Często widzimy na drodze samochody posiadające tylko jeden świecący reflektor. Najczęstsza przyczyna – to przepalona żarówka H7 świateł mijania.
Co wówczas? Naprawiamy we własnym zakresie, sami podejmujemy się wymiany żarówki, czy zlecamy w serwisie doświadczonemu mechanikowi, najlepiej w serwisie autoryzowanym?
Jeśli sami, to pojawiają się kolejne pytania: jaką żarówkę wybrać? H7 – TAK, ale jakiego producenta, znanego z produkcji żarówek, czy nabyć przypadkową żarówkę w hipermarkecie, standardową, czy oświetlającą drogę o 50% jaśniej, czy dającą niebiesko-białe światło o 20% jaśniejsze, czy o przedłużonej trwałości, aż w końcu zastanawiamy się wymienić jedną, czy dwie żarówki?
Jeśli samodzielnie, to w nowoczesnych samochodach możemy się spodziewać utrudnionego dostępu do reflektora, często należy wymontować osprzęt utrudniający dostęp do reflektora, akumulator, nadkola, czasami sam reflektor, należy zachować szczególną ostrożność przy demontażu pokrywy reflektora, aby nie mieć później problemów z przedostawaniem się wody do wnętrza reflektora, parowaniem szkła reflektora, należy uważać, aby nie dotknąć szklanej bańki palcami.
To może jednak lepiej zlecić wymianę żarówek w serwisie? Szef serwisu Dixi-Car poleca to rozwiązanie, ale wciąż niektóre pytania pozostają bez odpowiedzi.
TUTAJ możesz zadać pytanie do serwisu Dixi-Car
Jaki producent? Zawsze wybierajmy uznanego producenta np.: OSRAM, PHILIPS, BOSCH, w serwisie autoryzowanym żarówki firmowane przez logo producenta samochodu, nie będzie wówczas problemów z ustawieniem świateł, żarówki będą świeciły z wymaganą jasnością, nie będzie łuszczyć się i dymić osłonka przeciwolśnieniowa (bez tej osłonki żarówka może oślepiać, a wcześniej podczas dymienia, dymek osadza się na lustrze reflektora, co uniemożliwia dobre oświetlenie.)
Jaką żarówkę? – polecam markową, standardową z bezbarwną bańką.
Wymienić jedną żarówkę, czy dwie? Jeżeli żarówki w naszym aucie używane były od dłuższego czasu i przepali się jedna z nich, wymieńmy od razu dwie. Dlatego, że siła świecenia żarówek maleje dość szybko, dlatego, że żarówki mają ograniczoną trwałość i jeśli przepaliła się jedna, jest duże prawdopodobieństwo, że wkrótce przepali się druga.
Jednoczesna wymiana dwóch żarówek oszczędza nasz czas i pieniądze, o czym informują zawsze naszych Klientów doradcy serwisowi w Dixi-Car.
Wymiana dwóch żarówek to jedna wizyta w serwisie, a ponadto cena wymiany w serwisie Dixi-Car dwóch oryginalnych żarówek H7 jest tylko o 50% wyższa od wymiany jednej. Wymiana oryginalnej żarówki H7 w serwisie Dixi-Car kosztuje 79,- , a dwóch 119,- PLN.
Klient w naszym serwisie może również skorzystać z alternatywnej propozycji, a mianowicie wymiany żarówek H7 pochodzących spoza oferty Opla. Wówczas cena wymiany dwóch żarówek jest o 43% wyższa od wymiany jednej, za dwie zapłacimy 99,-, a za jedną 69,- PLN.
Reasumując, spiszmy korzyści wynikające z jednoczesnej wymiany dwóch markowych żarówek świateł mijania w autoryzowanym serwisie Dixi-Car:
– jeden przyjazd do serwisu zamiast dwóch,
– niższy wydatek o 79*2-119 = 39,- PLN (oryginalne żarówki); o 69*2-99 = 39,- PLN (zamiennik),
– powyższe ceny obejmują sprawdzenie i w razie potrzeby ustawienie świateł,
– nowe żarówki będą świeciły z taką samą jasnością, będą miały taką samą trwałość,
– reflektory pozostaną szczelne, a lustra czyste, zapewniając prawidłowe oświetlenie.
Dlaczego żarówki H7 są zwykle o wiele droższe niż H4? Np. cena H7 to 40 zł, a H4 tylko 20 zł (markowe)? Przecież obie żarówki są z grubsza tej samej wielkości i wyglądają na zrobione z tych samych materiałów?
Witam Pana naszym blogu. Bardzo dziękuję za to pytanie. Sprawa jest bardzo złożona, co będzie przedmiotem kolejnego wpisu – wtedy dużo za i przeciw oraz kto i dlaczego. W skrócie: żarówka H7 (następca H4) jest przystosowana do nowoczesnych reflektorów, tych jest coraz więcej i nie można w nich stosować H4 – czyli działa prawo rynku „duży popyt”. Pozdrawiam, Tomasz Zieliński
| Witam| Mam pytanie dotyczące żarówek, a mianowicie jakie są zamontowane żarówki H4| w Oplu Omedze 97r.| Chciałbym wymienić te żarówki na inne, które dawałyby większe światło (te| które są to dosłownie „świeczki” w porównani z Laguną, którą sprzedałem).| Jakie byście polecili żarówki?
Proponujemy wstawić nowe żarówki nasze GM-owe, ew. Osram lub Philips lub podobne firmowe. Jeśli jest to Omega z reflektorami soczewkowymi, to do świateł mijania zalecamy żarówki H1, a do drogowych H7. Problem w tych reflektorach to matowienie odblasku; założenie żarówek o większej mocy może przyspieszyć degradację reflektorów.
Jesli w naszym aucie przepali sie jedna zarowka, radzimy wymienic obie za jednym razem. Kazda zarowka ma ograniczona trwalosc zazwyczaj jest to kilkaset godzin pracy, i bardzo mozliwe, ze po krotkim czasie przepali sie druga.
„Często widzimy na drodze samochody posiadające tylko jeden świecący reflektor. Najczęstsza przyczyna – to przepalona żarówka H7 świateł mijania.”
Nie świeciła mi żarówka, ale mam H1, więc jestem spokojna – to nie problem żarówki w myśl tego zdania. Przyczyna jest gdzie indziej. Bo przecież w moim aucie nie ma H7, więc nie mogła się przepalić 🙂