Warszawa (22) 716 30 20
Radom (48) 360 98 26
Opel ogłosił szkolenia z e‑samochodów dla pracowników polskich salonów i autoryzowanych serwisów. Zmienia się pożądany profil pracownika. Co to znaczy dla obecnych pracowników i kandydatów, którzy dopiero szykują się do pracy w dealerstwie?
Dotychczas tematy prądowe były w naszej pracy sprawą ważną, ale jednak poboczną. Każdy wiedział, że instalacja elektryczna ma 12V, a akumulator ok. 60 Ah. Trudny przypadek można było scedować na elektromechanika, który musiał znać teorię związaną z elektrycznością, wzory, itd.
Za chwilę do sprzedaży trafi elektryczna Corsa, czyli BEV oraz Grandland X PHEV, czyli hybryda ładowana z gniazdka. Od tych dwóch modeli zacznie się masowa elektryfikacja Opli, w 2024 r. wszystkie nasze modele mają już mieć odmiany elektryczne. W samochodach napędzanych silnikami elektrycznymi muszą się pojawić instalacje wysokonapięciowe, czyli ok. 300-voltowe, by przewody i podzespoły mogły utrzymać rozsądne średnice i rozmiary. Co to oznacza dla pracowników dealerstw?
Może największą zmianą, i nie tylko dla pracowników dealerstw, ale i dla klientów, będzie jednak to: gdy rachunki za jazdę zaczniemy liczyć w kilowatogodzinach, stanie się oczywiste, ile energii potrzeba do napędu 1,5-tonowego samochodu w porównaniu choćby z miesięcznym rachunkiem za prąd naszego mieszkania.
My w Dixi-Car przygotowujemy już materiały dla klientów: Samochody elektryczne Opla.