele i zawieszenie sportowe, dodatkowe ramki wokół szyb. Plus bateria innego wyposażenia, już niekoniecznie związanego ze sportem, np. klimatronik, ale w sumie tworząca tzw. "wypas". Dodaj do tego mocny silnik i w trasę!
Opel GTC dostępny z benzyną 1.6 Turbo 200 KM, do setki w 7,9 sek. Tylko jeden, bardzo bogaty, poziom wyposażenia "Sport".
Kolejną, już droższą receptą na sportowego nowego Opla będzie zakup typowo sportowego modelu. Np. Opel GTC. Jakie zalety? Oprócz ekstra bogatego wyposażenia (te samochody nie mają "gołych" wersji), dostajemy "wyłączność", tzn. będziemy na ulicy się wyróżniać spośród cywilnych pojazdów. No, może raz na pół roku spotkamy kogoś w naszym modelu.
Co to może być? Wspominany Opel GTC, coupe-kabrio Cascada. W ADAMie mamy wersję S, która niby należy do sportowych poziomów wyposażenia, ale biorąc pod uwagę rzadkość ADAMa na polskich drogach i turbodoładowany silnik 150KM (niedostępny w cywilnym ADAMie), jest to inna, sportowa jakość...
W Insigni mamy Country Tourera, który jest na poły terenówką, na poły wozem sportowym.
Do niedawna dostępne jako nowe: Opel GT (2007-2009), Opel Speedster (2000-2005).
Ostatnią opcją sportową Opla będzie gama OPC (Opel Performance Center). Klient na te samochody jest rzadkością, co wyjaśnia rzut oka na ceny. Trochę ich jednak po Polsce jeździ, np. ta Insignia OPC.
Nie dajmy się zmylić logo OPC, które zobaczymy na ulicy na drzwiach tego, czy innego Opla. W większości są to cywilne wersje z dokupionymi pakietami OPC (patrz wyżej). OPC ma niemal wszystko trochę inne niż wersja cywilna - szczególnie silnik. Środek, tapicerka są inne.
Insignia OPC na ośnieżonym torze. Tu - czarna - ale firmowym lakierem OPC jest niebieski Arden.
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.