Omoda czy BAIC – pytają klienci. Klient naturalnie będzie porównywał Omodę 5 z Baikiem 5. A Beijing 5 jest o 25 cm dłuższy, przy zbliżonych cenach obu samochodów. Zauważyli to duzi testujący na YouTube: mało miejsca na głowę i miejsca w ogóle w Omodzie ("ławka tylna").
Omodzie 5 bliżej jest do BAIC 3 niż do BAIC 5. Zarówno pod względem wymiarów nadwozia jak i osiągów. Z kolei BAIC 3 ma skrzynię manualną i jest już wyraźnie tańszy. Obydwie "piątki" mają siedmiobiegowy szybki automat. Zatem jak wypada Omoda 5 vs BAIC Beijing 5?
Omoda 5 | BAIC 5 | |
---|---|---|
Długość samochodu | 4373 mm | 4620 mm |
Szerokość bez lusterek | 1824 mm | 1886 mm |
Rozstaw osi | 2610 mm | 2735 mm |
Silnik | 4-cylindrowy benzynowy 1.6 147KM | 4-cylindrowy benzynowy 1.5 177KM |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,1 s | 7,8 s |
Moment obrotowy | 275 Nm | 305 Nm |
Prędkość maksymalna | 195 km/h | 200 km/h |
Skrzynia biegów | 7-biegowa dwusprzęgłowa automatyczna | 7-biegowa dwusprzęgłowa automatyczna |
Koła i rozmiar opon | 215/55R18 | 225/55R19 |
Co wynika z tabeli? Większy, bardziej przestronny, zrywniejszy i szybszy samochód to BAIC. Koła bywają podsumowaniem tego, co na nich jedzie. Opony są w Baiku szersze o centymetr, i mają o cal większą średnicę.
Co ciekawe, masa własna Baika, gdyby była znacząco większa niż w Omodzie, mogłaby być pewnym "ale". Zużycie paliwa bowiem, co by nie mówiły dane techniczne, jest pochodną masy samochodu. Tymczasem BAIC 5 waży 1550 kg, podczas gdy Omoda 5 - 1530 kg.
Inaczej z maksymalną masą całkowitą, która w Omodzie 5 wynosi 1849 kg, a w Baiku Piątce - 1970 kg. Łatwo samemu policzyć ładowność obydwu modeli. Nam wychodzi 319 kg dla Omody i 420 kilogramów dla Baika. Liczby te dają do myślenia. Mogą wskazywać, jak zrobione są samochody, ile "masy pasażerskiej" i bagażu są w stanie bezpiecznie przewieźć.
Pozostawiamy klientowi porównanie wyposażenia. Tu nasze cenniki pdf. Omoda 5 ma dwa poziomy wyposażenia - Comfort i Premium. I jeden z nich jest tańszy niż BAIC 5. BAIC Piątka ma tylko jeden poziom Luxury, w którym - jak poinformował importer - jest już wszystko. Tańszy niż Omoda 5 Premium.
Klienci pytają, przedstawiamy nasz punkt widzenia.
Drugą marką w portfelu polskiego importera Omody jest Jaecoo z modelem Jaecoo 7. Proste skojarzenie mogłoby skutkować porównaniem Jaecoo 7 z Baikiem 7.
Błąd. Jaecoo 7 jest krótszy niż nawet BAIC 5 (4500 mm vs 4620 mm), nie mówiąc o Baiku Siódemce. Beijing 5 góruje nad Jaecoo 7 długością nadwozia i osiągami napędu.
Techniczny wygląd nadwozia Jaecoo 7 mógłby sugerować podobieństwo do BAIC BJ40. Znów błąd. BJ40 to terenówka na ramie wzorowanej na pojazdach wojskowych. Silnik 245 KM, napęd 4x4 z reduktorem i blokadami przedniego i tylnego mostu. Jaecoo 7 ma natomiast samonośne nadwozie i silnik 147KM, jak w Omodzie 5, z odpowiadającymi mocy osiagami.
Powyższe to nasze zdanie i jesteśmy dealerem Baika. Design nadwozi jest kwestią gustu, warto zawitać do salonu i dotknąć samochodu demo. Są różne opinie o Omodzie 5 po liftingu. Zetknęliśmy się z taką, że spadła jakość plastików, a cena pozostała taka sama. Warto to osobiście sprawdzić, poczuć najnowsze wersje samochodów - te, którymi będziesz jeździł/-a. Gwarancje można różnie interpretować - zobowiązanie producenta, czy klienta. BAIC ma dłuższy staż na polskim rynku niż Omoda.
OFERTA DNIA
OFERTA DNIA
OFERTA DNIA
Przemysław Zimnicki
Menedżer ds. sprzedaży - Samochody nowe BAIC
Klaudia Zasadni
Menedżer ds. sprzedaży - Samochody nowe BAIC
Agnieszka Rospędowska
Menedżer ds. sprzedaży flotowej - Samochody nowe BAIC
Zobacz też: