Opel-Corsa-OPC-05

Podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie
(5-15 marca 2015 r.) zaprezentowana została nowa, już piąta generacja Opla Corsy w sportowej wersji OPC.

Nowa Corsa OPC łączy w sobie bezkompromisowy sportowy styl przystosowany do codziennego użytkowania. Auto mierzy około 4 metrów długości i wyróżnia się niecodzienną stylistyką. Połączenie muskularnego wytłoczenia przedniej maski wraz z nowo zaprojektowanym przodem, nadkolami oraz dużymi wlotami powietrza daje nowej Corsie niesamowicie dynamiczny wygląd. Tylna część auta także przeszła
lifting, na tylnej klapie bagażnika zamontowano ciekawy spojler, który dostępny będzie w dwóch wersjach: standardowy (subtelny) lub bardziej ekstrawagancki który będzie w stanie wytworzyć większą siłę docisku pojazdu na tylną oś. Kolejne sportowe detale zamontowane w tylnej części auta to sportowy tłumik Remus z podwójną końcówką oraz dyfuzorem. Wnętrze wyposażone będzie w wyczynowe fotele Recaro, kierownica oraz dźwignia zmiany biegów pokryta została skórą a pedały zyskały sportowe nakładki. We wnętrzu zastosowano także charakterystyczne zegary z motywami Opel Performance Center.

Jednostka napędowa zastosowana w wersji OPC to turbodoładowany silnik ECOTEC o pojemności 1.6 litra i mocy 207KM z wysokim momentem obrotowym wynoszącym 245Nm, który chwilowo będzie można zwiększyć do 280Nm dzięki funkcji overboost. Napęd nowej Corsy przekazywany będzie na przednią oś poprzez sześciostopniową przekładnię sterowaną precyzyjną dźwignią biegów o krótkim skoku. Nowa Corsa pozwala rozpędzić się od 0 do 100km/h zaledwie w 6,8 sekundy. Maksymalna prędkość jaką można rozwinąć to 230km/h. Jak na sportowe auto zapotrzebowanie na paliwo jest umiarkowane i wynosi 7,5l/100km w cyklu mieszanym.

Zawieszenie nowej Corsy także zostało całkowicie przeprojektowane wraz ze specjalistami z firmy Koni. Zastosowana technologia FSD (Frequency Selective Damping) umożliwia dopasowanie stylu jazdy kierowcy od charakterystycznej sportowej twardości zawieszenia do komfortowej jazdy codziennej. System ESP dostał kilka trybów jazdy, które dadzą kierowcy dużo frajdy z prowadzenia auta. Doświadczeni kierowcy dostaną możliwość wyłączenia systemu ESP ale będą musieli liczyć się z możliwością utraty przyczepności auta na torze wyścigowym.
Układ hamulcowy zastosowany w Corsie zyskał nowe tarcze hamulcowe o średnicy 308mm specjalnie zaprojektowane na potrzeby OPC.

Nowy Opel Corsa OPC to udany kompromis między sportową i codzienna jazdą.
Dzięki kompaktowym rozmiarom i zwrotności dobrze poradzi sobie zarówno w miejskiej dżungli jak i na torze wyścigowym.

Z szeroką gamą modeli Opla możecie Państwo zapoznać się na naszej stronie www