Opinie: Opel Movano 2.3 CDTi

 

Movano plandeka 2.3 163 KM opinie

Opel Movano zabudowa międzynarodowa z nowym silnikiem 2.0 CDTi 163 KM BiTurbo.

Kilka słów od osoby, która jeździła Oplem Movano z nowym silnikiem 2.3 CDTi BiTurbo 163 KM. Jednostka wprowadzona do sprzedaży w II poł. 2014 roku.

 

Opinia 1

Klienci, z którymi odbyłem jazdę testową chwalili dobrą dynamikę silnika, szczególnie na niskich obrotach, elastyczność silnika, dobre dopasowanie przełożeń skrzyni biegów w funkcji prędkości pojazdu, wygodę w kabinie, tapicerkę oraz dużą ilość miejsca pod maską (łatwy dostęp do silnika i osprzętu).

Z zaciekawieniem ustawiali osłonę przeciwsłoneczną z lusterkiem do martwego pola badając co w nim widać.

Nawigację ocenili neutralnie, a po usłyszeniu ceny stwierdzali, że za połowę kwoty można nabyć profesjonalnego Beckera dedykowanego samochodom ciężarowym w transporcie drogowym (ograniczenia tonażowe i wysokościowe pod mostami itp.) z dożywotnią aktualizacją map.

Kamera cofania została odebrana raczej jako mało niezbędny gadżet, niż niezbędnik, ale docenili możliwość jej zamówienia.

 

Opinia 2

Silnik wymiata!

Elastyczność jest wręcz nieprawdopodobna. Na 5 biegu sprawnie można się przemieszczać od 50km/h do grubo ponad 120km/h, co na pojazd tych gabarytów wydaje się już dużą prędkością.

Przyspieszenie znakomite jak na samochód tej klasy. Przy 140 km/h na autostradzie wciśnięcie pedału gazu mocno do oporu (z dodatkowym akceleratorem) na 6 biegu (lub nawet na 5!) powoduje, że Movano nadal DYNAMICZNIE chce przyspieszać…

460 Nm czuć w każdym (dosłownie) zakresie obrotów: od wolnych do ponad 4000 obr/min!

Coś takiego jak „turbo dziura” w tym samochodzie nie istnieje.

Podsumowując – silnik znakomity dla Klientów, którzy jeżdżą szybko po autostradach z dużym obciążeniem oraz na górskie trasy. Szczególnie zatem polecam do międzynarodówek oraz dużych furgonów pod duże obciążenia (zwłaszcza RWD z przyczepami).

Żeby tylko był tak żywotny jak 150KM….

 

Opinia 3

Movano trzyma wartość, bo nie rdzewieje - naprawdę można nim długo jeździć.

 

Opinia 4

Opinia dziennikarza miesięcznika "Fleet" nt. Movano Van (blaszak) L3H2 (długi, średnia wysokość) 2.3 CDTi 170KM BiTurbo: pdf Test "Fleet" 06/2017

 

 

Movano: I miejsce w raporcie niezawodności Dekra

W kategorii przebiegu do 50 tys. km, Opel Movano zajmuje pierwsze miejsce. W chwili gdy to piszemy, kwiecień 2015, wyprzedza, pod względem niezawodności, wszystkich konkurentów: Renault Master, VW, Mercedesa, Fiata, Forda, Pegueota, Citroena i Iveco.

89,3% testowanych Opli Movano nie miało żadnych usterek, podczas gdy średnia dla testowanych samochodów dostawczych to 81,2% bezusterkowych pojazdów.

 

Niezawodność Dekra, porównanie: Opel Movano, Renault Master, Fiat Ducato, Ford Transit

Źródło: Dekra

Sprawdź sam: raport Dekra

 

 

Movano: koszty eksploatacji

Firma Dekra porównała koszty eksploatacji (TCO - total Cost of Ownership) Movano i konkurencyjnego Sprintera, Mastera, Transita, Craftera, Boxera. Movano zajęło I miejsce - najniższe koszty eksploatacji, serwisu.

Opel (importer) nadaje teraz wynikom formę graficzną, póki co roboczy materiał:

Opel Movano kontra konkurencja: porównanie kosztów eksploatacji

 

 

Plandeka / kontener na Movano

Movano samochodem dostawczym roku 2014

W konkursie polskich czasopism i portali transportowych1 Opel Movano / Renault Master pokonał konkurentów precyzją prowadzenia i niskim spalaniem. Przy 1-tonowym ładunku silnik 2.3 CDTi 163 KM zużywał średnio 8 l ON / 100 km, wyraźnie mniej niż konkurenci. Test pdbywał się na 800-km trasie w północnej Polsce (Warszawa - Gdańsk - Warszawa, również bocznymi drogami). Wynik w tabeli:

1 Opel Movano 2.3 CDTi 163 KM / Renault Master 2.3 DCi 165KM 52,2 pkt.
2 Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI 48,8 pkt.
3 Fiat Ducato 2,3 MJ 150 48,2 pkt.
4 VW Crafter 2,0 TDI 163 47,2 pkt.
5 Citroen Jumper 2,2 HDI 15 47,0 pkt.
6 Ford Transit 2,2 TDCi 155 46,8 pkt.
7 IVECO Daily 2,3 146 45,3 pkt.

1 Organizatorzy: "VanEkstra", "Ciężarówki", "Polski Traker", "Samochody Specjalne", 4trucks.pl. W konkursie wystąpił Renault Master - brat bliźniak Opla Movano.

pdf Śmietanka klasy 3500. Test (PDF 3,6 MB)
"Traker" nr 2/2015

Ceny i dane Movano

 

 

Zobacz też:

Zabudowa międzynarodowa na Movano

Ceny Opel Movano

 

 

Potrzebujesz więcej informacji? Musisz tylko wpisać kontakt:

Cyfra lub słownie. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 



Więcej o Oplu Movano

Cennik
Promocje
Dane techniczne

Fabryczna wywrotka
Zabudowy "polskie"
Pakiety do przestrzeni ładunkowej

Tylny napęd - po co?
Okresy międzyprzeglądowe
Opinie klientów
Euro6 a Movano

 

Cenniki roku prod. 2018

pdf Movano Van

pdf Movano Kombi/Bus

pdf Movano Podwozie i konwersje

 

Cennik Opel Drive Plan

pdf Movano Van

 

pdf Katalog Movano Van

pdf Katalog Movano Bus

pdf Konwersje Opel Movano

pdf Wymiary, szkice

pdf Prezentacja "w pigułce", z polską specyfiką

 

pdf Test "Fleet" 06/2017

pdf Test (Movano vs Jumper)

 

 

Nasi ludzie od dostawczych

Piotr Damaziak

Specjalista ds. Sprzedaży Samochodów Dostawczych

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 605 910 883

Joanna Dusza

Specjalista ds. Sprzedaży Samochodów Użytkowych

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 609 822 122

Łukasz Kozioł

Specjalista ds. Sprzedaży Samochodów Użytkowych

Salon Raszyn k. Warszawy

tel. 605 900 089

Krzysztof Chołuj

Specjalista ds. Sprzedaży Samochodów Dostawczych

Salon Radom

tel. 603 750 325

Opel Drive Plan
Abonament na Movano od 1266 zł netto/mc

Zobacz
Norma emisji Euro 6
Dlaczego ok. 01.09.2016 podrożeją silniki Diesla? Czy warto przyspieszyć zakup dostawczaka?

Euro 5 a Euro 6
Movano ma najniższy koszt użytkowania
w swoim segmencie
TCO - całkowity koszt użytkowania, wg Eurotax

Więcej

Nagrody dla Movano

Pierwszy w rankingu niezawodności Dekra

1. miejsce w raporcie niezawodności Dekra. Więcej

Pierwsze miejsce

1. miejsce w teście dostawczych polskich czasopism i portali transportowych. Więcej

Verkehrs Rundschau

Green Van 2015, co wynika z niskiego zużycia paliwa. Niemcy, tygodnik "VerkehrsRundschau", miesięcznik "Trucker"

Zabudowy specjalne samochodów Opel
Zabudowy specjalistyczne

Zobacz przebudowy...
Europalety - ile europalet mieszczą dostawcze Ople
Ile europalet mieszczą Ople?

zobacz listę

Pełne odliczenie VAT na polskie zabudowy dla Movano

Oferujemy następujące zabudowy wykonane w Polsce z tzw. homologacją II etapu - pozwala na pełne odliczenie VAT:

  • skrzynia ładunkowa z plandeką i bez, z kabiną sypialną i bez
  • kontener meblowy
  • kontener izolowany, izotermiczny i chłodnia
  • wywrotka.

 

Vivaro, Combo - pytaj.

np. kontener z plandeką

Ocenili nas

"

Chciałbym razem z żoną bardzo podziękować Panu Łukaszowi Sosińskiemu za bardzo profesjonalną i miłą obsługę. Od 22.04 jestem posiadaczem Opla Asty V właśnie dzięki dobrym radom pana Łukasza. Od naszej pierwszej wizyty w salonie Dixi-Car Raszyn do momentu wyjazdu z salonu nowym samochodem (a nawet później) Pan Łukasz zawsze był do naszej dyspozycji, służył nam radą i pomocą nie tylko w sprawie nowego samochodu ale również w sprawie kontaktu z działami sprzedaży samochodów używanych oraz finansowania i ubezpieczeń. Jesteśmy bardzo zadowoleni z całościowej obsługi w Państwa salonie (przede wszystkim przez Pana Łukasza ale również przez pozostałe osoby z którymi mieliśmy kontakt) co na pewno spowoduje że w przyszłości w momencie decyzji o zakupie kolejnego nowego samochodu pierwsze kroki skierujemy do Dixi-Car Raszyn.

"

Więcej opinii



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Dostawcze Ople. Możesz na nich polegać. Od 805 zł netto/mc w Opel Drive Plan