W Combo Cargo ciekawostką jest inna paleta silników niż w osobowym Combo Life - normy emisji Euro są odmienne dla pojazdów dostawczych.
wydłużony
wydłużony (produkcja od kwietnia 2019)
Combo Cargo | Combo Cargo XL | ||
---|---|---|---|
Wymiary nadwozia | Długość nadwozia | 4403 mm | 4753 mm |
Szerokość nadwozia (bez lusterek/z lusterkami bocznymi złożonymi/z lusterkami rozłożonymi) | 1848/1921/2107 mm | ||
Wysokość | 1796-1860 mm | 1812-1860 mm | |
Rozstaw osi | 2785 mm | 2975 mm | |
Rozstaw kół (przednia/tylna oś) | 1553/1567 mm | 1553/1567 mm | |
Średnica zawracania | między krawężnikami | 11,3 m | 11,4 m |
między ścianami | 10,9 m | 11,9 m | |
Liczba miejsc | przedni rząd | 2 lub 3 | 2 lub 3 |
drugi rząd - opcjonalny, składany | 3 (wtedy w pierwszym rzędzie 2 miejsca; łącznie kabina ma 5 miejsc) | ||
Przestrzeń ładunkowa | pojemność ze stałą ścianką przegrodą | 3,3 m3 | 3,9 m3 1,5/3,4 m3 - wersja 5-os. |
pojemność z przegrodą FlexCargo | 3,8 m3 | 4,4 m3 4,0 m3 - wersja 5-os. |
|
maksymalna długość przewożonych przedmiotów ze sztywną przegrodą (nie dotyczy wersji z dodatkową klapą nad tylnymi drzwiami, która pozwala przewozić nawet dłuższe przedmioty) |
1781 mm | 2131 mm 2110 mm - wersja 5-os. |
|
maksymalna długość przewożonych przedmiotów z przegrodą FlexCargo | 3090 mm | 3440 mm | |
wysokość przestrzeni ładunkowej | 1236 mm | 1243 mm | |
szerokość przestrzeni ładunkowej między nadkolami | 1229 mm | ||
maksymalna masa przedmiotów wystających z samochodu przez właz nad tylnymi drzwiami (dot. wersji wyposażonych w taki właz) | 100 kg | ||
liczba europalet więcej (kabina bez drugiego rzędu siedzeń) |
2 | 2 | |
wysokość progu załadunku nad jezdnią (przez tylne drzwi) | 580 mm | 620 mm | |
wysokość otworu drzwi tylnych | 1106 mm | 1119 mm | |
szerokość otworu drzwi tylnych | 1149 mm | 1129 mm | |
Masy | Masa własna samochodu | 1280-1399 kg | 1320-1430 kg |
Ładowność | 606-610 kg 948 – 975 kg - podwyższona ładowność |
895 kg 780 kg - wersja 5-os. |
|
w tym maksymalne obciążenie dachu | 100-150 kg zalecana prędkość samochodu z ładunkiem na dachu do 120 km/h |
Stosowane opony 195/65 R 15 SL 91H • 205/60 R 16 SL 96H • 215/65 R 16 SL 98H
Pojemność zbiornika paliwa: 60 l - silnik benzynowy 1.2; 50 l - silnik Diesla 1.5 W Dieslach dochodzi zbiornik na AdBlue o pojemności 17 l.
Osiągi mogą się nieznacznie różnić pomiędzy wersjami z przednim rzędem siedzeń/5-osobową kabiną załogową.
1.2 Turbo 110KM (produkcja od sierpnia/września 2019) |
1.6 CDTi 75KM |
1.6 CDTi 100KM |
1.5 CDTi 131KM |
|
---|---|---|---|---|
paliwo | benzyna | Diesel | Diesel | Diesel |
pojemność (cm3) | 1199 | 1560 | 1560 | 1499 |
czy wtrysk bezpośredni paliwa? | tak | tak | tak | tak |
czy system Start&Stop? | tak | - | tak | tak |
skrzynia biegów | 6-bieg. manual | 5-bieg. manual | 5-bieg. manual | 6-bieg. manual/8‑bieg. automat |
moc maks. (kW/KM przy obr/min.) |
81/110/5500 | 55/75/3500 | 73/100/3750 | 96/130/3750 |
moment obrotowy (Nm przy obr/min.) |
205/1750 | 230/1750 | 254/1750 | 300/1750 |
prędkość maksymalna (km/h) |
175 | 149-152 |
164-166 | 184 (183) |
przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 11,9 | 15,7-16,4 | 12,3-12,8 | 9,8 (10,6) |
przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu (sek.) | 12,0 | 9,3 (-) | ||
spalanie trasa (l/100 km) |
4,4–4,1 (4,4–4,1) |
|||
spalanie miasto (l/100 km) |
4,9–4,1 (4,7–4,5) |
|||
spalanie średnio (l/100 km) |
4,4–4,3 | 4,3-4,2 | 4,6–4,4 (4,5–4,3) |
|
emisja CO2 (g/km) | 114-111 | 112-109 | 123–116 (119–113) |
W nawiasach dane dla automatycznej skrzyni biegów.
Wartości zużycia paliwa i emisji spalin mają cel porównawczy w odniesieniu do poszczególnych typów pojazdów. Wartości spalania i emisji uzyskane zostały wg metody WLTP i przekonwertowane na NEDC. Rzeczywiste zużycie paliwa zależne jest m.in. od wyposażenia pojazdu, stylu jazdy, warunków drogowych, zwiększonej masy własnej pojazdu a także sposobu korzystania z wyposażenia technicznego (np. klimatyzacji), itp.
Czy jest dostępny układ napędowy do jazdy w trudnym terenie? Tak, pakiet obejmuje:
Nadwozie | Przyczepa bez hamulca | Przyczepa z hamulcem |
---|---|---|
o standardowej długości | 600 kg | 1000-1500 kg |
XL | 600 kg | 1100-1450 kg |
Jaka kategoria prawa jazdy z przyczepą?
Dzięki kolegom z sieci dealerskiej przeprowadziliśmy półprofesjonalny, ale nie mniej profesjonalny niż może przeprowadzić klient, pomiar spalania nowego Combo Life z silnikami diesla 1.5 102 i 131 KM. Wyniki znajdziecie w tabeli poniżej.
Combo Life Elite 1.5dt 102KM, 5-bieg. manual | Combo Life Elite 1.5dth 131KM, 6-bieg. manual | |
---|---|---|
Przebieg wg. komputera | 730 km | 750 km |
Średnia prędkość wg. komputera | 87 km/h | 88 km/h |
Średnie zużycie na 100 km wg komputera | 6,7 l | 8,1 l |
Średnie zużycie na 100 km wg dystrybutora | 6,82 l | 8,22 l |
Kierowca starał utrzymywać prędkość w zakresie | 110 - 140 km/h | 120 - 140 km/h |
Należy uznać Combo za oszczędne auto, jednak zużycie paliwa dość gwałtownie rośnie wraz ze zwiększaniem prędkości jazdy, co jest naturalną cechą samochodów segmentu Combo ze względu na wielkość i kształt nadwozia.
Tezę o spalaniu adekwatnym do prędkości potwierdza drugi test, wykonany przez kolegów z Autogaleria.pl na dystansie 587 km (wystarczy wpisać do Google "autogaleria opel combo elite life 1.5 d test"):
Zużycie paliwa | Opel Combo Life 1.5 D |
---|---|
przy 100 km/h | 4,0 l/100 km |
przy 120 km/h | 5,0 l/100 km |
przy 140 km/h | 7,4 l/100 km |
w mieście | 6,5 l/100 km |
Renault Master L3H2 2,3 DCI 136KM, Salon PL, Kamera, tempomat Vat23%, rok prod. 2021
od 80500 zł
cena netto
Fiat Talento L2H1 2,0 Multijet 120KM, Keyless, Klima auto, Nawigacja, VAT23%, rok prod. 2021
od 78900 zł
cena netto
FIAT DUCATO L2H2 2,3 130 KM Niski Przebieg Serwis Gwarancja Vat23% Fabryczynie bez AdBlue , rok prod. 2019
od 70900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 73900 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021
od 64999 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 75900 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 CDTI Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 76300 zł
cena netto
SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 AT6 4x4 202KM, 440Nm / Wild, rok prod. 2023
od 169 900 zł
cena netto
Gotowy? Poproś o ofertę
Piotr Damaziak
Menedżer ds. sprzedaży. Samochody nowe osobowe i dostawcze.
Przemysław Zimnicki
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Piotr Orłowski
Specjalista ds. sprzedaży samochodów dostawczych
Agnieszka Rospędowska
Specjalista ds. sprzedaży samochodów użytkowych
78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka Automatu. Mamy to!
02.2023
78% Kupujących nowe auto wg Otomoto szuka auta z automatyczną skrzynią biegów. Mamy to! SsangYong to producent SUV‑ów i crossoverów z Korei. Każdy z modeli jest dostępny z automatem. Na Wyprzedaży rocznika 2024 upust do 40 000 zł.
I mamy te samochody - są w salonie Dixi-Car od ręki. SsangYong odnotował w Polsce w 2022 roku 400-procentowy wzrost sprzedaży. Co ciekawe, premiera 2023 - nowy Torres - został pokazany w Polsce jako pierwszym kraju w Europie.
Duża marka koreańska w Polsce. Na dodatek specjalizująca się w samochodach z automatycznymi skrzyniami biegów. Zgodnie z preferencjami kupujących nakreślonymi przez Otomoto na podstawie wyszukiwań w tym portalu.
SsangYong to najstarszy producent SUV-ów i crossoverów z Korei, a samochody nowe mają korzystne ceny i 5 lat gwarancji (na Musso i Torresa eVX - 7 Lat Gwarancji). Dodatkowo opcje 4WD, Automatyczna skrzynia, LPG (instalacja dedykowana do samochodu przez importera).
Źródło: Szukamy tanich, używanych samochodów i marzymy o nowych SUVach - OTOMOTO prezentuje motoryzacyjne trendy z 2022 roku. Otomoto.pl