Homologacja ciężarowa N1, Kratka

 

Artykuł prezentuje stan prawny obowiązujący do 31 marca 2014 r.

Oferty nowych samochodów poniżej są już nieaktualne
- prezentujemy je dla celów informacyjnych.

 

Odliczenie VAT po 1 kwietnia 2014 - Czytaj

 

 

 

 

Masz firmę? Odlicz pełny VAT przy zakupie samochodu ciężarowego - faktycznie, użytkowo OSOBOWEGO.

 

 

Dwa sposoby na pełny VAT...

... i które modele Opla się kwalifikują?

 

W okresie przejściowym - do 31 marca 2014 r. - można odliczyć pełny VAT przy zakupie samochodu faktycznie osobowego na firmę:

  • albo dzięki europejskiej homologacji N1, dzięki której samochód jest ciężarowy bez kratki. Taki samochód całe życie będzie ciężarowy, ale funkcjonalnie będzie osobowy - nie ma kratki ograniczającej trochę funkcjonalność - na dziś mamy jeszcze Ople Insignia i Combo 5-miejscowe,
  • albo dzięki tzw. homologacji II etapu - potrzebna jest kratka i montuje się ją w Polsce - na dziś Opel Astra

 

Dwie Insignie bez VAT - były oferowane w styczniu-marcu 2014

Pełny VAT bez kratki, dzięki fabrycznej homologacji N1

Insignia ciężarowa pełny VAT

Insignia SportsTourer EDITION 2.0 CDTI 130KM, skrzynia manualna 6-bieg.

  • Klimatyzacja sterowana elektronicznie
  • Poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe,
  • system ESP®
  • Automatyczne sterowanie światłami z czujnikiem oświetlenia, czujnik deszczu, światłoczułe lusterko wewnętrzne
  • Tylny podłokietnik z otworem na długie przedmioty
  • Kierownica pokryta skórą z przyciskami sterowania radiem
  • Fotel kierowcy z manualną regulacją wzdłużną i pochylenia siedziska oraz elektryczną wysokości fotela i podparcia odcinka lędźwiowego
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości, komputer pokładowy
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
  • Chromowana listwa wzdłuż bocznych szyb
  • Felgi strukturalne 17˝
  • System multimedialny IntelliLink900 Navi z nawigacją 3D, odtwarzaczem CD/MP3
  • Czytnik kart SD, Bluetooth®, Złącze USB
  • 8” kolorowy ekran dotykowy i panel dotykowy
  • Hamulec postojowy sterowany elektrycznie
  • Czujniki parkowania, przód i tył
  • Lakier metaliczny
  • Rocznik 2014

Cena cennikowa (z VAT) 124 150 zł

Cena netto "na firmę" 79 900 zł

 

  Insignia ciężarowa pełny VAT

Insignia SportsTourer COSMO 2.0 CDTI 130KM, skrzynia manualna 6-bieg.

  • Klimatyzacja dwustrefowa sterowana elektronicznie
  • Poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe,
  • System ESP®
  • Automatyczne sterowanie światłami z czujnikiem oświetlenia, czujnik deszczu, światłoczułe lusterko wewnętrzne
  • Tylny podłokietnik z otworem na długie przedmioty
  • Kierownica pokryta skórą z przyciskami sterowania
  • Fotel kierowcy z manualną regulacją wzdłużną i pochylenia siedziska oraz elektryczną wysokości fotela i podparcia odcinka lędźwiowego
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości, komputer pokładowy
  • Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne
  • Chromowane obramowanie bocznych szyb
  • Podgrzewane fotele przednie
  • Felgi aluminiowe 18˝
  • System multimedialny IntelliLink900 Navi z nawigacją 3D, odtwarzaczem CD/MP3
  • Czytnik kart SD, złącze USB i Bluetooth®
  • 8” kolorowy ekran dotykowy i panel dotykowy
  • Hamulec postojowy sterowany elektrycznie
  • Czujniki parkowania, przód i tył
  • Lakier metaliczny
  • Rocznik 2014

Cena cennikowa (z VAT) 128 150 zł

Cena netto "na firmę" 81 700 zł

 

 

 

Przypomnijmy, które modele Opla mają homologację N1 w okresie tzw. "okienka VAT", czyli między 1 stycznia a 1 kwietnia 2014 r.

  • Astra Enjoy 5d z Dieslami 1.7 110KM i 1.7 130 KM, skrzynie manualne
  • Astra Enjoy Sports Tourer (kombi) z Dieslami 1.7 110KM i 1.7 130KM, skrzynie manualne
  • Insignia SportsTourer (wersje Edition i Cosmo), 2.0 Diesel 130 KM, skrzynie manualne
  • Combo Tour Van L1H1 i L2H1
  • Vivaro kombi (bus)

 

Ponadto odliczenie VAT jest możliwe dzięki montażowi kratki w:

  • Astra 5d 1.4 100KM, 1.6 115KM, 1.4 Turbo 120KM i 140 KM

Przekreślone samochody zostały wyprzedane - nie mamy ich już w ofercie.

 

 

Czy potrzebuję kupować kratkę?

Do samochodów z fabryczną homologacją N1 (na dziś Insigna i Combo 5-miejscowe) nie ma potrzeby kupować kratki, aby odliczyć pełny VAT.

Do samochodów z fabryczną homologacją osobową, a konwertowanych na ciężarówki dopiero w Polsce (na dziś Opel Astra), trzeba kupić kratkę, aby odliczyć pełny VAT.

 

Czy przejściowe przepisy o VAT pozwalają odliczyć VAT od paliwa dla samochodów z kratką kupionych w 2010 roku?

Nie. Nowe przepisy dla samochodów z kratką kupionych w 2010 roku nie oznaczają niestety zmiany w zakresie odpisu VAT od paliwa - nie można, bo ten odpis jest na bazie zaświadczenia ze stacji kontroli pojazdów, a tego nie uzyskamy.

Jeśli sprzedajemy taki samochód w okresie do 1 kwietnia 2014, to kupujący, na bazie przepisów przejściowych będzie mogl odliczyć VAT od zakupu, od paliwa i napraw jak za samochod osobowy.

Po 01.04.2014 auto mimo kratki będzie traktowane jak osobowe.

 

 

InformacjaOsobny artykuł: Samochody ciężarowe-dostawcze Opla z pełnym odliczeniem VAT

 

Pytania?

Dzwoń lub wypełnij poniższy formularz.

 

 

Wypełnij formularz, a dostaniesz ofertę na nowy samochód z dobrą ceną! Lub zadzwoń!

Masz pytanie?
Potrzebujesz ofertę?
Prosimy - Wypełnij formularz!
Czekamy niecierpliwie!


Jeśli odpowiesz na poniższe pytania, otrzymasz bardziej precyzyjną odpowiedź lub korzystniejszą ofertę:

Mam już Opla (lub ma ktoś z rodziny, lub ma moja firma)
Prowadzę działalność gospodarczą
Czy należysz do jednej z preferowanych grup (np. lekarz, policjant, wojskowy, taksówkarz, niepełnosprawny - lista)?
Czy chcesz pozostawić używany samochód w rozliczeniu?
Czy chciałbyś odbyć jazdę testową?
Czy planujesz skorzystać z kredytu/leasingu?
 
Cyfra lub słownie. Pole obowiązkowe.

Naciskając przycisk "Wyślij" potwierdzasz zapoznanie się z treścią Informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

 

Tagi: kratka, homologacja n1, ue, europejska, pełny vat, odliczenie, samochód na firmę

 

 

Czy braki półprzewodników spowodują wzrost cen samochodów?

02.2021

Linia produkcyjna Opel Insignia po liftingu

"Citroën, Opel, Peugeot oraz Renault zatrzymują produkcję nowych samochodów. Powodem brak komponentów" – piszą portale motoryzacyjne. Po chwili dodają "na kilka dni". A my pytamy: czy braki na rynku półprzewodników wywrą presję na ceny samochodów?

Oto cytaty z tekstu Tomasza Nowickiego z 6 lutego 2021, na francuskie.pl:

  • Wszystko z powodu niedoboru półprzewodników na całym świecie. Są one niezbędne m.in. w układach sterowania silnikiem i systemach wspomagania kierownicy.
  • Pandemia COVID-19 spowodowała gwałtowny wzrost popytu na podzespoły elektroniczne używane w laptopach, telefonach komórkowych oraz w samochodach.
  • sytuację utrudniają również amerykański sankcje, nałożone na Chiny
  • Brak półprzewodników dotyka cały przemysł samochodowy.
  • Przestój będzie trwał co najmniej kilka dni.

Niedługo.

Ale - jak niedobory półprzewodników wpłyną na ceny samochodów?

Przypominamy: w Dixi-Car są jeszcze samochody od ręki w "starych cenach".

Zobacz

Warszawa

Radom



 

 

Podziel się:
Przejdź na górę strony Powrót do góry

 

 

Nowy Opel Grandland PHEV dostępny od ręki