Awaryjność czy Bezawaryjność samochodów BAIC?
Co wiemy o bezawaryjności BAIC? Tyle, co nasi mechanicy zobaczyli pod maską. Marka jest świeża na rynku. Chińska motoryzacja szybko ewoluowała, jakościowo zwłaszcza. Są wskazówki, markery, oraz nasza intuicja po zobaczeniu tych samochodów. Uczciwie o awaryjności - z punktu widzenia autoryzowanego dealera BAIC.
Jeśli ktoś chce mieć pewność, że BAIC jest bezusterkowy, musi poczekać 5, 10, czy 20 lat. Wtedy będzie wiadomo, na ile awaryjne lub bezawaryjne są samochody BAIC - modele zaprojektowane niedawno i sprzedawane dziś w polskiej sieci.
O awaryjności BAIC wypowiadamy się po dwóch miesiącach obcowania z modelami Beijing 3 i Beijing 5 (ten drugi na fot.). Wcześniej byliśmy autoryzowanym dealerem Opla - mamy porównanie. Patrzymy również na Baiki przez pryzmat koreańskiego SsangYonga. Nasi handlowcy i mechanicy prowadzili, czy reperowali samochody niejednej marki.
Skąd pytanie o awaryjność?
Oczywiście z nierównego wizerunku produktów z Państwa Środka. Mamy nienagannie wykonane Lenovo, z drugiej strony - okulary przeciwsłoneczne za 2 zł z AliExpress. Chiny są zróżnicowane bardziej niż Europa, mniej uregulowane. Obok restauracji franczyzowej we wieżowcu ze szkła, działają garkuchnie. Są różnice w jakości produktów.
Dodatkowo przyzwolenie w tamtej kulturze na kopiowanie. "Taki sam" na zdjęciach namiot występuje w odmianach jakościowych: na poziomie dla Europy/USA, albo jako jednorazówka.
Jakie są więc awaryjność, jakość samochodów BAIC?
Trzy aspekty bezawaryjności. Coś wiemy o dwóch
Na awaryjność wpływa jakość projektu samochodu, jakość wykonania i jakość materiałów. No i serwis. Coś wiemy o pierwszym i drugim, a o trzecim - niewiele. Musi się zbudować historia.
Czwarty aspekt - jakość serwisu - na to wpływ ma użytkownik.
Jakość wykonania
Zaglądamy pod maski Beijinga 3, Beijinga 5 i Beijinga 7. W tym nasi mechanicy. Jeździmy samochodami BAIC - nasi handlowcy - mający bagaż doświadczeń z renomowanymi markami europejskimi.
Nie ma się do czego przyczepić. Samochody co najmniej poprawnie zmontowane, tapicerki starannie uszyte, kartery silników benzynowych, skrzyń biegów - pieczołowicie odlane. Jest odczucie bezpieczeństwa za kierownicą, samochód przyklejony do drogi. Specyfika samochodów z Chin, np. więcej miejsca w drugim rzędzie siedzeń. Pewna odmienność infotainmentu - Chińczycy sprawniej przeklikują smartfony ;)
Jakość projektu
Tu też jesteśmy zadowoleni. Silniki są nowoczesne, pracują cicho, równo, samochody dobrze się prowadzą. Design jest odmienny. Czy to plus, czy minus - do indywidualnej oceny.
Ew. błędy w projekcie, o ile są, wyjdą szybko (miesiące, maksymalnie kilka lat). W przypadku marek ugruntowanych w Polsce takie błędy znane są pod pojęciem kampanii przywoławczych, gdzie klient jest zaproszany do serwisu i producent wprowadza w samochodzie środek zaradczy na swój koszt. BAIC tworzy właśnie sieć ASO w Polsce. My - Dixi-Car - jesteśmy jedną z Autoryzowanych Stacji Obsługi.
Kabina Baika Trójki. Jakość projektu, ergonomia, jakość szycia - naszym zdaniem bez zarzutu.
Jakość materiałów
Tu jest podstawowe pytanie dla Baika w kwestii awaryjności - na ile odporne na utlenianie, UV, degradację, uderzenia, wibracje okażą się komponenty samochodów - szczególnie guma, stopy aluminium, tworzywa tapicerek, obudów, ale i płyny eksploatacyjne. Zabezpieczenie antykorozyjne blach.
Wątpliwość bierze się z wizerunku niektórych chińskich produktów. Na degradację materiałów ma wpływ czynnik czasu, wilgotność, temperatura, promienie słoneczne, itd. Nikt dziś nie powie na pewno, czy podzespoły BAIC za 20 lat okażą się mniej trwałe, czy też trwalsze niż u producentów japońskich, koreańskich, czy europejskich.
W innych markach też oceniamy na podstawie produktu sprzed 20 lat, a dziś sprzedany w salonie pojazd może być zbudowany z materiału innej jakości.
Nasze przemyślenia
Awaryjność, czy też bezawaryjność BAIC - luźne rozważania:
- Przepływ informacji w
2024 roku. Jest mało prawdopodobne, żeby Chińczycy nie otarli sie technologię, której potrzebują do budowy samochodów. Tak mogło być w czasach Mao, czasach zamknięcia. BAIC ma mariaże technologiczne z Mercedesem, Hyundaiem, Magną. Materiałoznawstwo musi praktykować.
- W Chinach przedsiębiorstwa państwowe, a takim jest BAIC, działają inaczej niż prywatni przedsiębiorcy. Mówi się o przeroście zatrudnienia w firmach państwowych. O ile nie rzutuje to na cenę produktu, dalibyśmy tu plus (prawdopodobieństwo uniknięcia błędów w produkcji). Państwowa firma może też być inaczej motywowana niż czystym zyskiem.
- Chiny interesują się - w warstwie oficjalnej - degradacją środowiska. Kiedyś niska jakość mogła wynikać z produktów-jednorazówek. Wydaje się, że kończy się u nich przyzwolenie na to. Chińczycy adaptują zachodnie wartości (transport indywidualny, turystyka, czas wolny), łatwiejsza staje się komunikacja, wymiana mimiki z przedstawicielami narodu Han. Choć oczywiście kraj pozostaje odmienny.
- W Pekinie są cztery pory roku (zima).
- BAIC Polska, importer, oferuje w Polsce 5 lat gwarancji mechanicznej. Na blachę 10 lat. O zabezpieczeniu antykorozyjnym BAIC.
Zobacz też:
O marce BAIC
Ochrona antykorozyjna BAIC. Dlaczego 10 lat gwarancji?
Opinie użytkowników
Ceny przeglądów
Nowe od ręki w Dixi‑Car
OFERTA DNIA
benzyna, skrzynia automat, kolor Jasnoniebieski, '2024
Cena
130 800 zł
Zobacz
OFERTA DNIA
benzyna, skrzynia automat, kolor Jasnoniebieski, '2024
Cena
130 800 zł
Zobacz
OFERTA DNIA
benzyna, skrzynia automat, kolor Jasnoniebieski, '2024
Cena
130 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Żółty, '2024
Cena
127 900 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Czerwony, '2024
Cena
130 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Biały, '2024
Cena
130 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Czerwony, '2024
Cena
130 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Czerwony, '2024
Cena
130 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Biały, '2024
Cena
130 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Czerwony, '2024
Cena
130 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Czerwony, '2024
Cena
130 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Biały, '2024
Cena
130 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Czerwony, '2024
Cena
130 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Czerwony, '2024
Cena
130 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Czerwony, '2024
Cena
130 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Czerwony, '2024
Cena
130 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Red, '2024
Cena
162 900 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Blue, '2024
Cena
166 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Szary, '2024
Cena
166 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Srebrny, '2024
Cena
166 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Szary, '2024
Cena
166 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Srebrny, '2024
Cena
166 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Blue, '2024
Cena
166 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Szary, '2024
Cena
166 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Srebrny, '2024
Cena
166 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Szary, '2024
Cena
166 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Black, '2024
Cena
168 700 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Black, '2024
Cena
168 700 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Black, '2024
Cena
168 700 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Black, '2024
Cena
168 700 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Black, '2024
Cena
168 700 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Szary, '2024
Cena
168 700 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Black, '2024
Cena
168700 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Black, '2024
Cena
168 700 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Black, '2024
Cena
168 700 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia manualna 6-bieg., kolor Red - czerwony, '2024 WKRÓTCE
Cena
81 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Żółty, '2024 WKRÓTCE
Cena
127 900 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Czerwony, '2024 WKRÓTCE
Cena
130 800 zł
Zobacz
benzyna, skrzynia automat, kolor Biały, '2024 WKRÓTCE
Cena
130 800 zł
Zobacz
Więcej samochodów od ręki
BAIC 7 - już umawiamy jazdy testowe. Zapraszamy!
03.2024
Jest samochód demonstracyjny! Zarejestrowaliśmy BAIC Beijing 7 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG. Gotowy do jazdy testowej.
A dlaczego warto odbyć jazdę próbną przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baików i szybszą automatyczną skrzynię dwusprzegłową, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!
Umów datę i godzinę testu
Ceny BAIC 7