Lampki boczne w osłonach nadkoli.
Wydajny napęd hybrydowy wychodzi na plan pierwszy w danych technicznych BAIC BJ30. Spalanie 6,5 l benzyny z nadwoziem o długości 4,7+ m i przy danej powierzchni czołowej SUV‑a. Jednocześnie mamy napęd 4x4, doskonałe przyspieszenie do setki w 6,9 sek.
Za atrakcyjną cenę samochód segmentu D do mild offroadu. Duża kabina, bagażnik o naprawdę płaskiej podłodze, prześwit 21,5 cm czynią z Baika BJ30 pojazd do eskapad, pokonywania piachu, błota, śniegu, spania - zarówno na lato, jak i na zimę.
BAIC BJ30 | ||
---|---|---|
Liczba drzwi / liczba miejsc | 5 / 5 | |
Wymiary nadwozia | Długość | 4730 mm |
Wysokość | 1790 mm | |
Szerokość | 1910 mm | |
Rozstaw osi | 2820 mm | |
Bagażnik | Pojemność bez składania siedzeń | 450 litrów |
Pojemność po złożeniu siedzeń (do dachu) | 1496 l | |
Dzielność w terenie | Prześwit (przy pełnym obciążeniu) | 215 mm |
Kąt natarcia | 25 st. | |
Kąt zejścia | 30 st. | |
Kąt rampowy | 21 st. | |
Głębokość brodzenia | 450 mm | |
Masy | Masa własna | 1770 kg |
Dopuszczalna masa całkowita | 2205 kg |
Czterocylindrowy silnik benzynowy 1.5 Turbo w BJ30 może pełnić rolę generatora energii dla silników elektrycznych. Skrzynia biegów automatyczna 2-DHT, Dedicated Hybrid Transmission.
Maksymalne obciążenie dachu: 300 kg (dużo!)
Pojemność zbiornika paliwa: 51 litrów
Rozmiar opon: 235/60R19
Silnik benzynowy 1.5 - typ A156T2H-H1.
1.5 Turbo Hybrid 409KM Automat 4x4 |
|
---|---|
Paliwo | benzyna |
Konstrukcja silnika | Wtrysk bezpośredni benzyny. VGT - zmienna geometria łopatek turbiny. |
Liczba cylindrów / pojemność | 4 / 1498 cm3 |
Skrzynia biegów | 2-bieg. automatyczna DHT, Dedicated Hybrid Transmission |
Napęd | Na wszystkie koła, 4x4, 4wd. Napęd na przednią oś dominuje. Na tylną - dołączany |
Moc silników | Spalinowy 116kW/158KM + elektryczny przedniej osi 130kW/177KM + elektryczny tylnej osi 55kW/75KM. Razem 301 kW/409 KM |
Moc systemowa | 206 kW/280 KM |
Łączny moment obrotowy silników | 685 Nm |
Prędkość maksymalna | 170 km/h |
Przyspieszenie 0‑100 km/h | 6,9 s |
Zużycie paliwa na 100 km | 6,45 l |
Pojemność baterii | 1,7 kWh |
Konstrukcja napędu | Hybryda HEV z odzyskiwaniem energii przy hamowaniu (rekuperacja). Silnik elektryczny o mocy 130 kW/177 KM na przedniej osi. Silnik elektryczny 55 KW/75 KM na tylnej osi. Moc samej jednostki benzynowej to 116 kW/158 KM. Maks. moment obrotowy 230 Nm przy 2000-4500 obr./min Samochód może jechać z odłączonym od kół silnikiem benzynowym (pracuje on wtedy jako generator energii elektrycznej dla silnika elektrycznego przedniej osi). Taka ekonomiczna jazda ma miejsce np. przy stabilnej prędkości 70 km/h na szosie. Silnik spalinowy może też przekazywać energię kinetyczną na koła, być połączony mechanicznie z kołami przez sprzęgło, skrzynię biegów. Czas reakcji, dołączania się napędu na tylną oś to 0,03 sek. Niezauważalne z kabiny. Jazda w trybie zeroemisyjnym, na samym prądzie, jest możliwa, z reguły na dystansie kilkuset metrów; po czym załącza się silnik benzynowy. Jest to więc układ hybrydowy znany z Toyoty. |
Norma emisji | Euro VI |
Wartości zużycia paliwa i emisji spalin mają cel porównawczy w odniesieniu do poszczególnych typów pojazdów. Wartości spalania i emisji uzyskiwane są w warunkach laboratoryjnych dla określonego typu pojazdu a nie jego indywidualnej wersji. Rzeczywiste zużycie paliwa zależne jest m.in. od wyposażenia pojazdu, stylu jazdy, warunków drogowych, zwiększonej masy własnej pojazdu a także sposobu korzystania z wyposażenia technicznego (np. klimatyzacji), itp.
Tryby jazdy: Comfort, Sport, Economy, Śnieg, Piach, Błoto, Brodzenie
Zawieszenie przednie: niezależne, kolumny McPherson • Zawieszenie tylne: wielowahaczowe niezależne, multi-link
Układ hamulcowy przód: tarcze wentylowane • Tył: hamulce tarczowe • Elektronicznie sterowany hamulec pomocniczy
Napęd Baika BJ30 jest przystosowany do benzyn E5, E10 z domieszką biokomponentów.
Dixi-Car drugim dealerem w Polsce!
01.2025
Dixi-Car drugim największym dealerem KGM - SsangYong - BAIC w Polsce. Mieszkańcy Warszawy i Mazowsza kupują nasze samochody. Ile? W 2024 roku tylko z naszego salonu wyjeżdżało po 20-50 sztuk miesięcznie. Marki motoryzacyjne nowe w Polsce. Ale czy tyle osób mogłoby się mylić?
Gwarancja 5 lat na auta z Chin i Korei to jedno. Jednak wybór człowiek podejmuje po dotknięciu samochodu w salonie i po jeździe próbnej. Były to w 2024 roku decyzje na 'Tak'.
W Warszawie jest już cztrech dealerów BAIC. W 2024 roku byliśmy Top 1 dealerem w stolicy. Jako pierwsi wchodziliśmy na Mazowszu w nasze marki. Słyszeliśmy od klientów, że "z wami przynajmniej jest o czym porozmawiać".
Stoimy na pudle - z wymagającym (bariera językowa), nowym w Polsce produktem. Który jednak możemy z czystym sumieniem polecić.