Przód Astry IV przed liftingiem. Czerwony lakier wygląda doskonale na zdjęciach. W sprzedaży popularniejsze są szarości i granaty metalik. Jaki lakier wybrać?
Astra IV jest ostatnią generacją kompaktowego Opla, która urosła w porównaniu z poprzedniczką. Nowa Astra V jest już mniejsza i lżejsza niż "czwórka". Astra IV zaczerpnęła rozwiązania z flagowej Insigni, więc dostajemy duży, wygodny, niemiecki samochód. Czym różnią się wersje sprzed i po liftingu w 2012 r.?
Produkcja Astry J od jesieni 2009 r. Face-lifting w poł. 2012 r. Produkcja hatchbacka i kombi czwartej generacji zakończyła się w II poł. 2015 r. Produkcja Sedana do 2019 r.. Następcą Astry J jest Astra K. Astry IV hatchback są top modelem wśród używanych - zobacz.
Sportowa Astra GTC - produkcja od wiosny 2011 r. do 2018 roku. SportsTourer - kombi - produkcja od jesieni 2010, zakończyła się na przełomie 2015 i 2016 roku.
Zobacz, gdzie była produkowana.
Zmienił się zderzak, grill, lampy. Po liftingu jest cieńsza, ale "uśmiechnięta" chromowana listwa na atrapie chłodnicy. Zderzak po lifcie ma czarną nakładkę nad tablicą rejestracyjną i inny kształt w okolicach reflektorów przeciwmgielnych.
Migacze przednie w Astrze IV (zarówno przed, jak i po liftingu) nie są zintegrowane z reflektorem. Zamiast tego są nisko w zderzaku - tam, gdzie w innych samochodach reflektory przeciwmgielne. Dzięki temu każda Astra, nawet "golas", ma dodatkowe "reflektorki" w zderzaku i sprawia wrażenie szlachetniejszego samochodu.
https://czesci.poradyopel.pl/13-czesci-opel-astra
Inny jest zderzak tylny, wnęka na tablicę rejestracyjną. Po liftingu na zderzaku jest cienka chromowana listwa pod tablicą rejestracyjną.
4-drzwiowa Astra IV Sedan (premiera w 2012 r.) miała od początku zderzaki poliftingowej Astry. Zobacz ceny używanych egzemplarzy.
Premierowe, z 2012 r., zdjęcie Astry Sedan, hatchbacka i SportsTourer'a (kombi). Na wszystkich trzech nadwoziach widoczne poliftingowe zderzaki.
Kombi trafiło do sprzedaży rok później niż hatchback, tzn. jesienią 2010 r. SportsTourer miał lifting przodu, jak opisany powyżej dla hatchbacka. W Kombi prawie nie było liftingu tyłu - dodano tylko cienką chromowaną listwę na zderzaku, tuż pod dolną krawędzią klapy bagażnika. Tu zdjęcie SportsTourer po lifcie, z chromowaną listwą - kliknij.
Zdjęcie przedliftingowe Astry J Kombi - bez chromowanej listwy na zderzaku. Inaczej niż w Astrze III, czwartej generacji kombi ma taki sam rozstaw osi jak hatchback, tzn. 2685 mm. Ale długość nadwozia większa o 28 cm. Zobacz wymiary.
Deska rozdzielcza Astry Sedan circa 2015. Taka sama jak w hatchbacku. Deska nie zmieniła się w czasie liftingu, zmieniły się tylko zestawy audio, ok. 2013 r. Doszły radia z ekranami dotykowymi, lepsze nawigacje. Na fot. późniejsze radio Navi 950.
Zegary hatchbacka z początku produkcji. Radioodtwarzacz DVD 800. W połowie 2013 r. weszły radia serii "Navi" (fot. powyżej).
Sportowy GTC pojawił się 1,5 roku po premierze hatchbacka - w połowie 2011 roku. Z zewnątrz nie ma wiele wspólnego z hatchbackiem: błotniki, zderzaki, drzwi ma inne, bardziej muskularne. 3-drzwiowe GTC nie miało face-liftingu, jak hatchback i kombi.
GTC pozostał w produkcji (w Gliwicach) po zjechaniu z taśmy ostatniej 5-drzwiowej czwórki. Wkrótce zastąpi go Astra V GTC.
Oprócz ewidentnych zmian wizualnych widocznych na zdjęciach, Astra po liftingu w 2012 r. różni się od tej przedliftingowej następująco:
Dane techniczne egzemplarzy z początku produkcji, rok modelowy 2010.
Astra J hatchback, dane dla egzemplarzy wyprodukowanych na przełomie 2009-2010
Zobacz używane Astry hatchbacki, kombi, Sedan.
Zobacz także
Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Grójec, Janki, Jawczyce, Katowice, Kraków, Lublin, Łomianki, Łódź, woj. mazowieckie, Nadarzyn, Piaseczno, Płock, Poznań, Radom, Rawa Maz., Siedlce, Sochaczew, Szczecin, Tarczyn, Toruń, Warszawa-Puławska, Wrocław
Astra J, Astra K, Corsa, Crossland X, Grandland X, Insignia, Meriva, Mokka, Vivaro, Movano, Zafira, BAIC, Mitsubishi Kielce, SsangYong, Auta Japońskie, Małe / Miejskie, Suvy / Crossovery
BAIC 7 - już umawiamy jazdy testowe. Zapraszamy!
03.2024
Jest samochód demonstracyjny! Zarejestrowaliśmy BAIC Beijing 7 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG. Gotowy do jazdy testowej.
A dlaczego warto odbyć jazdę próbną przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baików i szybszą automatyczną skrzynię dwusprzegłową, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!