Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

Wymiana filtra paliwa OPEL - Diesel/Benzyna. Zapraszamy na serwis

Lokalizacja filtra paliwa Opel

Typowa lokalizacja filtra paliwa paliwa - okolice zbiornika. Dostęp od spodu.

We współczesnych Oplach wymienny, papierowy filtr paliwa występuje tylko przy silnikach Diesla. Przy silnikach benzynowych są teraz bezobsługowe filtry siatkowe w zbiorniku paliwa, a filtry paliwa wymienne są tylko w starszych modelach benzynowych. Jakie Opel zaleca okresy między wymianami filtra paliwa? Ile kosztuje wymiana w serwisach OPEL Dixi‑Car? Jakie są objawy zatkanego filtra paliwa?

—Obecne auta benzynowe posiadają cedzidło/siatkę w zbiorniku zamiast wymiennego wkładu. Brak awarii tej sekcji. Chyba, że jazda na rezerwie, wówczas pompa paliwa nie jest chłodzona optymalnie i może dojść do spalenia jej. W dieslach, również tych najnowszych, wymienne filtry paliwa cały czas są. Zalecamy wymianę co ok. 2 lata/60 tys. km w osobowych benzynach i dieslach; w dostawczych - co 1 rok/80 tys. km) - mówi szef BOK serwisu Opel Dixi‑Car Warszawa/Raszyn.

 

Czy wymiana filtra paliwa wchodzi w skład przeglądu olejowego?

Serwisy Dixi-Car oferują przegląd z wymianą oleju osobowych i dostawczych Opli w promocyjnych, zryczałtowanych cenach. Czy w skład tego przeglądu wchodzi wymiana filtra paliwa?

Tylko robocizna, za filtr paliwa trzeba zapłacić dodatkowo. Ile kosztuje oryginalny filtr paliwa Opel - to można sprawdzić w sklepie internetowym Dixi-Car.

Dlaczego część zamienna - filtr paliwa, nie wchodzi w skład przeglądu, a robocizna - wymiana filtra - już tak? Filtr paliwa zlokalizowany jest w okolicach zbiornika paliwa (lub pod maską). Skoro klient płaci za przegląd, a my w trakcie przeglądu i tak podnosimy samochód, by wymienić olej silnikowy i sprawdzić inne elementy - usługę wymiany filtra możemy zaoferować gratis. Natomiast cena samej części - filtra paliwa - zależy od modelu i silnika - wynosi od kilkudziesięciu do ponad dwustu złotych (za oryginał Opla). Dlatego filtra, który w nowszych Oplach występuje tylko przy silniku wysokoprężnym, nie wliczyliśmy do zryczałtowanej ceny przeglądu.

Filtra paliwa nie wymienia się przy każdym przeglądzie. Na decyzję o wymianie filtra paliwa powinna wpływać wiedza klienta, jakie paliwo tankował, ew. objawy wskazujące na przytkany filtr (piszemy o nich poniżej).

 

Filtr paliwa siatkowy

Od kiedy wymienny filtr paliwa nie występuje z silnikami benzynowymi? Już w benzynowych Oplach Corsach C, D nie ma wymiennego wkładu. W Oplu Zafirze B 1.6 i 1.8 też nie ma papierowego filtra paliwa. W benzynowych Astrze G, Merivie A filtr paliwa jeszcze występuje. Zatem od ok. 2000-2005 r. wymiennego filtra paliwa w odmianach z napędem benzynowym nie ma. Natomiast filtr siatkowy jest zawsze.

Producent tak pisze o filtrze siatkowym: Filtr siatkowy paliwa jest zamocowany w zbiorniku paliwa, pod pompą. Filtr siatkowy paliwa jest wykonany z tkaniny z tworzywa sztucznego. Zadaniem filtra siatkowego paliwa jest odfiltrowanie zanieczyszczeń i podciąganie paliwa. Filtr siatkowy paliwa oczyszcza się samoczynnie i normalnie nie wymaga konserwacji. Wstrzymanie przepływu paliwa w tym miejscu sygnalizuje, że zbiornik paliwa zawiera nadmierną ilość osadów. Wtedy potrzebne jest płukanie zbiornika, wykonujemy je w serwisach Dixi-Car.

W dieslach - również tych najnowszych - występuje zarówno siatkowy filtr paliwa (w baku) jak i wymienny, papierowy filtr paliwa (obok baku). W dieslach po wymianie filtra papierowego odpowietrza się dodatkowo układ zasilania. W benzynach, nawet jeśli papierowy filtr paliwa występuje, nie ma potrzeby odpowietrzania - zachodzi ono samoczynnie po przekręceniu stacyjki.

 

Oferta ASO Dixi-Car

Wymieniamy filtr paliwa we wszystkich modelach Opla (benzyny, diesle, osobowe, dostawcze), m. in. Astra F, G, H, J, K, L • Corsa C, D, E, F • Insignia A, B • Vectra C • Mokka A, B • Zafira A, B, C • Crossland X • Grandland X • Meriva A, B • Adam • Karl • Antara • Combo • Vivaro • Movano.

 

Zielona słuchawka, zadzwoń

Serwis Warszawa / Raszyn

(22) 716 30 20 wew. 1

pon-pt 7.30-18.30

 

Objawy zatkanego filtra paliwa

Zestaw filtrów Opel

Filtr paliwa w Oplach może mieć postać metalowej puszki z wyjściami pod przewody paliwowe (na drugim planie), lub wkładu papierowego, jak na pierwszym planie. Na zdjęciu widoczne są też: filtr oleju (u nas w cenie wymiany oleju), filtr powietrza (pomarańczowy po lewej) i filtr kabiny (biały, harmonijkowy po prawej).

Skoro filtr paliwa wymieniamy dość rzadko, a w nowych benzynach występuje tylko bezobsługowy filtr siatkowy w baku, użytkownik powinien być wyczulony na objawy wskazujące na niedrożny układ zasilania.

Są to dość charakterystyczne objawy zubożenia mieszanki paliwowo-powietrznej, gdzie silnik dostaje normalną ilość powietrza, a niedostateczną ilość paliwa.

Nie tylko zanieczyszczone paliwo może zatkać filtr paliwa. Również tzw. zgniła benzyna, wytrącającymi się osadami może zakitować filtr, a nawet uszkodzić pompę paliwa, czy wtryskiwacze. Dotyczy samochodów rzadko używanych, lub cały czas eksploatowanych na LPG.

 

Q&A

Dlaczego czasem filtr występuje jako metalowa puszka, a czasem jako wkład papierowy? W dieslach obudowa filtra paliwa bywa ogrzewana elektrycznie, ekonomicznie nie miałaby sensu wymiana za każdym razem elementu grzejnego, stąd wkład papierowy.

Dlaczego filtr paliwa może być w znacznym stopniu zatkany, a samochód wciąż jeździ normalnie? Układ paliwowy jest zaprojektowany nadmiarowo, pompa pompuje za dużo paliwa, reszta wraca do baku przewodem powrotnym. Jeśli ktoś jeździ spokojnie, bez pedału gazu w podłodze, może przez pewien czas nie zauważać obniżonej przepustowości filtra paliwa. Natomiast warto pamiętać, że paliwo nie jest neutralnie chemicznie. Mając dawno nie wymieniany, 5- czy 10-letni filtr paliwa, nie wiemy, co jest w środku - czy przypadkiem paliwo nie znalazło sobie drogi wokół elementu filtrującego i czy filtr nie stał się atrapą.

 

Podsumowanie

Okresy między wymianami filtra paliwa w Oplu to:

Wymienione interwały są poparte doświadczeniami naszych techników, ale podlegają ocenie użytkownika. Zapraszamy na diagnostykę i serwis układu zasilania.

 

 

 

 

Nowość: Więcej mechaników -> Szybkie terminy. Umów teraz.

 

 

 

Umów jazdę próbną Baikiem 3 i 5. Klienci zaskoczeni zrywnością samochodów!

03.2024

BAIC Beijing 5 samochód demonstracyjny
BAIC Beijing 3 samochód do jazdy próbnej

Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.

A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.

Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!

Umów datę i godzinę testu

Godziny pracy salonu



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowa marka BAIC. Jak wymawiać? Ruszyła sprzedaż w Salonie Warszawa