Awaryjność czy Bezawaryjność samochodów BAIC?

Co wiemy o bezawaryjności BAIC? Tyle, co nasi mechanicy zobaczyli pod maską. Marka jest świeża na rynku. Chińska motoryzacja szybko ewoluowała, jakościowo zwłaszcza. Są wskazówki, markery, oraz nasza intuicja po zobaczeniu tych samochodów. Uczciwie o awaryjności - z punktu widzenia autoryzowanego dealera BAIC.

Jeśli ktoś chce mieć pewność, że BAIC jest bezusterkowy, musi poczekać 5, 10, czy 20 lat. Wtedy będzie wiadomo, na ile awaryjne lub bezawaryjne są samochody BAIC - modele zaprojektowane niedawno i sprzedawane dziś w polskiej sieci.

 

Bez-awaryjny, mamy nadzieję, BAIC Beijing 5 salon

O awaryjności BAIC wypowiadamy się po dwóch miesiącach obcowania z modelami Beijing 3 i Beijing 5 (ten drugi na fot.). Wcześniej byliśmy autoryzowanym dealerem Opla - mamy porównanie. Patrzymy również na Baiki przez pryzmat koreańskiego SsangYonga. Nasi handlowcy i mechanicy prowadzili, czy reperowali samochody niejednej marki.

Skąd pytanie o awaryjność?

Oczywiście z nierównego wizerunku produktów z Państwa Środka. Mamy nienagannie wykonane Lenovo, z drugiej strony - okulary przeciwsłoneczne za 2 zł z AliExpress. Chiny są zróżnicowane bardziej niż Europa, mniej uregulowane. Obok restauracji franczyzowej we wieżowcu ze szkła, działają garkuchnie. Są różnice w jakości produktów.

Dodatkowo przyzwolenie w tamtej kulturze na kopiowanie. "Taki sam" na zdjęciach namiot występuje w odmianach jakościowych: na poziomie dla Europy/USA, albo jako jednorazówka.

Jakie są więc awaryjność, jakość samochodów BAIC?

 

Trzy aspekty bezawaryjności. Coś wiemy o dwóch

Na awaryjność wpływa jakość projektu samochodu, jakość wykonania i jakość materiałów. No i serwis. Coś wiemy o pierwszym i drugim, a o trzecim - niewiele. Musi się zbudować historia.

Czwarty aspekt - jakość serwisu - na to wpływ ma użytkownik.

Jakość wykonania

Zaglądamy pod maski Beijinga 3, Beijinga 5 i Beijinga 7. W tym nasi mechanicy. Jeździmy samochodami BAIC - nasi handlowcy - mający bagaż doświadczeń z renomowanymi markami europejskimi.

Nie ma się do czego przyczepić. Samochody co najmniej poprawnie zmontowane, tapicerki starannie uszyte, kartery silników benzynowych, skrzyń biegów - pieczołowicie odlane. Jest odczucie bezpieczeństwa za kierownicą, samochód przyklejony do drogi. Specyfika samochodów z Chin, np. więcej miejsca w drugim rzędzie siedzeń. Pewna odmienność infotainmentu - Chińczycy sprawniej przeklikują smartfony ;)

Jakość projektu

Tu też jesteśmy zadowoleni. Silniki są nowoczesne, pracują cicho, równo, samochody dobrze się prowadzą. Design jest odmienny. Czy to plus, czy minus - do indywidualnej oceny.

Ew. błędy w projekcie, o ile są, wyjdą szybko (miesiące, maksymalnie kilka lat). W przypadku marek ugruntowanych w Polsce takie błędy znane są pod pojęciem kampanii przywoławczych, gdzie klient jest zaproszany do serwisu i producent wprowadza w samochodzie środek zaradczy na swój koszt. BAIC tworzy właśnie sieć ASO w Polsce. My - Dixi-Car - jesteśmy jedną z Autoryzowanych Stacji Obsługi.

 
Koło kierownicy, kabina, fotele przednie BAIC 3

Kabina Baika Trójki. Jakość projektu, ergonomia, jakość szycia - naszym zdaniem bez zarzutu.

Jakość materiałów

Tu jest podstawowe pytanie dla Baika w kwestii awaryjności - na ile odporne na utlenianie, UV, degradację, uderzenia, wibracje okażą się komponenty samochodów - szczególnie guma, stopy aluminium, tworzywa tapicerek, obudów, ale i płyny eksploatacyjne. Zabezpieczenie antykorozyjne blach.

Wątpliwość bierze się z wizerunku niektórych chińskich produktów. Na degradację materiałów ma wpływ czynnik czasu, wilgotność, temperatura, promienie słoneczne, itd. Nikt dziś nie powie na pewno, czy podzespoły BAIC za 20 lat okażą się mniej trwałe, czy też trwalsze niż u producentów japońskich, koreańskich, czy europejskich.

W innych markach też oceniamy na podstawie produktu sprzed 20 lat, a dziś sprzedany w salonie pojazd może być zbudowany z materiału innej jakości.

 

Nasze przemyślenia

Awaryjność, czy też bezawaryjność BAIC - luźne rozważania:

 

Zobacz też:

O marce BAIC

Ochrona antykorozyjna BAIC. Dlaczego 10 lat gwarancji?

Opinie użytkowników

Ceny przeglądów

 

 

Używane

Beijing BAIC 5 1.5 177KM AT7 2WD

benzyna , 2023 , skrzynia automat , kolor Żółty

od 127 900

Zobacz

Beijing BAIC 3 1.5 136KM MT6 2WD

benzyna , 2023 , skrzynia manualna , kolor Czerwony

od 81 800

Zobacz

Więcej samochodów używanych

 

 

 

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!

Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, nauczyciel, taksówkarz - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfrą. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Raty leasingowe BAIC Beijing 3, 5 i 7