Właśnie ruszył nowy portal Opel *MyOpelService* gdzie można poznać m.in. istniejącą historię techniczną auta. To jeden z pierwszych portali tego typu w Polsce. Projekt ten mocno poparli dealrzy, poszerzając historię serwisową aut o historię napraw w autoryzowanych serwisach. Podkreślam „istniejąca historia serwisowa”, bo historia techniczna samochodu, o ile jest bardzo pożądana, o tyle nie zawsze jest osiągalna w całości.

Jak to jest z historią techniczną (serwisową) samochodów Opel:

1. Do niedawna jedyna istniejąca baza historii serwisowej to była polska, a potem europejska historia napraw gwarancyjnych Opel. W uzasadnionych przypadkach występowaliśmy do importera z prośbą o sprawdzenie historii gwarancyjnej auta. Importer występował do centrali … Jeżeli historia napraw gwarancyjnych istniała, bo dodać trzeba, że nie każde auto ma na koncie naprawę w ramach gwarancji, dowiadywaliśmy się przy jakim przebiegu była dokonana ostatnia naprawa gwarancyjna. Czasem to wystarczało, bo ostatni przebieg z bazy gwarancji był wyższy niż w aucie …

2. Od 2012 dealerzy kilku krajów Europy (w tym Polska) dołączyli do programu budowania historii napraw i przesyłamy online do centralnej bazy historii napraw GM dane o naprawach w naszych serwisach, dzięki temu powstaje dodatkowa historia napraw w autoryzowanych serwisach.

3. Od 15 października 2012 roku istniejąca baza napraw serwisowych (gwarancyjnych i regularnych z autoryzowanych serwisów) zostaje udostępniona Państwu poprzez portal MyOpelService.

4. Poznaj MyOpelService – zarejestruj się  TUTAJ

Jak powstaje historia serwisowa samochodu?

Historia serwisowa auta powstaje z zachowań użytkownika – jeżeli użytkownik korzysta z usług innych niż autoryzowany serwis Opel, nie poznamy tej części historii serwisowej auta inaczej niż od użytkownika. Podobnie jest ze szkodami komunikacyjnymi, często naprawy wykonywane są poza autoryzowaną stacją, poznamy je jedynie z oceny technicznej auta i z rzetelnej informacji od właściciela.