Gwarancja na perforację nadwozia okazuje się być mylącym slangiem branżowym. Zwykle przy zakupie samochodu nie roztrząsa się różnicy pomiędzy gwarancją na powłokę lakierniczą z gwarancją przed perforacją nadwozia, a są to dwie różne kwestie.

Powłoka lakiernicza jest objęta identyczną gwarancją jak samochód (w naszych markach Opel 2 lata, Chevrolet 3 lata, Isuzu 3 lata).  Perforacja nadwozia to rodzaj korozji, który powstaje od środka, dotyczy nadwozia samochodu i tutaj producent daje dłuższą gwarancje (u nas Chevrolet 6 lat, Opel 12 lat, Isuzu 6 lat).

Ale jak to odróżnić? Trudno jest samemu dociec – gdy jest bąbel bez śladu mechanicznego uszkodzenia (rysy, kropki itd.) to na pewno jest uszkodzona powłoka, ale jeszcze nie wiadomo czy to perforacja nadwozia, bo sama blacha auta może nie być naruszona przez rdzę. Zatem trzeba sprawdzić co jest pod złuszczonym lakierem, a gdy blachy nie ma, albo jest w rdzy to mamy do czynienia z perforacyjną korozją nadwozia.

Warunkiem trwania gwarancji jest coroczny przegląd nadwozia rejestrowany w książce gwarancyjnej, w serwisie robimy tow ramach dorocznego przeglądu auta. Sam przegląd antykorozyjny dla celów gwarancji może wykonać tylko w ASO.