Dorobienie kluczyka do Opla klienci zlecają w serwisach Dixi‑Car często. Zanim zlecisz usługę dorobienia kluczyka, warto zapoznać się z poniższym Q&A nt. oplowskich kluczyków. Czy można jeździć z jednym kluczykiem? Jaki jest koszt dorobienia i programowania kluczyka? Jakie są różnice między kluczykiem z serwisu autoryzowanego Opel, a kluczykiem dorobionym w warsztacie nieautoryzowanym?
—Na podstawie przedstawionego Car‑Pass, zamawiamy z Niemiec klucz dla klienta przy spotkaniu osobistym i po weryfikacji własności (dowód rejestracyjny i osobisty do wglądu).
– pobieramy zadatek w wysokości 400-500 zl brutto jako indywidualne niezwrotne zamówienie. Koszt oryginalnego kluczyka Opel "scyzoryka" dwu- lub trzyprzyciskowego - wynosi ok. 850 zł brutto z zaprogramowaniem.
– czas oczekiwania od momentu złożenia zamówienia wynosi ok. 6-7 dni roboczych, programowanie trwa około 40-60 minut (wymagane auto na stanowisku w serwisie) – mówi szef Biura Obsługi Klienta serwisu Dixi‑Car Raszyn (Warszawa).
Dorabiamy kluczyki i wkładki zamków do wszystkich modeli Opla, m. in. Astra F, G, H, J, K, L • Corsa • Adam • Insignia A, B • Vectra A, B, C • Mokka A, B • Zafira A, B, C, Life • Crossland X • Grandland X • Meriva A, B • Antara • Omega • Combo • Vivaro • Movano.
Dorabiamy również piloty do modeli "bezkluczykowych" - z systemem automatycznego sterowania zamkami drzwi i zapłonem Open&Start. W Polsce ten system spotykamy w Insigniach B i Astrach K.
Utrata jednego z kluczyków auta niesie ryzyka i uciążliwości dla właściciela pojazdu:
Czas oczekiwania na zamówiony kluczyk - kilka dni. Programowanie kluczyka w samochodzie potrwa ok. godziny.
Baterię wymieniajmy co dwa lata w zwykłym kluczyku z pilotem centralnego zamka.
Natomiast co rok wymieniajmy baterię w kluczykach bezgrotowych do samochodów z systemem Open&Start. Pilot taki zużywa baterię szybciej, a dodatkowo jesteśmy pozbawieni możliwości awaryjnego przekręcenia kluczyka w zamku drzwi lub stacyjce w razie wyczerpania się baterii pilota.
Większość oplowskich pilotów używa 3-voltowej baterii CR 2032, jak ją wymienić. Wyjątkiem są piloty Opli Vivaro, które używają innej baterii.
Co jakiś czas warto wysunąć grot z kluczyka i przekręcić w każdym zamku (drzwi, klapa bagażnika), by utrzymać zamki w sprawności. Wkładka zamka nie używana przez kilka lat, poddana wpływom atmosferycznym, może się zablokować.
Unikajmy też obciążania kluczyka ciężkim breloczkiem. Dyndający ciężarek przyspiesza zużycie stacyjki.
Oprócz oczywistej sytuacji, gdy utraciliśmy kluczyk i dorabiamy nowy, serwisy Dixi-Car spotykają się też z innymi scenariuszami, gdy konieczne jest programowanie kluczyka:
W Astrach III i Corsach, szczególnie starszych, były kluczyki nieskładane. Jako drugi kluczyk Opel dodawał kluczyk nieskładany również w innych modelach. Kluczyk taki jest tańszy do dorobienia niż cena podana powyżej. Nasz serwis dorabia również kluczyki nieskładane.
W Movano występuje fabryczny pilot centralnego zamka oddzielony zupełnie od kluczyka.
Obudowa pilota centralnego zamka do starszych modeli Opla, np. Astra II, Omega B, Vectra B, Zafira A, Frontera B. Cena w sklepie Dixi‑Car przystępna.
—Do starszych modeli typu Astra G, Zafira A – mamy dostępne w sklepie piloty centralnego zamka, a nawet obudowy takich pilotów i jest możliwość zaprogramowania w naszym serwisie pod immobilizer i centralny zamek – mówi szef Biura Obsługi Klienta serwisu Dixi‑Car Raszyn (Warszawa).
Zdarzają się pękniecia czy wytarcia obudów kluczyków, zniekształcone przyciski pilota centralnego zamka, a np. chcemy poprawić wartość samochodu używanego przed odsprzedażą. Są dostępne same obudowy do oplowskich kluczyków z pilotem centralnego zamka, ale nie składanych. Przejrzyj obudowy i piloty kluczyków w sklepie Dixi‑Car. Natomiast przy kluczyku składanym ("scyzoryku") trzeba już wymienić cały kluczyk. "Scyzoryki" pojawiły się w Astrach H, Zafirach B, a także w Vectrach C po liftingu i występują w kolejnych modelach Opla, do dziś.
Surowe kluczyki są również dostępne w naszym sklepie, szukaj po wyrazie 'kluczyk'.
Tak, dorabiamy również wkładki zamków Opel, pod istniejący kluczyk, tak, żeby jeden kluczyk pasował do wszystkich zamków w samochodzie. Potrzeba dorobienia wkładki zdarza się po włamaniu do samochodu. Czasem wkładka jest na tyle uszkodzona, że samochód można otworzyć nożyczkami. Zasady przy dorabianiu wkładki zamka są podobne, jak przy dorabianiu kluczyka, tzn. okazanie Car Pass i dokumentu tożsamości, wpłacenie zadatku, po czym odebranie wkładki po kilku dniach i ew. jej montaż w samochodzie przez naszego mechanika. Jeśli zgubiłeś kody Car Pass, pomożemy je odzyskać.
Przy uszkodzonej wkładce zamka alternatywą jest zakup nowej wkładki z nowym kluczykiem, o innym układzie ząbków niż nasz kluczyk. Wtedy masz dwa różne kluczyki do samochodu. Można rozważyć takie rozwiązanie, jeśli mamy centralny zamek, wtedy ten inny kluczyk będzie i tak leżał w szufladzie. Natomiast obecność innego kluczyka może rzutować na wartość samochodu używanego przy jego odsprzedaży.
Można spotkać oferty nieautoryzowanych serwisów, które dorabiają oplowskie kluczyki. Jakie są plusy i minusy?
Towarzystwa ubezpieczeniowe mają swoje metody sprawdzania czy kluczyk jest oryginalny, a nawet czy jest fabryczny. Może to mieć znaczenie w przypadku próby uzyskania odszkodowania za skradziony samochód. Nie mamy tu pełnej wiedzy, ale sądzimy, że kluczyk dorobiony w ASO Opel, może być mniej kwestionowany przez ubezpieczalnię. Natomiast poprawna, bezpieczna dla interesów klienta procedura, to poinformowanie towarzystwa ubezpieczeniowego zaraz po utracie kluczyka i wymiana wszystkich bębenków zamków w samochodzie, a także wymiana pozostającego w naszym władaniu rezerwowego kluczyka. Wykonujemy takie usługi. Pewnym pocieszeniem, jeśli chodzi o koszt, jest że nowy kod kluczyka klient otrzymuje już bez dopłaty, czyli pomimo że stary kod kluczyka traci ważność, nie ma potrzeby generowania nowych kodów Car Pass (security code, i ew. kod radia i zmieniarki pozostają bez zmian).
Zobacz też:
Starta, nieestetyczna gałka zmiany biegów/mieszek? Zapraszamy na wymianę
Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.
Serwis wg modelu: Astra, Corsa, Grandland X, Insignia, Mokka, Dostawcze Opel, Elektryki, Berlingo/Doblo/Partner
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.