Wymiana klocków hamulcowych OPEL

 

Klocki hamulcowe GM

Oryginalne klocki hamulcowe GM - General Motors. Na fot. przednie do Vectry C i Signum. Zobacz w sklepie.

Oryginalne klocki Opel zamontuje nasz wyszkolony technik w Twojej Astrze, Corsie, Mokce, Insigni, Zafirze i każdym innym modelu Opla.

Podane ceny obejmują oryginalne klocki przedniej osi General Motors i robociznę.

 

 
Model Cena klocków przednich z wymianą
Opel Corsa E

Corsa E

299 zł

opel corsa d

Corsa D

299 zł

Nuty Reklama: Corsa D - klocki, przegląd

Opel Astra G

Astra II

199 zł

Nuty Reklama: Astra II - klocki, przegląd

Opel Astra H

Astra III

279 zł

Nuty Reklama: Astra III - klocki, przegląd

Opel Astra J

Astra IV

299 zł

Nuty Reklama: Astra IV - klocki, przegląd

Opel Mokka

Mokka

299 zł
opel zafira c

Zafira C

299 zł

Nuty Reklama: Zafira C Tourer- klocki, przegląd

Insignia A

Insignia

349 zł

Nuty Reklama: Insignia - klocki, przegląd

Vectra C, Meriva, Zafira B zobacz cenę

 

Nasze serwisy zlokalizowane są w Raszynie k. Warszawy i Radomiu. Zapraszamy!

Umów się na wymianę klocków

 

Dlaczego częściej wymieniamy klocki przedniej osi?

Tarcza, zacisk hamulcowy Opel Insignia OPC

Zacisk hamulcowy Opla Insignia OPC. Perforowana i wentylowana tarcza hamulcowa. Lewe przednie koło.

Klocki hamulcowe tylnej osi zużywają się wolno i starczają na wiele lat. Tylna oś przy hamowaniu jest odciążana - "pudełko" ABS-u samoczynnie zmniejsza ciśnienie płynu hamulcowego w tylnych hamulcach - klocki są słabiej dociskane do tarcz, w efekcie zużywają się wolno.

Wiele mniejszych samochodów ma z tyłu hamulce bębnowe ze szczękami zamiast klocków. Okładziny szczęk hamulcowych są jeszcze trwalsze i starczają nawet na całe życie samochodu.

 

Czy zostaną wymienione blaszki przy klockach?

Tak. Oferujemy klocki oryginalne Opla, więc jeśli producent przewidział wymianę blaszek z klockami, to blaszki są w pudełku. Blaszki mają rolę ustalająco-poślizgową, ułatwiają odbijanie klocków przy starych, zanieczyszczonych hamulcach. Zapobiegają niepożądanemu zjawisku stałego lekkiego tarcia klocka o tarczę, co skutkowałoby grzaniem się zacisku, szybszym zużyciem klocków, zwiększeniem zużycia paliwa.

 

Czy wymieniając klocki, wymieniamy jednocześnie tarcze hamulcowe?

Najczęściej nie. Tarcze są kosztowne, więc mechanik je ogląda i jeśli nie mają głębokich rowków i nie biją, wymienia się tylko klocki. Jeśli tarcze są jednak zużyte, to w pierwszej kolejności się je toczy, co nasz serwis robi na miejscu, więcej. Dopiero jeśli tarcze są już za cienkie na szlifowanie, wypada je wymienić.

 

Czy nowe klocki słabiej hamują?

Tak - przez pewien czas - jeśli w samochodzie pozostawiono stare tarcze z rowkami. Wtedy przez pierwsze kilka-kilkaset kilometrów odczuwalne może być słabsze hamowanie. Agresywnie jeźdzący i hamujący kierowca szybciej doprowadzi do dopasowania się nowych klocków do starych tarcz - czyli wyżłobienia w klockach rowków.

 

Reklama Tani serwis Opel

Fragment reklamy serwisu Opla - atleta podnoszący tarcze hamulcowe i zaciski Opel.

 

Czy przy wymianie klocków wymienia się płyn hamulcowy?

Można skorzystać z okazji i wymienić płyn w naszym serwisie. Wymiana płynu jest zalecana co dwa lata. Ale wymieniając klocki mechanik nie rozszczelnia układu hamulcowego, więc nie dostanie się tam pył i nie zabrudzi nam płynu. Czyli wymiana płynu nie jest konieczna. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy zaciski hamulcowe są tak zużyte, że mechanik wpychając tłoki do zacisków (w celu pomieszczenia w nich nowych, grubych klocków), zauważy rozszczelnienie układu. W praktyce zdarza się to w 10- czy 20-letnich samochodach, albo gdy doszło wcześniej do usterki mechanicznej, czy korozji osłon zapobiegających rzucaniu piachu na zaciski, ew. do sparcienia, pęknięcia gum-miechów - chroniących szczelinę tłok-zacisk przed dostawaniem się tam kurzu.

 

Jak spowolnić zużywanie się klocków?

Delikatnie jeździć - wolniej, płynniej, bardziej przewidująco w stosunku do zapalającego się 200 m przed samochodem czerwonego światła czy pieszego zbliżającego się do przejścia. Hamować silnikiem, czyli redukujemy na trójkę, dwójkę, a przy skrzyni automatycznej z "D" na "L", a pedał hamulca naciskamy dopiero gdy samochód zwolnił do 20-40 km/h.

 

Czy klocki przedniej osi są takie same jak na tylnej osi?

Najczęściej nie. Klocki przedniej osi bywają większe, mają większą powierzchnię roboczą, bo na przednią oś przypada ok. 70% siły hamowania. Ponadto w wielu modelach z tyłu hamulce są bębnowe, czyli zamiast klocków mają szczęki, które sporadycznie wymagają wymiany.

 

 

 

Zobacz też:

Usługi Błyskawiczne, a nich wymiana klocków + tarcz oraz inne modele

Usterki klocków

Szlifowanie tarcz hamulcowych

Wymiana płynu hamulcowego

Oryginalne klocki hamulcowe Opel w sklepie Dixi-Car

 

 

 

Wymiana oleju syntetycznego z filtrem 199 zł, dezynfekcja klimatyzacji 79 zł
Promocja sezonowa serwisu.

Zobacz
Umów się na serwis mechaniczny/elektroniczny
Umów się na serwis mechaniczny

Wypełnij formularz
Umów się na serwis blacharsko-lakierniczy
Umów się na serwis blacharski

Wypełnij formularz
Ceny przeglądów okresowych
Ceny przeglądów (OT-15, OT-30, itd.)

zobacz cenę przeglądu
Wyceń usługę serwis Opel Raszyn (Warszawa), Radom
Usługa Door-to-door, czyli nasz kierowca odbiera Twój samochód do naprawy w serwisie
Odbiór auta do naprawy od klienta, po naprawie również odstawimy samochód do klienta

Warunki usługi


 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry      Poleć tę stronę znajomemu Poleć tę stronę znajomemu

 

 

Lato w mieście. Opel Corsa od 39 600 zł. MOKKA X od 69 950 zł