Słabe chłodzenie lub jego brak pomimo pracującej klimatyzacji TUTAJ wiecej o serwisie klimatyzacji
Najprawdopodobniej przyczyną jest zbyt mała ilość czynnika chłodzącego. Mała ilość to również słabe smarowanie sprężarki klimatyzacji, co przy dłuższym używaniu klimatyzacji w tym stanie może doprowadzić do zatarcia sprężarki (kompresora), sprężarka jest najdroższym elementem w całym układzie klimatyzacji.
Nie musi to oznaczać, że mamy do czynienia z nieszczelnością w układzie. Co roku około 10-15% czynnika chłodzącego ucieka przez złącza, porowate przewody i jest to naturalne zjawisko.
Wszelkie wątpliwości rozwieje wizyta w serwisie podczas której zostanie uzupełniony czynnik chłodzący jak również skontrolowany stan szczelności układu klimatyzacji.
Nieprzyjemny zapach powietrza z kanałów wentylacyjnych, złe samopoczucie
Nieprzyjemny zapach po włączeniu klimatyzacji, szczególnie po długim jej przestoju budzi niepokój. Ty też zastanawiasz cię czy to tylko nieprzyjemny zapach czy może już szkodliwy zapach?
Jednym z elementów klimatyzacji jest umieszczony wewnątrz samochodu tzw. parownik, który odbiera ciepło z opływającego go powietrza. Przy okazji wykrapla się na nim para wodna zawarta w powietrzu, co powoduje, że parownik staje się wilgotny. Niesione z powietrzem pyłki roślin, bakterie, grzyby i pleśnie przyklejają się do wilgotnej powierzchni parownika, tworząc z czasem żywe siedlisko silnie alergizujących i toksycznych dla ludzi zapachów.
Żeby pozbyć się zapachu i całego towarzystwa trzeba dokładnie wyczyścić cały układu klimatyzacji, a szczególnie parownik. Parownik niestety, zwykle zamontowany jest dość głęboko w samochodzie, za licznymi osłonami, co utrudnia dostęp. Ponieważ czynność ta nie jest ani łatwa, ani prosta, mogą przeprowadzić ją tylko wyspecjalizowane serwisy klimatyzacyjne. Po wykonaniu odpowiednich demontaży, w tym filtra przeciwpyłkowego i dmuchawy powietrza pracownicy serwisu przy pomocy sond i urządzenia rozpylającego dokonują dezynfekcji układu za pomocą środka antybakteryjnego. Po kilku godzinach problem przykrego zapachu mamy z głowy. Producenci klimatyzacji zalecają wykonanie czyszczenia parownika przynajmniej raz w roku. Warto zatem pamiętać, że kiedy podczas jazdy mimo włączonej klimatyzacji czujemy się zmęczeni i rozdrażnieni, może to być sygnałem alergenów z klimatyzacji.
Słaby nadmuch pomimo włączonych wentylatorów Sprawdź też e-sklep części OPEL
Przyczyną jest zanieczyszczony filtr kabinowy. Wymiana filtra na nowy powinna pomóc i lepiej tego nie odwlekać, by nie doprowadzić do uszkodzenia przeciążonego zapchanym filtrem silniczka dmuchawy. Filtr kabinowy powinien być wymieniany co roku w celu zapewnienia odpowiedniego komfortu w czasie jazdy i korzystania w pełni z nawiewu powietrza i klimatyzacji.
Hałas w czasie pracy klimatyzatora
Powodem może być uszkodzony kompresor. Zgłoś się do serwisu najszybciej jak możesz. Zignorowanie problemu może doprowadzić do zatarcia łożysk kompresora, co w większości samochodów uniemożliwia dalszą jazdę, ponieważ ten sam pasek często napędza również alternator i wspomaganie kierownicy.
Zaparowane szyby
Powodem parowania szyb może być niedrożny filtr kabinowy, który utrudnia prawidłową wentylację w samochodzie.
Prawidłowo działająca klimatyzacja osusza powietrze i dzięki temu szyby w samochodzie powinny bardzo szybko odparować. Odparowanie szyb klimatyzacją jest lepszym sposobem niż podgrzewanie szyb, a to dlatego, że przy klimatyzacji woda jest usuwana z wnętrza samochodu, podczas gdy przy nagrzewaniu para się na ciepłych szybach nie osadza, ale po ich schłodzeniu szybko powraca.
Jeśli klimatyzacja nie osusza prawidłowo powietrza, a filtr kabinowy nie utrudnia prawidłowej wentylacji, to należy wymienić filtr osuszający układ. Filtr taki powinno się wymieniać co około 2 lata. Jest to o tyle ważne, że niesprawny filtr pozostawia wilgoć w układzie i jest przyczyną powstawania korozji, a więc pośrednio również uszkodzeń i nieszczelności w układzie klimatyzacji.
w nissan p12 po właczeniu klimy wzrasta cisnienie na tłocznej na 20 pare bar i rozłacza spreżarke,gdy cisnienie spadnie załącza sie i znowu to samo czynnika jes wporządku dzis napełniałem w/g zalecen i dalej to samo zawór rozpreżny chyba puszcza bo pod azotem przechodziło,może to byc wina osuszacza?