Pytanie/sprawa zgłoszona dzisiaj via internet do Dixi-Car serwis:
Mój problem dotyczy Astry II 99r.z silnikiem x18xe1. Może Państwo naprowadzą mnie na jakiś trop. Otóż auto dopóki nie osiągnie temp.ok.80-90′ szarpie przy dodawaniu gazu. To samo jest gdy puszczam nogę z gazu aż do momentu całkowitego odcięcia paliwa, wtedy pracuje równo/ schodzi z obrotów bez szarpania. Po ponownym dodaniu gazu znów szarpie. Do 2 tyś obrotów usterka jest dość uciążliwa. Najciekawsze jest to, że problem jest wtedy gdy na dworze jest temperatura wyższa niż ok.17′. Gdy jest chłodniej to problem pojawia się sporadycznie. Czasem na rozgrzanym silniku też się pojawia, ale tylko czasem. Nie ma żadnego schematu: sucho, czy wilgotno. A teraz jeszcze jedna ciekawostka: silnik ciepły 80-90′ wrzucam wsteczny i cofam, wciskam sprzęgło i obroty falują przez chwilę 350-1200 obr. i po chwili wszystko wraca do normy. To się dzieje tylko na biegu wstecznym. Dodam że auto bylo sprawdzane wszelkimi możliwymi testerami (techem, op-comem i innymi) i nie ma żadnych błędów, wszystkie czujniki pracują w normie. Może zmiana softu w ECU pomoże o ile były takie akcje serwisowe. Słyszałem jeszcze o akcji serwisowej opisanej w TIS odn.rozwiercania/powiększania otworku w przepustnicy, ale panowie z serwisu OPEL stwierdzili że takich akcji nie było. Nie uśmiecha mi się ciągłe płacenie za podłączanie diagnostyki i szukanie przyczyny. Bardzo proszę o jakieś wskazówki/porady.
Opinia Dixi-Car serwis w zakresie zgłoszonej sprawy:
Usterka nie należy do powtarzających się. Zalecamy mimo wszystko dokładną diagnostykę w ASO Opla, celem odczytu kodów błędów, symptomów i spr. parametrów pracy osprzętu w momencie wystąpienia usterki. Przy okresowych zjawiskach należy dotąd testować, aż Tech-2 wyłapie parametr poza zadanym w danej sekcji.
Znaleźliśmy dla podobnych objawów poniżej wyszczególnione trzy różne zalecenia:
Silnik X18XE1 – Przerwy w pracy silnika, pojawia się kod usterki P0100 i/lub P0110 – przerwa w wewnętrznym połączeniu masowym w module sterowania silnika. Dla naprawy należy umieścić w module sterowania silnika dwa dodatkowe przyłączenia masy.
Doraźne środki zaradcze: 1590, które Pan przytacza – Silnik pracuje niestatecznie na biegu jałowym. Silnik gaśnie. Ograniczona regulacja biegu jałowego (adaptacja przepływu powietrza) spowodowana zanieczyszczeniem przepustnicy i ścianek przepustnicy przez system przedmuchu gazów. Dla naprawy należy rozwiercić pierwotny otwór systemu przedmuchu gazów w króćcu przepustnicy na 2 mm i w module sterującym silnika wczytać zmodyfikowane oprogramowanie.
Podczas jazdy może pojawić się szarpanie silnika a przy nieregularnym biegu jałowym silnik może zgasnąć. Występują trudności z uruchomieniem silnika. Drgania wtyczki wiązki przewodów czujnika temperatury płynu chłodzącego powodują problemy ze stykiem kontaktu. Dla naprawy należy wymienić czujnik temperatury płynu chłodzącego i przeciwną wtyczkę wiązki przewodów.
zobacz też:
Dodaj komentarz
1
0.5
4