Pytanie: Błąd p1113 – czy jedyną opcją naprawy jest wymina kolektora dolotowego.  Zapala się co jakiś czas przy uruchamianiu pojazdu kontrolka samochód z kluczem. Zdiagnozowano błąd 1113. Kolektor był czyszczony,twinport działa bez oporów,  jednak błąd nadal się pojawia. Samochód jeździ normalnie, spalanie też sie nie zwiększyło.

 

Kolektor ssący (dolotowy)

Kolektor ssący (dolotowy)

 

Odpowiedź: Przyczyn usterki może być kilka, między innymi również wymiana kolektora . Najczęściej jednak udaje si e nam naprawić usterkę bez wymiany kolektora.  Na pewno konieczna jest wizyta w celu dokładnej weryfikacji..

Możliwe przyczyny tej usterki – zwarcie instalacji elektrycznej czujników w kolektorze ssącym, uszkodzenie mechaniczne kolektora lub układu sterowania systemem „twinport”. Najbardziej kosztownymi usterkami mogą okazać się uszkodzenie sterownika silnika lub samego kolektora (który jako część zamienna jest w dalszym ciągu sporym kosztem.)     serwis dixi-car

Nawiązując do wcześniejszej odpowiedzi podstawową i kluczową sprawą jest dokładna weryfikacja i umiejętność czytania „parametrów silnika”. Jednak z naszego doświadczenia w większości takich przypadków kończy się naprawą kolektora (możemy się pochwalić że jako bardzo nieliczni podejmujemy ten krok i nie mamy reklamacji tej usterki)