Czy OPEL jest francuski?

Centrala Opla w Rüsselsheim, Niemcy

Centrala Opla w Rüsselsheim, Niemcy. Gdzie fabryki?

Zakup Opla przez PSA wywołał komentarze "Czy Opel nie jest teraz francuski?". Wcześniej, gdy Opel był w rękach Amerykanów, powszechny był pogląd, że Opel jest niemiecki. Przyjrzyjmy się, na ile Opel się zmienił po wejściu kapitału francuskiego do siedziby w Rüsselsheim? A na ile pozostanie nadal niemiecki.

 

Punkt widzenia klienta

Dla klienta liczy się jakość kontrukcji. Trzon oferty Opla to konstrukcje stworzone przez Niemców - obecna Astra, Insignia, Corsa. Niemcy stosowali (w latach 80./90.) inne rozwiązania konstrukcyjne niż Francuzi i w Polsce przyjęło się myśleć, że te rozwiązania były trwalsze. Warto jednak zapytać dzisiejszych 20-, 30-latków, i możemy usłyszeć zaskakująco pozytywne opinie nt. marek francuskich. Dlaczego?

W latach 2000, okresie przejęć, doszło do przepływu technologii i skoku jakościowego w wielu markach, dlatego różnice między samochodami francuskimi a niemieckimi się zacierały. Po okresie burzy i naporu (lata 80./90.), gdy rzeczywiście każda marka miała swoje unikalne rozwiązania, a Franzuci w tym celowali, doszło do ujednolicenia. Opel, po trudnych latach 80, lepszych 90. zrobił w 2003 r. milowy krok jakościowy Vectrą C. Francuzi też nie próżnowali - jedni się połączyli z marką... japońską, drudzy weszli w strategiczny alians z... inną marką japońską. Słowem: doszło do przepływu technologii między karajami i dziś wsiadając do Peugeota, Citroëna, mamy wrażenie że wsiadamy do samochodu niemieckiego. Chociaż...

Mały wyjątek: jakość designu nadwozia i wykończenia kabiny, tapicerek. Rzeczywiście jest grupa osób, która preferuje w tym zakresie podejście niemieckie. Na szczęście nawet pod skrzydłami kapitalu francuskiego Opel zachowuje tu autonomię. Design niemiecki jest prosty, ma 'solidny' wygląd i tu się u Opla nic nie zmieni, centrum designu pozostaje. Wykończenie kabin też pozostanie w gestii Niemców, nawet przy samochodach bliźniakach, takich jak nowy Opel Combo Life.

 

Centrum badawczo-rozwojowe w Rüsselsheim pozostaje

Będzie odpowiadać w ramach grupy PSA za:

  • rozwój nowej generacji silników 4-cylindrowych
  • projektowanie designu niemieckich modeli na bazie platform podwoziowych PSA
  • eletryfikację portfolio modelowego
  • rozwój samochodów LCV (lekkich dostawczych) dla grupy PSA

W Rüsselsheim jest/będzie 15 działów inżynierskich - od ogniw paliwowoych do projektowania foteli.

Można to wszystko wyczytać w artykule nt. Rüsselsheim Tech Day z 13.06.2018 (patrz Google).

My dodajemy: Rüsselsheim właśnie otrzymało jeszcze jedno odpowiedzialne zadanie: w ramach francuskiej grupy kapitałowej, oprócz prac projektowych nad bieżącymi premierami 'spalinowymi', zajmie się zagadnieniami rozwoju sieci ładowania samochodów elektrycznych.

We want to build first-class automobiles and also excite our customers through compelling quality - powiedział Opel CEO Michael Lohscheller. - As we announced at the presentation of our PACE! strategic plan in November 2017, we will develop all new Opel/Vauxhall vehicles in Rüsselsheim in future. Furthermore, the Engineering Center will play a key role in the implementation of Groupe PSA’s growth strategy.

Tyle CEO Opla. My - w Dixi-Car - mówimy: Opel zachowuje swoje DNA.

 

Opel GT Experimental

Michael Lohscheller, prezes Opla, prezentuje koncept GT Experimental, rok po wejściu do Opla kapitału francuskiego.

 

 

Nowe od ręki w Dixi-Car

CORSA 5DR ENJOY 1.4 75KM

CORSA 5DR ENJOY 1.4 75KM

benzyna, skrzynia manualna, kolor SZARY

Oplobranie, 4 lata gwarancji
od 50400 zł   56050 zł

Zobacz

ASTRA V 5DR ENJOY 1.4 125KM

ASTRA V 5DR ENJOY 1.4 125KM

benzyna, skrzynia manualna 6-bieg., kolor BIAŁY BAZOWY

Oplobranie, 4 lata gwarancji
od 73500 zł   79600 zł

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

Punkt widzenia inwestora na 'francuskość' Opla

czyli: czy musiało do tego dojść? Widocznie musiało, skoro doszło.

Inwestor, motoryzacyjny insider, zdaje sobie sprawę, że stało się nieuniknione. Opel był za mały, by sam sprostać wyzwaniom związanym z redukcją emisji i elektryfikacją modeli. Miał pecha - bo w rękach General Motors nie mógł w pełni korzystać z transferu technologii. Co prawda pod koniec to Amerykanie importowali europejską technologię, ale jednak tamten rynek jest inny, szczególnie silniki. Nie da się utrzymać na dłuższą metę ceny samochodu na poziomie 50 tys. zł, bez wykorzystywania głównych podzespołów przez kilka marek na raz. A już na pewno nie przy samochodzie elektrycznym. I tak stanie się w ramach PSA: Opel podzieli się technologią z Peugeotem i Citroenem. Inwestorzy odetchnęli.

 

Silnik spalinowy, Russelsheim tech Day

W czasie Russelsheim Tech Day. Opel odpowiada w grupie PSA m.in. za rozwój silników czterocylindrowych.

 

Protoplasta MOKKI X 2020 w Warszawie

Koncept Opel GT X Experimental, na którym ma być wzorowana nowa MOKKA X '2020, zawitał do Warszawy. Zobacz Opel Vizor nad przednim zderzakiem i Pure panel zamiast deski.

Opel GT X Experimental

Warszawskie studio Las, 25 marca 2019. Grzegorz Handzlik z Opel Polska przedstawia model GT X Experimental, przywieziony z Niemiec w żółtej ciężarówce. Takie będą Ople sprzedawane w polskich salonach w latach 2020-25. Oto protoplasta nowej MOKKI X w pigułce:

  • napęd elektryczny, akumulator litowo-jonowy 50 kWh
  • indukcyjne ładowanie baterii
  • funkcja autonomicznej jazdy 3. poziomu, tzn. komputer potrafi ruszać, przyspieszać, manewrować, zwalniać i hamować samochodem, o ile nie zmieniamy pasa ruchu
  • Pure panel, czyli cyfrowa deska rozdzielcza
  • Opel Vizor, czyli płaska, przezroczysta "atrapa chłodnicy" nawiązująca do sportowego Opla Manty MR1970
  • reflektory LED, kamery, czujniki funkcji jazdy autonomicznej są zamknięte w jednym elemencie stylistycznym przypominającym wizjer kasku motocyklowego
  • nowa Corsa i nowa Astra być może też będą miały Opel Vizor
  • diodowe logo Opla na kierownicy jest nieruchome, niezależnie od położenia kierownicy

NOWA MOKKA X 2020

Ople GT X bok, drzwi, brak słupka środkowego
Pure panel GT X, deska rozdzielcza, zegary
Felga Opel GT X
Opel GT X tył rower, sportowcy

Z Opla GT X Experimental ma czerpać nowa MOKKA X MR 2020, ale także nowa Corsa F i nowa Astra.

 

 

Centrum Inżynierskie w Rüsselsheim staje się laboratorium e-mobilności

Stacja ładowania samochodu elektrycznego Opel EV

Centrum Inżynierskie Opla w Rüsselsheim otrzymuje ponad 160 stacji ładowania samochodów elektrycznych. Firma Opel opracuje inteligentny system ładowania i infrastruktury dla samochodów elektrycznych.

Wspólnie z Uniwersytetem w Kassel oraz specjalizującymi się w infrastrukturze ładowania firmami FLAVIA IT i PLUG’n CHARGE Opel będzie prowadził badania nad idealną konfiguracją sieci elektroenergetycznej pod kątem przyszłych potrzeb.

To kolejny ważny etap w dążeniu firmy Opel do zajęcia czołowej pozycji w elektrycznej mobilności, czyli realizacji celu wyraźnie określonego w planie strategicznym PACE!. Do końca 2020 roku producent z Rüsselsheim będzie miał w swojej ofercie cztery zelektryfikowane modele. Do końca 2024 roku wszystkie modele Opla będą dostępne w odmianie zelektryfikowanej.

11.2018 | Źródło: motohigh.pl

Więcej o samochodach elektrycznych Opla

 

 

Używane

Peugeot 307 SW Premium 2.0 16v Panorama Mega Serwis

Peugeot 307 SW Premium 2.0 16v Panorama Mega Serwis

benzyna, 2005, skrzynia manualna, kolor czarny metalik

od 11900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

FIAT PUNTO 1,2 8V Jak Nowe Niski Przebieg

FIAT PUNTO 1,2 8V Jak Nowe Niski Przebieg

benzyna, 2013, skrzynia manualna, kolor SREBRNY MET.

od 22500 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Więcej samochodów używanych

 

 

Wypełnij formularz, a dostaniesz ofertę na nowy samochód z dobrą ceną! Lub zadzwoń!

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Mam już Opla (lub ma ktoś z rodziny, lub ma moja firma)
Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, taksówkarz, niepełnosprawny - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfra lub słownie. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Wielki finał w Oplobraniu, wyprzedaż Opla