Aplikacja przeznaczona na urządzenia mobilne Android oraz iOS znacznie zwiększają możliwości portalu myOpel.pl dodając bardzo przydatne, na co dzień opcje. Po zainstalowaniu aplikacji zdobędziecie dostęp do: przypomnienie o miejscu postoju auta z jego czasem, formularz zdarzenia drogowego, instrukcję obsługi zawsze pod ręką czy znajdowanie najbliższego dealera czy nawet zaplanowanie przeglądu. Wszystkie te dodatkowe możliwości zapewne ułatwią ci jeszcze wygodniejsze użytkowanie twojego Opla. Poniżej znajdziecie informacje, co potrafi nowa apka. Zapraszamy

Zacznijmy od tego, co tak naprawdę potrafi aplikacja myOpel oraz jakie znajdziemy w niej funkcjonalności pozwalające nam na użytkowanie Opla w sposób efektywniejszy i wygodniejszy. Aplikacja posiada nazwijmy to dwa poziomy funkcjonalności. W pierwszym opcje dostępne są dla wszystkich modeli natomiast drugi dla samochodów wyposażonych w osobistego asystenta kierowcy, jakim jest Opel OnStar oferuje dodatkowe funkcjonalności niedostępne w poziomie pierwszym.

Funkcjonalności dostępne dla wszystkich samochodów Opel.
• filmy instruktażowe „Jak to działa” opisujące obsługę systemów multimedialnych
• wybór najbliższego preferowanego dealera
• bardzo atrakcyjne, zindywidualizowane oferty specjalne
• korzystanie z funkcji przypomnienia o przeglądzie
• umówienie online wizyty serwisowej u swojego wybranego dealera
• sprawdzenie czy Twój Opel podlega kampaniom naprawczym
• stworzenie raportu powypadkowego zawierającego kluczowe informacje w celu udostępnienia Twojemu ubezpieczycielowi
• szybki dostęp do instrukcji obsługi Twojego auta
• ustawienia przypomnienia o miejscu zaparkowania

Funkcjonalności dostępne dla Opli wyposażonych w OnStar.
• Komendy zdalne (otwieranie i zamykanie samochodu, włączanie klaksonu i zapalanie świateł)
• Diagnostyka samochodu, aby lepiej monitorować stan Twojego Opla (poziom paliwa, spalanie benzyny, żywotność oleju, ciśnienie w oponach i odczyt licznika).
• Wysłanie określonej destynacji do Twojego samochodu (dostępne dla wybranych modeli z nawigacją)
• Lokalizacja Twojego auta na mapie

Zacznijmy zatem nasze testy od opcji dostępnych w przypadku samochodów nie wyposażonych w osobistego asystentka kierowcy OnStar.

Aplikacja i jej ustawienia.
Nie ma to jak porządne dostosowanie aplikacji pod siebie, żeby później móc komfortowo jej używać. Powiem tak. Podobnie jak w przydatku samochodów niemiecka precyzja daje znać o sobie także tu. Mamy szeroki wachlarz dostosowania o którym opowiem wam w tym wpisie. Zaczynajmy zatem.

Aplikacja MyOpel możemy dostosować do własnych potrzeb oraz upodobań. Górna belka z nazwą samochodu jest całkowicie edytowalna i możemy tam umieścić wpis, na jaki mamy ochotę. Możesz wpisać np. Opel Insignia 2015 lub np. Mój Bączek lub cokolwiek innego. Inwencja i kreatywność należy do was! Drugą dość przydatną opcją jest ustawienie poszczególnych zagadnień aplikacji. Klikamy, zatem w opcję Edytuj stronę główną i działamy. Ustawiacie sobie w tym miejscu kolejność opcji, jaką chcecie mieć. Dla mnie najważniejsza opcja to Miejsce postoju a zaraz potem ustawiam sobie Preferowany dealer następnie ustawiam sobie Obsługa serwisowa oraz Centrum akcji przywoławczych itd. Jak widać możliwość personalizacji tej aplikacji jest dość duża. W opcji Konto możecie zapisać swoje dane kontaktowe takie jak: E-mail, telefon domowy, telefon komórkowy, telefon służbowy, inny telefon oraz imię i nazwisko. Dane te ułatwią np. kontakt z dealerem. Nie będziesz musiał podawać swojego imienia, nazwiska oraz numeru telefonu gdyż aplikacja je sama wygeneruje. Ostatnią opcją są Ustawienia. Można w tej sekcji zarządzać np. jednostkami miary, jakie chcemy widzieć w aplikacji. Możemy również zapoznać się z warunkami prawnymi apki oraz oświadczeniami prawnymi. Te dwie opcje pełnia typowo zapoznawczą rolę i nie są potrzebne w codziennym użytkowaniu aplikacji.


    
    

Miejsce postoju.
Ile razy zdarzyło wam się zaparkowanie samochodu (szczególnie na wakacyjnym wypadzie) w miejscu, o którym później zapomnieliście. Nerwowe szukanie miejsca pozostawienia auta wprawia niejednego kierowcę dosłownie w furię! Mając aplikację
MyOpel nie musisz się już denerwować.  Wystarczy, że ustawisz miejsce, w którym parkujesz samochód.

Jak widzicie można w tym miejscu ustawić wiele istotnych rzeczy o waszym postoju. Włączając lokalizację w waszym telefonie zobaczycie miejsce postoju waszego samochodu na mapie. Wystarczy w tym momencie kliknąć opcję ustaw miejsce a lokalizacja waszego auta zostanie zapamiętana. Opcja ta jest szczególnie przydatna w przypadku parkowania samochodu w obcym mieście lub kraju. Jeśli jest to np. płatne parkowanie możecie ustawić dowolny czas, który będzie odliczany od momentu startu w dół pokazując wam ilość pozostałego czasu. Możecie również dodać jakąś istotną dla was notatkę np. koszt postoju za określony czas lub cokolwiek innego. Ostatnią dość przydatną opcją jest dodanie zdjęcia. Czy zdarzyło wam się kiedyś zaparkować samochód, który później został porysowany przez innego kierowcę parkującego obok? Mi się zdarzyło. Oczywiście nie pomyślałem żeby zrobić zdjęcia mojego zaparkowanego auta wraz z innym obok i jego tablicami. Od teraz możesz mieć wszystko w jednym miejscu. Położenie, timer, notatkę i zdjęcie. Szybko, łatwo i przyjemnie. Od teraz, jeśli ktoś zarysuje wam auto wiecie, kogo szukać. Dla mnie jedna z ulubionych. Korzystam bardzo często i serdecznie Wam polecam. Naprawdę fajna opcja.

 

  

Instrukcja obsługi
Gdzie ona się zapodziała. Ostatnio ją wkładałem do schowka a teraz nie ma. Może znowu moje dziecko się do niej dorwało i pomalowało. Kurcze to już druga instrukcja w tym miesiącu! Heh no właśnie czy zdarzyło się wam kiedyś taka sytuacja? Mi już niestety dwa razy. Syn zobaczył fajną książeczkę z obrazkami i postanowił domalować własne a teraz nic w niej nie widać. Na szczęście z pomocą przychodzi nam apka MyOpel. Znajdziemy w niej kompletną instrukcję obsługi naszego samochodu i to wszystko w łatwy do znalezienia i przystępny sposób.
Znajdziemy tu wszystko, co dotyczy naszego samochodu począwszy od tego gdzie są schowki, jak się reguluje fotele i włącza poszczególne oświetlenia oraz co pokazują nam wskaźniki. Jak to w instrukcji obsługi pojazdu tyle, że tu wpisujemy w pole wyszukaj a nie kartkujemy przeszło 100 stron żeby znaleźć interesujące nas zagadnienie. Dla mnie bomba! Szczególnie upodobałem sobie opcję znalezienia lampek kontrolnych wyświetlających się na wskaźnikach. O ile lampkę koloru pomarańczowego z ikoną silnika zna większość kierowców tak już pomarańczowa literka P z trójkątem już nie każdy. Ja jej nie znałem, ale pewnego dnia dała o sobie znać i musieliśmy zapoznać się ze sobą :). Jesteście ciekawi, co to było? Otóż problemem był z natury łatwy do usunięcia, ale gdybym nie miał instrukcji w MyOpel musiał bym się nagimnastykować żeby go znaleźć. Usterką okazał się oblodzony czujnik parkowania, który nie działał przez lód prawidłowo. Oznaką jego oblodzenia była właśnie wspomniana wcześniej ikona, która migała wprowadzając we mnie niepokój odwiedzenia serwisu. Na szczęście poradziłem sobie w tej sytuacji sam. Brawo TY! Pomyślałem sobie. Przeglądając instrukcje natknąłem się na dużo innych ciekawych rzeczy, o których nie miałem wcześniej pojęcia. Reasumując całkiem przydatna ta instrukcja i to do tego w telefonie, pod ręką. Trzy razy TAK jak dla mnie! Polecam.

 

Znajdź dealera
Opcja uważam świetna. Szczególnie w trakcie wakacji lub służbowego wyjazdu. Pomyślcie sobie ile trzeba się naszukać najbliższego dealera w razie awarii naszego samochodu w trasie. I nie mówię tu o pierwszym lepszym warsztacie, w którym nas oskubią i naprawią byle, jak ale o takim prawdziwym, autoryzowanym! Ale opcja nie tylko do tego może nam się przydać. Wyobraźcie sobie taką sytuację. Wracacie z urlopu swoim starym samochodem, który zwyczajnie już wam się znudził lub ma swoje lata. Słuchacie radia i właśnie trwają dni otwarte w salonie Opla gdzie można przetestować nowy model, nad  którym się ostatnio zastanawialiście. Co robimy? A no ustawiamy szybko naszą lokalizację za pomocą odnajdź najbliższego dealera i udajemy się na testowanie być może waszego nowego auta. Przydatne? Jasne, że tak!

Jak widać z powyższego apka ma potencjał a jak go wykorzystamy zależy już tylko i wyłącznie od nas samych. Przyjrzyjmy się, zatem poszczególnym opcją, jakie nam oferuje zakładka Znajdź dealeraMamy tu trzy opcje odnajdywania. Pierwsza za pomocą GPS. Wystarczy tu włączyć odbiornik GPS w naszym telefonie a po chwili apka sama odnajdzie nasze położenie i pokaże nam gdzie najbliżej znajduje się dealer Opla. Druga to wpisanie kodu pocztowego. Można tu ustawić kraj, w jakim chcemy odnaleźć dealera oraz jego kod pocztowy (opcja polecana dla tych, co znają kod pocztowy adresu w innym kraju). Ostatnia opcja przyda się tym, który mają swojego ulubionego dealera takiego jak np. DIXI-CAR. Co zrobić, aby go odnaleźć w gąszczu krajowych dealerów Opla. Wystarczy w pole nazwy wpisać słowo dixi (nie ma potrzeby nawet wpisywania całej nazwy). Wszystko to oparte jest na bardzo dokładnych mapach Google. Po znalezieniu naszego dealera mamy cztery możliwości. Prowadzeniu do celu klikając w niebieską strzałkę nawigacji Google. Nastąpi wówczas przeniesienie do nawigacji gdzie automatycznie ustawi się szukany cel podróży. Jeśli nie chcemy jeszcze tam jechać a jedynie zasięgnąć informacji na temat promocji, oferty serwisowej lub czegokolwiek innego klikamy w przycisk Połącz z dealerem, który przeniesie was do wybierania numeru i połączenie się z żądamy miejscem. Możemy także ustawić sobie znalezionego dealera, jako Preferowanego, co ustawi nam dealera, jako domyślnego. Trzecią ostatnią opcją jest zdalne umówienie samochodu do serwisu bez potrzeby dzwonienia i umawiania się. Od tak po prostu jednym kliknięciem

    

Tak to działa
W skrócie można to nazwać zakładką multimedialną głównie ze względu na to, iż zawiera w sobie szereg filmików multimedialnych pokazujących jak działa system multimedialny w naszym samochodzie.
Całkiem fajna opcja ukazująca filmy instruktażowe w przystępny sposób ukazujące działanie poszczególnych elementów multimedialnych naszego samochodu. Zobaczycie tu jak włącza się odtwarzanie ulubionej muzyki ze smartfona. Zapoznacie się również jak włączyć nawigację i ustawić w niej żądany cel. Twórcy nie zapomnieli również o osobach chcących połączyć swój telefon z systemem multimedialnym, aby móc swobodnie prowadzić rozmowę podczas jazdy. Wszystko to dostępne jest, jeśli twój samochód posiada na pokładzie system multimedialny zwany IntelliLink (innowacyjny system multimedialny ze stałym dostępem do muzyki, zdjęć, filmów, map i ulubionych miejsc w sieci – przesyłanych wprost z kompatybilnego smartphona na duży, łatwy w obsłudze 7-calowy ekran dotykowy.) Wszystko pod ręką bez potrzeby specjalnego wyszukiwania. Przyznam, że opcja pomysłowa. Szczególnie dla świeżo upieczonych właścicieli auta.

 

 

 

 

Obsługa serwisowa
W sekcji obsługa serwisowa znajdziemy informacje związane typowo z serwisowaniem naszego samochodu. Opcja także dość przydatna szczególnie dla zapominalskich Opelskich!
Czego możemy spodziewać się w tej zakładce? Ano tego, iż będzie przede wszystkim pamiętała o naszych interwałach serwisowych, na których musimy się pojawić. Odpowiedzialna jest za to opcja Przypomnienia o przeglądzie gdzie po wpisaniu przebiegu auta oraz aktualnego badania technicznego zapamięta wprowadzone dane i określi nam terminy poszczególnych odwiedzin w serwisie Opla. Inna szczególnie przydatną opcją jest Umówienie wizyty w serwisie, o czym wspominałem wcześniej. Opcję najciekawszą szczególnie dla naszego portfela zostawiam na koniec. W zakładce Oferty serwisowe odnajdziecie swoje pieniądze (no ok mały żart). Może odnajdziecie raczej możliwość na ich oszczędzenie. Albowiem zakładka ta zawiera szereg aktualnych ofert serwisowych i sezonowych związanych z serwisowaniem waszego samochodu. Są tu takie oferty jak tania dezynfekcja klimatyzacji, wymiana rozrządu lub oleju w bardzo atrakcyjnej cenie lub akcesoria samochodowe objęte dodatkowym rabatem. Przyznam się, że skorzystałem nie raz z tej opcji i oszczędziłem sporo pieniędzy. Czego i Wam życzę 😉

 

 

 

Centrum akcji przywoławczych
Akcja przywoławcza, co to takiego jest? Jest to ogłoszenie kampanii naprawczej twojego samochodu, które ogłasza importer. Kampania taka to zaproszenie na usunięcie dostrzeżonych przez importera niedoskonałości produktu. Autoryzowany serwis na koszt importera wykona poprawki techniczne i/lub modyfikacje w celu zapewnienia bezpiecznego i wygodnego korzystania z pojazdu.
Kampania naprawcza obejmuje zarówno samochody objęte gwarancją jak i te, u których gwarancja się już zakończyła. Mając aplikację MyOpel możesz to sprawdzić bez jakiegokolwiek kontaktu z serwisem. Klikasz i wiesz bez oczekiwania na odpowiedź naszego człowieka czy producent odnalazł jakieś niedoskonałości w konstrukcji Twojego Opla.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utwórz raport powypadkowy
Bardzo przydatna opcja, choć z niej nie korzystałem i mam nadzieję nie korzystać aczkolwiek przysłowie głosi „przypadki chodzą ludziach” a „przezorny zawsze ubezpieczony” i tego się trzymajmy. Znać i wiedzieć trzeba!
Mamy tu możliwość opisania i wysłania swojego raportu dotyczącego nieprzyjemnego zdarzenia na drodze, jakim jest kolizja. Nie zawsze z naszej winy. No, ale cóż, jeśli się już wydarzy należy ją na gorąco opisać. Zdarza się tak, że po powrocie do domu nie pamiętamy już szczegółów zdarzenia a nawet, która to tak naprawdę strona auta została uszkodzona. Z pomocą przyjdzie nam właśnie aplikacja MyOpel i jej opcja Utwórz raport powypadkowy. Możemy w nim umieścić bardzo ważne szczegóły zdarzenia drogowego takie jak: informacje o kierowcy, dane pojazdu (naszego i tego biorącego udział w wypadku) oraz nasze uwagi i spostrzeżenia dotyczące zajścia. Możemy dodatkowo dodać do tego raportu lokalizację oraz ewentualne zdjęcia terenu i uszkodzonych pojazdów. Może się to okazać przydatne w szczególności gdy drugi kierowca jest nie do końca uczciwy. Wykazując uszkodzenia, których wcale nie było w momencie zdarzenia drogowego. W skrócie fajne, przydatne, a co najważniejsze przemyślane narzędzie aczkolwiek jak napisałem wcześniej nie chciałbym z tego typu opcji korzystać ze względów zdrowotnych i ekonomicznych! Jeśli wiecie co mam na myśli.

Pomoc
Ostatnia opcja wchodząca w skład podstawowych to właśnie Pomoc. Co się kryje za nią? Czy może być potrzebna?
Myślę, że w niektórych przypadkach tak owszem może nam się przydać w szczególności,  gdy potrzebujemy kontaktu na drodze z profesjonalnym doradcą Opla. Co w środku? Dwie opcje: Wsparcie Onstar oraz Pomoc drogowa. W pierwszym przypadku możemy uzyskać pomoc związaną a osobistym asystentem kierowcy w zakresie pomocy przy logowaniu (kodu PIN konta), korzystaniu z aplikacji czy też kojarzeniu Wi-Fi lub Bluetooth w samochodzie. Druga opcja skierowana jest do szerokiego grona odbiorców. Uzyskać można tu pomoc w sytuacjach losowych takich jak: brak paliwa, uszkodzenie opony, przepalenie żarówki czy tez niespodziewane rozładowanie akumulatora. Okazuje się, że często w takich sytuacjach nie wiemy, co zrobić. Na szczęście mamy już zainstalowaną apkę MyOpel i niczego się nie boimy!

 

 

 

 

 

 

Szerzej odnośnie funkcjonalności portalu MyOpel możecie dowiedzieć się z naszej strony: http://dixi-car.pl/myopel.htm

Poznaj nową aplikację myOpel –pobierz ją już teraz!
 

Uwaga!
Aby korzystać z funkcjonalności aplikacji musisz być zarejestrowany na portalu MyOpel. Aplikacja jest całkowicie bezpłatna niemniej jednak korzystanie z pewnych funkcjonalności aplikacji może być odpłatne np. zagraniczne połączenia z obsługą OnStar lub inne połączenia zagraniczne. Przed wykonaniem połączenia należy skonsultować się z lokalnym operatorem sieci komórkowej w celu uzyskania pełnej informacji odnośnie kosztów.