Centrala Opla w Rüsselsheim, Niemcy. Gdzie fabryki?
Rozpoczyna się produkcja nowej Zafiry w niemieckiej fabryce Opla w Rüsselsheim.
Czy OPEL jest marką niemiecką pytamy, bo wierzymy w solidną niemiecką robotę, a chcemy jeździć trwałym samochodem... Jak jest z niemieckością Opla?
Tak. Zarejestrowany w Niemczech (Rüsselsheim, Hesja - 40 km od zach. granicy Bawarii), ma centrum projektowe w Niemczech, część modeli produkuje w Niemczech i został założony (w 1862 r.) w Niemczech. Z drugiej strony: większościowym udziałowcem w spółce Opel jest amerykański koncern General Motors (od 1929 r.), a niektóre swoje modele Opel produkuje poza granicami Niemiec.
Polska Wikipedia pisze o Oplu "niemieckie przedsiębiorstwo motoryzacyjne"; anglojęzyczna (amerykańska) Wikipedia - "German automobile manufacturer".
Co się składa na niemiecką jakość i ile jej w poszczególnych modelach Opla? Czytaj dalej.
Opel jako pojazd Made in Germany
Zaczynamy trochę od tyłu, ale dla wielu osób jest ważne, czy taśma produkcyjna i robotnik są niemieccy. Otóż tak. W Rüsselsheim, Niemcy produkuje się flagową Insignię, a wcześniej Zafirę C i Vectrę C. W Eisenach, Turyngia - ADAMa i Corsę; w Bochum, Nadrenia Północna-Westfalia - Zafirę B.
Wielka Brytania, Polska (Opel Astra Sedan i V - więcej o Gliwicach), Francja, Korea to pozostałe lokalizacje fabryk, przynajmniej w odniesieniu do modeli sprzedawanych w polskich salonach.
Więcej w naszej rozpisce nt. fabryk Opla.
Laboratorium napędów Opla w Niemczech. Opel pisze "Global Propulsion Systems Laboratory Rüsselsheim".
Etap konstrukcji - czy w Niemczech?
Etap projektowania wydaje się nawet ważniejszy, bo na jakość pojazdu składa się po pierwsze jakość projektu, czyli czy produkt (samochód) dobrze przemyślany i czy ma potencjał psucia się, czy wręcz przeciwnie - potencjał trwałości (dobrze przebadane podzespoły, dobrze dobrane grubości elementów, materiały, szczególnie w czasach odchudzania konstrukcji). I tu mamy dobre wieści: główne centrum projektowe Opla (zarówno design jak i podzespoły) mieści się w Rüsselsheim w Niemczech i tam się projektuje europejską mainstreamową ofertę, jak Insignia, Astra, Corsa.
OPEL rozważa wodór
11.2020
W 2021 r. Opel zamierza rozpocząć testy samochodów na ogniwa paliwowe. Do prób paliwa wodorowego w warunkach drogowych posłuży Opel Zafira. Jak ma się nowe paliwo do trwającej właśnie elektryfikacji gamy modelowej Opla?
Stacja tankowania wodorem.
Kilka modeli Opla zostało już zelektryfikowanych, a do 2024 r. wszystkie modele w gamie mają mieć odmiany z napędem elektrycznym. Jak się ma nowe paliwo wodorowe do elektryfikacji?
Inżynierowie z Russelsheim mają już doświadczenie w technologii wodorowej. Testowali ją wcześniej - projekty HydroGen3 i HydroGen4 realizowane w ramach koncernu General Motors.
Wpływy amerykańskie w Oplu
Buick LaCrosse - full-size car - zbudowany na wydłużonej płycie podłogowej opracowanej w Europie dla Insigni A. Długość Buicka: 500,1 cm, Insigni - 484,2 cm. Rozstaw osi Buicka - 283,7 cm, Insigni - 273,7 cm.
Już po ujawnieniu zdjęć Insigni B w Europie; blog GM Authority dopiero symuluje wygląd amerykańskiego Buicka Regal. Który rynek jest więć głównym adresatem projektu Insignia?
Część osób kojarzy Opla z USA i zastanawia się, na ile ma to wpływ na jakość (i przystosowanie do europejskich warunków) samochodów Opla. My zauważamy kilka rzeczy:
Wpływy koreańskie w Oplu
Świat wg Koreańczyków, czyli z Korei wszędzie blisko, Europa na peryferiach.
General Motors kupił w 1999 koreańskie Daewoo. I umieścił w Korei produkcję kilku "światowych" modeli (takich, które dobrze sprzedają się w USA, Europie, Australii i Rosji).
Koreańczycy, podobnie jak Europejczycy, uważają, że są w centrum świata (p. mapa obok), a nie mają wąskich gardeł, jak Kanał Sueski czy Kanał La Manche, i chyba Amerykanie dostrzegają te zalety: Antara (duży, już historyczny SUV Opla), Mokka (częściowo, bo produkowana jest również w Hiszpanii) i KARL przyjeżdżają z Korei...
Wpływy japońskie w Oplu
Diesle Isuzu 1.5 i 1.7 w modelach osobowych Opla do początku lat dwutysięcznych. Terenówka Frontera - pochodna Isuzu Rodeo.
Niemieckość Opla na oficjalnych zdjęciach
Do premiery Insigni w 2008 r. na zdjęciach produktowych (używanych w salonie, katalogach dla klientów), samochody Opla miały zamiast tablic rejestracyjnych nazwę modelu, np. "Meriva", fot. niżej. Na zdjęciach dla prasy były prawdziwe tablice rejestracyjne: niemieckie, francuskie, hiszpańskie.
Od premiery Insigni w 2008 r. większość zdjęć, zarówno dla klientów jak i dla prasy, ma już niemieckie blachy. Wyjątkiem są niektóre grafiki na stronach internetowych, gdzie wciąż można trafić nazwę modelu w miejscu rejestracji.
Meriva A face lifting. Foto z końcowego okresu stosowania tablic rejestracyjnych z nazwą modelu.
Okres od 2008 r.: Insignia A z niemiecką blachą - foto reklamowe dla klientów. Wcześniej niemieckie tablice zdarzały się tylko na zdjęciach dla mediów.
Centrum Inżynierskie Opla w Rüsselsheim otrzymuje ponad 160 stacji ładowania samochodów elektrycznych. Firma Opel opracuje inteligentny system ładowania i infrastruktury dla samochodów elektrycznych.
Wspólnie z Uniwersytetem w Kassel oraz specjalizującymi się w infrastrukturze ładowania firmami FLAVIA IT i PLUG’n CHARGE Opel będzie prowadził badania nad idealną konfiguracją sieci elektroenergetycznej pod kątem przyszłych potrzeb.
To kolejny ważny etap w dążeniu firmy Opel do zajęcia czołowej pozycji w elektrycznej mobilności, czyli realizacji celu wyraźnie określonego w planie strategicznym PACE!. Do końca 2020 roku producent z Rüsselsheim będzie miał w swojej ofercie cztery zelektryfikowane modele. Do końca 2024 roku wszystkie modele Opla będą dostępne w odmianie zelektryfikowanej.
11.2018 | Źródło: motohigh.pl
Zobacz też:
BAIC 7 - już umawiamy jazdy testowe. Zapraszamy!
03.2024
Jest samochód demonstracyjny! Zarejestrowaliśmy BAIC Beijing 7 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG. Gotowy do jazdy testowej.
A dlaczego warto odbyć jazdę próbną przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baików i szybszą automatyczną skrzynię dwusprzegłową, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!