Niezawodność Mitsubishi tradycyjnie była stawiana na równi z Toyotą i Nissanem. Jak to wygląda dziś? Jak się kształtuje niezawodność nowszych modeli Mitsubishi - ASX, Eclipse Cross, Space Star i Outlander III? Czy fakt, że Mitsubishi specjalizuje się w Polsce w SUV-ach, które statystycznie muszą znieść nieco więcej, wpływa na statystyki niezawodności tej marki? Czy warto kupić nowe Mitsubishi?
Googlujemy "niezawodność Mitsubishi", albo wchodzimy od razu na Otomoto i cóż widzimy?
Mitsubishi ASX-a na czwartym miejscu (tabela poniżej), w kategorii wiekowej 2-3 lata, czyli w chwili gdy powstaje porównanie - jedynej, w której ASX był ewaluowany przez TÜV Rheinland.
Pamiętamy przy tym, że ASX to samochód za 60+ tys. zł, i patrzymy, jak ceni się konkurencja.
W naszym salonie ASX to obecnie hit sprzedażowy.
Przykładowy Mitsubishi ASX do odbioru od ręki przed salonem Dixi-Car.
Zainteresowany? Szef salonu zaprasza: (48) 360 98 26 wew. 3.
Źródło: Otomoto.pl. Niezawodność Mitsubishi ASX wg TÜV.
Najszybszy pogląd na niezawodność daje porównanie: 'Ile gwarancji daje producent na nowy samochód?' Nikt nie chce dokładać do interesu.
Okres gwarancji mechanicznej |
Limit przebiegu |
|
---|---|---|
Mitsubishi | 5 lat | 100 tys. km |
Nissan (osobowe) | 3 lata | 100 tys. km |
Toyota | 3 lata | 100 tys. km |
To zgrubny test - nie daje poglądu na ew. różnice trwałości pomiędzy modelami.
Rata od 590 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 60 miesięcy
OFERTA DNIA
J.D. Power wywodzi się z Kalifornii, ale bada też niezawodność samochodów w Europie - oddzielnie dla rynku niemieckiego i Wlk Brytanii. Poniższe porównanie dotyczy roku 2019, Niemiec i segmentu popularnego. Dlatego nie widać w tabeli marek premium. Mitsubishi - I miejsce w Niemczech w segmencie popularnym.
Źródło: J.D. Power Europe
We wszystkich modelach mamy "jakość Mitsubishi w kabinie", tzn. dobrze spasowane panele tapicerek, oraz tworzywa utrzymujące elastyczność i kolor po latach ekspozycji na słońce.
Natomiast ranking niezawodności gamy modelowej Mitsibishi, bazując na twardych danych, wygląda tak:
Źródło: TÜV Rheinland
Niezawodność jest ważna, ale w końcu chodzi nam o to, ile i jak często wydamy w serwisie, również na tle konkurencyjnych marek.
Rzut oka na 'Repair Pal', i poznajemy "pozycjonowanie serwisowe" Mitsubishi. Co prawda są to dane dla USA, ale zapomnijmy już o oddzielnych modelach na rynek amerykański - większość marek od dobrych 10 lat sprzedaje to samo w Europie i Ameryce, tylko ze zmienionym przodem i tyłem nadwozia. Gama silnikowa też już jest podobna - Amerykanie zaczęli jeździć na 4-cylindrowych rzędowych jednostkach.
Co więc mówi Repair Pal?
Dotyczy samochodów 2-9 letnich. W 2019 r., z którego to roku pochodzi prezentowany obrazek, porównywane są samochody z lat modelowych 2010-2017.
ADAC wyjeżdża do pojazdów unieruchomionych na drodze lub pod domem użytkownika. W warunkach warsztatowych byłyby to nawet i proste do usunięcia awarie. Przyczyna numer 1 wg ADAC: niesprawny akumulator. Warto i na ten ranking rzucić okiem, szczególnie że mamy tu zgrupowane samochody w wieku od 3 do 10 lat. Nie musimy już analizować przedziałów 2-3 lata, 4-5 lat, itd., jak przy TÜV.
Wśród "Top-ów", czyli 40% samochodów 3-10-letnich, do których ADAC wyjeżdżał najrzadziej, mamy Mitsubishi Colt, Space Star, ASX.
Wśród Flop-ów (wpadek) - prawa strona tabeli poniżej - brak modeli Mitsubishi.
Źródło: ADAC Pannenstatistik 2019
Dotychczas popularny w Polsce, raport Dekry obecnie nie jest udostępniony dla szerokiej publiczności w Internecie. Nie znamy wyników dla Mitsubishi. Zbudowany na podobnej zasadzie, jak raport niezawodności TÜV, czyli w oparciu o usterki wykryte przy przeglądach technicznych w Niemczech. Bywa krytykowany za to, że nie oddaje rzeczywistej awaryjności, a tylko to, jak kierowcy dbają o auta poszczególnych marek, co może mieć źródła np. w tym, że ktoś, kto ma markę premium lub niemiecką, może mieć większą motywację oraz łatwiejszy dostęp do serwisu i części. Faktem jest że marki niemieckie wygrywają ten raport. Warto konfrontować podejście Dekry z innymi źródłami informacji.
Patrzenie tylko przez pryzmat niezawodności wg TUV, czy Dekra, może prowadzić na manowce. Czasem 0,3% w rankingu poważnych usterek decyduje o tym, że model zajmuje dalszą pozycję. Proponujemy inne spojrzenie na 'Czy warto kupić Mitsubishi?' - subiektywne wrażenia z jazdy. Wsiadając do najmniejszego obecnie modelu osobowego - Space Star - klasa Toyoty Yaris, odkrywamy prawie zupełny brak wibracji przy uruchamianiu silnika. Tak jakbyśmy siedzieli w dwutonowej 6-cylindrówce, na dodatek odizolowanej od jednostki napędowej. Nie do uwierzenia, jeśli dotychczas jeździliśmy małym samochodem europejskim.
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Rata od 933 zł/mc Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Mogę być wyposażony w instalację LPG!
Nowy Eclipse Cross na niemieckich tablicach gdzieś na południu Europy.
12 854 badanych przez J.D. Power oceniło samochody Mitsubishi w wieku 1-3 lat jako najrzadziej sprawiające problemy. Najwyżej oceniana marka "premium" została sklasyfikowana na 11. miejscu.
Za "problem" w badaniu "Germany Vehicle Dependability Study 2019" J.D. Power uznawało każdą sytuację kłopotliwą, którą może sprawić klientowi samochód - od mniejszych, takich, jak potrzeba pomocy w korzystaniu z systemu radiowego, aż po usterki związane z silnikiem.
Pytania? Serwis Mitsubishi Dixi-Car, (48) 360 98 26
Dixi-Car drugim dealerem w Polsce!
01.2025
Dixi-Car drugim największym dealerem KGM - SsangYong - BAIC w Polsce. Mieszkańcy Warszawy i Mazowsza kupują nasze samochody. Ile? W 2024 roku tylko z naszego salonu wyjeżdżało po 20-50 sztuk miesięcznie. Marki motoryzacyjne nowe w Polsce. Ale czy tyle osób mogłoby się mylić?
Gwarancja 5 lat na auta z Chin i Korei to jedno. Jednak wybór człowiek podejmuje po dotknięciu samochodu w salonie i po jeździe próbnej. Były to w 2024 roku decyzje na 'Tak'.
W Warszawie jest już cztrech dealerów BAIC. W 2024 roku byliśmy Top 1 dealerem w stolicy. Jako pierwsi wchodziliśmy na Mazowszu w nasze marki. Słyszeliśmy od klientów, że "z wami przynajmniej jest o czym porozmawiać".
Stoimy na pudle - z wymagającym (bariera językowa), nowym w Polsce produktem. Który jednak możemy z czystym sumieniem polecić.