Jak typ nadwozia wybrać dla siebie? Odpowiedz sobie na pytanie czego w samochodzie potrzebujesz, a będziesz mieć odpowiedź

Seden (spotkasz też nazwę Notchback) – 4 drzwiowe nadwozie, typ limuzyna, elegancki, prestiżowy, najpopularniejszy model we wszystkich samochodach typu premium, luksus

Chevrolet Cruz Sedan

Chevrolet Cruz Sedan

Hatchback – 5 drzwiowe nadwozie, najpopularniejsze w Polsce, daje sportowy wygląd i więcej możliwości wykorzystania bagażnika, teraz czasem trudno odróżnić hatchback od sedana (popatrz na naszego Opla Insignia w wersji sedan (4D) i hatchback (5D))

Opel Insignia Hatchback

Opel Insignia Hatchback

Opel Insignia Sedan

Opel Insignia Sedan

SUV – sportowe, uniwersalne nadwozie, u nas zwane „terenówką”,  bardzo popularne w ostatnich  latach, bo łączy wygodę z przygodą i odrobiną ekstrawagancji

Kombi – wydłużona, skrzyniowa część tylna, duża i wygodna przestrzeń bagażowa, wywodzi się od samochodu dostawczego, ale już dawno przeszedł odmianę i np w Oplu nazywa się sports tourer, bo zobaczysz w nim i hatchback i SUV.

Chevrolet Cruze kombi

Chevrolet Cruze kombi (Station Wagon)

Czy kombi odchodzi do lamusa? Ten typ nadwozia najwięcej stracił przy wzroście popularności SUVów, ale teraz w Oplu Insignia i Oplu Astra ponownie zyskuje wielu fanów.

A jak to z kombi w Oplu było? Pierwsze kombi Opel pokazał w 1953 r. na wystawie we Frankfurcie, to był Opel Olympia Rekord ze skrzyniową częścią tylną z bocznymi oknami. Szybko zaczął był postrzegany jako idealne połączenie elegancji sedana z praktycznym dostawczakiem. Nazwa kombi (caravan) stanowiło skrót od słowa Kombinationsfahrzeug – pojazd łączący zalety obu tych kategorii. Z czasem pojawiły się kombi livestylowe, gdzie styl, a nie funkcjonalność był priorytetem (np. przestrzeń bagażowa w Astrze Caravan była większa niż w Vectrze B Caravan). Dziasiaj caravany nazywamy sports tourer, łączą styl, elegancję, sport i praktyczność.