Nowy Opel Insignia jak przystało na flagowy model koncernu może poszczycić się bezkompromisowym przestronnym wnętrzem. Muskularnej sportowej sylwetce z napędem na wszystkie koła wyróżniającym się świetną dynamiką jazdy. Bardzo skutecznym oświetleniem LED oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa. Wszystko to zostało zamknięte w nowoczesnej stylistyce nawiązującej do koncepcyjnego modelu Opla Monza.
Nowa Insignia Sports Tourer imponuje swoją pojemnością bagażnika który wynosi w tym modelu aż 1640 litrów i jest ponad 100 litrów większy niż w poprzedniej generacji dodatkowo otrzyma bardzo przydatną funkcję otwierania klapy bagażnika ruchem stopy. Wysokość unoszenia klapy można zaprogramować, dostosowując ją na przykład do poziomu sufitu w garażu. W nowym modelu zastosowane zostały ultranowoczesne systemy wspomagające kierowcę, matrycowe reflektory Opel IntelliLux LED. Wyświetlacz projekcyjny HUD (Head‑up Display) wyświetlający informację na szybie przedniej pojazdu oraz najnowocześniejsze systemy łączności pozwalające na integrację systemu multimedialnego z naszym smartfonem. W Insignii B nie zapomniano także o osobistym opiekunie kierowcy pod postacią systemu Opel OnStar wyposażonego w nowe funkcje takie jak pomoc doradcy przy rezerwacji hotelu w czasie podróży do miejsca docelowego a także pomoc w znalezieniu parkingu. Ponadto punkt dostępu do Internetu 4G LTE Wi‑Fi wchodzący w skład systemu OnStar umożliwi wszystkim osobom podróżującym Insignią podłączenie urządzeń mobilnych do sieci.
Nowy flagowy model jest pierwszym samochodem grupy Opel który otrzyma ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, kamerą 360° i inteligentnym napędem na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego najbardziej zaawansowany w tej klasie pojazdów. Dwa elektronicznie sterowane sprzęgła wielotarczowe w systemie napędu na wszystkie koła zastępują tradycyjny mechanizm różnicowy tylnej osi, zapewniając znacznie bardziej precyzyjne przenoszenie siły napędowej poszczególne koła. Zalety tego systemu ujawniają się szczególnie na szutrowej, mokrej, oblodzonej lub zaśnieżonej nawierzchni. Na zakręcie dodatkowy moment obrotowy jest przekazywany na tylne koło po zewnętrznej stronie łuku, aby subtelnie ograniczyć podsterowność i zapewnić bardziej precyzyjną kontrolę toru jazdy. System w ułamku sekundy reaguje na naciśnięcie pedału przyspieszenia, gwarantując lepszą stabilność i sterowalność pojazdu w każdej sytuacji.
Wnętrze nowej Insignii jest wyjątkowo przestronne. Od teraz używanie samochodu do podróży służbowej, czy podczas jazdy rekreacyjnej zaspokoi praktycznie wszystkie wymagania, jakie można stawiać takiemu środkowi transportu. Opcjonalne ergonomiczne fotele AGR z funkcją masażu, wentylacji i pamięci ustawień zapewniają jeszcze wyższy komfort jazdy. Dodatkowo dwa skrajne miejsca na tylnej kanapie są podgrzewane. Podczas zimy kierowcy nie zaskoczy poranne oblodzenie szyby czołowej gdyż jest ona podgrzana i w mgnieniu oka rozmrozi zamarznięty poranny lód. Duże, panoramiczne okno dachowe (1400 x 860 milimetrów) sięga aż nad głowy pasażerów tylnej kanapy.
Układ kokpitu został podporządkowany potrzebom kierowcy. W nowej Insignii Sports Tourer siedzi on niżej w porównaniu z poprzednim modelem i jest otoczony przyrządami oraz konsolą środkową, jak w centrum dowodzenia. Przejrzyste linie i wyprofilowane powierzchnie utrzymane w typowej dla Opla konwencji stylistycznej nadają wnętrzu elegancki charakter. Bezramkowy ekran dotykowy systemu IntelliLink jest zwrócony w stronę kierowcy, a jego estetyka podkreśla wysoką klasę urządzenia. Oprócz ekranu dotykowego do intuicyjnego sterowania poszczególnymi funkcjami służą przyciski pogrupowane w trzech rzędach. Górny rząd jest zarezerwowany dla systemu multimedialnego, środkowy rząd to sterowanie ogrzewaniem, wentylacją i klimatyzacją, a dolny rząd to przyciski odpowiadające poszczególnym systemom wspomagania kierowcy.
Najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę w nowej Insignii Sports Tourer:
• Wyświetlacz projekcyjny HUD (Head‑up Display): Informacje o prędkości, rozpoznanych znakach drogowych i ustawieniach ogranicznika prędkości oraz wskazówki nawigacji są wyświetlane na szybie czołowej, bezpośrednio na linii wzroku kierowcy, który nie musi przerywać obserwacji drogi.
• Kamera 360°, a dokładniej cztery kamery umieszczone z każdej strony pojazdu. Na podstawie rejestrowanego przez nie obrazu można uzyskać widok pojazdu z góry obejmujący pełne 360 stopni, który ułatwia manewrowanie na parkingu.
• Adaptacyjny tempomat (ACC) mierzy odległość od pojazdu poprzedzającego i odpowiednio koryguje prędkość jazdy. ACC inicjuje także automatyczne hamowanie awaryjne, w przypadku nagłego zmniejszenia się tej prędkości.
• Asystent pasa ruchu z automatyczną korektą toru jazdy i ostrzeżeniem przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu. Za pomocą łagodnych ruchów kierownicy (i ewentualnych alertów asystenta pasa ruchu) system ten ostrzega kierowcę przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu.
• System ostrzegania o pojeździe zbliżającym się z tyłu. Czujniki radarowe w tylnym zderzaku wykrywają obiekty zbliżające się z lewej lub prawej strony w odległości 20 metrów i promieniu 90 stopni. Jest to bardzo przydatna funkcja, na przykład przy cofaniu na parkingu, w warunkach ograniczonej widoczności.
Galeria zdjęć Insignii Grand Sport
Dodaj komentarz