Pod względem rozmiarów i przestrzeni w kabinie nowa Zafira zrobiła krok naprzód w stosunku do poprzedniczki z 1999 roku. Zafira II jest o 15 cm dłuższa, o 3,4 cm szersza i o 0,3 cm wyższa od starszej siostry. Rozstaw osi zwiększył się o centymetr. Również bagażnik pomieści teraz o 45 l więcej bagażu (645 litrów przy złożonym trzecim rzędzie siedzeń)!
Czy zdarzyło Ci się wychylać z samochodu, żeby zobaczyć przelatujący samolot? W Oplu Zafirze wyposażonym w panoramiczny dach panuje nie tylko przyjemna jasność, ale i łatwiej o obserwację obiektów latających. Panoramiczny dach, dostępny za dopłatą, składa się z czterech szyb i panelu z pięcioma schowkami zaczynającego się nad głową kierowcy, a kończącego blisko bagażnika. Nabywcom nowego Opla Zafiry nie poskąpiono mocnych i ekonomicznych silników. Już podstawowy silnik benzynowy 1.6 85kW/115KM jest wykonany w zapewniającej ponadprzeciętnie niskie spalanie technologii Twinport ECOTEC. Przy oszczędnej jeździe do 30% spalin jest kierowane do ponownego spalenia - stąd biorą się oszczędności. Dalej jest już coraz mocniej: benzynowe jednostki 1.8 103kW/140KM ze zmiennymi fazami rozrządu, 2.2 110kW/150KM z wtryskiem bezpośrednim, 2.0 Turbo 147kW/200KM (prędkość maks. 225 km/h). Każdy z tych silników ma to "coś" nowoczesną konstrukcję pozwalającą "szybko przyspieszać i spalać mało". Jest i wersja OPC z silnikiem 2.0 Turbo 176kW/240KM (0-100 km/h w ciągu 7,8 sek., prędkość maks. 231 km/h, podwójny układ wydechowy, fotele Recaro). Miłośnicy diesli będą zadowoleni. Można wybrać spośród silników 100KM, 110 KM, 120 KM, 125 KM i 150 KM. Pojemności wahają się od 1.7 do 1.9 l, co nie znaczy, że 1.7 są najsłabsze! Wszystkie diesle mają wtrysk bezpośredni ze wspólnej szyny i turbosprężarkę, co daje przywilej wożenia znaczka CDTI na tylnej klapie. Pierwsza edycja Zafiry, ta z 1999 roku znalazła ok. 1.4 miliona nabywców. Czy fakt, że nowa wersja jest produkowana w Gliwicach, przesądzi o szczególnie dużej liczbie polskich nabywców?
|
Pierwszy sprzedany w Polsce BAIC BJ30 z Dixi-Car. Zapraszamy!
03.2025
Hybrydowy BAIC na polskie drogi. Niskie spalanie i 6,9 sek. do setki. Pierwszy nabywca BJ30 w polskiej sieci Baika wybrał go w Dixi‑Car. Na zdjęciu Agnieszka, która spisała pierwszą umowę na BJ30 w Polsce.
Zaawansowana hybrydowa konstrukcja - samochód marzeń. 6,45 l benzyny na 100 kilometrów, przy dużym i wysokim samochodzie terenowym 4x4. Moc systemowa 280 KM. Imponujące przyspieszenie z nowoczesnym automatem. Nie ładujemy baterii z gniazdka!
Tel. 22 716 30 20. Autoryzowany dealer BAIC Warszawa. Zapraszamy!
Warszawa
Radom