Opel Adam - jedyny samochód tej klasy produkowany całkowicie w Niemczech!
Zobacz zdjęcia Adama z targów w Brukseli, przywiezione przez wysłannika Dixi-Car.
Opel Adam - brzmi jak... nazwisko założyciela koncernu Opel. Co ciekawego w nowym samochodzie miejskim (klasa A) Opla?
ADAM JAM (kolorowy) |
ADAM GLAM (elegant) |
ADAM SLAM (sportowiec) |
Oryginalne felgi Opla Adam z ramionami jak boomerangi. Dach w innym kolorze niż reszta nadwozia. Adam ma szansę zostać ulubionym samochodem miejskim z wypożyczalni.
Posiadacze tradycyjnych telefonów komórkowych, albo - o zgrozo - brzydzący się telefonią mobilną, raczej nie mają tu czego szukać. Niech lepiej kupią Agilę dla emerytów. Bo pieniądze wydane na Adama będą zwyczajnie wyrzucone w błoto. Opel Adam ma pełną integrację ze smartfonem, a to oznacza, że na wielkim ekranie, który zdetronizował gałki nawiewu i ogrzewania, możemy sobie wyświetlać co dusza zapragnie. W czasie jazdy nawigację GPS ze smartphone'u a na postoju nawet filmy z Bondem, a także slajdszoł z wakacji. Wszelkie potrzebne interfejsy (m.in. Bluetooth, USB) są obecne, Tzw. infotainment system Opla Adam obsługuje systemy operacyjne Android i iOS (Apple). Męska dłoń na fotce sugeruje, że Adam to samochodzik nie tylko dla pań ale i dla miastolubnych panów... W każdym razie zwolenników gadżetomanii obu płci.
Opel po raz pierwszy w tak małym samochodzie zastosował następujące ciekawe systemy:
Adam będzie dostępny z felgami od 15- do 18-calowymi. Czyli sporych jak na samochód klasy A. Nawet te najmniejsze, 15-calowe, w latach 90. były standardem w Vectrach i Omegach. Duże koła ułatwią Adamowi pokonywanie torów tramwajowych, czy krawężników, poprawiając komfort jazdy. Wersje z kołami 17" i 18" będą miały twardsze zawieszenie Sport.
Wspomaganie kierownicy EPS (ang. electrical power steering) Adama za dotknięciem przełącznika przechodzi w tryb miejski zwiększający siłę wspomagania i pozwalający jednym palcem kręcić kierownicą (przy małych prędkościach samochodu).
Układ ESP najnowszej generacji w Oplu Adamie jest wyposażony w system HSA (Hill Start Assist) pozwalający łatwo ruszyć pod górę bez staczania się samochodu.
Opel Adam będzie wyposażony w poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe, a dodatkowo w tzw. Dual Seat Belt Pre-tensioners (podwójne napinacze pasów) na przednich fotelach poprawiające ochronę nóg i kolan osób siedzących z przodu.
Kanapa tylna Adama dzielona jest w proporcji 50/50 i zawiera zaczepy ISOFIX do mocowania bezpiecznych fotelików dziecięcych. Adam przeznaczony jest do przewozu 4 osób.
Zobacz też: dane techniczne
Heckklappe offen - mamy otwartą tylną klapę. Wskaźnik temperatury, inaczej niż w Corsie, jest w Adamie obecny. Konstruktorzy obskoczyli już parę dyskotek na mieście (pusty bak paliwa i przebieg ponad 5 tys. km). 220 km/h na prędkościomierzu zapowiada niezłe osiągi Adama. Tapicerka z żółtymi lakierowanymi wstawkami walczy o względy ludzi nowoczesnych i nietuzinkowych.
Opel Adam - skąd jego nazwa? Skojarzenia z Adamem Oplem, założycielem, twórcą koncernu Opel nasuwają się jako pierwsze.
Drugi trop to pierwszy przedstawiciel gatunku ludzkiego - starotestamentowy Adam.
Ale zdaje się, że wybierając taką nazwę Opel chciał zasugerować coś więcej. Adam to "pan" a więc partner... kobiety. Z drugiej strony Adam to jednak... Adam, a więc nie Adama, a zatem może jednak auto dla... panów? Z liter A D A M można jednak ułożyć wyraz... MADAM, co znów sugerowałoby damskie przeznaczenie Adama.
Tak czy inaczej Opel Adam to Opel pierwszy pod wieloma względami, choćby rozmiarów swych niedużych, klasa A to przecież, a więc coś małego. Adam będzie nosicielem niespotykanych technologii (mały silnik benzynowy turbo z wtryskiem bezpośrednim o minimalnym spalaniu), a dzięki swej nazwie na "A" i pozycji "alfabetycznej" ma szansę zajmować pierwsze miejsce na półkach z cennikami u dealerów...
Żółta deska rozdzielcza Opla Adam należąca zapewne do wersji SLAM (sportowej). Sufit - rozgwieżdżone niebo w technologii LED. W centralnym miejscu deski system audio-informacyjny z ogromnym ekranem.
Informacja prasowa o Adamie, przy okazji premiery w Paryżu
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.