Wymiana Stacyjki w Samochodach OPEL. Zapraszamy

Wymiana stacyjki Opel

Stacyjka na kluczyk w Oplu Meriva B.

Stacyjka w samochodach Opel jest elementem niezawodnym, długowiecznym. W starszych samochodach zdarzają się jednak sporadycznie awarie stacyjek. Może zawieść albo zamek, albo dość skomplikowana kostka elektryczna, która jest pod stacyjką. Po objawach łatwo odróżnić od siebie te dwie awarie. Zapraszamy na wymianę zamka stacyjki, lub kostki elektrycznej, do serwisów Dixi‑Car.

 

Co może uszkodzić się w stacyjce?

Wbrew temu, co widać na kolumnie kierownicy, kompletna stacyjka jest długim elementem, bo pod zamkiem jest jeszcze precyzyjnie wykonana, skomplikowana w budowie, zminiaturyzowana kostka elektryczna odcinająca i zwierająca w zależności od położenia kluczyka główne obwody elektryczne samochodu. Pierwszym objawem awarii kostki może być niedziałający rozrusznik (lub coraz trudniej uruchomić rozrusznik). Mówimy - "spalona kostka". Można wymienić samą kostkę, a zamek stacyjki zostawić stary.

Drugą typową usterką stacyjki, jest brak możliwości przekręcenia kluczyka, zablokowany w stacyjce kluczyk, i wtedy winny jest zamek stacyjki. Do tej naprawy będzie potrzebny nr VIN i kod Car Pass samochodu, bo autoryzowany serwis dobierze stacyjkę z katalogu producenta wg numeru nadwozia, a jej zamek producent dorobi pod istniejący kluczyk. W związku z tym czas oczekiwania na ten rodzaj usługi to u nas 6-7 dni, bo tyle czekamy na dostawę zamówionego u producenta elementu. Warto zaznaczyć, że dorobienie zamka jest mega precyzyjne, na podstawie kodu Car Pass, gdzie producent wie dokładnie, jaki układ ząbków (zapadek zamka) jest w danym egzemplarzu, a nie na podstawie kluczyka. Nie ma sensu zmieniać kluczyka, bo pasuje on przecież do zamków drzwi i klapy bagażnika. Jest możliwość wymiany samego zamka stacyjki, bez kostki elektrycznej.

 

Oferta ASO Dixi-Car

Wymieniamy kostkę elektryczną, lub zamek stacyjki we wszystkich modelach Opla, m. in. Astra F, G, H, J, K • Corsa • Adam • Karl • Insignia A, B • Vectra A, B, C • Mokka A • Zafira A, B, C • Crossland X • Grandland X • Meriva A, B • Antara • Omega • Combo • Vivaro • Movano.

 

Serwis Warszawa / Raszyn

(22) 716 30 20 wew. 4

pon-pt 7.30-18.30, sob 8-14

Serwis Radom

(48) 360 98 26 wew. 1

pon-pt 8-18, sob 9-14

 

Prewencja

Odradzamy posiadanie wielu przywieszek do klucza, które obciążają stacyjkę i mogą powodować jej przedwczesne uszkodzenie.

 

Naprawa czy wymiana stacyjki?

Częstotliwość awarii stacyjki rośnie z wiekiem samochodu, np. notujemy wymiany w modelach Corsa B, C, Meriva A, Astra F, G,  Zafira A, Vectra B, Omega B. Z czasem usterki stacyjek mogą trafiać się w nowszych modelach typowo "stacyjkowych", np. Corsa D, E, Meriva B, Astra H, J, Zafira B, C, Vectra C, Insignia A. Statystycznie stacyjka jest jednak elementem niezawodnym i większość egzemplarzy Opla nigdy nie wymaga ingerencji w ten podzespół. Ale jeśli awaria już się zdarzy, zalecamy rozwagę w naprawie stacyjki. Można oczyścić wypalone styki kostki, jednak mechanicznie zbieramy wtedy warstwę ochronną z powierzni styków, o ile ta warstwa się zachowała. Z dużym prawdopodobieństwem brak kontaktu na stykach powróci, trudno oszacować w jakim terminie. Demontaż stacyjki też nie trwa pięć minut, szczególnie jeśli zerwane zostały łby śrub mocujących obejmę stacyjki do kolumny kierownicy (fabrycznie nie są zerwane). Rozebranie i złożenie kostki elektrycznej to już zegarmistrzowska robota. Awaria stacyjki może unieruchomić samochód nagle, w przygodnych warunkach. Stacyjka jest ciasno spasowana, ciągle używana, kostka elektryczna jest obciążana prądowo, a powierzchnie styków kostki - małe. Będzie nam trudno "łagodniej" traktować stacyjkę, o której wiemy, że jest "słaba". W razie usterki stacyjki awaryjny dojazd do celu podróży może nie być wykonalny. W związku z obecnością w stacyjce gęstych smarów i wspomnianym ciasnym spasowaniem elementów wykonanych zarówno z tworzyw sztucznych, jak i ze stopów metali, należy przypuszczać, że zmiana temperatury otoczenia (zima, lato) mogą ujawnić nieskuteczność naprawy dopiero po kilku miesiącach. Z tych wszystkich powodów zalecamy wymianę zamka lub kostki, a nie naprawę.

 

Stacyjka Opel Corsa D

Stacyjka w Oplu Corsa D.

Stacyjka z wetkniętym kluczykiem Opel Astra J

Stacyjka w Oplu Astra J.

 

Przycisk Start Stop a stacyjka

Obecnie w Oplach coraz częściej zamiast tradycyjnej stacyjki mamy systemy bezkluczykowe (Open&Start), gdzie wystarczy, że kluczyk jest w kieszeni kierowcy i można już uruchomić samochód (a wcześniej automatycznie odryglować zamki drzwi). Serwisy Dixi-Car nie notują tu awarii, sam przycisk Start Stop ma prostszą budowę niż stacyjka. Szerzej systemy bezkluczykowe weszły do użycia w marce Opel w 2013 r., wraz z pojawieniem się poliftingowej Insigni A (oczywiście Opel nadal porodukuje samochody ze stacyjkami na kluczyk). Pomimo że jest bezusterkowy, przycisk Start Stop mamy dostępny jako część zamienną. Zdjęcia z naszego sklepu poniżej.

 

Styki, złącze, kostka, przycisk Start Stop

Proste, czterostykowe złącze przycisku Start Stop. Wiązka elektryczna tradycyjnej stacyjki miałaby więcej przewodów.

Przycisk Start Stop, system bezkluczykowego rozruchu

Przycisk Start Stop, bezkluczykowego rozruchu - Opel Zafira B.

 

 

Zobacz też:

Dorobienie kluczyka

Odzyskanie kodów Car Pass

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

Kierowca poprawia lusterko

Serwis wg modelu: Astra, Corsa, Grandland X, Insignia, Mokka

Działamy zgodnie z zasadami higieny


 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Wyprzedaż Opel Astra V