Zdąż przed normą Euro 6.2

Od września 2018 wchodzi zaostrzona norma emisji Euro 6.2*. Silniki - benzynowe i Diesle - mogą podrożeć. Niektóre popularne jednostki znikną z oferty. Warto przyspieszyć zakup nowego samochodu!

* znana też pod nazwami Euro 6D-TEMP lub Euro 6D, w przeciwieństwie do normy Euro 6.1 (Euro 6c) obowiązującej obecnie

Norma Euro 6.2, zegary

 

Których modeli Opla to dotyczy?

Astra Sedan, MOKKA X, Astra V hatchback i kombi, Vivaro Kombi.

Inne modele, w których zachodzą zmiany silnikowe: Corsa oraz Insignia liftback i kombi

 

Update z 6 lipca 2018

W Dixi‑Car mamy spory zapas aut od ręki ze sprawdzonymi silnikami Euro 6.1:

  • Astra Sedan benzynowe oraz fabryczne LPG+benzyna
  • Astra V
  • MOKKA X
  • Vivaro Kombi

Rozsądni kupują teraz - trwa wakacyjna wyprzedaż!


Salon W-wa/Raszyn

(22) 716‑30‑20 wew. 5

Salon Radom

603-750-325    (48) 360‑98‑26 wew. 2

 

Dlaczego warto przyspieszyć zakup nowego samochodu?

Mało kto chce mieć jeszcze bardziej skomplikowany silnik, np. benzynę z filtrem cząstek stałych (tzw. gpf), a takie staną się normą od września 2018, gdy na dobre zagości w Polsce norma emisji Euro 6.2, znana też jako Euro 6d-TEMP i Euro 6d). Dotyczy to wszystkich producentów sprzedających samochody w Europie, w tym Opla. Samochody, zarówno z silnikami benzynowymi jak i z Dieslami, mogą podrożeć.

Nawet jeśli nie podrożeją, to niektóre popularne obecnie silniki mogą zniknąć z oferty.

Utrudniony będzie zakup samochodu z fabrycznym LPG.

Wystarczy rzut oka na te dwa cenniki - jaka jest paleta silników i jakie ceny samochodów produkowanych do i od połowy 2018 (przypadek skrajny):

pdf Astra Sedan - produkcja do poł. 2018

pdf Astra Sedan - produkcja od poł. 2018 (rok modelowy 2019)

 

Nie ma co czekać do września, bo już dziś - marzec 2018 - powoli wyczerpują się w fabrykach alokacje na produkcję nowych samochodów z dotychczasowymi silnikami spełniającymi normę emisji Euro 6.1, znaną też jako Euro 6 c. Oczywiście przez pewien czas będą one dostępne, ponieważ salony robią zapasy, ale wybór na pewno będzie coraz mniejszy.

 

Odmienny punkt widzenia

6 czerwca 2018 Opel opublikował obszerny materiał nt. zmian silnikowych i skrzyniowych, który prezentuje zachodnioeuropejski, nieco inny niż polski, punkt widzenia. Trochę w tym prawdy, której nie widać z "zadymionej części Europy". Czy Euro 6d to zmiana na lepsze, czy na gorsze? Pełna wersja na media.opel.com. Tu kluczowe tezy artykułu:

79 oplowskich układów napędowych spełnia już normę Euro 6d-TEMP (czyli Euro 6.2)

  • ograniczenia wjazdu do centrów miast (dyskutowane obecnie w Niemczech) nie dotkną oplowskich Diesli Euro 6d-TEMP z układem SCR
  • niektóre modele Opla, jak Grandland X w pewnym zakresie zyskują na Euro 6.2, bo np. dochodzi Diesel 1.5 130KM z manualem 6-bieg./automatem 8-biegowym. Dotychczas najmniejszym Dieslem był 1.6, a żeby mieć w Grandlandzie 8-biegowy automat, trzeba było kupić największego Diesla 2.0 177KM
  • silniki Euro 6d-TEMP to albo całkiem nowe jednostki, albo dotychczasowe, do których mógł zostać dołożony:
    • w przypadku benzyn - filtr GPF (Gasoline Particulate Filter) - przede wszystkim do dużych silników, jak 1.6 200 KM, stosowany m.in. w Astrze, Zafirze (1.6 to już duży silnik wg dzisiejszych standardów)
    • w przypadku Diesli układ SCR (Selective Catalytic Reduction) korzystający z AdBlue
  • zużycie paliwa - testy będą "z dróg publicznych" (cykl WLTP), a nie "laboratoryjne" (dotychczasowy cykl NEDC). Spowoduje to że "nagle samochody zaczną palić więcej", a raczej że tabelki będą odzwierciedlały realia drogowe.
  • cztery zelektryfikowane modele Opla do 2020 r. (m.in. Corsa - czyto bateryjna, Grandland X - plug-in hybryda)
  • do 2024 r. każdy model Opla będzie miał wersję bateryjną lub hybrydową

Otwarte jest pytanie czy filtry GPF w silnikach benzynowych będą się zapychały (jak DPF w Dieslach) i w związku z tym czy "będą musiały" być wycinane. Praktyka serwisowa z pewnością wkrótce wskaże odpowiedzi... My na razie nie wiemy.

 

 

O normach emisji Euro



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Niemiecka jakość Opla w eXtracenie