Opel Tigra TwinTop: Kabriolet i Coupé w jednymSportowy fun-car ze składanym elektrohydraulicznie metalowym dachem i pokrywą bagażnika. Maksimum uniwersalności oraz praktyczny i największy w tej klasie bagażnik.
Silniki benzynowe Opla Tigra TwinTop Silnik nowej Tigry o pojemności 1,4 litra, należący do gamy ECOTEC wykonany przy użyciu innowacyjnej i gwarantującej optymalne zużycie paliwa technologii TWINPORT, zapewnia moc równą 66 kW/90 KM. Zarówno ta, jak i silniejsza jednostka ECOTEC o pojemności 1,8 l i mocy 92 kW/125 KM spełnia wymagania normy EURO-4, dotyczące emisji spalin. Obydwa silniki benzynowe wyposażone są standardowo w 5-biegowe, manualne skrzynie biegów, a w przypadku wersji 1.4 TWINPORT dostępna jest również automatyczna skrzynia Easytronic. Aby osiągnąć lepszą dynamikę jazdy, model z silnikiem 1.8 jest standardowo wyposażony w sportowe zawieszenie. W porównaniu ze standardowym zawieszeniem DSA z systemem ESP wersja sportowa ma sztywniejsze ustawienia, lepiej trzyma się drogi i zapewnia szybsze reakcje. Jest ona wyposażona we wzmocnione stabilizatory z przodu, ograniczające wychylanie się pojazdu na zakrętach i zmodyfikowany profil tylnej osi. Z zewnątrz nowy Opel Tigra, to kompaktowy samochód dwuosobowy o dobrze zachowanych proporcjach i przyciągających uwagę detalach. Jego dynamiczna stylistyka, to przykład nowej interpretacji rozwiązań projektowych Opla. Przód wyróżnia się trapezoidalną osłoną chłodnicy z typową dla Opla, pokrytą matowym chromem, poprzeczną listwą, charakterystycznym wypukłym przetłoczeniem na masce, dużymi wlotami powietrza w zderzaku oraz trójwymiarowymi elipsoidalnymi reflektorami wyposażonymi w cylindryczne lampy. Patrząc z boku można zauważyć krótkie zwisy i płaską przednią szybę - celowy zabieg projektantów, który zapewnił klinowaty kształt nadwozia, wznoszący się ku tyłowi i lekko wcięty po bokach - oraz mocno zaznaczone boczne progi. Troskę projektantów o każdy szczegół widać w przypadku wlotów powietrza w przednich błotnikach ze zintegrowanymi kierunkowskazami oraz w wyróżniającej się linii dachu. Jego tylna część dostępna jest również w kontrastującym kolorze, co ma zapewnić odpowiedni efekt wizualny. Z kolei duże, zachodzące na boki tylne światła wraz z elegancką i pokrytą matowym chromem listwą w zderzaku, dopełniają dynamicznego wyglądu pojazdu.
Producentem nowego Opla Tigry TwinTop jest uznana francuska firma Groupe Henri Heuliez S.A. z Cerizay, wytwarzająca karoserie samochodowe.
|
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.
Warszawa
Radom