Czy Opel jest marką dla rodzin z dziećmi - 2+2, 2+1, 2+3? Rodziny nie lubią przepłacać, bo mają inne, ważniejsze wydatki. Ale chcą bezpiecznie dowieźć potomstwo. Obydwa te warunki spełniają auta Opel, wszak mamy tu połączenie jakości i dobrej ceny.
Mocowania Isofix pod foteliki dzecięce na tylnej kanapie ma od lat każdy nowy model Opla. Więc od Corsy do full-size Insigni - każdy z nich jest teoretycznie samochodem rodzinnym. Przyjrzyjmy się, które modele szczególnie dobrze sprawdzą się w roli samochodu dla rodziny...
Trzeci rząd siedzeń w Zafirze chowa się w podłodze.
O Merivie B mogą myśleć młode rodziny z niemowlętami. Dopiero 10 lat później może być potrzebna zmiana na większy. Merivy szukaj wśród używanych. Następcą wśród nowych jest w Dixi-Car SsangYong Tivoli.
Tradycyjnie pojazdami dla rodzin były minivany. Mają bowiem pojemne kabiny, wysokie wnętrza, co ułatwia zapinanie dziecka w foteliku, jak i towarzyszenie dzieciom na tylnej kanapie, choćby w czasie postoju.
Oplowski minivan-bestseller Zafira ma jeszcze jeden wielki plus - w standardzie (w generacji A i B - prod. do 2014 r.) jest 7 miejsc siedzących, co przydać się może przy zabieraniu kolegów naszych dzieci na mecz piłki nożnej. Trzeci rząd siedzeń jest w Zafirze chowany w podłodze bagażnika. Od generacji C (prod. 2011-) 7-miejscowe są tylko niektóre wersje Zafiry.
Drugim minivanem Opla jest/była mniejsza 5-miejscowa Meriva. W generacji B (prod. 2010-2017) ma super praktyczne drzwi FlexDoors, predestynujące ten model do roli pojazdu rodzinnego. Merivy B szukaj wśród używanych.
Minivany Opla mają ruchome, przesuwane siedzenia (system FlexSpace) - pozwala to sterować wielkością przedziału pasażerskiego vs wielkość bagażnika, a nawet przekonfigurować pojazd na wygodny samochód 4-miejscowy z podłokietnikiem (biznesowy) zamiast 5-miejscowego rodzinnego.
Minivan Meriva został zastąpiony w Dixi-Car przez uterenowionego Tivoli. Zafira C utrzymuje się w sprzedaży, ale typowe minivany budowane wg dawnej szkoły są dziś (2017 r.) w odwrocie - wypierane przez suv-y.
Plusy dla rodziny
+ przepastna kabina
+ wysoka kabina (łatwość kontaktu i "obsługi" dziecka)
+ systemy FlexSpace organizacji przestrzeni
(powiększanie kabiny kosztem bagażnika lub odwrotnie)
+ wysoko się siedzi - subiektywne poczucie bezpieczeństwa
+ drzwi FlexDoors w Merivie
+ 7 miejsc w Zafirze
Minusy dla rodziny
- wyższa cena zakupu (dot. tylko Zafiry C; ale nie Merivy)
- nie są w modzie
Mokka suv-em dla rodziny. Starszemu małżeństwu przygląda się po zakupach młoda para z dzieckiem w nosidle.
Uterenowiony Crossland - następca Opla Merivy. Ludzie chcą crossoverów. Dobry dla rodziny 2+2 lub nawet 2+3.
Duży SUV Opel Grandland X. Ostateczne rozwiązanie dylematu "minivan czy crossover dla dojrzałej familii".
SUVy przeżywają teraz swoje 5 minut. Ich sprzedaż przyrastała lawinowo w ostatnich latach - przynajmniej patrząc na wyniki podstawowego oplowskiego suv-a - Mokki. Oczywiście chodzi o wygląd. Wielu chce jeździć suv-em, bo w czasach kilkudniowych zarostów ludziom się to nadwozie kojarzy z terenówką i wolnością.
Czy suv nadaje się dla rodziny? MOKKA X, Crossland mają wysokie nadwozie, więc w miarę sprawdzają się w roli auta rodzinnego. Crossland ma dodatkowo przesuwane przód-tył oparcie tylnej kanapy (patrz wielkość bagażnika), więc można mówić o namiastce typowego dla van-ów systemu FlexSpace, pozwalającego powiększyć bagażnik kosztem kabiny (przy krótkich dzecięcych kończynach). Niemniej są to w zasadzie pojazdy klasy Opla Corsa+ - tylko wyższe.
Lepszą propozycją dla rodzin i ostatecznym rozwiązaniem dylematu "suv czy minivan dla rodziny" jest Opel Grandland X, który na dniach wchodzi do sprzedaży i połączy przepastną kabinę (klasy kompakt+) z modnym wyglądem crossovera/suv-a.
Plusy dla rodziny
+ wysoka kabina (łatwość kontaktu i "obsługi" dziecka)
+ wysoko się siedzi - subiektywne poczucie bezpieczeństwa
+ przesuwane przód-tył oparcie kanapy w Crosslandzie X
+ modny wygląd
Minusy dla rodziny
- wyższa cena zakupu (niż kompaktu)
- stosunkowo mała kabina (w porównaniu z minivanem) - nie dotyczy Grandlanda
Gadu, gadu o suv-ach i minivanach, a nadal najpopularniejszymi nowymi samochodami Opla są kompakty. Czytaj: Astra. Dostępna jako 5-drzwiowa lub kombi. Dla rodziny najlepsze będzie kombi, chyba, że mówimy o niepraktycznym, w czasach programu 500+, modelu 2+1. Kombi jest minimalnie droższe od hatchbacka, a przy wyjeździe nad morze, w góry, czy na działkę sprawdzi się o wiele lepiej, dzięki ogromnemu bagażnikowi.
Dla rodziny liczącej gotówkę kompakt będzie najlepszym wyborem, bo ceny samochodu są atrakcyjne zestawieniu z tym, co człowiek otrzymuje. W porównaniu z suv-em/minivanem serwis i części będą tańsze. Spalanie - niższe.
Plusy dla rodziny
+ pojemna kabina
+ duży bagażnik kombi
+ niskie spalanie (bo niższe nadwozie)
+ niższy koszt części i serwisu
+ niski koszt zakupu (w porównaniu z minivanem/suvem)
Minusy dla rodziny
- niskie nadwozie (schylamy się obsługując dziecko z zewnątrz)
Tylna kanapa Insigni B - ogromna ilość miejsca na nogi. Samochód dla rodziny z nastolatkami. Tylko cena - dlatego na końcu.
Dlaczego na koniec zostawiliśmy Insignię? Nowe Insignie (ceny) sprzedają się z reguły jako pojazdy "na firmę". Co z tego, że lekarz czy menedżer kupujący Insignię też ma żonę i dzieci, jeśli jego mikroświat kręci się wokół pracy, korzyści podatkowych i osobistego PR-u.
Pojemna Insignia doskonale sprawdzi się w roli pojazdu rodzinnego. Generacja A Insigni - której najstarsze egzemplarze dobijają 10 lat żywota - a ich ceny na rynku używanych bywają już przystępne - masowo są kupowane przez młode głowy rodzin...
Zobacz też: Isofiksy w SsangYongu. Marka rodzinna?
Insignia dla Rodziny / off-road
Insignia może pełnić rolę samochodu rodzinnego i do off-road'u. Samochód nie tylko do firmy. Sprawdziliśmy to w Mazowieckim Parku Krajobrazowym.
Nowa Insignia z Dixi-Car w weekend pojechała przez Górę Kalwarię za Wisłę, w mniej znane rejony Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Jeden z wilgotniejszych okołowarszawskich parków rzucił Insigni wyzwanie w dżdżyste przedwiośnie 2021 roku. Off-roadowy test Insignia zaliczyła, i podtrzymujemy zdanie, że stosunek właściwości jezdnych, pojemności nadwozia do kosztu zakupu i utrzymania jest tu jeden z najlepszych w gamie Opla.
Zobacz oferty Insigni w wirtualnym salonie. Zapraszamy!
Salon Warszawa / Raszyn
(22) 716 30 20 wew. 4
Pierwsi polscy klienci zamówili już elektryczne Ople.
Salony Opel najpopularniejszymi wśród polskich milenialsów - ludzi w wieku 18‑30 lat, ustaliła firma technologiczna Proxi.cloud. Badanie na próbie ponad 100 tys. osób wykazało, że młodzi konsumenci, korzystający ze smartfonów, najczęściej są obecni w okolicach dealerów Opla.
‒ Na ruch w salonach wpływa wiele składowych, m.in. rozwój sieci dealerskiej, oferta cenowa, dostępne portfolio modelowe, pozycjonowanie koncernu i siła komunikacji. I właśnie Opel, czyli lider rankingu, należy do marek najczęściej pojawiających się w mediach. Dosyć często ogłasza też wysokie rabaty ‒ mówi Piotr Francuz, Business Manager z domu mediowego MediaCom.
Na drugim miejscu w rankingu Proxi.cloud znalazły się Renault i Peugeot, które to marki również mają doskonale zlokalizowane, z punktu widzenia pokolenia Y, salony.
Źródło: money.pl. Firma technologiczna Proxi.cloud zbadała ruch w 910 salonach w całej Polsce. Analizą objęła 102 923 konsumentów w wieku 18-30 lat, którzy bezpośrednio odwiedzili lub w bardzo bliskiej odległości przechodzili obok jednego z wybranych punktów. Łącznie odnotowano 272 499 takich wizyt. Badanie było realizowane od 08 lutego do 31 marca 2019 roku. Anonimowe dane zebrano za pośrednictwem tzw. geofencingów, czyli wirtualnych punktów na mapie. Dzięki nim rejestrowano liczbę użytkowników smartfonów wchodzących na dany teren.
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.