Kieszonkowa rakieta! Ochrzczony już "kieszonkową rakietą" ADAM S z silnikiem 1.4 Turbo 150 KM i prędkością maksymalną ok. 200 km/h ma premierę na targach w Paryżu 2014, a w salonie Dixi-Car dostępny będzie od połowy 2015 r.
Sportową charakterystykę Adama S podkreśla specjalnie przystosowane podwozie, opracowane z myślą o tym właśnie modelu, oraz bezpośredni, czuły układ kierowniczy. „Kieszonkowa rakieta” radzi sobie doskonale w trudnych sytuacjach – przewymiarowane hamulce OPC, przystosowane do różnych rozmiarów kół, zapewniają doskonałą charakterystykę hamowania. Osiemnastocalowe koła mają felgi łopatkowe i opony o rozmiarze 225/35R18. Widoczne są również czerwone szczęki hamulcowe. Dostępne są także koła 17-calowe.
Silnik 1.4 turbo ADAMa S sprzężono z systemem Start/Stop, a silnik już dziś spełnia przyszłe normy emisji Euro 6. Łańcuchowy układ rozrządu pozwala na ciągłą regulację faz rozrządu, a turbosprężarka zintegrowana z kolektorem wydechowym zmniejsza masę samochodu i zapotrzebowanie na kubaturę pod maską. Liczne rozwiązania obniżające masę samochodu obejmują m.in. żeliwny odlew bloku silnika o drążonej strukturze, drążone wałki rozrządu i kolektor dolotowy z tworzywa sztucznego. Sportowy ADAM S spala średnio 6,4 l/100 km (Pb 95).
1.4 Turbo 150KM | |
---|---|
konstrukcja silnika | stała regulacja faz rozrządu, system Start&Stop |
skrzynia biegów | 6-bieg. manualna |
moment obrotowy | 220 Nm/obr./min.-1 |
przyspieszenie 0-100 km/h | 8,5 s |
prędkość maks. | ok. 200 km/h |
średnie spalanie | 6,4 l/100 km |
norma czystości spalin | Euro 6 |
Tylny spojler zapewnia docisk do drogi przy prędkościach powyżej 150 km/h. To ważne w samochodzie o długości ok. 3,7 m.
Przednie światła dzienne LED, tylne również w technologii Light Emitting Diode - nie wymagającej wymiany żarówek i rozbłyskującej szybciej niż tradycyjne żarniki.
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,5 sekundy. Prędkość maks. ok. 200 km/h.
Na dachu widoczna antena systemu Intellilink - nowoczesny zestaw multimedialny - nawigacja, muzyka, filmy, łączność ze smartfonem kierowcy.
Zobacz też: terenowy ADAM Rocks
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.