Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

W którą stronę zmierza rynek?

Jaka będzie polska motoryzacja za lat kilka? Tendencje pojawiające się na rynku. W którą stronę zmierzamy?

Protoplasta MOKKI X 2020 w Warszawie

Koncept Opel GT X Experimental, na którym ma być wzorowana nowa MOKKA X '2020, zawitał do Warszawy. Zobacz Opel Vizor nad przednim zderzakiem i Pure panel zamiast deski.

Opel GT X Experimental

Warszawskie studio Las, 25 marca 2019. Grzegorz Handzlik z Opel Polska przedstawia model GT X Experimental, przywieziony z Niemiec w żółtej ciężarówce. Takie będą Ople sprzedawane w polskich salonach w latach 2020-25. Oto protoplasta nowej MOKKI X w pigułce:

  • napęd elektryczny, akumulator litowo-jonowy 50 kWh
  • indukcyjne ładowanie baterii
  • funkcja autonomicznej jazdy 3. poziomu, tzn. komputer potrafi ruszać, przyspieszać, manewrować, zwalniać i hamować samochodem, o ile nie zmieniamy pasa ruchu
  • Pure panel, czyli cyfrowa deska rozdzielcza
  • Opel Vizor, czyli płaska, przezroczysta "atrapa chłodnicy" nawiązująca do sportowego Opla Manty MR1970
  • reflektory LED, kamery, czujniki funkcji jazdy autonomicznej są zamknięte w jednym elemencie stylistycznym przypominającym wizjer kasku motocyklowego
  • nowa Corsa i nowa Astra być może też będą miały Opel Vizor
  • diodowe logo Opla na kierownicy jest nieruchome, niezależnie od położenia kierownicy

NOWA MOKKA X 2020

Ople GT X bok, drzwi, brak słupka środkowego
Pure panel GT X, deska rozdzielcza, zegary
Felga Opel GT X
Opel GT X tył rower, sportowcy

Z Opla GT X Experimental ma czerpać nowa MOKKA X MR 2020, ale także nowa Corsa F i nowa Astra.

 

 

Wśród polskich milenialsów Opel marką nr 1

czerwiec 2019

 

Młodzi, elektryczny Opel

Pierwsi polscy klienci zamówili już elektryczne Ople.

Salony Opel najpopularniejszymi wśród polskich milenialsów - ludzi w wieku 18‑30 lat, ustaliła firma technologiczna Proxi.cloud. Badanie na próbie ponad 100 tys. osób wykazało, że młodzi konsumenci, korzystający ze smartfonów, najczęściej są obecni w okolicach dealerów Opla.

‒ Na ruch w salonach wpływa wiele składowych, m.in. rozwój sieci dealerskiej, oferta cenowa, dostępne portfolio modelowe, pozycjonowanie koncernu i siła komunikacji. I właśnie Opel, czyli lider rankingu, należy do marek najczęściej pojawiających się w mediach. Dosyć często ogłasza też wysokie rabaty ‒ mówi Piotr Francuz, Business Manager z domu mediowego MediaCom.

Na drugim miejscu w rankingu Proxi.cloud znalazły się Renault i Peugeot, które to marki również mają doskonale zlokalizowane, z punktu widzenia pokolenia Y, salony.

Źródło: money.pl. Firma technologiczna Proxi.cloud zbadała ruch w 910 salonach w całej Polsce. Analizą objęła 102 923 konsumentów w wieku 18-30 lat, którzy bezpośrednio odwiedzili lub w bardzo bliskiej odległości przechodzili obok jednego z wybranych punktów. Łącznie odnotowano 272 499 takich wizyt. Badanie było realizowane od 08 lutego do 31 marca 2019 roku. Anonimowe dane zebrano za pośrednictwem tzw. geofencingów, czyli wirtualnych punktów na mapie. Dzięki nim rejestrowano liczbę użytkowników smartfonów wchodzących na dany teren.

Elektryczne modele Opla

 

 

Krok w kierunku 'vehicle sharingu'?

listopad 2018

 

Free2Move

Opel za chwilę wejdzie do Polski z usługą Free2Move, która docelowo połączy wynajem 'na lata' (długoterminowy) z wynajmem na minuty/godziny - samochodu, roweru, hulajnogi. Dlaczego tak się 'musi' stać? Czytaj w artykule o Free2Move.

 

 

Wynajem zamiast posiadania?

maj 2015

 

Opel Astra sedan

Astra w trójce najczęściej wybieranych samochodów przez firmy oferujące wynajem długoterminowy.

„Rynek wynajmu długoterminowego urósł po I kwartale o 11,1 proc. w skali roku” – podaje „Rzeczpospolia”. W wynajmie długoterminowym znalazło się co piąte zakupione w Polsce auto służbowe oraz co trzecie nowe leasingowane auto osobowe.- Podczas, gdy z polskich salonów wyjechało w I kwartale 2015 roku prawie o 5 proc. mniej samochodów zakupionych łącznie przez przedsiębiorców, niż rok wcześniej, to jeśli chodzi o wynajem długoterminowy, obserwujemy zjawisko zupełnie odwrotne – wyjaśnia w komunikacie Marek Małachowski, prezes zarządu PZWLP, dyrektor zarządzający ALD Automotive Polska. I chociaż spadek to wynik efektu wysokiej podstawy (okienko derogacyjne sprzed roku), tak rynek CFM faktycznie niezmiennie rośnie. „Świadczy to z jednej strony o dużej odporności branży CFM na jednorazowe wahania koniunktury na rynku, a z drugiej o ciągle dynamicznie wzrastającej roli wynajmu długoterminowego w finansowaniu flot samochodów służbowych w polskich firmach” – pisze „Rzeczpospolita”.

Najpopularniejszymi samochodami w wynajmie długoterminowym we flotach firm należących do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów na koniec marca 2015r. były: Skoda Octavia, Ford Focus, Skoda Fabia, Opel Astra i Volkswagen Golf.

W ofercie Opla "wynajem zamiast posiadania" to abonament, czyli program Opel Drive Plan.

 

 

Dzieje się

 

 

Zobacz też: Miejsce marki Opel na polskim rynku



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Mistrzostwa świata w Oplobraniu, wyprzedaż Opla