Oferta pracy - Mechanik samochodowy

Szukasz pracy jako mechanik samochodowy? Duży serwis to... dużo pracy. I lepsze zarobki. Aplikuj do OPEL Dixi-Car - szukamy mechaników do serwisów w Raszynie/Warszawie i w Radomiu.

Praca mechanik samochodowy Opel

Dixi-Car S.A., wiodący diler i autoryzowany serwis marek Opel i Mitsubishi poszukuje do swojej centrali w Raszynie k/Warszawy, a także do serwisu w Radomiu, kandydata na stanowisko

MECHANIK SAMOCHODOWY

Miejsce pracy: Warszawa (Raszyn) lub Radom

Mechanik odpowiedzialny jest za sprawną naprawę i doposażenie pojazdu. W strukturze organizacyjnej stanowisko to podlega Szefowi Serwisu. Funkcja ta będzie stanowić dla młodego i ambitnego człowieka możliwość zdobycia doświadczenia i rozwoju zawodowego przy pracy w warsztacie serwisowym.

Zadania

  • ustalanie przyczyn wad i uszkodzeń poszczególnych zespołów i mechanizmów pojazdu metodami diagnostyki technicznej
  • wykonywanie napraw, przeglądów i doposażeń pojazdów mechanicznych
  • współpraca z magazynem działu części

Profil pracownika

  • wykształcenie średnie techniczne
  • 2-letnie doświadczenie na podobnym stanowisku pracy
  • znajomość obsługi komputera oraz serwisowych urządzeń diagnostycznych
  • umiejętność pracy w zespole
  • umiejętność szybkiego uczenia się
  • prawo jazdy

Oferta

Oferujemy stabilną i interesującą pracę w rozwijającej się firmie, wynagrodzenie związane z wynikami działania, pakiet szkoleń. Szczegóły oferty przedstawi Ci szef serwisu w czasie spotkania.

Prześlij CV!

Prosimy, prześlij aplikację z nazwą stanowiska w temacie na .

 

 

Mechanik - czy to praca dla Ciebie?

W naszym serwisie jest kilku mechaników, którzy pracują tu od powstania firmy w 1998 r. Ale były też osoby, które przeszły rozmowę kwalifikacyjną "na szóstkę", a po kilku miesiącach odeszły z firmy. Kim trzeba być, żeby się sprawdzić jako mechanik?

Mechanik - zawód dla każdego?

Mechanik samochodowy

Warunek wstępny bycia mechanikiem: siła fizyczna.

Na pewno nie jest to zawód dla każdego. W skrócie: trzeba rozumieć samochody, lubić czy chociaż tolerować pewną rutynę (godziny pracy są jednak stałe) i... mieć sporo siły fizycznej.

Ta ostatnia cecha jest nawet warunkiem wstępnym. Noszenie kół, wyjęcie skrzyni biegów z samochodu, szarpanie się z grzechotką przez 8 godzin, 5 dni w tygodniu... Jeden z naszych mechaników, o dość filigranowej sylwetce, zdecydował się swego czasu przejść na doradcę serwisowego, właśnie z powodu wyczerpania fizycznego. A więc postawna sylwetka w cenie.

Czy odpowiadają Ci regularne godziny pracy, np. 8-18 z przerwą, albo 10-18:30? Większości osób taki system odpowiada, ale jeśli masz niespokojną duszę, być może rozwiązaniem jest własny biznes samochodowy.

"Trzeba rozumieć samochody" - ktoś powie: banał. Tymczasem chodzi o tę specyficzną "bystrość" czy predyspozycje do diagnozowania samochodów "w 10 minut" na podstawie często pobieżnego oglądu, niepełnych danych o objawach, czy krótkiej rozmowy z klientem albo jazdy próbnej. Nie każdy to ma. Po tym się poznaje tzw. dobrego mechanika. Mamy kilku takich i ci dostają najtrudniejsze zlecenia, tzw. "trudne przypadki". Oczywiście są to też mechanicy, którzy zarabiają najwięcej.

Mechanik czy Elektromechanik?

U nas wciąż jest ten podział, ale różnica się zaciera. Każdy mechanik powinien być trochę elektromechanikiem, bo czujniki są wszędzie. Nawet, jeśli ktoś lubi wymieniać klocki hamulcowe, wypada, żeby potrafił też pomierzyć rezystancję przewodów od czujników ABS, etc.

Oczywiście jeśli się zatrudniasz jako mechanik, nie będziemy od Ciebie wymagać umiejętności zdiagnozowania szwankującego alternatora, czy też montażu alarmu.

O socjale...

Ze spraw socjalnych: w serwisie w Raszynie k. Warszawy mamy obszerną szatnię z prysznicami, jadalnię z kuchnią do dyspozycji mechaników, są dwie toalety na przeciwległych końcach hali. Ok. godz. 12, wypada większości chłopakom przerwa i wtedy można się spotkać w jadalni, porozmawiać.

Serwis w Radomiu przeszedł niedawno przebudowę, spełnia wszystkie współczesne standardy socjalne. Wierzymy, że pracuje się tam równie przyjemnie jak w Raszynie.

Mechanik ma u nas możliwość naprawiania po godzinach w hali warsztatowej własnego samochodu. Jest to obwarowane kilkoma warunkami, reguluje tę sprawę okólnik.

Jak wynagradzamy mechaników...

Podstawą wynagrodzenia mechanika jest przerób. Co to takiego? Otóż płacimy mechanikowi w zależności od tego, ile jego pracy sprzedamy klientom. Znaczy to tyle: jeśli pracujesz szybko, np. pracę przewidzianą przez TIS na 2 godziny, wykonujesz w 1,7 godziny, to płacimy Ci i tak za dwie godziny. Oczywiście warunek: jakość.

Dixi na dniach otwartych w Samochodówce

Opel na dniach otwartych w Samochodówce

Przyszłym mechanikom pokazaliśmy nowoczesną technologię Opla. Oni pokazali nam odrestaurowaną Nysę, FSO 1500, Fiata 132 i... rowery. Jak było?

Fotoreportaż: Dixi w radomskiej Samochodówce

Możliwości kariery

Wielu mechaników samochodowych pozostaje mechanikami przez całe życie. Dość często mechanicy zmieniają markę, np. przychodzą z VW do Opla, w ten sposób zdobywając nowe doświadczenia.

Kolejną zdarzającą się ścieżką kariery jest założenie własnego biznesu warsztatowego po kilku-kilkunastu latach pracy w ASO. Mamy mechanika, który godzi prowadzenie tego typu biznesu z pracą u nas w serwisie Warszawa-Raszyn.

Dwóch naszych mechaników przeszło swego czasu na stanowiska doradców serwisowych po kilku latach pracy w roli mechanika. Taka osoba ma szanse być w rozmowie z klientem doradcą lepszym, bardziej kompetentnym i cenionym.

Przed mechanikami, którym udało się w trakcie pracy w serwisie zdobyć wyższe wykształcenie, otwierają się szerokie możliwości pracy u importerów, szczególnie w ośrodkach doskonalenia zawodowego - tzn. tam, gdzie mechanicy jeżdżą na szkolenia do importera, ale też w działach aftersales (serwis + części).

Jak Opel szkoli?

Naszych techników wysyłamy m.in. do profesjonalnego ośrodka szkoleniowego Opla w Warszawie, szkolenia tam trwają 1 lub 2 dni. Podkreślamy, że to szczęście mieszkać, pracować w okolicach Warszawy i mieć takie "centrum wiedzy" pod nosem, niektórzy pracownicy dealerów z Polski, poświęcają pół doby, aby dotrzeć do stolicy za wiedzą.

Ostatnio Opel coraz częściej robi szkolenia na zasadzie wirtualnej klasy, przeważnie 2-godzinne, gdzie słuchamy trenera w zacisznym miejscu firmy, są wykłady, filmy, pytania no i czasem egzamin. Ale spokojnie - zadaniem tego typu szkolenia jest przede wszystkim ugruntowanie wiedzy, a nie wystawianie ocen. Strona logowania: myopelacademy.com.

Dixi-Car nigdy nie żałowało finansów na zasadny rozwój swojej kadry. Wielu pracowników jest z nami po 10 i więcej lat, niektórzy od początku istnienia firmy, czyli od 1998 r.

Największą motywację do zdobywania nowych umiejętności mamy zazwyczaj wtedy, kiedy szukamy pracy. Chcemy zabłysnąć na rozmowie kwalifikacyjnej. Ale kiedy już zdobędziemy posadę i zadomowimy się w nowej firmie, nasz zapał gdzieś się ulatnia. W Dixi-Car pracownikom mówimy inaczej - szkolenia mogą przynieść wam wiele korzyści!

Kariera w Oplu? Duży czy mały serwis?

Kobieta mechanik zagąda pod maskę Ecotec

Czy kobiecy instynkt pomógłby diagnizować silniki? Dotychczas nie mieliśmy kobiety-mechanika w naszych serwisach, ale nie wykluczamy w przyszłości.

Czy warto pracować w ASO Opla, czy może wybrać warsztat konkurencyjnej marki? Opel zapewnia mechanikom centralne szkolenia z najnowszych technologii, co wydaje się kluczowe w świetle rewolucji technicznej jaka zachodzi (systemy obniżające emisję, a w niedalekiej perspektywie napędy elektryczne). Opel jest dość znany na rynku z "dobrego serwisu" - panuje opinia, że to "ramię" firmy jest relatywnie dobrze rozwinięte w porównaniu z markami konkurencyjnymi.

Zatrudnić się w małym czy dużym serwisie? Bezpieczniejszy wydaje się dla pracownika duży serwis, choćby ze względu na większe ryzyko kontroli takiej firmy ze strony inspekcji pracy czy urzędu skarbowego, zapewne marginalnie bardziej przestrzegane prawa pracownicze. W praktyce nawet duży serwis - np. 12 podnościków, jak to jest u nas w Raszynie - zapewnia rodzinną atmosferę.

Czy kobieta może zostać mechanikiem?

Jest to rzadka sytuacja. Nie zatrudnialiśmy dotychczas kobiety-mechanika, niemniej nie wykluczamy takiej sytuacji w przyszłości. Dla kobiety większym problemem niż dla mężczyzny mógłby być wspomniany wyżej wymóg "tężyzny fizycznej".

Jeśli pod względem merytorycznym czujesz się na siłach zostać Mechaniczką, dlaczego nie spróbujesz najpierw pracy jako doardca serwisowy, gdzie kontakt z samochodami jest też intensywny, ale obciążenie pracą fizyczną dużo mniejsze (przede wszystkim rozmowy z klientami, przekazywanie ich życzeń mechanikom).

Dojazd do nas

W Radomiu mamy obszerny parking dla pracowników; zachęcamy do dojazdów na rowerze, czy autobusem nr 15.

Serwis Warszawa Raszyn leży na trasie wielu autobusów zarówno z Warszawy jak i z kierunku tarczyńskiego. Większość mechaników wybiera jednak samochód.

 

Zobacz także



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Wakacyjna wyprzedaż Opla