Opel ADAM R2 teamu ADAC Opel Rallye Junior.
Od zaśnieżonych dróg Łotwy, poprzez północnoirlandzki asfalt, aż do szutrowych tras na Azorach — kalendarz Rajdowych Mistrzostw Europy Juniorów (FIA ERC Junior) na rok 2015 obejmuje całą paletę najtrudniejszych nawierzchni. Najlepsi kierowcy rajdowi urodzeni nie wcześniej niż w 1988 r. będą mieli okazję sprawdzić się w najbardziej wymagającej lidze młodych talentów w Europie w samochodach kategorii RC4, znanej również jako R2. ADAC Opel Rallye Junior Team z dwoma samochodami Opel ADAM R2 i kierowcami Marijanem Griebelem i Emilem Bergkvistem jest gotowy do startu.
Szwedzi Emil Bergkvist (po prawej) i pilot Joakim Sjöberg (po lewej), czyli junior team nr 1.

Team niemiecki: Marijan Griebel (po prawej) i pilot Stefan Clemens.
Konkurencja doskonale zdaje sobie sprawę z ogromnego potencjału 190-konnego ADAMa R2 — i to nie tylko z powodu znakomitego drugiego miejsca Griebela w ubiegłorocznym Rajdzie Barum w Czechach. Również sam Griebel z optymizmem oczekuje rozpoczęcia sezonu na Łotwie: „Mimo dość wczesnego terminu pierwszego rajdu ADAC Opel Rallye Junior Team jest dobrze przygotowany do drugiego sezonu. Ubiegłoroczne wyniki dowodzą, że mamy szanse stawić czoła rywalom w Rajdowych Mistrzostwach Europy Juniorów. Przez ostatnie miesiące nie tylko doskonaliliśmy ADAMa R2, ale także pracowaliśmy nad sobą jako zespołem”.
Łotwa, luty 2015. Opel ADAM R2.
Emil Bergkvist, który awansował do ADAC Opel Rallye Junior Team po zwycięstwie w ADAC Opel Rallye Cup 2014, też rwie się do walki: „W ADAC Opel Rallye Cup bardzo wiele się nauczyłem. Podobnie będzie w ERC Junior. Jako Szwed oczywiście czekam zwłaszcza na rajd na Łotwie, mając nadzieję, że nie zabraknie śniegu”.
Szczególnym wydarzeniem sezonu, oprócz sześciu rajdów w ramach FIA ERC Junior, będzie ADAC Rallye Deutschland, w którym Marijan Griebel odniósł spektakularne zwycięstwo w sierpniu ubiegłego roku. Jego nowym pilotem jest Stefan Clemens. Pilotem Bergkvista w tym sezonie będzie ponownie Szwed Joakim Sjöberg. W mistrzostwach Europy kierowcy fabryczni Opla spotkają dwa inne samochody ADAM R2. Niemiec Julius Tannert i jego luksemburska pilotka Jennifer Thielen wystartują w czterech z sześciu imprez, w tym w Rajdzie Liepāja. Polak Aleks Zawada z francuską pilotką Cathy Derousseaux planują udział we wszystkich zawodach sezonu. Ich samochód został jednak zgłoszony prywatnie, natomiast fabrycznym ADAMem R2 jak zwykle kompetentnie opiekuje się Holzer Motorsport.
Kalendarz ADAC Opel Rallye Junior Team na rok 2015
6–8 lutego Rajd Liepāja, Liepāja/Łotwa (szuter/lód/śnieg) *
2–4 kwietnia Rajd Circuit of Ireland, Belfast/Irlandia Północna (asfalt) *
4–6 czerwca SATA Rallye Açores, Ponta Delgada/Azory/Portugalia (szuter) *
25–27 czerwca Rajd Geko Ypres, Ypres/Belgia (asfalt) *
17–19 lipca Rajd auto24 Estonia, Otepää/Estonia (szuter) *
20–23 sierpnia ADAC Rallye Deutschland, Trewir (asfalt)
28–30 sierpnia Barum Czech Rally, Zlín/Czechy (asfalt) *
* Rajd zaliczany do Rajdowych Mistrzostw Europy Juniorów (FIA ERC Junior)
Jeden z Najdłużej działających Serwisów OPEL w Warszawie
11.2025
Wydaje się, że Dixi‑Car Plaza, a wcześniej Dixi-Car, jest jedną z najdłużej działających obecnie Stacji specjalizujących się w Obsłudze samochodów OPEL w Warszawie. Doświadczenie załogi ma ogromne znaczenie. Szczególnie w serwisie znajomość marki, jej niuansów, wpływają na jakość, szybkość i skuteczność.
I temat dotyka tak umiejętności skutecznej naprawy za pierwszym razem, ale przede wszystkim doświadczenia diagnostycznego, działań prewencyjnych, umiejętności pozyskania części, gdy w fabrykach są czasowe braki, dbanie o terminowość.
Dixi-Car Plaza działa w podobnym składzie od blisko 30 lat. Część ekipy jest z firmą od samego początku, tj. roku 1998.
Byliśmy stabilnym autoryzowanym serwisem Opla we współpracy z koncernami General Motors, PSA, Stellantis. Teraz obraliśmy ścieżkę serwisu niezależnego, jednak specjalizującego się. Napawa nas to dumą.
Jednocześnie idziemy z duchem zmian w motoryzacji. Od 2023 roku jesteśmy autoryzowanym dealerem i serwisem koreańskiej marki Ssangyong by KGM, a od początku 2024 r. także chińskiej marki BAIC.