Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Czy OPEL jest francuski?

Centrala Opla w Rüsselsheim, Niemcy

Centrala Opla w Rüsselsheim, Niemcy. Gdzie fabryki?

Zakup Opla przez PSA wywołał komentarze "Czy Opel nie jest teraz francuski?". Wcześniej, gdy Opel był w rękach Amerykanów, powszechny był pogląd, że Opel jest niemiecki. Przyjrzyjmy się, na ile Opel się zmienił po wejściu kapitału francuskiego do siedziby w Rüsselsheim? A na ile pozostanie nadal niemiecki.

 

Punkt widzenia klienta

Dla klienta liczy się jakość kontrukcji. Trzon oferty Opla to konstrukcje stworzone przez Niemców - obecna Astra, Insignia, Corsa. Niemcy stosowali (w latach 80./90.) inne rozwiązania konstrukcyjne niż Francuzi i w Polsce przyjęło się myśleć, że te rozwiązania były trwalsze. Warto jednak zapytać dzisiejszych 20-, 30-latków, i możemy usłyszeć zaskakująco pozytywne opinie nt. marek francuskich. Dlaczego?

W latach 2000, okresie przejęć, doszło do przepływu technologii i skoku jakościowego w wielu markach, dlatego różnice między samochodami francuskimi a niemieckimi się zacierały. Po okresie burzy i naporu (lata 80./90.), gdy rzeczywiście każda marka miała swoje unikalne rozwiązania, a Franzuci w tym celowali, doszło do ujednolicenia. Opel, po trudnych latach 80, lepszych 90. zrobił w 2003 r. milowy krok jakościowy Vectrą C. Francuzi też nie próżnowali - jedni się połączyli z marką... japońską, drudzy weszli w strategiczny alians z... inną marką japońską. Słowem: doszło do przepływu technologii między karajami i dziś wsiadając do Peugeota, Citroëna, mamy wrażenie że wsiadamy do samochodu niemieckiego. Chociaż...

Mały wyjątek: jakość designu nadwozia i wykończenia kabiny, tapicerek. Rzeczywiście jest grupa osób, która preferuje w tym zakresie podejście niemieckie. Na szczęście nawet pod skrzydłami kapitalu francuskiego Opel zachowuje tu autonomię. Design niemiecki jest prosty, ma 'solidny' wygląd i tu się u Opla nic nie zmieni, centrum designu pozostaje. Wykończenie kabin też pozostanie w gestii Niemców, nawet przy samochodach bliźniakach, takich jak nowy Opel Combo Life.

 

Centrum badawczo-rozwojowe w Rüsselsheim pozostaje

Będzie odpowiadać w ramach grupy PSA za:

  • rozwój nowej generacji silników 4-cylindrowych
  • projektowanie designu niemieckich modeli na bazie platform podwoziowych PSA
  • eletryfikację portfolio modelowego
  • rozwój samochodów LCV (lekkich dostawczych) dla grupy PSA

W Rüsselsheim jest/będzie 15 działów inżynierskich - od ogniw paliwowoych do projektowania foteli.

Można to wszystko wyczytać w artykule nt. Rüsselsheim Tech Day z 13.06.2018 (patrz Google).

My dodajemy: Rüsselsheim właśnie otrzymało jeszcze jedno odpowiedzialne zadanie: w ramach francuskiej grupy kapitałowej, oprócz prac projektowych nad bieżącymi premierami 'spalinowymi', zajmie się zagadnieniami rozwoju sieci ładowania samochodów elektrycznych.

We want to build first-class automobiles and also excite our customers through compelling quality - powiedział Opel CEO Michael Lohscheller. - As we announced at the presentation of our PACE! strategic plan in November 2017, we will develop all new Opel/Vauxhall vehicles in Rüsselsheim in future. Furthermore, the Engineering Center will play a key role in the implementation of Groupe PSA’s growth strategy.

Tyle CEO Opla. My - w Dixi-Car - mówimy: Opel zachowuje swoje DNA.

 

Opel GT Experimental

Michael Lohscheller, prezes Opla, prezentuje koncept GT Experimental, rok po wejściu do Opla kapitału francuskiego.

 

 

Nowe od ręki w Dixi‑Car

SsangYong Tivoli Joy + Comfort 1.5 Turbo 163KM AT6 2WD

SsangYong Tivoli Joy + Comfort 1.5 Turbo 163KM AT6 2WD

benzyna, skrzynia manualna, kolor Iron Metal, '2024

Mogę być wyposażony w instalację LPG!

Cena 99900  zł cena brutto

Rata od  959 zł/mc   Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy

Zobacz

BAIC Beijing 5 Luxury 1.5 177KM AT7 2WD

BAIC Beijing 5 Luxury 1.5 177KM AT7 2WD

benzyna, skrzynia automat, kolor Biały, '2024 WKRÓTCE

Cena 130 800  zł

Zobacz

Więcej samochodów od ręki

 

 

Punkt widzenia inwestora na 'francuskość' Opla

czyli: czy musiało do tego dojść? Widocznie musiało, skoro doszło.

Inwestor, motoryzacyjny insider, zdaje sobie sprawę, że stało się nieuniknione. Opel był za mały, by sam sprostać wyzwaniom związanym z redukcją emisji i elektryfikacją modeli. Miał pecha - bo w rękach General Motors nie mógł w pełni korzystać z transferu technologii. Co prawda pod koniec to Amerykanie importowali europejską technologię, ale jednak tamten rynek jest inny, szczególnie silniki. Nie da się utrzymać na dłuższą metę ceny samochodu na poziomie 50 tys. zł, bez wykorzystywania głównych podzespołów przez kilka marek na raz. A już na pewno nie przy samochodzie elektrycznym. I tak stanie się w ramach PSA: Opel podzieli się technologią z Peugeotem i Citroenem. Inwestorzy odetchnęli.

 

Silnik spalinowy, Russelsheim tech Day

W czasie Russelsheim Tech Day. Opel odpowiada w grupie PSA m.in. za rozwój silników czterocylindrowych.

 

OPEL rozważa wodór

11.2020

W 2021 r. Opel zamierza rozpocząć testy samochodów na ogniwa paliwowe. Do prób paliwa wodorowego w warunkach drogowych posłuży Opel Zafira. Jak ma się nowe paliwo do trwającej właśnie elektryfikacji gamy modelowej Opla?

Stacja tankowania wodoru

Stacja tankowania wodorem.

Kilka modeli Opla zostało już zelektryfikowanych, a do 2024 r. wszystkie modele w gamie mają mieć odmiany z napędem elektrycznym. Jak się ma nowe paliwo wodorowe do elektryfikacji?

  1. Dzisiejsze samochody elektryczne są ładowane prądem wyprodukowanym poza autem.
  2. Trzeba budować infrastrukturę do ładowania, przesyłu i wygenerować prąd, być może spalając przy tym paliwa kopalne.
  3. Wodór to powrót do "nalewania" paliwa na stacji paliw.
  4. Paliwo wodorowe rodzi wyzwania, m.in. trudne jest jego przechowywanie.

Inżynierowie z Russelsheim mają już doświadczenie w technologii wodorowej. Testowali ją wcześniej - projekty HydroGen3 i HydroGen4 realizowane w ramach koncernu General Motors.

Jak zmienia się rynek i Opel?

 

 

Centrum Inżynierskie w Rüsselsheim staje się laboratorium e-mobilności

Stacja ładowania samochodu elektrycznego Opel EV

Centrum Inżynierskie Opla w Rüsselsheim otrzymuje ponad 160 stacji ładowania samochodów elektrycznych. Firma Opel opracuje inteligentny system ładowania i infrastruktury dla samochodów elektrycznych.

Wspólnie z Uniwersytetem w Kassel oraz specjalizującymi się w infrastrukturze ładowania firmami FLAVIA IT i PLUG’n CHARGE Opel będzie prowadził badania nad idealną konfiguracją sieci elektroenergetycznej pod kątem przyszłych potrzeb.

To kolejny ważny etap w dążeniu firmy Opel do zajęcia czołowej pozycji w elektrycznej mobilności, czyli realizacji celu wyraźnie określonego w planie strategicznym PACE!. Do końca 2020 roku producent z Rüsselsheim będzie miał w swojej ofercie cztery zelektryfikowane modele. Do końca 2024 roku wszystkie modele Opla będą dostępne w odmianie zelektryfikowanej.

11.2018 | Źródło: motohigh.pl

Więcej o samochodach elektrycznych Opla

 

 

Używane

SsanYong Tivoli 1,6 16V 128 KM

benzyna , 2015 , skrzynia manualna , kolor SREBRNY MET.

od 45900 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Opel Corsa E 1.0 Turbo 115 KM ColorEdition rej 2015 Nowy rozrąd + Serwis Gwarancja

benzyna , 2014 , skrzynia manualna , kolor czerwony/czarny

od 32500 cena brutto (faktura vat-marża)

Zobacz

Więcej samochodów używanych

 

 

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, nauczyciel, taksówkarz - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!

07.2024

Torres eVX tył, jazda próbna

SsangYong Torres eVX przód, jazda próbna

Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.

Bateria o pojemności 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów - górna strefa tego, co oferuje rynek.

SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu Mój elektryk.

Umów jazdę

Cena Torresa EVX



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

BAIC Beijing 7 pakiet ubezpieczeń za 1 zł