Opel liderem innowacyjności i dbałości o środowisko
zamknięty system kontroli spalania oraz blok z aluminium = nowy silnik Opel CDTI ECOTEC 1,6 spełniający przyszłe wymagania emisyjne Euro 6
Silnik CDTI ECOTEC 1.6 otwiera nową rodzinę nowoczesnych czterocylindrowych silników wysokoprężnych o pojemności 1,6 litra, gdzie spodziewany spadek zużycia paliwa może dojść nawet do 10%.
Główne założenia jakie zostały przyjęte w procesie rozwoju tego silnika to zredukowanie poziomu hałasu i wibracji do wyróżniającego w tej klasie aut, optymalna korelacja wysokiej mocy i momentu obrotowego, niewielkie zużycie paliwa.
Wiceprezes Zarządu Opla dr Thomas Serdan mówi: „Nasz nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra będzie punktem odniesienia w dziedzinie udoskonaleń, osiągnięć oraz zgodności z normami środowiskowymi. Do końca tego roku uruchomimy produkcję trzech całkowicie nowych generacji silników benzynowych i wysokoprężnych, które są częścią naszego projektu zakładającego wprowadzenie 23 nowych modeli aut oraz 13 nowych jednostek napędowych do 2016 roku.”
Czytałem gdzieś, że ten silnik w wersji ze stałą geometrią łopat turbiny o mocy 105KM spełnia EURO 5 bez DPF’a. Wersja o mocy 120KM i zmienną geometrią łopat turbiny potrzebuje DPF’a. Opel sprzedaje Combo z tym silnikiem o obniżonej mocy do 95KM (spełniające EURO5) z DPF’em (info z salonu) i tu moje pytanie: dlaczego z filtrem?
„Opel liderem innowacyjności i dbałości o środowisko” czy to nie jest projekt Fiata? Same Combo to kalka dostawczego fiata.