Zapisz się na serwis, przy okazji wymienimy baterię w kluczyku. Przywieź oba kluczyki, w nieużywanym bateria też się zużywa.
Bateria 3V (3-voltowa), typ CR2032 występuje w kluczykach samochodów:
Bateria zasila pilot a pilot może sterować:
Przy pomocy małego wkrętaka, śrubokręta, podważyć obudowę kluczyka, tak aby ją rozsunąć a potem rozpołowić (starszy typ kluczyka) lub od razu rozpołowić kluczyk (nowszy typ pilota).
Kluczyk podważamy wkrętakiem, tak aby wysunąć złączone połówki pilota w oprawy kluczyka "metalowego". |
Wysuwamy pilot z plastiku kluczyka i rozpoławiamy pilot, w środku mamy baterię. |
Baterię uwalniamy z zatrzasków, wkładamy nową, zamykamy z powrotem pilot i kluczyk. Kup taką obudowę pilota.
Samochód otworzyć kluczem, wkładając go do zamka drzwi. Następnie przekręcić kluczyk w stacyjce, włączyć zapłon (zapalić kontrolki na desce). Zsynchronizowanie nadajnika zdalnego sterowania nastąpi po włączeniu zapłonu.
W starszych modelach, jak Vectra B, Astra II, Omega B, żeby zaprogramować pilot, trzeba wcisnąć przycisk otwierania drzwi na pilocie kluczyka i z wciśniętym przyciskiem przekręcić kluczyk w stacyjce do zapalenia się kontrolek. Trzymać cały czas wciśnięty przycisk na pilocie (aż zgasną niektóre kontrolki na desce).
Bateria w kluczyku nowszej generacji, np. Astra IV, Insignia
Kluczyk może pamiętać:
Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, ustawienia te są zapamiętywane. Mąż i żona mogą używać dwóch różnych kluczyków i wtedy samochód się dostraja do kierowcy. Warunek - uruchomiona funkcja "Personalizacja przez kierowcę" w menu komputera samochodu. No i nowszy model Opla, bo w starszych tej funkcji nie ma.
Na 1-4 lata. Potem zanika zasięg, trzeba bliżej podejść do samochodu, żeby pilot zadziałał, dioda LED czerwona w kluczyku świeci się słabiej. Standardowy, pewny zasięg pilota przy dobrej baterii to ok. 5 m od samochodu - to starsze modele, np. Astra III. W nowszych modelach, np. Opel Insignia, producent określa zasieg pilota na 50 m, w Oplu Zafira Tourer na 20 m.
Baterię lepiej wymienić od razu, gdy zauważymy, że spadło w niej napięcie (zmniejszył się zasięg pilota). Wystarczy że kluczyk z osłabioną baterią ponosimy na mrozie, a padnie całkiem.
Jeśli nie działa pilot, to nie zawsze znaczy, że do wymiany jest bateria. Czasem bateria tylko nie kontaktuje, a jest jeszcze dobra. Takie niekontaktowanie może się przytrafić pilotom "po przejściach". Czasem się pilot rozprogramuje. Jeśli wielokrotnie zamkniemy i otworzymy samochód z pilota w krótkich odstępach czasu, to zadziała funkcja bezpieczeństwa, która wyłączy nam możliwość używania pilota na pewien, dość krótki czas.
Gdy naciskamy jego przyciski po wielokroć nie będąc w sąsiedztwie samochodu (np. jesteśmy w domu, a samochód na parkingu gdzieś dalej, poza zasięgiem pilota).
Kluczyk elektroniczny - tu też mamy baterię 3V CR2032
W samochodach z kluczykiem elektronicznym, np. nawet niektóre nowsze Astry III, również mamy baterię CR2032, taką jak w zwykłych pilotach. Kluczyk elektroniczny to kluczyk zbliżeniowy, w samochodach tych silnik uruchamiamy zbliżając kluczyk do stacyjki i naciskając przycisk "Start/Stop" na desce rozdzielczej.
Skąd wiemy, że wyczerpuje się bateria w kluczyku elektronicznym?
Na wyświetlaczu między zegarami pojawi nam się kod "InSP3" albo jeśli mamy bogatszą wersję, to pojawi się odpowiedni komunikat na ekranie komputera pokładowego.
Nasze serwisy zlokalizowane są w: Raszyn (Warszawa), Radom. Zapraszamy!
Zobacz też:
Piloty centralnego zamka w sklepie Dixi-Car
Umów się na wymianę baterii w serwisie Dixi-Car
Tagi: bateria, kluczyk, jak wymienić baterię, w kluczyku, pilot, centralny zamek, immobiliser, astra, corsa, insignia, vectra c, zafira, meriva
Jazdy próbne elektrycznym SsangYongiem Torresem eVX w salonie Warszawa/Raszyn. Umów się!
07.2024
Nowe EV od SsangYonga można już kupić. Mega zasięg. Duży, pojemny SUV. Atrakcyjna cena. Zapraszamy na jazdę testową.
Bateria o pojemności 73,4 kWh, zasięg do 635 kilometrów - górna strefa tego, co oferuje rynek.
SsangYong Torres eVX kwalifikuje się do programu Mój elektryk.