Nowy Opel Astra V

 

Nowy Opel Astra 5, model 2015-2016

Astra piątej generacji, model roku 2016. Co rzuca się w oczy? Muskulatura, mimo że całość jest lekka, ponadto nowa, lżejsza, podwójna listwa chromowana na grillu.

Astra piątej generacji (Astra V, Astra 5, Astra K) jest szczuplejsza, ale mocniejsza. Samochód jest do 200 kg lżejszy, w porównaniu do obecnie sprzedawanej Astry IV. Silniki o mocy do 200 KM. Spadek masy samochodu i nowa gama silnikowa każe oczekiwać niższego spalania i lepszych przyspieszeń piątej generacji kompaktu.

 

Galeria zdjęć

 

 

Kiedy rozpocznie się sprzedaż Astry 5?

Astrę V można już zamawiać w salonach Dixi-Car. Zobacz ceny.

Oficjalna premiera międzynarodowa we Frankfurcie (17-27 września 2015). Oficjalna premiera polska 6-8 listopada 2015.

 

 

Radiowy test Astry V

Głośnik, dźwięk Test Astry V 1.4 Turbo 150 KM

z 26.06.2016. Rekordowa Radio Audycja Bartka Olszewskiego. Radio Rekord Radom 106,2 FM

 

 

Nasz dixicarowy test Astry

 

 

Jakie ceny?

Zobacz podstronę z cenami Astry V.

 

 

Wersje nadwoziowe

5-drzw. hatchback i 5-drzw. kombi (SportsTourer). 4-drzw. sedan dostępny na bazie czwartej generacji.

5-drzw. hatchback

Hatchback

Galeria 1 Galeria 2

Kombi - SportsTourer

SportsTourer - kombi

Zobacz foto

 

 

 

Astra rzuca wyzwanie klasie wyższej - zobacz!

 

 

 

Jakie zmiany w Astrze V?

Deska rozdzielcza Astra V

Deska rozdzielcza Astry V. Mniej przycisków, w zamian ekran dotykowy na konsoli środkowej i dodatkowy ekran między zegarami.

  • bardziej "klinowaty" przód w porównaniu z Astrą IV (czyt. lepsza aerodynamika, mniejsze zużycie paliwa na autostradzie, przeczytaj jak powierzchnia czołowa wpływa na spalanie przy jeździe powyżej 100 km/h)
  • bardziej smukły tył - opadająca linia dachu - atrakcyjniejszy, sportowy wygląd
  • lekko mniejsze wymiary zewnętrze, ale bardziej przestronna kabina (w porównaniu do Astry czwartej generacji). Znacznie więcej miejsca w środku (odchudzone zostaną fotele, progi, profile dachu, co też wpłynie na mniejszą masę samochodu = mniejsze spalanie w mieście, więcej)
  • Astra 5 od 120 do 200 kg lżejsza niż Astra 4 (w zależności od modelu i poziomu wyposażenia)
  • trzy odmiany nadwoziowe: hatchback 5d, sedan 4d, kombi. Potem również coupe 3d i cabrio.
  • nowa rodzina silników Ecotec o pojemnościach 1.0 - 1.5 l. Trzy- i czterocylindrowe. Ekonomiczne dzięki turbo, zmiennym fazom rozrządu, systemowi Start&Stop. Silniki Astry V
  • nowa manualna skrzynia z podwójnym sprzęgłem (łatwiejsza, szybsza zmiana biegów)
  • nowa 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów
  • wersja z napędem elektrycznym - hybryda
  • system OnStar na pokładzie
  • nowe systemy wspomagające kierowcę, np. alarm martwego pola SBSA
  • reflektory mijania/długie LED (IntelliLux) - po raz pierwszy w Oplu
  • uproszczona deska rozdzielcza: mniej przycisków, więcej ekranów dotykowych

 

 

Jakie wersje wyposażeniowe?

Jest podstawowa Astra V Essentia, bogatsze Enjoy, Dynamic i najbogatsza Elite.

Poziomy wyposażenia Dynamic i Elite są nowe w Polsce, tzn. nie występowały w innych modelach Opla. W Astrze V nie są za to przewidywane poziomy Sport i Cosmo znane z innych modeli Opla.

Co wchodzi w skład danego trimu, sprawdź w Cenniku Astry V.

 

 

Film: Zobacz Astrę V w minutę!

 

 

 

Czy nowa platforma?

Zamaskowana Astra K

Tył Astry K. Zmróż oczy i zobacz rybi kształt samych okien..

Tak. Astra V zbudowana jest na całkiem nowej platformie - D2XX. Oznacza to więcej miejsca w środku przy mniejszej masie samochodu, w której to konkurencji Astra IV reprezentowała średni poziom. Astra V ma być dużo lepsza. Nowa platforma to odpowiedź na udaną platformę MQB koncernu VW. Na platformie D2XX z początku będzie budowana Astra K i Buick Verano (ten drugi na rynek amerykański), a później również druga generacja Chevroleta Cruze i crossover Chevrolet Equinox (oba nie na rynek polski).

Ponadto Opel mówi, że na projekt Astry ogromny wpływ miał koncept Monza, pokazywany na targach w 2013 r. W Monzie naczelnym hasłem była efektywność, lekkość, obniżenie spalania.

Platforma Delta-2 Astry IV nie będzie miała kontynuacji.

 

 

Spadek masy i wymiarów

Rzadko zdarza się, że kolejna generacja modelu jest lżejsza i mniejsza niż poprzednik. Tak jest w przypadku Astry V, która jest krótsza i lżejsza niż Astra IV. O ile skróceniu nadwozia (o 5 cm) towarzyszy wręcz obszerniejsza kabina (o 3,5 cm więcej miejsca na nogi na tylnej kanapie; o 1,5 cm większa odległość między przednim a tylnym rzędem siedzeń; o 2,2 cm więcej miejsca nad głową kierowcy), wypada pochylić się nad spadkiem masy samochodu o 120 do 200 kg, w zależności od wersji, i tak:

  • Szkielet nadwozia. W Astrze IV ważył 357 kg. W Astrze V waży 280 kg.
  • Zawieszenie - masa spadła o 50 kg (zastosowano wytrzymalsze stopy stali)
  • Silnik 1.4 Turbo 150KM- aluminiowy blok o 10 kg lżejszy niż kuty blok poprzednika (silnika 1.4 140 KM)

Główna korzyść - spadek spalania, bo jak wiemy spalanie rośnie wraz z masą pojazdu do rozpędzenia. Dlaczego?

Ale Opel mówi o drugiej korzyści z odchudzenia: poprawie zwrotności w mieście i "subiektywnie Astra lepiej się prowadzi - jest bardziej responsywna".

 

Przekrój Astra V

Przekrój: przemyślano konstrukcję większości podzespołów. Efekt - masa Astry V o 120-200 kg (zależnie do wersji) mniejsza niż Astry IV. Mniejsza masa = niższe spalanie.

 

Więcej: pdf materiał prasowy "Lekki, lżejszy... nowy Opel Astra"

 

 

 

Współczynnik oporu powietrza Cx = 0,285!

W nowej Astrze V mamy rewelacyjny współczynnik oporu aerodynamicznego równy 0,285. Im niższy, tym lepszy, bo wtedy samochód mniej pali. Dla porównania, Astra IV ma, w najbardziej opływowej wersji, współczynnik Cx = 0,325. Poprzednik Astry - Opel Kadett E GSi, model roku 1984 - miał Cx = 0,30. Tylko od tego czasu samochody urosły. A im powierzchnia czołowa pojazdu większa, tym lepiej trzeba dopracować szczegóły. Zobacz na filmie, jak to się robi:

Film: Astra V w tunelu aerodynamicznym (co za dźwięk!)

 

 

Astra V i Angela Merkel

Volkerem Bouffier, Angela Merkel, Karl-Thomas Neumann

Opel donosi, że kanclerz Niemiec Angela Merkel "dokładnie się przyjrzała" nowej Astrze V. 09.2015

Kanclerz nawiedziła stoisko "Astra Galaxy" w czasie targów we Frankfurcie, "okazała duże zainteresowanie" systemowi OnStar i Astrze piątce, a nawet przyjęła miniaturę samochodu w prezencie.

Co to wszystko znaczy? Zostawiamy Wam do samodzielnej interpretacji.

Co nowego w Astrze V, Ceny

 

 

Astra V - już 30 000 zamówień

Opel Astra V, Karl-Thomas Neumann, Mary Barra

Już 30 000 Astr V zamówili klienci - dane na 15 września. 09.2015

Dr Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny Opla mówi, że Astra V to najlepszy model Opla, jaki powstał w historii firmy.

Co nowego w Astrze V, Ceny

 

 

 

Gdzie produkcja

Astra K produkowana będzie w fabryce Opla w Gliwicach.

 

 

Słupek C. Tylny słupek Astra 5

Designerski smaczek: "pływający" dach

Tylny słupek C dzielony na część czarną i lakierowaną w kolorze nadwozia, powoduje, że dach wygląda na pływający".

 

 

Kluczyk czarny Astra V

Designerski / lakierowany kluczyk

Już w podstawowej wersji Essentia otrzymujemy w standardzie dwa składane, designerskie kluczyki. Takich wcześniej w Oplach nie było! Dodatkowo, w bogatszych wersjach piątki (na pewno w "Dynamic") kluczyk jest lakierowany w kolorze samochodu (patrz film powyżej: "Nasz dixicarowy test Astry").

 

 

Moduł PowerFlex na konsoli środkowej

Moduł PowerFlex

Tajemnicza opcja mocowana na konsoli środkowej (fot.) - moduł PowerFlex. Uchwyt na smartfon z kabelkiem z boku, rozszerza się w szerokość i długość, wiec da się podłączyć i duże Samsungi i male iPhony.

PowerFlex może dodatkowo rozpylać zapachy w kabinie.

 

 

Akumulator Opel Astra V w bagażniku Bateria w Astrze K pod tapicerką podłogi bagażnika

Akumulator pod podłogą bagażnika

W Astrze V pozwolił ten układ poprawić obszerność kabiny.

 

 

Fotele Astry 5

Fotele, na których plecy wypoczywają przez 4 godziny

Jeździsz na długich dystansach, np. z Poznania do Warszawy? Doposaż Astrę w fotel kierowcy AGR (certyfikowany przez niemiecką organizację Aktion Gesunder Rücken - Akcja na rzecz zdrowych pleców). Ma wentylację, masaż, "18-way" ustawienia ;) a nawet regulację szerokości siedziska.

Zdjęcia foteli AGR w naszej galerii real foto.

Nowością są podgrzewane siedzenia zewnętrzne tylne, oprócz przednich.

 

 

 

Film: Jak budowano kabinę, jak testuje się fotel kierowcy

 

 

Film: Prezentacja (m.in. masaż w fotelach) w General Motors Polska w W-wie, 3 września 2015.

 

 

 

 

IntelliLink z podłączonym iPhonem

IntelliLink z podłączonym epplowym smartfonem. Wydaje się jednak, że androidowy smartfon da więcej korzyści na pokładzie Astry.

 

Google Now

Jeśli masz androidowy smartfon, skorzystasz na pokładzie Astry z Android Auto.

IntelliLink z Android Auto i Apple CarPlay

  • Nowa generacja oplowego systemu IntelliLink - generacja 4.0
  • kompatybilna z Android Auto i Apple CarPlay
  • Android Auto - składają się nań technologie:
    • Google Maps - mapy na bieżąco aktualizowane w przeciwieństwie do niektórych nawigacji, gdzie musimy później dokupywać aktualizacje
    • Google Now - wyświetla na ekranie Astry np. "Korek w Anielewicza", albo "Umówiona kolacja z Anią"
    • pozwala obsługiwać m.in. WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify i odtwarzacze podcastów
  • Apple CarPlay:
    • wyświetla pulpit Twojego iPhone'a na centralnym wyświetlaczu Astry
    • pozwala obsługiwać takie aplikacje jak: Phone, Messages, Maps, Music i niektóre inne
  • sterowanie IntelliLinkiem (zarówno przy podłączeniu androidowego smartfona, jak i iOSowego iPhone'a) przez:
    • centralny wyświetlacz dotykowy Astry o przekątnej do 8 cali
    • przyciski sterujące w kierownicy
    • głosowo

 

 

 

Reflektory LED IntelliLux

 

Reflektor matrycowy LED

Reflektor matrycowy LED włączony

Reflektor matrycowy LED wyłączony

Reflektor matrycowy LED wyłączony

 

Rewolucja w oświetleniu. Zamiast żarówek halogenowych, albo łuku elektrycznego (ksenony), po raz pierwszy w Oplu będziemy mogli oświetlać drogę światłem z diód LED. Nie tylko oświetlenie będzie skuteczniejsze (jaśniejsza droga przed nami), ale też zautomatyzowane (samoczynnie przechodzące na długie zaraz po opuszczeniu obszaru zabudowanego), nie oślepiające (poszczególne segmenty LED gasnące po wykryciu nadjeżdżającego/poprzedzającego pojazdu) i trwalsze (szacuje się, że LEDy wytrzymają dłużej niż cały samochód). Będzie to opcja - wciąż będą dostepne tradycyjne żarówki. Więcej o reflektorach matrycowych IntelliLux.

 

 

Czerwony Opel Astra model roku 2016

 

 

Napis Classic na Astrę

Napis Classic na Astrę.

Czy będzie Astra IV Classic?

Tradycją Opla jest przedłużanie produkcji poprzedniej generacji Astry i przy obniżonej cenie oferowanie jej na rynkach rozwijających się jako "Classic". Mieliśmy więc Astrę Classic, Astrę II Classic, Astrę Classic III.

W przypadku Astry IV będzie odmiana "Sedan", czyli 4-drzwiowa limuzyna. Astra IV 5d hatchback - ostatnie egzemplarze zjadą z taśm produkcyjnych w lipcu 2015. Astra IV SportsTourer (kombi) - ostatnie egzemplarze wyprodukowane zostaną w grudniu 2015 r. Nie będzie kontynuacji Astry IV 5d ani kombi w roku 2015. Będzie tylko Sedan.

Ceny Astry IV SEDAN

 

 

Tabela: lata produkcji Astry "nieklasycznej" i wersji Classic

Model Lata produkcji na rynek paneuropejski Lata, w których model był oferowany jako "Classic" na wybranych rynkach
Astra I Astra I 1991-1998 1998-2002
Astra II Astra II 1998-2004 2004-2009
Astra III

Astra III

zobacz ofertę uzywanych

2004-2009 2009-2014
Astra IV

Astra IV

zobacz ceny

2009-2015 wersja sedan, od 2015 r.
Piąta generacja Astry Astra V od poł. 2015 r. -

 

Opel Kadett, Astra, generacje

Portret rodzinny. Od pierwszego Kadetta do Astry IV. Od lewej: Kadett I (1937), Kadett A (1962), Kadett B (1965), Kadett C (1973), Kadett D (1979), Kadett E (1984), Astra F (1991), Astra G (1998), Astra H (2004), Astra J (2009).

 

 

 

Czwarta generacja folii maskującej Opla

Folia maskująca Cube

Zobacz, jak myląca oko jest trójwymiarowa folia, którą zamaskowano Astrę V. A potem zobacz historię kamuflażu Opla.

 

 

Zobacz także

Piloci w Opel Business Lounge

Foto z premier w Dixi: hatchback, kombi

 

 

Co najchętniej kupują Polacy?

Czerwona Astra V, jazda szosowa

Polecamy Astrę V (fot.). Miłośnikom żyłowania wskaźnika wyposażenie/cena - Astrę Sedan.

Samar opublikował ranking najpopularniejszych modeli nowych aut osobowych wśród klientów indywidualnych w Polsce okresie od stycznia do czerwca, plus dziesięć pierwszych dni lipca 2017.

  1. Opel Astra: 3515 egzemplarzy
  2. Toyota Yaris: 3230
  3. Skoda Fabia: 3103
  4. Dacia Duster: 2394
  5. Fiat Tipo: 2350
  6. Toyota Auris: 2267
  7. Opel Corsa: 2035
  8. Skoda Rapid: 1973
  9. Volkswagen Golf: 1884
  10. Skoda Octavia: 1860

Więcej statystyk

 

 

Najwięcej od 10 lat klientów kupiło samochód w Dixi-Car!

Sprzedaż nowych Opli w salonie Dixi-Car Radom

Wnętrze salonu Dixi-Car Radom. Klienci oglądają sprzedażowy hit - Opla MOKKĘ X.

 

W 2016 roku rekordowo wielu klientów z Radomia wybrało Dixi-Car. Radomiacy coraz bardziej ufają salonowi Opel przy Czarneckiego - w 2016 sprzedaliśmy aż 287 nowych samochodów.

Salon w Raszynie k. Warszawy też miał rekordowo wielu klientów. Zobacz zestawienie za ostatnie 10 lat i które modele były najpopularniejsze w 2016 r.

 

 

Wypełnij formularz, a dostaniesz ofertę na nowy samochód z dobrą ceną! Lub zadzwoń!

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Mam już Opla (lub ma ktoś z rodziny, lub ma moja firma)
Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, taksówkarz, niepełnosprawny - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfra lub słownie. Pole obowiązkowe.

 

 

Dixi-Car Gepardem Biznesu

Ich wartość szybko rośnie. Jak biegnący 100 km/h gepard. Jednym z Gepardów Biznesu został Dixi-Car. Co to oznacza dla klienta kupującego samochód? 11.2017

Biegnący gepard

Że masz do czynienia ze sprawdzoną firmą, której zaufało tysiące klientów. W innym przypadku wartość firmy Dixi-Car nie byłaby liczona w diesiątkach milionów złotych i nie osiągnęlibyśmy 32-procentowego wzrostu wartości rok do roku....

Bo o 32% wzrosła wycena firmy Dixi-Car między marcem 2015 a marcem 2016 - ogłosił Instytut Europejskiego Biznesu, który prowadzi Konkurs Gepardy Biznesu od 2006 r. Przez jedenaście lat Instytut przeanalizował wyniki finansowe 80 tysięcy przedsiębiorstw i kilkuset banków działających w Polsce.

 



Więcej o Astrze V

Ceny 5d
Ceny kombi
LPG
Promocje
Kolory
Tapicerki
Dane techniczne
Dane Kombi
Bagażnik
Silniki

Czym się wyróżnia?
Galeria 5d
Galeria real 5d
Galeria Kombi
5d, wersja Dynamic
Kombi, wersja Dynamic
Pakiet OPC
Filmy
Opinie

 

Cenniki roku prod. 2017

pdf Astra 5-drzw., model 2018

pdf Astra 5-drzw., model 2017

pdf Astra Kombi, model 2018

pdf Astra Kombi, model 2017

Cenniki roku prod. 2016

pdf Astra 5-drzw.

Cenniki Opel Drive Plan

pdf Astra 5-drzw.

pdf Astra Kombi

 

 

pdf Katalog

pdf Katalog akcesoriów

 

Gwarancja, przeglądy

Gwarancja producenta: 2 lata więcej

Przedłużenie gwarancji?
FlexCare na 1, 2, 3 lata więcej

Jak często przegląd?
Co 30 tys. km/1 rok więcej

 

Konsultant sprzedaży nowych samochodów:

Raszyn - 22 716 30 20
Radom - 48 360 98 26

Wyprzedaż rocznika 2017
Kto pierwszy dzwoni, ma większy wybór.

Zobacz ceny
OnStar - osobisty opiekun kierowcy
Astra V dostępna z OnStar

Jak działa system? Samochody demo z OnStar
Koła zimowe
Koła zimowe + kołpaki

Zobacz ceny
Astra V ma najniższy koszt użytkowania
w swoim segmencie
TCO - całkowity koszt użytkowania, wg Eurotax

Więcej

Nagrody dla Astry V

 

logo "Auto Świat"

Złota Kierownica w kategorii „Auta Kompaktowe i Crossovery”

Samochód Roku Internautów

 

AutoBest

Nagroda SafetyBest 2015 za poprawiające bezpieczeństwo reflektory LED.

 

Złota kierownica

Złota Kierownica 2015 dla najlepszego samochodu klasy kompakt.

 

Prasa o Astrze V

Auto Świat
„Lepsza – to widać, słychać i czuć” tak swój pierwszy polski test nowej Astry zatytułował Auto Świat. Podkreślono, że nową generację cechuje „dynamiczniejszy wygląd, lżejsze nadwozie, nowe zawieszenie i silniki”. Testowaną jednostkę napędową 1.4 150 KM określono jako „dynamiczną, cichą i oszczędną”. „Brawo!” – pisze Auto Świat i daje testowanemu modelowi pięć gwiazdek, czyli najwyższą możliwą notę.

Motor
„Nowe wcielenie kompaktowego Opla to najlepsza Astra, jaka do tej pory powstała” – podsumowuje swój pierwszy polski test Astry z silnikiem 1.4 125 KM Motor. Astra ma „dopracowany układ jezdny, obszerne wnętrze i jest dobrze wykonana, a nowy silnik przekonuje dynamiką i niedużym zużyciem paliwa”. „Volkswagen może już zacząć się bać” – tymi słowami kończy swój test Motor.

Auto Motor i Sport
na okładce podsumował Astrę następującymi słowami ”zachwyca wyglądem, szokuje osiągami”, a artykuł na jej temat wymownie zatytułował „Lepsza niż myślisz”. Nowość od Opla zdaniem dziennikarzy „sprawnie przeskakuje z zakrętu na zakręt, dobrze hamuje, ma sporo miejsca także z tyłu i nieźle wygląda”. „To mocny konkurent dla innych popularnych kompaktów w na rynku” – podsumowuje Auto Motor i Sport.

EuroNCAP 5 gwiazdek

Pięć gwiazdek w teście zderzeniowym dla Astry V.

Ocenili nas

"

Jestem bardzo zadowolony z zakupu samochodu u Państwa. Pan Marcin Hoffman jest doskonałym sprzedawcą. Z pewnością polecę Państwa salon innym osobom. Pozdrawiam, :)

"

Więcej opinii



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry      Poleć tę stronę znajomemu Poleć tę stronę znajomemu

 

 

Wyprzedaż rocznika 2017. Opel Corsa od 37 300 zł