Biorę nowego Opla we Free2Move Lease. Czy w ogóle powinienem zastanawiać się nad rabatem, albo wręcz próbować go negocjować w salonie? Negocjowanie upustu - oczywiste gdy kupujemy samochód na własność - nie jest już takie oczywiste, gdy najmujemy nowe auto. Okazuje się, że rabat w Opel Free2Move jednak jest, ale...
Skoro w Opel Free2Move tak naprawdę wynajmujesz samochód za miesięczny abonament, a jego właścicielem, w dowodzie rejestracyjnym, jest operator programu, to czy to ta firma nie powinna się troszczyć o rabat, a nawet w Twoim imieniu negocjować ów rabat z Oplem? W praktyce - właśnie tak to wygląda, niemniej wyjaśnijmy sprawę do końca.
Rabat - od ceny katalogowej nowego Opla - we Free2Move Lease jest, i klient zawsze otrzymuje samochód z rabatem. Rabaty w F2M są negocjowane co ok. 6-12 miesięcy między operatorem Free2Move (Arval) a polskim importerem - Opel Polska. Rabaty te zależą od modelu i wersji samochodu. Wysokość rabatu na samochód brany we Free2Move jest porównywalna z upustem przy zakupie auta na własność - na firmę. Czyli jest to stosunkowo wysoka zniżka.
Prezentowane niżej opłaty uwzględniają już kilkunastoprocentowy rabat od ceny katalogowej samochodu.
Wliczone:
Corsa Edition 1.2 75KM
30 000 km na 3-letni kontrakt
10% wpłaty własnej. Chcesz bez wpłaty? Zadzwoń
rejestracja pojazdu
serwis mechaniczny gwarancyjny i pogwarancyjny
ochrona pogwarancyjna Opel + Assistance 24h, samochód zastępczy
ubezpieczenie AC/OC w Greenval Insurance
Wliczone:
Astra Edition 130KM
60 000 km na 3-letni kontrakt
10% wpłaty własnej. Chcesz bez wpłaty? Zadzwoń
rejestracja pojazdu
serwis mechaniczny gwarancyjny i pogwarancyjny
ochrona pogwarancyjna Opel + Assistance + samochód zastępczy
ubezpieczenie AC/OC w Greenval Insurance
Wliczone:
Corsa-e Edition 136KM (elektryk)
30 000 km na 3-letni kontrakt
20% wpłaty własnej. Chcesz bez wpłaty? Zadzwoń
rejestracja pojazdu
serwis mechaniczny gwarancyjny i pogwarancyjny
ochrona pogwarancyjna Opel + Assistance 24h, samochód zastępczy
ubezpieczenie AC/OC w Greenval Insurance
Wliczone:
Crossland Edition 83KM
30 000 km na 3-letni kontrakt
10% wpłaty własnej. Chcesz bez wpłaty? Zadzwoń
rejestracja pojazdu
serwis mechaniczny gwarancyjny i pogwarancyjny
ochrona pogwarancyjna Opel + Assistance, samochód zastępczy
ubezpieczenie AC/OC w Greenval Insurance
Wliczone:
Astra Kombi Edition 130KM
60 000 km na 3-letni kontrakt
10% wpłaty własnej. Chcesz bez wpłaty? Zadzwoń
rejestracja pojazdu
serwis mechaniczny gwarancyjny i pogwarancyjny
ochrona pogwarancyjna Opel + Assistance, samochód zastępczy
ubezpieczenie AC/OC w Greenval Insurance
Wliczone:
Astra PHEV Elegance 180KM
60 000 km na 3-letni kontrakt
10% wpłaty własnej
rejestracja pojazdu
Pełny pakiet serwisowy. Serwis mechaniczny gwarancyjny i pogwarancyjny
ochrona pogwarancyjna Opel + Assistance
ubezpieczenie AC/OC Greenval Insurance
Wliczone:
Mokka Edition 100KM
10 000 km na 3-letni kontrakt
10% wpłaty własnej. Chcesz bez wpłaty? Zadzwoń
rejestracja pojazdu
serwis mechaniczny gwarancyjny i pogwarancyjny
ochrona pogwarancyjna Opel + Assistance, samochód zastępczy
ubezpieczenie AC/OC w Greenval Insurance
Wliczone:
Grandland Edition 130KM
60 000 km na 3-letni kontrakt
10% wpłaty własnej
rejestracja pojazdu
Pełny pakiet serwisowy. Serwis mechaniczny gwarancyjny i pogwarancyjny
ochrona pogwarancyjna Opel + Assistance
ubezpieczenie AC/OC Greenval Insurance
Wliczone:
Grandland 1.6 Turbo Hybrid Elegance
60 000 km na 3-letni kontrakt
20% wpłaty własnej. Chcesz bez wpłaty? Zadzwoń
rejestracja pojazdu
Pełny pakiet serwisowy. Gwarancyjny i pogwarancyjny
ochrona pogwarancyjna Opel + Assistance, samochód zastępczy
ubezpieczenie AC/OC w Greenval Insurance
Wliczone:
Vivaro Furgon Enjoy Compact 1.5 Diesel 102 KM
60 000 km na 3-letni kontrakt
10% wpłaty własnej. Chcesz bez wpłaty? Zadzwoń
rejestracja pojazdu
serwis mechaniczny gwarancyjny i pogwarancyjny
ochrona pogwarancyjna Opel + Assistance, auto zastępcze
ubezpieczenie Greenval
Wliczone:
Combo Cargo Enjoy 1.2 110KM
60 000 km na 3-letni kontrakt
10% wpłaty własnej. Chcesz bez wpłaty? Zadzwoń
rejestracja pojazdu
serwis mechaniczny gwarancyjny i pogwarancyjny
ochrona pogwarancyjna Opel + Assistance, samochód zastępczy
ubezpieczenie AC/OC w Greenval Insurance
Wliczone:
Insignia Grand Sport Edition 2.0 CDTi 174KM
60 000 km na 3-letni kontrakt
10% wpłaty własnej. Chcesz bez wpłaty? Zadzwoń
rejestracja pojazdu
serwis mechaniczny gwarancyjny i pogwarancyjny
ochrona pogwarancyjna Opel + Assistance, samochód zastępczy
ubezpieczenie AC/OC w Greenval Insurance
Wliczone:
Vivaro Załogowy Enjoy Long 1.5 Diesel 120KM
60 000 km na 3-letni kontrakt
10% wpłaty własnej
rejestracja pojazdu
serwis mechaniczny gwarancyjny i pogwarancyjny
ochrona pogwarancyjna Opel + Assistance 24h, samochód zastępczy
ubezpieczenie Greenval
Wliczone:
Movano Cargo L1H1 3.5t 2.2 120KM
60 000 km na 3-letni kontrakt
10% wpłaty własnej. Chcesz bez wpłaty? Zadzwoń
rejestracja pojazdu
serwis mechaniczny gwarancyjny i pogwarancyjny
ochrona pogwarancyjna Opel + Assistance
ubezpieczenie Greenval
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i użytkowe
Agnieszka Rospędowska [Flota]
Menedżer ds. sprzedaży flotowej. Samochody nowe osobowe i użytkowe
Przemysław Zimnicki
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i użytkowe
Zastanówmy się na przykładzie. Skoro we Free2Move mamy z reguły jakąś opłatę wstępną, Opel najczęściej mówi o 10%, a bierzesz - załóżmy - Insignię o wartości 100 tys. zł, to gdybyś wynegocjował dodatkowe pięć procent rabatu we Free2Move, możnaby myśleć, że obniży to wpłatę wstępną o 500 zł, a potem comiesięczny abonament też pewnie o kilkadziesiąt złotych.
Czyli powinieneś być rabatem zainteresowany - tyle teoria. W praktyce nieco inaczej to wygląda. Rabaty we Free2Move, te wynegocjowane między operatorem programu a importerem, są już na tyle "wyżyłowane", że wynegocjowanie dodatkowych 5% uznalibyśmy za niebywałe osiągnięcie.
Angażowanie się w dłuższe negocjacje miałoby sens, gdybyś kupował samochód na własność i mógł zgarnąć całą korzyść z tych negocjacji. Tymczasem w programie Free2Move Lease masz zamiar oddać samochód dealerowi - po dwóch, trzech lub czterech latach. Takie jest założenie programu. Czyli większości ew. wynegocjowanego rabatu i tak nigdy nie ujrzysz na oczy, bo nigdy we Free2Move nie spłacasz całości samochodu, płacisz tylko za "kilkuletni fragment jego życia". Gdybyś nawet wynegocjował ekstra 5% rabatu, to od 100 tys. zł jest to 5 tys. zł. To już byłoby coś. Natomiast we Free2Move realnie mógłbyś poczuć ułamek tej kwoty i to rozłożony na opłatę wstępną (o ile jest, bo może ona wynosić 0%) oraz na kilkadziesiąt miesięcy opłaty abonamentowej.
Rabat w Opel Free2Move wynosi od kilkunastu do dwudziestukilku procent. W zależności od modelu i wersji wyposażeniowej oraz silnika. Jest to wysoki rabat.
Porównajmy go bowiem z przysłowiowym "pięć tysięcy na Corsę", gdy kupujemy za gotówkę. Corsa, w wersjach kupowanych przez polskich klientów z reguły zamyka się ceną katalogową 40-50 tys. zł. Pięć tysięcy od 40 tysięcy to 12,5%. W Opel Free2Move rabat prawie zawsze będzie wyższy.
Rabat otrzymuje operator programu, ale przerzuca go na klienta.
W Opel Free2Move Lease jest rabat, przeważnie nieco wyższy niż przy zakupie na własność. Otrzymujesz już wynegocjowany, "gotowy" rabat. Zawsze możliwe jest porozmawianie w salonie o indywidualnych warunkach, ale margines na negocjacje jest we Free2Move mniejszy niż przy zakupie za gotówkę czy na kredyt.
1 stycznia 2022 zmienią się zasady wykupu leasingowanego auta do majątku prywatnego. Przedsiębiorca chcący wykupić samochód, a następnie przenieść go do majątku prywatnego, zobowiązany będzie do zapłaty zarówno podatku dochodowego jak i podatku VAT (do tej pory przedsiębiorca mógł wykupić pojazd na siebie jako osobę prywatną i nie płacił podatku, jeśli przetrzymał auto co najmniej 6 miesięcy).
Ponadto:
Informacje nie są doradztwem podatkowym. Opracowano na podstawie informacji z PKO Leasing.
Zobacz także
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.