Warszawa Bemowo, teren lotniska, niedziela, 17 kwietnia 2011
Pokaz strongmanów (siłaczy) towarzyszył wyścigom samochodowym organizowanym przez Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego. Zarówno pojazdy ścigające się na 1/4 mili czy wykonujące kontrolowane poślizgi (drift), jak i strongmani zaprezentowali pełnię swoich możliwości - te pierwsze zajmując szczebelki drabinek pucharowych, ci drudzy ciągnąc m.in. kilkutonowy zestaw złożony z pick-upa Isuzu D-Max z lawetą, na której spoczywał Opel Insignia OPC.
Dixi-Car wystawiał cztery auta: Ople Insignia OPC, Insignia "zwykła", Corsa i pick-up'a Isuzu D-Max. Nasza firma była sponsorem pokazów strongamanów - siłaczy.
W czasie imprezy na Bemowie odbywały się wyścigi na ¼ mili, w których każdy, kto wcześniej zgłosił siebie i swoje auto, mógł wziąć udział. Zawody rozgrywane były w kilku kategoriach. Odbyły się także wyścigi motocykli w kategoriach zależnych od pojemności silnika oraz rodzaju motocykla - cruiser oraz chopper. Oprócz wyścigów na 1/4 mili rozgrywano także zawody w drifcie - kontrolowanym poślizgu (nazywane sssuper drift). Dla widzów przygotowano także wiele innych atrakcji. Niewątpliwie największą z nich był pokaz Jet Cara - samochodu z napędem odrzutowym, którego maksymalna prędkość wynosi 420 km/h. W pokazie strongman zobaczyliśmy siłaczy: Irek „Gryzzli” Kuraś, Andrzej „Skorpion” Zieleniecki i Adam Zmysłowski.
Nic nie odda atmosfery imprezy na Bemowie, trzeba było tam być, żeby poczuć emocje, nasz fotograf uchwycił ciekawsze momenty... A nasz filmowiec był z kamerą wszędzie tam, gdzie prężyły się muskuły.
![]() |
Impreza na Bemowie reklamowała się wyścigiem na 1/4 mili, konkursem kontrolowanego poślizgu (sssuper drift) i konkurencją moto-stand. Między konkursami był czas wolny na palenie gumy. |
![]() |
Moto-stand to po prostu jazda na motocyklu w najróżniejszych pozach... |
![]() |
... na ściagczach lub chopperach. |
![]() |
My jednak skupimy się w naszym fotoreportażu na strongmanach (siłaczach). Dixi-Car był sponsorem konkursu strongmanów i jednocześnie ... |
![]() |
... dostarczycielem balastu do konkursu, czyli ... |
![]() |
... zestawu Isuzu D-Max + laweta z ... |
![]() |
... Oplem Insignią. Zestaw ważył razem dobrych kilka ton. Strongmanowi podobno udało się go poruszyć, a nawet przeciągnąć na kilka metrów. |
![]() |
Po strongmanach ciągnąć nasz zestaw próbowali inni. Czy temu panu się udało? |
![]() |
Nawierzchnia miała raczej dobrą przyczepność, ale Isuzu to 2 tony, laweta z Insignią też ze dwie; cztery osie, osiem kół. A na przeciwko smukłe sneakersy... |
![]() |
Na pewno łatwiej było podniejść oponę. I w tej konkurencji dobrze przygotowanym na niedzielny występ adeptom (irokezy) towarzyszyli strongmani. |
![]() |
Dla kobiet zaplanowano lżejszą konkurencję. Choć i tu znowu kandydatki nie zawsze trafiały z obuwiem. |
![]() |
Na zwycięzców poszczególnych konkursów czekały puchary. Pilnowali ich oczywiście strongmani. Choć teren był ogrodzony i ochrona czuwała, wachta siłaczy przy pucharach nie była całkiem od rzeczy, bowiem ... |
![]() |
... niektórzy goście imprezy na Bemowie zdradzali niejasne zamiary. |
![]() |
Nęcąca była Insignia OPC wystawiana przez Dixi-Car. Wielu odwiedzającym wystarczyło zajrzenie przez szybę ... |
![]() |
... lecz gdy kto się uśmiechnął do opiekunek Insigni, to mógł dostać firmową oplowską osłonę pod przednią szybę chroniącą przed nadmiernym nagrzewaniem się kabiny, a nawet zostać wpuszczonym do środka. |
![]() |
A w kabinie Opla Insignia OPC sportowe fotele, ... |
![]() |
... metalowe nakładki na pedałach i bajerancka kierownica z niebieskim logo OPC. |
![]() |
Jeszcze pokażmy paszczę... |
![]() |
... i zgrabne zakończenie. |
![]() |
Od Insigni uwagę próbowali odwrócić strongmani nosząc po płycie lotniska ogromne tłumiki. |
![]() |
W przeciwieństwie do pustych tłumików samochodowych, te miały w sobie to coś. |
![]() |
Nic więc dziwnego, że kobiety nie wybierały młodych torsów, lecz ubranych w Dixi-carowe koszulki strongmanów. |
![]() |
Nawet nasze Isuzu D-Max jakby z respektem spozierało na człowieka z tatuażami i napisem "GRYZZLI" na plecach. |
Dixi-Car drugim dealerem w Polsce!
01.2025
Dixi-Car drugim największym dealerem KGM - SsangYong - BAIC w Polsce. Mieszkańcy Warszawy i Mazowsza kupują nasze samochody. Ile? W 2024 roku tylko z naszego salonu wyjeżdżało po 20-50 sztuk miesięcznie. Marki motoryzacyjne nowe w Polsce. Ale czy tyle osób mogłoby się mylić?
Gwarancja 5 lat na auta z Chin i Korei to jedno. Jednak wybór człowiek podejmuje po dotknięciu samochodu w salonie i po jeździe próbnej. Były to w 2024 roku decyzje na 'Tak'.
W Warszawie jest już cztrech dealerów BAIC. W 2024 roku byliśmy Top 1 dealerem w stolicy. Jako pierwsi wchodziliśmy na Mazowszu w nasze marki. Słyszeliśmy od klientów, że "z wami przynajmniej jest o czym porozmawiać".
Stoimy na pudle - z wymagającym (bariera językowa), nowym w Polsce produktem. Który jednak możemy z czystym sumieniem polecić.