Warszawa (22) 716 30 20

Radom (48) 360 98 26

2 mln kilometrów Oplem Vivaro

 

Ponad 2 miliony kilometrów pokonał Opel Vivaro eksploatowany przez jedną z firm przewozowych w woj. Kujawsko-Pomorskim. Auto wyprodukowane w 2007 r. w wersji osobowej, napędzane wysokoprężnym silnikiem 2.0 CDTi, trafiło na rynek wtórny z wynikiem 2 232 000 km.

Waldemar Śliwiński to właściciel firmy ŚliwaBus użytkującej rekordowe Vivaro, który podkreśla, że najbardziej zależy mu na niezawodności i niskich kosztach eksploatacji. Przy średnim spalaniu na poziomie 8,7 l. przy 9 osobach i bagażu na pokładzie samochodu, Opel Vivaro doskonale wpisał się w wymagania użytkownika. Ogromne, jednorazowe przebiegi, wymagały oczywiście nieco innego niż w przypadku zwykłej eksploatacji, traktowania samochodu. Pan Śliwiński ma w swojej flocie na stałe kilka Opli Vivaro.

- "Vivaro to bardzo trwałe i niezawodne auto, a to niezbędne cechy w przypadku samochodów użytkowanych niemal codziennie na trasach przez całą Europę" – mówi Śliwiński. "Np. klocki na przedniej osi wymienione zostały niedawno, po przejechaniu kolejnych 160 tys. km, a tylne – po 240 tys. km. Wyniki byłyby lepsze, ale trochę auto jeździło po Szwajcarii, a w górzystym terenie trzeba częściej korzystać z hamulców" – dodaje z uśmiechem.

Prosta konstrukcja zawieszenia to atut dla użytkownika. Gwarantuje przy tym komfort jazdy bez zarzutu. Choć trudno w to uwierzyć, w sprzedanym przez firmę Śliwińskiego Vivaro, z przebiegiem 2,2 mln km, wciąż były oryginalne amortyzatory na tylnej osi. Podobnie było z układem wydechowym.

Rekordowe Vivaro przeszło w trakcie eksploatacji standardowe kontrole i standardowe wymiany elementów eksploatacyjnych. Z doświadczenia Waldemara Śliwińskiego wynika, że mniej więcej co 250 tys. km trzeba przejrzeć alternator, wymienić w nim szczotki i łożyska. Podobną trwałość mają wysprzęgliki hydraulicznego sprzęgła. W firmie ŚliwaBus są one wymieniane niemal jak w samolotach - zanim zawiodą, co 250 tys. km. Dzięki temu eliminuje się ryzyko usterki w trasie. Pozwala to na uniknięcie niepotrzebnych i wysoce kłopotliwych awarii w trasie, np. w nocy, w połowie trasy z Polski do Francji, gdy podróżuje nim 9 osób. Samo sprzęgło bez trudu wytrzymuje milion kilometrów.

Rekordowe Vivaro już znalazło nowego właściciela, tym razem na Łotwie, gdzie już przejechało kolejne 60 000 km, a jak nietrudno zgadnąć, jego następcą we flocie został nowy bus Opla, który w ciągu półtora miesiąca nakręcił na swój licznik 45 000 km. Naturalnie bez żadnych kłopotów.

 

Zainteresowany Oplem Vivaro? Zadaj pytanie!

 

pdf Tekst informacji prasowej

 

 

Ceny części BAIC vs konkurencja z Chin i Europy

07.2025

BAIC ceny części vs MG, BYD, Jaecoo, Skoda

Ile kosztują części do BAIC w porównaniu z MG, BYD, Jaecoo i Škodą? Mowa o częściach oryginalnych każdego z producentów, bo zamienniki powinny być tańsze. BAIC wygrał z konkurencją - jego użytkownicy cieszą się niższymi cenami części.

Źródło: Motokomentator (YouTube), Boop Motoryzacja

Do porównania stanęły BAIC Beijing 5, MG HS, BYD Seal U DM‑i, Jaecoo J7 i Škoda Karoq. Ceny koszyka części na rys. 1, a w rozbiciu na poszczególne komponenty - rys. 2. Przytoczmy kilka tez z artykułu:

  • Prawdopodobnie za chwilę pojawią się zamienniki części oryginalnych do samochodów z Chin.
  • Niektórzy polscy użytkownicy samochodów ściągają filtry oleju z AliExpress.
  • MG HS cechują drogie klocki hamulcowe w porównaniu z konkurencją - przedmiot anegdoty w polskim Internecie.
BAIC ceny części w porównaniu z konkurencją

Tel. 22 716 30 20 wew. 3. Dział Części Autoryzowanego dealera BAIC Warszawa. Zapraszamy!

Części do BAIC

Nowe samochody od ręki

Warszawa

Radom



 

 

Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowy SsangYong KGM Actyon 2025 cena, ubezpieczenie i lakier za złotówkę, leasing, kredyt