W którą stronę zmierza rynek?

Jaka będzie polska motoryzacja za lat kilka? Tendencje pojawiające się na rynku. W którą stronę zmierzamy?

 

Czy braki półprzewodników spowodują wzrost cen samochodów?

02.2021

Linia produkcyjna Opel Insignia po liftingu

"Citroën, Opel, Peugeot oraz Renault zatrzymują produkcję nowych samochodów. Powodem brak komponentów" – piszą portale motoryzacyjne. Po chwili dodają "na kilka dni". A my pytamy: czy braki na rynku półprzewodników wywrą presję na ceny samochodów?

Oto cytaty z tekstu Tomasza Nowickiego z 6 lutego 2021, na francuskie.pl:

  • Wszystko z powodu niedoboru półprzewodników na całym świecie. Są one niezbędne m.in. w układach sterowania silnikiem i systemach wspomagania kierownicy.
  • Pandemia COVID-19 spowodowała gwałtowny wzrost popytu na podzespoły elektroniczne używane w laptopach, telefonach komórkowych oraz w samochodach.
  • sytuację utrudniają również amerykański sankcje, nałożone na Chiny
  • Brak półprzewodników dotyka cały przemysł samochodowy.
  • Przestój będzie trwał co najmniej kilka dni.

Niedługo.

Ale - jak niedobory półprzewodników wpłyną na ceny samochodów?

Przypominamy: w Dixi-Car są jeszcze samochody od ręki w "starych cenach".

Zobacz

 

 

 

OPEL Tychy i Gliwice: miękka hybryda i produkcja dostawczych 2021-2022

listopad 2020

Polskie fabryki Opla w Tychach i Gliwicach odpowiadają za trzon oferty Opla - produkują najpopularnieszy model w gamie - Opla Astrę V. Od września 2020 r. Tychy pracują na trzecią zmianę, ale naprawdę ciekawie dla polskiego klienta zapowiadają się lata 2021-2022.

Fabryka Opla w Gliwicach

Fabryka Opla w Gliwicach.

Fabryka w Tychach przygotowuje produkcję miękkiej hybrydy. W popularnych modelach osobowych Opla będzie dostępne wspomaganie jazdy prądem. Układ składa się z maszyny elektrycznej 48V (zastępującej alterntor) i dodatkowego akumulatora 48V. Zaletą jest atrakcyjna cena takiego "elektryka". Miękka hybryda będzie opcją dostępną do popularnych silników benzynowych. Obecnie silnik elektryczny miękkiej hybrydy wspomaga przyspieszanie oraz pozwala "żeglować" na silniku elektrycznym (gdy zdejmujemy nogę z gazu). Docelowo miękkimi hybrydami będzie można jeździć w trybie zeroemisyjnym na określonym dystansie. Miękka hybryda nie wymaga ładowania - jest to więc rozwiązanie dla właścicieli mieszkań w budynkach wielorodzinnych.

Fabryka w Gliwicach - trwa przygotowywanie do produkcji dużych samochodów dostawczych OPEL w Polsce. Prace budowlane są na zaawansowanym, końcowym, etapie. Rozpoczął się montaż technologii, maszyn i urządzeń. Dzięki temu, od połowy 2022 r. poprawi się dostępność Opli Movano w polskich salonach. Skróci się czas oczekiwania, gdy zamawiasz Movano do produkcji.

 

 

OPEL rozważa wodór

listopad 2020

 

W 2021 r. Opel zamierza rozpocząć testy samochodów na ogniwa paliwowe. Do prób paliwa wodorowego w warunkach drogowych posłuży Opel Zafira. Jak ma się nowe paliwo do trwającej właśnie elektryfikacji gamy modelowej Opla?

Stacja tankowania wodoru

Stacja tankowania wodorem.

Kilka modeli Opla zostało już zelektryfikowanych, a do 2024 r. wszystkie modele w gamie mają mieć odmiany z napędem elektrycznym. Jak się ma nowe paliwo wodorowe do elektryfikacji?

  1. Dzisiejsze samochody elektryczne są ładowane prądem wyprodukowanym poza autem.
  2. Trzeba budować infrastrukturę do ładowania, przesyłu i wygenerować prąd gdzie indziej, być może spalając przy tym paliwa kopalne.
  3. Wodór to powrót do "nalewania" paliwa na stacji paliw.
  4. Paliwo wodorowe rodzi wyzwania, m.in. trudne jest jego przechowywanie.

Inżynierowie z Russelsheim mają już doświadczenie w technologii wodorowej. Testowali ją wcześniej - projekty HydroGen3 i HydroGen4 realizowane w ramach koncernu General Motors.

 

 

Trzy cylindry przejmują pałeczkę

styczeń 2020

 

Silnik 3-cyl. Opel

Trzycylindrowy silnik benzynowy Opla.

W 2020 roku widzimy już wyraźny zwrot w kierunku silników 3-cylindrowych. Mniej palą i mniej gazów emitują. Cztery cylindry pozostają jeszcze w crossoverach i dużych modelach Opla, jak Insignia. Czym nowej generacji jednostki 3‑cyl. różnią się od tych sprzed dekady?

Trzycylindrowce Opla

 

Mówi Szef Serwisu:  Samochód Nowy DZIŚ a 20/30 lat temu

Porównanie Opel dziś a 30 lat temu

Premiera nowej Corsy F (pomarańczowa) - grudzień 2019. Gościliśmy Corsę A z 1989 r.

Przy okazji premiery nowej Corsy F, czyli szóstej generacji, gościła w Dixi‑Car Corsa A (pierwsza generacja). Zapytaliśmy szefa serwisu Warszawa/Raszyn, jak się mają dzisiejsze Ople do tych sprzed 20‑30 lat.

To mi się podoba w nowych DZISIEJSZYCH modelach:

  • ogólna łatwość i lekkość prowadzenia: kierownica chodzi lekko, biegi precyzyjnie jednym palcem, samochody Opla są zwrotne i zwyczajnie leżą kierowcom
  • systemy bezpieczeństwa, dzięki którym czuję się z rodziną bezpiecznie, wierzę w ten produkt i jego walory ochronne
  • trwałe zawieszenie, gdybym porównał współczesne modele z tymi sprzed 20/30 lat – zawieszenia nie ruszamy prawie do 150.000-200.000km (przy przeglądach wszystko sztywne)
  • światła, które są adaptacyjne; baardzo zwiększają widoczność zza kierownicy – szczególnie po zmierzchu
  • brak częstych zgłoszeń korozji, lepsze blachy, ocynkowane; podwozie zakonserwowane
  • ogrzewana elektrycznie przednia szyba w naszym przejściowym klimacie – Opel dość późno wprowadził, ale jest!

Teraz trochę dziegciu:

  • lakiery mogłyby nie łapać rysek w czasie standardowej eksploatacji, dotnięcie paznokciem, krzaczki i ślady gotowe – to niestety problem wymogów środowiskowych przy kompozycji farb / lakierów i dotyczy całego rynku
  • ale: w Dixi-Car zawsze można nałożyć powłokę ochronną na świeżo kupione cacko – czy wszyscy klienci są tego świadomi?
  • brak dopłat, które by zachęcały kierowców starszych aut do wymiany na nowe, bezpieczne, np. z małymi jendostkami benzynowymi; przy elektrykach widać światełko w tunelu, od stycznia 2020 ma ruszyć program wsparcia konsumentów; ale też są progi i kwoty maksymalne, do których państwo się dorzuci (na szczęście Corsa-e się załapie), co z hybrydami plug-in?

 

Protoplasta MOKKI X 2020 w Warszawie

Koncept Opel GT X Experimental, na którym ma być wzorowana nowa MOKKA X '2020, zawitał do Warszawy. Zobacz Opel Vizor nad przednim zderzakiem i Pure panel zamiast deski.

Opel GT X Experimental

Warszawskie studio Las, 25 marca 2019. Grzegorz Handzlik z Opel Polska przedstawia model GT X Experimental, przywieziony z Niemiec w żółtej ciężarówce. Takie będą Ople sprzedawane w polskich salonach w latach 2020-25. Oto protoplasta nowej MOKKI w pigułce:

  • napęd elektryczny, akumulator litowo-jonowy 50 kWh
  • indukcyjne ładowanie baterii
  • funkcja autonomicznej jazdy 3. poziomu, tzn. komputer potrafi ruszać, przyspieszać, manewrować, zwalniać i hamować samochodem, o ile nie zmieniamy pasa ruchu
  • Pure panel, czyli cyfrowa deska rozdzielcza
  • Opel Vizor, czyli płaska, przezroczysta "atrapa chłodnicy" nawiązująca do sportowego Opla Manty MR1970
  • reflektory LED, kamery, czujniki funkcji jazdy autonomicznej są zamknięte w jednym elemencie stylistycznym przypominającym wizjer kasku motocyklowego
  • nowa Corsa i nowa Astra być może też będą miały Opel Vizor
  • diodowe logo Opla na kierownicy jest nieruchome, niezależnie od położenia kierownicy

NOWA MOKKA 2020

Ople GT X bok, drzwi, brak słupka środkowego
Pure panel GT X, deska rozdzielcza, zegary
Felga Opel GT X
Opel GT X tył rower, sportowcy

Z Opla GT X Experimental ma czerpać nowa MOKKA MR 2021, ale także nowa Corsa F i nowa Astra.

 

 

Wśród polskich milenialsów Opel marką nr 1

czerwiec 2019

 

Młodzi, elektryczny Opel

Pierwsi polscy klienci zamówili już elektryczne Ople.

Salony Opel najpopularniejszymi wśród polskich milenialsów - ludzi w wieku 18‑30 lat, ustaliła firma technologiczna Proxi.cloud. Badanie na próbie ponad 100 tys. osób wykazało, że młodzi konsumenci, korzystający ze smartfonów, najczęściej są obecni w okolicach dealerów Opla.

‒ Na ruch w salonach wpływa wiele składowych, m.in. rozwój sieci dealerskiej, oferta cenowa, dostępne portfolio modelowe, pozycjonowanie koncernu i siła komunikacji. I właśnie Opel, czyli lider rankingu, należy do marek najczęściej pojawiających się w mediach. Dosyć często ogłasza też wysokie rabaty ‒ mówi Piotr Francuz, Business Manager z domu mediowego MediaCom.

Na drugim miejscu w rankingu Proxi.cloud znalazły się Renault i Peugeot, które to marki również mają doskonale zlokalizowane, z punktu widzenia pokolenia Y, salony.

Źródło: money.pl. Firma technologiczna Proxi.cloud zbadała ruch w 910 salonach w całej Polsce. Analizą objęła 102 923 konsumentów w wieku 18-30 lat, którzy bezpośrednio odwiedzili lub w bardzo bliskiej odległości przechodzili obok jednego z wybranych punktów. Łącznie odnotowano 272 499 takich wizyt. Badanie było realizowane od 08 lutego do 31 marca 2019 roku. Anonimowe dane zebrano za pośrednictwem tzw. geofencingów, czyli wirtualnych punktów na mapie. Dzięki nim rejestrowano liczbę użytkowników smartfonów wchodzących na dany teren.

Elektryczne modele Opla

 

 

Krok w kierunku 'vehicle sharingu'?

listopad 2018

 

Free2Move

Opel za chwilę wejdzie do Polski z usługą Free2Move, która docelowo połączy wynajem 'na lata' (długoterminowy) z wynajmem na minuty/godziny - samochodu, roweru, hulajnogi. Dlaczego tak się 'musi' stać? Czytaj w artykule o Free2Move.

 

 

Wynajem zamiast posiadania?

maj 2015

 

Opel Astra sedan

Astra w trójce najczęściej wybieranych samochodów przez firmy oferujące wynajem długoterminowy.

„Rynek wynajmu długoterminowego urósł po I kwartale o 11,1 proc. w skali roku” – podaje „Rzeczpospolia”. W wynajmie długoterminowym znalazło się co piąte zakupione w Polsce auto służbowe oraz co trzecie nowe leasingowane auto osobowe.- Podczas, gdy z polskich salonów wyjechało w I kwartale 2015 roku prawie o 5 proc. mniej samochodów zakupionych łącznie przez przedsiębiorców, niż rok wcześniej, to jeśli chodzi o wynajem długoterminowy, obserwujemy zjawisko zupełnie odwrotne – wyjaśnia w komunikacie Marek Małachowski, prezes zarządu PZWLP, dyrektor zarządzający ALD Automotive Polska. I chociaż spadek to wynik efektu wysokiej podstawy (okienko derogacyjne sprzed roku), tak rynek CFM faktycznie niezmiennie rośnie. „Świadczy to z jednej strony o dużej odporności branży CFM na jednorazowe wahania koniunktury na rynku, a z drugiej o ciągle dynamicznie wzrastającej roli wynajmu długoterminowego w finansowaniu flot samochodów służbowych w polskich firmach” – pisze „Rzeczpospolita”.

Najpopularniejszymi samochodami w wynajmie długoterminowym we flotach firm należących do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów na koniec marca 2015r. były: Skoda Octavia, Ford Focus, Skoda Fabia, Opel Astra i Volkswagen Golf.

W ofercie Opla "wynajem zamiast posiadania" to abonament, czyli program Opel Drive Plan.

 

 

Dzieje się

 

 

Ogłoszenie

Update: lipiec 2021

Jak kupować nowy samochód Latem 2021?

Kilka obserwacji szefa sprzedaży:

—Produkcja samochodów ruszy może za kilka miesięcy, może za pół roku. Brakuje półprzewodników. Problem dotyczy większości marek obecnych na polskim rynku. W Dixi‑Car mamy jeszcze kilkadziesiąt samochodów nowych od ręki.

  • Samochody dostępne od ręki w Dixi-Car są fabrycznie nowe, ale już zarejestrowane - masz 30 dni na przerejestrowanie!
  • Są jeszcze samochody z silnikami 4-cylindrowymi.
  • To ostatnia szansa, żeby kupić fabrycznie nową Astrę z naprawdę ciekawym 4-cylindrowym silnikiem.
  • Problem z dostępnością nowych samochodów dotyczy większości popularnych marek.
  • Im później, tym mniejszy wybór nowych samochodów.
  • Covidowy rok 2020 Dixi-Car zaczynał ze stockiem na poziomie 280 samochodów, obecnie mamy już tylko ok. 43 nowych aut od ręki na placu. U innych dealerów jest podobnie.
  • Samochody osobowe się praktycznie nie produkują. Możesz zamówić auto nowe do produkcji, ale czas oczekiwania na odbiór to co najmniej kilka miesięcy. Nikt dealerowi nie obieca, ile dokładnie.
  • Samochody dostawcze się produkują, ale nie w takich liczbach, jakie Dixi-Car zamawia w fabrykach.
  • Wróciły akcesoryjne systemy audio (montujemy je w serwisach Dixi-Car). Zamówienie wersji bez radia to sposób, żeby samochód dostawczy się wyprodukował ;)
  • Warto się pospieszyć i kupić jeden z ostatnich nowych samochodów osobowych lub dostawczych od ręki.
  • Odbiór z salonu Dixi‑Car tego samego dnia!

Lista samochodów

Wywiad: Czy kupować w 2021/2022 [Taniej nie będzie]?

 

 

Zobacz też: Miejsce marki Opel na polskim rynku

 

 

Czy braki półprzewodników spowodują wzrost cen samochodów?

02.2021

Linia produkcyjna Opel Insignia po liftingu

"Citroën, Opel, Peugeot oraz Renault zatrzymują produkcję nowych samochodów. Powodem brak komponentów" – piszą portale motoryzacyjne. Po chwili dodają "na kilka dni". A my pytamy: czy braki na rynku półprzewodników wywrą presję na ceny samochodów?

Oto cytaty z tekstu Tomasza Nowickiego z 6 lutego 2021, na francuskie.pl:

  • Wszystko z powodu niedoboru półprzewodników na całym świecie. Są one niezbędne m.in. w układach sterowania silnikiem i systemach wspomagania kierownicy.
  • Pandemia COVID-19 spowodowała gwałtowny wzrost popytu na podzespoły elektroniczne używane w laptopach, telefonach komórkowych oraz w samochodach.
  • sytuację utrudniają również amerykański sankcje, nałożone na Chiny
  • Brak półprzewodników dotyka cały przemysł samochodowy.
  • Przestój będzie trwał co najmniej kilka dni.

Niedługo.

Ale - jak niedobory półprzewodników wpłyną na ceny samochodów?

Przypominamy: w Dixi-Car są jeszcze samochody od ręki w "starych cenach".

Zobacz

Warszawa

Radom




 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Promocja serwisu klimatyzacji, cena, rabat